Dzisiaj jest 21 lip 2025, 17:28



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 10 lut 2014, 21:29 
*

Rejestracja: 17 cze 2013, 21:25
Posty: 74
Lokalizacja: Wro
Pojazd:
Hej wziąłem się za wymianę wału korbowego, silnik rozpołowiony, stary wał wyciągnięty razem z łożyskami wyczyszczone kartery i gotowe do montażu.

Więc wziąłem się czym prędzej aczkolwiek zmęczony po pracy za wstawianie nowego wału wraz z łożyskami i .. !!!!!

1 Ogrzałem opalarką duzy karter i wsadziłem doń łożysko, weszło jak w masło

2 ogrzałem delikatnie łożysko i wsadziłem wał wszedł jak w masło ii ... !!!!!!!

okazało się że korbowód wsadziłem w okno króćca a nie cylindra ( tak jest skonstruowany mój skuter ) i jak głupek popełniłem błąd. Kiedy się zorientowałem i próbowałem wyciągnąć wał on tymczasem wpasował się w łożysko i utknął....

Szczęście że nie skleiłem karterów bo był by straszny zonk.


I TU MOJE PYTANIE !!!!

Jak najlepiej i najdelikatniej wyciągnąć wał lub wał z łożyskiem żeby ustawić go w odpowiedniej pozycji, bo nie mam zamiaru go młotkować itp,

mam pomysł żeby wypchnąć go ściągaczem do łożysk trójramiennym ale może znacie jakieś łagodniejsze sposoby ???

HELP !!!


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 10 lut 2014, 21:59 
**

Rejestracja: 19 sty 2007, 12:26
Posty: 465
Lokalizacja: nic
Pojazd:
Dobre dobry kawał uśmiałem się czytając to i wnioskuje że jesteś chyba ślepy albo ..... że tam wsadziłeś




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 lut 2014, 22:14 
*

Rejestracja: 17 cze 2013, 21:25
Posty: 74
Lokalizacja: Wro
Pojazd:
No spoko dzięki, ktoś mądry jest jeszcze na tym forum ? czy same śmieszki ... ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lut 2014, 12:00 
***

Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:56
Posty: 685
Lokalizacja: Puławy/Polesie
Pojazd: Aprilia SR Stealth
Graty xD spróbuj ogrzać karter z drugiej strony to może wyjdzie z całym łożyskiem ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lut 2014, 18:36 
*

Rejestracja: 17 cze 2013, 21:25
Posty: 74
Lokalizacja: Wro
Pojazd:
A to nie bedzie tak ze karter sie skurczy ale razem z nim napecznieje lozysko ? Bo karter alu a lozysko stal ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lut 2014, 20:22 
***

Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:56
Posty: 685
Lokalizacja: Puławy/Polesie
Pojazd: Aprilia SR Stealth
jak ogrzewasz to metal się rozszerza nie możesz grzać zbyt długo bo łożysko też zacznie chłonąć ciepło i się zacznie rozszerzać, może jakoś pójdzie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lut 2014, 20:41 
***

Rejestracja: 22 wrz 2012, 10:42
Posty: 643
Lokalizacja: Bieśnik
Pojazd: Aprilia Amico GL
rozgrzej jakos karter i sproboj czyms schlodzic wał jakiś aerozol czy cus




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lut 2014, 22:15 
*

Rejestracja: 17 cze 2013, 21:25
Posty: 74
Lokalizacja: Wro
Pojazd:
Ok podgrzałem karter z zewnątrz i bardzo delikatnie dużym trójramiennym ściągaczem do łożysk udało mi się wypchnąć wał z łożyskiem i jest cacy, ani ryski na łożysku.

Operacja się udała bez żadnych strat więc bierzcie naukę z mojej głupoty :)
amatorzy tunningowcy myślcie 2 razy zanim coś zrobicie i nie róbcie na szybko i zmęczeni tylko spokojnie i powoli :P


Pozdro temat można zamknąć, dzięki za rady ( nie wszystkim tylko tym mądrym :) )




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lut 2014, 22:31 
***

Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:56
Posty: 685
Lokalizacja: Puławy/Polesie
Pojazd: Aprilia SR Stealth
To że łożysko nie ma rys to nic nie oznacza, ważne czy nie został uszkodzony koszyczek i czy łożysko nie ma luzu po tym zabiegu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lut 2014, 23:14 
*

Rejestracja: 17 cze 2013, 21:25
Posty: 74
Lokalizacja: Wro
Pojazd:
Nie nic sie nie stało koszyczek cały a ja dużej siły nie używałem na tym ściągaczu wyszło całkiem lekko. Luzu nie ma sprawdzałem no bo to w koncu NTN :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lut 2014, 9:14 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
jak dla mnie ntn to nie są najlepsze łożyska ...
wolę zakładać koyo i skf'a




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lut 2014, 18:57 
*

Rejestracja: 17 cze 2013, 21:25
Posty: 74
Lokalizacja: Wro
Pojazd:
Jednak napewno Topowa firma, czołówka, pierwsza liga ... a to którą markę z ligi wybierasz to już indywidualna decyzja. Ja nie miałem wyboru ale też od początku byłem nastawiony na NTN.

Powiem po paru tysiącach jak sie sprawują :) z malossim 70 sport, na wale top racing




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy