Dzisiaj jest 22 lut 2025, 0:08



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 01 lis 2014, 12:28 
*

Rejestracja: 28 paź 2014, 20:24
Posty: 4
Pojazd: jetforce
Siema znowu zakłądam kolejny temat bo znowu mam problem z tym silnikiem, Po tym ja te łożyska nie doszly do końca wału schłodziłem caly ten wał z łożyskami i wsiadziłem do nagrzanego karteru no i ściągnąłem to śrubami. Na początku prawie nie chcalo sie ruszyc ale popukałem przez drewno delikatnie to no i zaczął sie obracać, ale... No ale obraca sie lekko przez tak 4/5 obrotu a w jednym punkcie (kiedy korbowód jest tak jakby najbardziej wciągnięty do środka) zaczyna sie cieżko obracac tak jakby o coś tarło czy coś w tym stylu. Wiecei może co to i co z tym zrobić?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 01 lis 2014, 12:35 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lip 2013, 15:27
Posty: 1389
Lokalizacja: Okolice Gdańska
Pojazd:
Łożyska do wywalenia, skrzywiłeś koszyki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lis 2014, 12:40 
*

Rejestracja: 28 paź 2014, 20:24
Posty: 4
Pojazd: jetforce
A to na pewno to? bo to przynajmniej mam takie wrażenie że jakby wał tarł o ścianki karterów z tyłu i nie wiem czy to jeszcze nie jest wina czegoś innego.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lis 2014, 13:17 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
tak skrzywiłeś, kup nowe łozyska i daj kartery+wał+łożyska gościowi żeby ci to na prasie złożył, ja dałem 20pln za tę usługę a warto!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lis 2014, 20:36 
*

Rejestracja: 14 maja 2013, 18:51
Posty: 71
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
A dlaczego mógł skrzywić te łożysko ?
Jak się uderza w wewnętrzną bieżnię, która jest osadzona na wale, a nie w tą którą styka się z karterem to powinno być wszystko okej. czyż nie ?

A może wał ma krzywy O.o?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lis 2014, 9:40 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Nabijając łożyska powinno się wymrozić wał, a łożyska podgrzać. Nawet pobijając w wewnętrzną panewkę łożyska skrzywisz sam wał. Zmierz suwmiarką odległość na przeciwwadze wału przy korbowodzie, a następnie po przeciwnej stronie przeciwwagi. Odległości mają być idealne, najlepiej jakbyś miał dostęp do mikrometru.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lis 2014, 0:44 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Nie panewkę, tylko bieżnię.

Łożyska powinno się wbijać na prasie po zewnętrznej bieżni, natomiast wał montować specjalnym przyrządem. Inaczej jest mała szansa, aby dobrze złożyć silnik. Po montażu w taki sposób wał kręci się lekko, bez żadnego trzaskania po nim młotkiem.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lis 2014, 20:00 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
łożyska na wał wciąga się wciągaczem. opisywałem już z 3 razy jak złożyć żeby dobrze chodziło i nie bedę się powtarzał. wystarczy poszukać




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy