Dzisiaj jest 25 wrz 2024, 0:19



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 01 gru 2013, 16:24 
**

Rejestracja: 27 lis 2010, 20:49
Posty: 442
Lokalizacja: Goniądz
Pojazd: Aprilia SR/MZ ETZ 250
Witam chciałbym wam dziś opisać swoją 3 maszyne.

Najpierw miałem, Aprilia Sr50 w starej budzie 96r, Potem Aprilia Sr50/70 w pośredniej budzie
(opisana tutaj na forum)

Nadszedł czas na coś z lat 80 :P

MZ ETZ 250 z 1984 roku, wersja z tarczowym hamulcem z przodu i obrotomierzem, zapłon klasyczny.
Kupiona około 120km od mojej miejscowości 22 sierpień 2013r
Motocykl był użytkowany na wsi, rzadko jeżdżony, ale poprzedni właściciel trochę go zaniedbał:
brak ważnego przeglądu i ubezpieczenia, MZ optycznie tez nie wygląda najlepiej:
pomalowana prowizorycznie spray'em, trochę pędzlem, miejscami korozja na ramie, niektóre gumowe elementy spękane,
Mechanicznie silnik na chodzie, wymaga trochę regulacji a nawet remontu, ponieważ silnik ładnie odpala
tylko trochę jakby mu umarło trochę koników.

W planach mam przywrócić ten motor do stanu fabrycznego jak wyglądał w 1984r.
Dlatego pomyślałem ze przedstawie wam moją maszynę i będę dzielił się z wami postępami przy motorze.

Zdarzyłem zauważyć na razie ze:
- Koła przód i tył mają delikatne bicie, są scentrowane
- Silnik jest przekręcony na prawą stronę (z prawej strony łańcuch napędowy, skrzywione mocowanie silnika)
- Coś z ładowaniem (naładuje akumulator, pojeżdżę troch i motor zaczyna przerywać z powodu braku prądu)


Aby poruszać się tym motocyklem zrobiłem tez prawo jazdy kat. A2


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Zapraszam do komentowania, im więcej komentarzy więcej roboty i Up :D




_________________

Moje maszyny:

Aprilia SR50/70 99r
viewtopic.php?p=1536447#1536447

MZ ETZ 250 84r
mz-etz-250-reanimacja-do-lat-80-t376099.html

Zapraszam !


Ostatnio zmieniony 22 wrz 2014, 13:47 przez Ciochan, łącznie zmieniany 4 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 01 gru 2013, 16:31 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lis 2011, 16:48
Posty: 655
Lokalizacja: Kętrzyn
Pojazd: Vapor MKII P/G Kawasaki GPZ500
Bardzo ładna MZ trochę przydało by się ją jeszcze ogarnąć i będzie Pięknie.Też posiadam MZ 250 tylko wersja Trophy za kilka dni postaram też się ją zaprezentować na forum




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 gru 2013, 17:41 
*

Rejestracja: 19 gru 2012, 19:45
Posty: 63
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Pojazd: Aprilia SR Replica
Piękna MZ, będę śledził projekt! :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 gru 2013, 18:22 
*****

Rejestracja: 02 lip 2013, 20:46
Posty: 2015
Pojazd: Piaggio NRG Mc3
No ładna MZ , też mam sobie ochotę taką sprawić ale w okolicy tego nigdzie nie ma :C




_________________

NRG mc3 SPORT ! DR.EVO 71cc + Stage6 PRO !! Dzieje się cały czas ! Wpadaj !
http://forum.mieloch.pl/post2399786.html#p2399786
https://www.facebook.com/pages/Black-Piaggio-NRG-by-Ostrowidz-FULL-SPORT/606394792772355?ref=hl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 gru 2013, 20:04 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 mar 2012, 17:38
Posty: 376
Lokalizacja: Sochaczew
Pojazd: Zipp pro
No mz fajna ;) Będę śledził temat ;)

Wbij do mojego projektu




_________________

Zajrzysz ?
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 gru 2013, 21:51 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2012, 20:35
Posty: 121
Lokalizacja: Zamość
Pojazd: Aprilia Rx swap Yamaha DT 125r
Zrob ją na całą czarno do tego chromy i połyski bo takiej jeszcze nei widzialem :p




_________________

Wpadnij do mojej Aprili RX swap Yamaha DT 125r:
aprilia-rx-by-kar0l-enduro-projekt-t367773.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 gru 2013, 22:31 
**

Rejestracja: 27 lis 2010, 20:49
Posty: 442
Lokalizacja: Goniądz
Pojazd: Aprilia SR/MZ ETZ 250
Ostrowidz |X| Tak, znam ten problem ja też szukałem i udało się 120km musiałem jechać. :P

kar0l |X| Co do kolorów jeszcze nie planowałem, zastanawiam się czy malować na oryginalne kolory rama na czarno, bak i boczki czerwone, no i do tego trochę chromu :mrgreen:

Obecnie od wczoraj rozwiązuje problem z ładowaniem i nie tylko, cała elektronika

Problem z słabym ładowaniem a nawet jego brak, postępując według filmu:
http://www.youtube.com/watch?v=4CVD_LIlr0c

W 7:49 filmu doszedłem i okazało się ze regulator nie działa :cry:


Zamówiłem nowy, elektroniczny regulator napięcia (niemiecki, produkowany dla MZ) i zobaczymy czy usterka zniknie :)
do tego przy okazji kupiłem ramkę plastikową tablicy rejestracyjnej, uchwyt lewego kierunkowskazu.


Dziękuję za zainteresowanie tematem i komentarze :)




_________________

Moje maszyny:

Aprilia SR50/70 99r
viewtopic.php?p=1536447#1536447

MZ ETZ 250 84r
mz-etz-250-reanimacja-do-lat-80-t376099.html

Zapraszam !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 gru 2013, 23:39 
*****

Rejestracja: 02 lip 2013, 20:46
Posty: 2015
Pojazd: Piaggio NRG Mc3
Ja miałem do kupienia okazyjnie MZ 150 za 250zł ale tam było ogrom roboty , a poza tym ta MZ nie była nic warta ... Bo się cały czas sypały ...




_________________

NRG mc3 SPORT ! DR.EVO 71cc + Stage6 PRO !! Dzieje się cały czas ! Wpadaj !
http://forum.mieloch.pl/post2399786.html#p2399786
https://www.facebook.com/pages/Black-Piaggio-NRG-by-Ostrowidz-FULL-SPORT/606394792772355?ref=hl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 gru 2013, 16:51 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lip 2011, 17:21
Posty: 201
Lokalizacja: Leszno/Przemyśl
Pojazd:
MZ nie najgorsza, ma potencjał;) Powodzenia w remoncie i zapraszam do siebie!;D




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 gru 2013, 18:45 
*****

Rejestracja: 24 sty 2013, 15:17
Posty: 2494
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojazd: E46/ Vega swap Piaggio 125
No no widać że etka do ogarnięcia ale dasz radę :D Powodzenia




_________________

Zapraszam do obejrzenia mojego swapu, kiedyś siedział chiński 4t,następnie minarelli horizontal a teraz piaggio 125cc

post2459516.html#p2459516

maciej3290 pisze:
Prawda taka ,że doniczka była pełna i do baku się spuścił i mu dysze zalepiło




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 gru 2013, 19:26 
**

Rejestracja: 27 lis 2010, 20:49
Posty: 442
Lokalizacja: Goniądz
Pojazd: Aprilia SR/MZ ETZ 250
Dobry wieczór :)


Dziś dzień całej roboty. Przyszła do mnie paczka z regulatorem napięcia + ramka tablicy, uchwyt kierunku.

Obrazek

Specjalnie miałem lekko padnięty akumulator i po przejechaniu się troszeczkę go naładowało, a więc przyczyną brak ładowania był regulator napięcia :D


Zdecydowałem się że zacznę pomału rozbierać MZ, a mianowicie wyciągnąć cały silnik.


Przed wjazd na warsztat to co się dało umyłem MZ, trochę mokro było i się ochlapała w błocie

Obrazek


No to rozbieramy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek[/URL


Cylinder ma 1 ryskę którą czuć paznokciem, zaskoczyło mnie to ze na tłoku brakowało 1 pierścionka, w dodatku najważniejszego na samej górze tłoka, widać ze ktoś celowo nie dał tego pierścienia bo rowek w tłoku miał lekkie ubytki-uszczerbki. Tłok już do kosza, cylinder pierwszym szlifem myślę pokryje wszystkie nierówności. Cylinder jak i tłok są oryginalne.

[URL=http://www.fotosik.pl]Obrazek


Obrazek

Obrazek

Uszczerbek na wale korbowym

Obrazek

Uszczerbek, nie przeszkadza w dalszym użytku. ukruszona jest cześć na którą zaczepiamy główkę sciągacza, gwint nienaruszony. Wał zero luzu góra dół, luz osiowy tylko 0,5mm, więc wał zostaję, chyba ze uszkodzi się przy zdejmowaniu sprzęgła (sprzęgło mocowane na wale na stożku, na wcisk)


Na chwile obecną silnik nie będę rozpoławiać, bo po małym obejrzeniu silnika, skrzynia itd. przez otwory w karterze z lewej strony. Luzów na wale i innych wałkach nie ma, więc z rozdwojeniem karterów pomyślę.


Zapraszam do komentowania :mrgreen:




_________________

Moje maszyny:

Aprilia SR50/70 99r
viewtopic.php?p=1536447#1536447

MZ ETZ 250 84r
mz-etz-250-reanimacja-do-lat-80-t376099.html

Zapraszam !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 gru 2013, 19:59 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 mar 2012, 17:38
Posty: 376
Lokalizacja: Sochaczew
Pojazd: Zipp pro
Działaj ;D Może jakiś porting cyla dla lepszej mocy ? :) Bo ładnie by było doprowadzić ją do seryjnego stany fabrycznego (chodzi o wygląd) a mechanicznie ją lekko tuningnąć dla uzyskania większej mocy :mrgreen:




_________________

Zajrzysz ?
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 gru 2013, 21:05 
*

Rejestracja: 02 lip 2012, 22:41
Posty: 43
Pojazd: AEROX
Ładna MZ życze powodzenia :]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 gru 2013, 10:10 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2011, 13:16
Posty: 1122
Lokalizacja: Łosice
Pojazd: Mk3 cabrio, apka i inne
Fajny klasyk :) Remontuj tam :D




_________________

Mk3 cabrio na glebie :)
vw-golf-mk3-cabrio-t337487-480.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 gru 2013, 15:26 
*

Rejestracja: 14 sty 2013, 12:02
Posty: 134
Lokalizacja: Obrzycko,Poznań
Pojazd: Yamaha Neos , WSK 125
Ciekawie , Masz zamiar ją remontować ?




_________________

Neos-> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 79#2163079
WSK -> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 50#2330869




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 gru 2013, 16:08 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2012, 16:09
Posty: 523
Lokalizacja: Ciechanów
Pojazd: Keeway Huricane / MZ TS 251
Nie żebym się chwalił ale ja mam MZ TS 250 z 81 roku :) Stan igła odrdzewiony bak wyregulowana - jeździ jak potrzeba może się pokuszę o założenie tematu.
Prawko też będę robił A2 na wiosnę żeby MZ pojeździć, widzimy się koniecznie na jakimś zlocie w Ostrołęce czy gdzieś w pół drogi :)
MZ ma potencjał ale musisz sporo zrobić bo zapuszczona jak cholera, życzę powodzenia!

(Ile kosztowało cię prawko?)




_________________

Keeway Hurricane Sport:
Obrazek

Facebook: https://www.facebook.com/hurricaneproj <<<
Forum: viewtopic.php?t=310203




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 gru 2013, 21:40 
**

Rejestracja: 27 lis 2010, 20:49
Posty: 442
Lokalizacja: Goniądz
Pojazd: Aprilia SR/MZ ETZ 250
Blade143 - Porting, przeróbki silnika odpadają, motor ma swoje lata i nie nadaję się do wyścigów itp.


KarolTeges - Jak najbardziej :) w planach mam zamiar przywrócić ją do stanu fabrycznego.
Rozbieram co się da i dokładnie oglądam części, jeżeli coś chociaż troszkę widać ze część pojeździ jeszcze max 10tyś to wymieniam :D



Ferbo - Heh, to dawaj z nią na forum, a nie same skutery, trochę odmiany i przywrócenia do lat młodości naszych rodziców dziadków. Na tamte czasy taka MZ była jak teraz Yamaha R1 :mrgreen:
Jak zrobię MZ to czemu nie, mam ochotę na MZ zwiedzić trochę świata.
To ze MZ zapuszczona to ja wiem, kupiłem tanio bo w okolicy były ładne zadbane motory, ale albo ceny w kosmos, albo bez dokumentów.
Wolę kupić tanio a potem odnowić. Więcej satysfakcji daje Mi zrobić motor a potem cieszyć się jak jeździ, a nie tylko siadasz i jedziesz :)

Prawko kat.A2 dałem za szkolenie 1000zł (normalnie chyba 1400zł kosztuję ale ja trochę inaczej to robiłem, żeby nie robić spamu napisze na PW)
+ egzaminy teoria 30zł - zdałem za 1 + egzamin praktyczny 180zł zdałem za 2 (ciężko zdać bo rzadko kto na motorze stosuje się do przepisów, sam instruktor mi mówił ze prawko na motor musi być bardziej zasłużone żeby potem się pilnować bo łatwo je stracić)




_________________

Moje maszyny:

Aprilia SR50/70 99r
viewtopic.php?p=1536447#1536447

MZ ETZ 250 84r
mz-etz-250-reanimacja-do-lat-80-t376099.html

Zapraszam !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 gru 2013, 21:59 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2013, 13:22
Posty: 907
Lokalizacja: rzechcino
Pojazd: piaggio nrg
czekam na efekty twojej pracy




_________________

moja YAMAHA zapraszam do sb yamaha-booster-remacik-od-zera-powoli-do-celu-t397350.html


boster numer 2 mbk-booster-nowy-projekt-t408779.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 sty 2014, 19:05 
**

Rejestracja: 27 lis 2010, 20:49
Posty: 442
Lokalizacja: Goniądz
Pojazd: Aprilia SR/MZ ETZ 250
Dobry wieczór.

Dawno mnie nie było.

Jednak rozłożyłem silnik na kawałki i bardzo się cieszę:


Łączenia 2 karterów nie wyglądają najlepiej, poprzednia osobą która rozbierała silnik widać że używała do tego srubokręta-przecinaka i młotka :evil:
Ja oszczędziłem tego i znalazłem czas na zrobienie sciągacza :wink:

Obrazek
Po rozpołowieniu karterów silnik stał sie mniej skomplikowany niż sobie to wyobrażałem, pobawiłem się trochę skrzynia i zrozumiałem całe działanie tej skrzyni przekładniowej


- Do wymiany połowa łożysk, ale kupię cały komplet SKF 10szt + nowe uszczelki i uszczelniacze.
- 2 wodziki wydają się lekko wytarte, jeszcze dokładnie to przejrzę.
- W niektórych miejscach brakuję jakiś podkładek według sprawdzania w katalogu części.
- Brak tulejek nastawczych, aby kartery równo skręcić.

Trochę mnie zmartwiło, ale dowiedziałem się ze cały silnik pochodzi z oryginalnych części i według oznaczeń pochodzą z 1984r tak jak cała MZ, najbardziej zadowala mnie wał bo jest oryginalny z brakiem luzu na korbie, wału oryginalne już nie są dostępne jak i większość innych części, wszystko teraz podrabiane :evil:

Obrazek

Obrazek


Na pierwszym miejscu teraz w najblizszym czasie dokładnie jeszcze rozbiorę, pozdejmuję koła zębate z wałków skrzyni, jak wszytko będzie grało to robię zakupy do silnika bo to jest moim pierwszym punktem.

Planowane jak narazie zakupy:
- I Szlif cylindra
- Tłok kpl.
- Śruba wału z slimakiem
- Wałek napędu obrotomierza
- Komplet łożysk 10szt
- Komplet uszczelniaczy i uszczelek




_________________

Moje maszyny:

Aprilia SR50/70 99r
viewtopic.php?p=1536447#1536447

MZ ETZ 250 84r
mz-etz-250-reanimacja-do-lat-80-t376099.html

Zapraszam !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 sty 2014, 19:45 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2012, 16:09
Posty: 523
Lokalizacja: Ciechanów
Pojazd: Keeway Huricane / MZ TS 251
No niestety teraz ciężko znaleźć coś oryginalnego, trzeba się ratować dobrej jakości zamiennikami, które bywają horrendalnie drogie. MZ to wdzięczny sprzęt, jeżeli zadbasz o jakość części.




_________________

Keeway Hurricane Sport:
Obrazek

Facebook: https://www.facebook.com/hurricaneproj <<<
Forum: viewtopic.php?t=310203




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy