Dzisiaj jest 21 lis 2024, 20:26



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 03 lip 2012, 0:34 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sie 2010, 17:22
Posty: 128
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Siema!

Chciałbym na nowo zacząć ten temat, ponieważ stary jest nieaktualny, gdyż właściciel Peugeota którego zakupiłem i tutaj opisałem, okazał się zwykłym oszustem, no i musiałem wszystko pooddawać..
No ale nie o tym mowa.

W tym tygodniu zakupiłem nowy nabytek, jakim jest.. Peugeot Zenith ;)
Dokładnie to samo co wcześniej, jednak tym razem jest on w całości, zarejestrowany.
Co prawda jest w nim trochę rzeczy do roboty, ale główne założenia są spełnione.
Z racji tego, że mam dużo części do Zenitha, i to co będzie uszkodzone mogę sobie poprzekładać, szukałem skutera, który będzie zarejestrowany w PL, aby nie było problemu z papierami, no i zależało mi też na tym, aby instalacja była chociaż w miarę sprawna :D
Ale z drugiej strony nie chciałem ideału, co by było przy czym podłubać zimą no i żeby nie kosztował majątku ;)

No i udało się, nabyłem oto ten pojazd

Obrazek

Obrazek

Skuter na zdjęciu jest już delikatnie ogołocony z plastików, ale to tylko dlatego, że byłem w trakcie prac ; )

Jest to rocznik 1994, wg licznika ma przejechane 7996km, ale licznik nie działa, więc ciężko mi powiedzieć ile ma naprawdę ;)
Aczkolwiek po np. gaźniku wydaje mi się, że nie ma dużo więcej najeżdżone.

Z rzeczy pozmienianych, o których wiem to jest tylko nowy, oryginalny pasek, rolki Polini oraz wydech LeoVince SP3 :)

Dostałem do niego także w cenie Nowy filtr Revo Synth, uszczelki RMS, pół butelki oleju Orlen, blokadę do wariatora i klucz 8 na kiju :D

Teraz wady
*skuter nie miał filtra powietrza, przez co się mega dławił, nie miał mocy, założyłem oryginalny filtr, jest już trochę lepiej

*wg poprzedniego właściciela miała być walnięta uszczelka między gaźnikiem a króćcem, jednak okazało się, że to króciec jest zablokowany, i to on jest przyczyną słabych osiągów

*nie miał akumulatora, więc nie mogłem sprawdzić elektryki, ale gdy wróciłem do domu i podłączyłem na kable, działał tylko rozrusznik i klakson, więc przeszedłem do sprawdzania świateł, okazało się, że wszystkie żarówki są poprzepalane albo pozbijane, ale czasu starczyło mi tylko na zrobienie stopu i światła tył.

*ma także spore luzy na przednim kole, prawdopodobnie albo łożyska, albo jest zwyczajnie niedokręcone coś, zerwaną linkę od licznika, łysą oponę z tyłu, i brak kloszy od migaczy oraz lusterek.

Jednak najbardziej zastanawia mnie to, że czasami potrafi zgubić iskrę (chyba) i dzieje się to tylko na ciepłym silniku, jutro wykręcę świecę i zobaczę jak wygląda, ktoś ma jeszcze jakieś pomysły co to może być?

Co do planów, to narazie muszę go ubezpieczyć, ogarnąć koło, eletrykę, przełożyć lusterko i mogę śmigać. Będzie to ekonomiczny dupowóz, a zarazem stunt ;)

Pozdro.




_________________

Moj Energyk :D viewtopic.php?t=150866


Ostatnio zmieniony 02 paź 2012, 20:33 przez Lukash, łącznie zmieniany 3 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 03 lip 2012, 9:15 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lis 2009, 12:53
Posty: 711
Lokalizacja: Łęczyca
Pojazd:
Mój kolega miał zenitha też mu lecił 55 i okazało się że miał zablokowaną dyszę i króciec :mrgreen:

Muszę też przyznać że zenithy mają kopa jak na serie, mojego kolegi miał polot taki że niektóre 70cc mogły mu zazdrościć :D


PS: Zdejmij ten błotnik z tyłu i przedłużke :mrgreen:




_________________

Był - Aerox SP55 03r.
Był - Aerox 08r.
Jest - Aprilia SX 50 06r.

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=317770




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lip 2012, 9:57 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Miło odnaleźć mój stelaż po takim czasie od sprzedaży :mrgreen:

Powodzenia w stuntach - ten skuter do tego jest w sam raz.

Nie wygląda wcale tak źle jak mówisz. Jest OK.
Na 12calowych kołach będzie zdecydowanie lepiej - wiem, bo sam zmieniałem :P




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lip 2012, 19:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lip 2011, 0:25
Posty: 39
Lokalizacja: ZGL
Pojazd:
Całkiem niezły :D Ja przy ZX na cylku 50 miałem wario SV1 rolki 7g, centralkę Hebo +60 niebieskie sprężynki i szedł na koło bez użycia wielkiej siły, a v-max licznikowe 80, także polecam :)

A jeden karter do 12' sprzedajesz? Bo bym był chętny jak mi się nie uda z silnikiem od Trekkera.

I prośbę mam, wrzuciłby ktoś z was fotkę tego stelaża w całej okazałości? Chodzi mi głównie o mocowanie. Z góry dzięki :P




_________________

Skomentuj moje padło>> Klik!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 paź 2012, 20:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sie 2010, 17:22
Posty: 128
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Odświeżenie, nowy opis, wszystko w pierwszym poście ;)




_________________

Moj Energyk :D viewtopic.php?t=150866




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 paź 2012, 22:18 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lip 2011, 0:25
Posty: 39
Lokalizacja: ZGL
Pojazd:
Ile dałeś :)? Szkoda, że to Zenith, a nie np Buxy, no ale ważne, że zarejestrowany.
Jakieś plany masz? Zrób go na kołach 12 cali ;p




_________________

Skomentuj moje padło>> Klik!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 paź 2012, 16:29 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sie 2010, 17:22
Posty: 128
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
dałem 450zł ;)

Plany to doprowadzić go do stanu używalności, żeby woził dupę i miał dosyć mocy do stuntu ; )

Ma ktoś może pojęcie, jaka mniej więcej wystarczy dysza do seryjnego Gurtnera i odblokowanego zenitha ? :> Bo aktualnie mam 48, i wiem, że to za mało ; )




_________________

Moj Energyk :D viewtopic.php?t=150866


Ostatnio zmieniony 04 paź 2012, 17:12 przez Lukash, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 paź 2012, 17:17 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Lukash pisze:
jaka mniej więcej wystarczy dysza do seryjnego Gurtnera i odblokowanego zenitha ?


Spokojnie możesz założyć do tego dyszę 60, 65.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 paź 2012, 15:53 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sie 2010, 17:22
Posty: 128
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Z nowości w zenicie to :

*ogarnąłem elektrykę - powodem był uszkodzony regulator napięcia i pozamieniane kable na niektórych złączach

*zrobiłem luzy w przednim kole - powodem było łożysko, a raczej jego brak ;)
*kupiłem odblokowany króciec i zmieniłem dyszę na 50.

Fotka ze stanu w poprzednim tygodniu.

Obrazek

I okazało się że Zenith się musi porządnie rozgrzać żeby stracić moc, tak więc tłok puchnie, pierścienie dzwonią, szkoda mi pieniędzy ( jak narazie ) na ogarnianie tego silnika, tak więc w Peugeocie zagości inny silnik, który mam, muszę go tylko trochę wyczyścić :>
Ma 20k przejechane, ale trzyma się ładnie, kompresja w miarę i pali okej, narazie ujdzie ;)
Przełożę do niego odblokowany króciec, gaźnik, filtr powietrza i wydech, mam nadzieję, że będzie chodził.
Ale to w weekend zrobię
W planach jest też wywalenie pompy oleju - zobaczymy ;)

Z innych wad to mam pękniętą nóżkę centralną, przez co ciężko go z niej zrzucić i hałasuje oraz plastiki są nie do końca skręcone także sobie trzeszczą :P

Reszta chodzi

I fotka z aktualnego stanu.

Obrazek

Pozdro ;]




_________________

Moj Energyk :D viewtopic.php?t=150866


Ostatnio zmieniony 24 paź 2012, 15:53 przez Lukash, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 paź 2012, 18:37 
**

Rejestracja: 11 wrz 2011, 13:28
Posty: 418
Lokalizacja: Mińsk Maz
Pojazd:
Działaj działaj, powodzenia ;)




_________________

runner-2k7-malossi-itech-70cc-regulator-cisnienia-polini-t292703-80.html -> 70cc na wtrysku :D

https://www.facebook.com/pages/Scooters ... 7343226159 - Lajkujemy FP naszej ekipy! ScootersMmz ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 paź 2012, 21:25 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sie 2010, 17:22
Posty: 128
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Wyjąłem 3 rolki, teraz jest 3x7.7g, trochę za lekko mu, ale i tak chodzi o niebo lepiej

+mam pytanko - kojarzycie zapewne jak w Peugeocie jest zrobiony seryjny wariator - jest z tyłu na 3 śrubki taka osłonka.
U mnie jest to zdjęte, stąd pytanie, czy ma to jakikolwiek wpływ na osiągi ?




_________________

Moj Energyk :D viewtopic.php?t=150866




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2012, 22:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sie 2010, 17:22
Posty: 128
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Peugeot dzisiaj przeszedł przeszczep, został wrzucony inny silnik, jutro spróbuję go odpalić bo z pół roku nie chodził ;x

Mam do Was pytanie - przy zakładaniu linki na pompie oleju w którąś ze stron przekręcić nakrętki ?
Bo nie wiem, sam zrobiłem na środku ale pewien nie jestem czy to jest okej




_________________

Moj Energyk :D viewtopic.php?t=150866




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lis 2012, 23:57 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sie 2010, 17:22
Posty: 128
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Silnik to jest generalnie jak narazie seria, do tego zablokowana, ale udało się, odpalił za pierwszym kopem, wszystko w miarę okej, jutro się biorę za przełożenie odblokowanego króćca i regulację gaźnika ;)
Mam 2 fotki jak to teraz wygląda, nadal jak złom :D

Obrazek

Obrazek

Pozdro ;>




_________________

Moj Energyk :D viewtopic.php?t=150866




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 gru 2012, 15:36 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sie 2010, 17:22
Posty: 128
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Siema !

Ostatnio sobie grzebałem przy napędzie Peugeota, i ogarnąłem, że jeden wariator różni się od drugiego.. I chodzi o szerokość powierzchni pracy paska.. Jeden ma promień 37mm,a drugi 34.5..
I teraz się zastanawiam, który lepiej pochodzi, no na logikę ten większy, jednak właśnie widać, że pasek nie wchodził na nim na samą górę, na tym mniejszym Peugeot chodził lepiej..
Waria różnią się też frezami z boku
Paski miały szerokość właściwie identyko, jeden to oryginał Peugeot'a, drugi WM, WM jest prawdopodobnie też ciut dłuższy.

Obrazek

Obrazek


Obrazek


Obrazek



Kolejna sprawa - sprzęgło i dzwon - sprzęgło w starym silniku nie ma już nic okładzin i prawdopodobnie seryjne sprężyny oraz sprężynki, a i tak skuter ruszał przyjemnie, wysoko, nie drgał zbytnio. W obecnym silniku sprzęgło ma okładziny naprawdę grube, było zmieniane na pewno, a mimo to łapało już na wolnych obrotach dosyć mocno.
Są też porobione odwierty, prawdopodobnie do wyważenia, może to ma jakiś wpływ, nie wiem..

Obrazek


Co to dzwonu to w starym silniku dzwon nie jest przegrzany, aczkolwiek ma lekki nalot rdzy i pierścień wzmacniający poodchodził od głównej części - zrobiły się tak jakby fale. Nie jest też oryginalny, ma 6 dziur, pewnie jakiś tani zamiennik
W drugim dzwon jest oryginalny Peugeot'a, lekko przebarwiony.

Tak więc prosiłbym ludzi, którzy mają jakieś pojęcie na ten temat o wypowiedzi, co tu lepiej założyć, aby mi to miło śmigało.
Wydaje mi się, że szerszy wariator + rolki Polini 7.7g + zaryzykuje ten pasek WM.
Do tego sprzęgło z grubszymi okładzinami, jeśli będzie wyważone, ewentualnie jakieś twarsze sprężynki albo centralka, mam tych pierdół trochę od regulacji Piaggio jeszcze :)

Sorry za jakość fot, ale tylko taką możliwość miałem, myślę, że to co trzeba to jakoś widać :)

Pozdro !




_________________

Moj Energyk :D viewtopic.php?t=150866




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 sty 2013, 16:48 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 mar 2012, 22:05
Posty: 570
Lokalizacja: Wolsztyn
Pojazd: Yamaha Aerox
Nie pisz posta pod postem, jest opcja edytuj.
Co do Peugeota to spoko jest ;) Powodzenia w planach.




_________________

Jedyny na forum silnik parowy budowany od podstaw !
|
|
V

http://forum.mieloch.pl/silnik-parowy-budowany-od-podstaw-t328844.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 wrz 2013, 21:15 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sie 2010, 17:22
Posty: 128
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
DerbiKarol, posty były pisane po miesiącu czasu, także chyba już mogłem :)

Mam problem - Peugeot zachowuje się jakby łapał lewe - nie schodzi z obrotów, sam ciągnie jak odpuszczę gaz a wolne ma bardzo wysokie.
Przejrzany jest gaźnik, a nawet 2, filtr powietrza, świeża uszczelka pod głowicą i cylindrem, uszczelka pod króćcem również założona kilkaset km temu.
Problem się pojawił kilka jazd po zdjęciu pompy oleju, jednak miejsce po niej jest zaślepione blaszką i uszczelnone silikonem K2 Czarnym do 350C.

Prosiłbym o pomoc bo ciężko mi dojść o co mu chodzi..


Aktualnie rozebrałem silnik, uszczelniacze na wale sprawdzone - nie ciekną, chcę założyć też nowe pierścienie i chciałbym się Was zapytać, czy miał ktoś styczność z allegrowymi, bo chciałbym go zrobić po kosztach, a myślę, że jak spokojnie podocieram to będą chodzić :)

Co do lewego powietrza, zrobię własnoręcznie uszczelkę z preszpanu, albo ostatniej kartki bloku technicznego bo te kupne są niestety do niczego, jeśli nadal będzie łapał lewe to nie mam pomysłów...

-- 24 wrz 2013, o 21:15 --

Silnik przełożony, trochę pojeżdżone no i Skuter sprzedany, kupione następne padło także temat do zamknięcia a ja założę nowy :)




_________________

Moj Energyk :D viewtopic.php?t=150866




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy