Dzisiaj jest 10 paź 2024, 7:24



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 23 maja 2014, 13:14 
***

Rejestracja: 23 cze 2012, 13:11
Posty: 660
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Aprilia sr
Witam, mam aprilie sr na silniku p/g i jest problem z regulacja. Sprężynki sprzęgła - Stage6 twarde (hard), sprężyna centralka - twarda (hard), rolki różne - 3,3/3,8/4,2 te wszystkie częsci maja przebieg ok.700km i na starcie nie raz ładnie sie wkreca, a nie raz ciagle niskie obroty i nie chce sie wkreci, a jak sie wkreci i odrazu puszcze manetkie i znow dodam to juz muli musze ciagle mu dawac az do 30 km/h jak sie wkreci a dalej juz ładnie ciagnie i zawsze tak jest obojetnie na jakich rolkach czy 2,5 gram czy 3,5/4 gram i obojętnie na jakiej centralce hard/medium. Co mam zrobić, prosze o pomoc.

P.S Sorry, że tutaj a nie w dziale od regulacji ale nie raz tam czekam tydzien na pomoc

-- 23 maja 2014, o 13:14 --

Pomoże ktoś ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 23 maja 2014, 14:21 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2014, 18:15
Posty: 126
Pojazd:
Jaki to rocznik? Rolki 19x15,5, czy mniejsze? Masz obrotomierz? Bez niego ciezko jest regulowac.
Jesli to seria tylko wydech zmieniony, to nie zakladaj twardej centralki bo tylko zmulisz silnik. Na korektorze sa duze straty mocy, im twardsza centralka tym wiecej mocy marnujesz. Twarda centralka potrzebna jest przy mocniejszym cylku, kiedy moment obrotowy, ktory chcemy przekazac na koło jest wiekszy.

Takie szarpanie wchodzenie na obroty/spadanie moga swiadczyc o ślizganiu sie paska, pasek ma to do siebie ze mimo ze wyglada dobrze czasami trzeba go wymienic. Zacznij od sprawdzenia, czy pod pokrywa jest czysto i czy nie ma sporej ilosci czarnego pyłu ze startego paska.

Jesli chcesz wyregulować skuter pod nowy wydech to najlepiej zacznij od przywrócenia orginalnych elementow, rolek i sprezyn. Potem sie przejedz i zobacz na jakich obrotoach trzyma sie silnik przy przyspieszaniu tak 10-50. Obroty powinny byc w miare stabilne, sprawdz ich wartosc.

Na pale moge strzelac ze optymalne obroty dla serii 50ccm + stage6 pro replica beda 8500-9500rmp. W takie obroty celuj regulując skuter. Jesli twoj skuter przyspieszajac 10-50 ma mniejsze obroty to zmniejsz wage rolek, jesli ma wieksze to zwieksz ich wage. Twoj skuter musi przyspieszac 10-50 trzymajac obroty w zakresie, w ktorym ma najwiecej mocy, na dole masz przyklady seria +stage6 pro rep

Aerox 50ccm
Obrazek

PiaggioZip 50ccm
Obrazek




_________________

TPH - Stage6 Sport Pro, Laser X-Pro, Dellorto 17,5+E5, Multivar 2000
https://www.youtube.com/watch?v=Pdb9aeF0JzY




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 maja 2014, 17:23 
***

Rejestracja: 23 cze 2012, 13:11
Posty: 660
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Aprilia sr
Rocznik 2007, rolki 19x15,, nie mam obrotomierza :/ Jak skuter jest zimny to ładnie sie wkręca ale to tylko chwile az działa ssanie wtedy dostaje wiecej benzyny, a pozniej juz lipa więc pomyślałem skręcić mu srubka od mieszanki i była wykrecona o 2 obroty i wkreciłem na maxa i jest lepiej juz ciagle się wkreca i nie ma juz takiego muła, jest ale to lekki. Jaka jest seryjna dysza w p/g gaznik dellorto 17,5? Może wieksza dysze potrzeba wsadzic i wtedy troche wyregulowac gaznik z 5-10 wieksza od seryjnej i wtedy ciezsze rolki bo troche mocno kreci teraz i centralke srednia dać ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 maja 2014, 18:53 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2014, 18:15
Posty: 126
Pojazd:
Jesli miales seryjnie gaznik Dellorto PHVA 17,5 to tam seryjnie wkladali dysze 56, w tym gazniku wkładali jeszcze złotą blaszke na wlocie do gaznika zmniejszajacą ilosc powietrza z filtra. Jesli wyciagniesz blaszke to smialo mozesz wrzucic dysze 75, gaznik powinien smigac nawet bez dodatkowej regulcji.

Nie wiem dokladnie co tam w tym gazniku pokreciles , ale żadna ze srubek nie zmienia ilosci paliwa. Generalnie śrubki masz dwie, jedna to srubka od wolnych obrotow, jej zadaniem jest tylko podpieranie przepustnicy. Zwykle jest duza tak zeby łatwo mozna była ją krecic palcami. Jej wkręcanie podnosi przepustnice wtedy silnik zwieksza obroty, ma to dokladnie taki efekt jakbys lekko manetką dodawał gazu.
Druga srubka reguluje ilosc powietrza, ktora wlatuje do kanału, w ktorym zasysane jest paliwo z dyszy niskich obrotow, jesli wkrecasz tą srube to zmniejszasz ilosc powietrza, ktora miesza sie z paliwem ze sruby wolnych obrotow. W trakcie pracy na wolnych obrotach silnik bierze tyle paliwa ile przeleci przez dysze wolnych obrotow + paliwo ze ssania. Jesli dodasz gazu to silnik bierze tyle paliwa ile zdola przeleciec przez dysze wolnych obrotów i dzysze głowną.

Tutaj masz prosty schemat jak działa typowy gaznik:
Obrazek

Jesli masz nowy typ wariatora p/g 19x15,5 to on podobnie jak multivar lubi dosyc ciezkie rolki 2-3g to za mało. Ja seryjnie w tym wario miałem 7,5gramowe rolki. Przy 4g silnik wył, a skuter ledwo jechał.




_________________

TPH - Stage6 Sport Pro, Laser X-Pro, Dellorto 17,5+E5, Multivar 2000
https://www.youtube.com/watch?v=Pdb9aeF0JzY




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 maja 2014, 19:44 
***

Rejestracja: 23 cze 2012, 13:11
Posty: 660
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Aprilia sr
Seryjne rolki maja rozmiar 19x15,5 i 6,4 gram a teraz mam centralke hard i sprezynki hard i rolki 3,8 i wsadze ciezsze rolki na centralke hard i medium zobacze na ktorej bedzie lepiej jechał, teraz kreci troche mocno boje sie o seryjne łożyska ktore najlepsze nie sa bo czuć luz i cylinder ale przyspiesza w miare dobrze ale bedzie lepiej moze. Mam seryjne gaznik dellorto 17,5 nie wiem z jaka dysza ale pewnie z seryjna i srubka od powietrza (nie od obrotow) była wykrecona o 2 obroty i wkreciłem ja teraz do maxa i lepiej jest o wiele, lepiej startuje i nie ma tego muła do 30km/h.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy