Dzisiaj jest 05 lip 2025, 5:21



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 26 wrz 2010, 10:30 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lip 2010, 17:41
Posty: 166
Lokalizacja: Leszno
Pojazd:
siema
mam takie pytanie
Czy seryjny wał w moim piaggio wytrzyma jakiś słaby cylek 70?
Czy gaźnik 12 z dyszą główną wystarczy do cylka 70? i który cylek będzie najsłabszy?
Pozdrawiam


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 26 wrz 2010, 10:43 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Wał powinien wytrzymać lecz łożyska warto wymienić, poza tym jazda na nie pewnym wale wiąże się z ryzykiem zatarcia cylindra (luz na korbowodzie) itp.

Gaźnik 12mm będzie ograniczał chłodzenie cylindra, osiągi i w jakimś małym stopniu może obniżać jego żywotność poprzez wcześniej wymienione chłodzenie i gorsze smarowanie.

Słabe cylindry 70cc czyli niskoobrotowe to np. Malossi Sport, Polini Sport i trochę mocniejszy Stage6 Streetrace, są to cylindry żeliwne.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 wrz 2010, 10:43 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lis 2009, 18:52
Posty: 2610
Lokalizacja: Radomsko [ERA]
Pojazd: BMW E61
Przy 70cc gaźnik obowiązkowo większy, nawet 19 mm do sporta.
Czy zmieniać wał ? Wszysto zależy od aktualnego przebiegu twojego skutera, lecz łożyska warto zmienić.

Zresztą jest multum tematów o takiej treści jak Twoja. Wystarczy poszukać.




_________________

REGULAMIN FORUM ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 wrz 2010, 10:47 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Cytuj:
Przy 70cc gaźnik obowiązkowo większy, nawet 19 mm do sporta.


Nie mówię że nie ale parę 70tek śmiga na seryjnej 12mm ale nie jest to zdrowe, więc jak się z tym liczy to może próbować lecz ja bym się w to nie bawił, zbyt dużo do stracenia ;)




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 wrz 2010, 12:09 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 7:28
Posty: 2771
Lokalizacja: Psary
Pojazd: Air Max System
malossi sport. same łożyska i śmigasz. ;)
jak wiadomo przydałby się ten większy gaźnik. 17,5 starczy.
na 12mm musisz dużą dyszę dać. a nie zawsze będzie tak chodził jak na 19, czy 17,5.

jak napisał Seku , zależy ile wał już prześmigał ;)


Ostatnio zmieniony 26 wrz 2010, 12:10 przez ^DawiD^, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 wrz 2010, 12:54 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2010, 16:33
Posty: 1158
Lokalizacja: Czerniec
Pojazd: VW GOLF
Ja już żałuję, że w moim łożyska wymieniałem. Moim zdaniem nie ma sensu wymieniać łożysk ani tymbardziej wału w Piaggio. Jaki masz przebieg?
Tam są łożyska NTN ja miałem 10 000km i spokojnie drugie tyle bym na tych łożyskach zrobił.




_________________

www.klagmotors.pl




Na górę
 Wyświetl profil GG  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 wrz 2010, 13:48 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2009, 19:47
Posty: 811
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
Ja przejechałem 2,5 tyś na seryjnym wale w Quantumie przy S6 Streetrace, po prostu ze startu nie dawałem pełnego powera gdzie jest największe obciążenie.




_________________

[center]Obrazek[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 wrz 2010, 15:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lip 2010, 17:41
Posty: 166
Lokalizacja: Leszno
Pojazd:
Mój poprzedni silnik miał 4 szlify i chyba 70 polini bo była w nim aluminiowa głowica polini 70,wał nie miał luzów i nie było słychać łożysk,tamten silnik był z 94 roku,ten co mam teraz jest też z 94 roku,nie ma najdrobniejszego luzu chociaż nie znam przebiegów obydwu silników.Będzie słychać jak się będą sypać łożyska albo wał?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 wrz 2010, 15:09 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
^DawiD^ pisze:
17,5 starczy

Taki to się do serii nadaję.
Cytuj:
na 12mm musisz dużą dyszę dać. a nie zawsze będzie tak chodził jak na 19, czy 17,5.

Nigdy nie będzie tak chodził.

Musisz mieć wydech i gaźnik, inaczej nie opłaca się montować takiego cylindra.
Popieram też zdanie Becks'a. Oszczędził bym na łożyskach aby dać większy gaźnik.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 wrz 2010, 15:24 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lip 2010, 17:41
Posty: 166
Lokalizacja: Leszno
Pojazd:
obecnie typhoon ma
tłumik gianelli
wario polini speed control
filtr stage 6 piankowy




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 wrz 2010, 15:40 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Więc jeśli łożyska są w dobrym stanie, to brakuje Ci tylko gaźnika 17,5-19mm (ja bym dał 19).




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 wrz 2010, 19:30 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 7:28
Posty: 2771
Lokalizacja: Psary
Pojazd: Air Max System
Booyaka, akurat próbowałem podkreślić "19" .
wieem, 19 jest dużo lepsza ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 wrz 2010, 16:22 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lip 2010, 17:41
Posty: 166
Lokalizacja: Leszno
Pojazd:
mój poprzedni silnik był w takim stanie że nie opłacało się go naprawiać,miał głowicę aluminiową od polini 70 i zero luzów,chyba kiedyś śmigała na nim 70 bo po co kumuś sama głowica?
Kupię cylek 70 i gaźnik
dzięki za pomoc




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 wrz 2010, 17:00 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 mar 2008, 1:47
Posty: 341
Pojazd:
Gaźnika początkowo nie musisz kupować, przy sporcie 17,5 mm to wystarczająco dużo, chłopacy chyba czytają posty inne i wyciągają z nich pochopne wnioski.

Znam wiele osób co jeżdżą na 12 mm nawet na midrace i nie ma kłopotów :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 wrz 2010, 17:24 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2010, 16:33
Posty: 1158
Lokalizacja: Czerniec
Pojazd: VW GOLF
garenge - popieram, ja też znam i też uważam, że można zmienić gaźnik - ale nie trzeba.




_________________

www.klagmotors.pl




Na górę
 Wyświetl profil GG  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 wrz 2010, 13:53 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Cytuj:
chłopacy chyba czytają posty inne i wyciągają z nich pochopne wnioski.

Częściej spotykałem się z postami, w których polecają mniejsze gaźniki. Moje zdanie już znacie.
Częsty błąd to wrzucanie mocnego cylka przy zbyt słabym osprzęcie. Ja nie mówię, że to nie będzie jeździć.
Założę się, że sporo racingów z tego forum nie przekracza 10KM ze względu na zbyt słaby osprzęt.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki


Ostatnio zmieniony 28 wrz 2010, 13:54 przez Booyaka, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 wrz 2010, 14:05 
*

Rejestracja: 25 wrz 2010, 14:51
Posty: 138
Pojazd:
garenge pisze:
Gaźnika początkowo nie musisz kupować, przy sporcie 17,5 mm to wystarczająco dużo, chłopacy chyba czytają posty inne i wyciągają z nich pochopne wnioski.

Znam wiele osób co jeżdżą na 12 mm nawet na midrace i nie ma kłopotów :)


No i co z tego, że jeżdżą ? To nie jest to samo co nawet 17,5mm - mojemu bratu po dobrej regulacji z 12 mm na 17,5 mm (to był full sport tylko ten gaźnik był za mały) podskoczył v-max o prawie dwadzieścia na godzinę (i żeby nikt nie wywnioskował, że jak do serii włoży 17,5 też poleci 20 więcej :D)




_________________

MotoRoxik pisze:
dzięki wielkie PenerCargo, widze że bardzo pomagasz na forum i za to cię cenie:wink:

Zajrzyj i oceń moje Rieju




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 wrz 2010, 17:45 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2009, 20:47
Posty: 16
Lokalizacja: Kwidzyn
Pojazd:
Dziecinna wypowiedz (Ta powyżej). Takie przechwałki dotyczące tego przyrostu kilku śmiesznych km/h pozostaw dla kolegów przy piwku ew. Soczku.

Do Sporta 70cm3 gaźnik 19mm?! Kto wam takie rzeczy opowiadał? Optymalny wybór to 17,5. AC nie powinny przy sporcie jeździć na mniejszym ponieważ Cylinder w dużej mierze chłodzony jest tam przez mieszankę paliwowo-powietrzną.

Co do LC to nawet na 12mm ludzie śmigali ze słabszymi sportami lecz polecałbym 16-17,5.




_________________

"Proste są dla szybki samochodów, zakręty dla szybkich kierowców" Colin McRae

Aprilia Mojito Custom 125
Yamaha Aerox 70 cm3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 wrz 2010, 18:01 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Aerox777 pisze:
Cylinder w dużej mierze chłodzony jest tam przez mieszankę paliwowo-powietrzną.

Chłopie jaj sobie po prostu nie rób... :shock:
Aerox777 pisze:
Co do LC to nawet na 12mm ludzie śmigali ze słabszymi sportami

Booyaka pisze:
Ja nie mówię, że to nie będzie jeździć.

Ale to tak jak gdybyś "obciął mu jaja".




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.Rozumiem
Ładowanie...