Witam! Chciałbym wam zaprezentować test skutera
Kymco Super 9. Jestem posiadaczem tego sprzętu od 2009 roku. Ja rosłem w górę, a on z dnia na dzień stawał się coraz szybszy:D Ale o tym potem:D
PS. Posłużę się trochę moim starym "testem", który jest w moim temacie o skuterze. Zapraszam do lektury.
Dane techniczne: Silnik: jednocylindrowy, 2-suwowy, chłodzony cieczą (LC)
Pojemność: 49 ccm
Moc: 5,6 KM/6,5 KM
Masa: 106 kg (zatankowany)
Koła: przód-120/70R12/tył-130/70R12
Hamulce: przód-tarcza, tył-tarcza
Zbiornik: 6,8l paliwo; 1,1l olej
Wysokość siedzenia: 800 mm
Wymiary: dług.- 1856, szer.- 694
Osiągi: 55 km/h - zablokowany (Real GPS = 50)
ok. 85-90 - odblokowany (Real GPS = 80)
Plusy i minusy
+ v-max
+zrywność
+/- przyśpieszenie
+ świetne hamulce
+świetne światła mijania
+niezawodność
+ sportowy wygląd
- wskaźnik paliwa (jak jest na połowie to potem po 20 km schodzi do czerwonego a w baku jest jeszcze około 3 litrow)
- zaczepy niektóry plastików się łamią po dłuższej eksploatacji
- u niektórych występują problemy z elektryką
Trochę o marce:Wytwórnia Kwang Yang Motor Company, czyli w skrócie KYMCO, została założona w 1963 roku w kooperacji z Honda Corporation. Przez 30 lat do 1993 KYMCO był producentem motocykli i skuterów na licencji Hondy oraz dostawcą części motocyklowych, silnikowych oraz samochodowych dla japońskich fabryk Hondy. Od 1993 wszystkie pojazdy wytwórni firmowane są marką KYMCO, ale technika KYMCO ściśle bazuje na technice Hondy. Obecnie KYMCO jest największym tajwańskim producentem skuterów, motocykli i części do samochodów Honda oraz motocykli Honda i pojazdów ATV. W 1998 roku akumulowana produkcja wytwórni osiągnęła poziom 6 milionów sztuk.
Kilka słów ode mnieKiedy kupiłem skuter, znajomi mający Gilery, Peugeoty, Yamahy nie znali w ogóle tej marki i myśleli, że to chińczyk. Fakt nazwa Kymco może brzmi trochę chińsko, no ale w końcu to marka tajwańska. Dla moich kumpli nie robiło to żadnego wrażenia czy tajwański czy chiński, to według nich nie był markowy skuter.
W rzeczywistości Super9 niczym nie ustępuje Roxowi, Speedfightowi itd. Według mnie należy również do najwyższej półki w tej kategorii.
Co prawda, kiedy zdjąłem jako "lajk" w serwisie blokade z wariatora i gaźnika, byłem załamany, gdyż chińczyki jeździły równo ze mną;/(V-max 65-70 licznikowe) Sprawcą był zablokowany wydech seryjny.
Jednak juz po założeniu pierwszego wydechu Next R i regulacji, koledzy mieli uznanie do mnie bo ich seryjne markowce były sporo wolniejsze, a Rox z Leovince ZX jeździł tak samo jak mój na Next R
Filmik z przyspieszenia na Next R. Nie był to v-max. http://www.youtube.com/watch?v=ticDYHzCAPcTeraz przedstawię jego cechy.
[/color]
Wygoda: Mam 184 cm wzrostu i jeździ mi się bardzo wygodnie i dobrze. Nie zawdzam kolanami o nic. Jadać z pasażerem o wzroście 180 cm jest wygodnie i jest jeszcze sporo miejsca. Można porównać z wygodą w Runnerze. Kanapa jest miękka a amortyzatory dobrze tłumią dziury. No może przód trochę trzęsie jak się jedzie po nierównościach ale tyłek ma super wygodny. Przy 45 km/h czuć lekkie wibracje na zablokowanym wariatorze. Jedyny minus to to że nie da się wyprostować całkowicie nóg nóg. Ale nie przeszkadza to zbyt bardzo.
Zawieszenie: Kymco'kowe zawieszenie jest bardzo dobre tył jest miękki przód trochę twardszy, ale w zakrętach bardzo dobrze się spisuje. Koła 12 cali z oponami 120 mm(przód) 130mm (tył) bezpiecznie chronią przed upadkiem na zakręcie. W dość ostry zakręt 45-50 km/h można spokojnie wchodzić. Skoro mowa o zakrętach myślałem że będzie gorzej bo Runnerze jest trochę dziwnie. U mnie jest bardzo dobrze i w zakrętach jakby się usztywniał:P
Osiągi: Zablokowany skuterek osiąga 55 km/h licznikowe, co daje nam prawdziwą prędkość 50 km/h. Pod zdjęciu blokady z wariatora i zwiększeniu dyszy na 92 oraz pozbyci usię zawirowywacza będzie to 65-75. Po zdjęciu najgorszej blokady, czyli zwężki w kolanku skuter będzie osiągał 85-90 licznikowe, czyli 80 GPS. Po założeniu sportowego wydechu typu Next R i wariatora osiągniemy po regulacji 90 km//h realne:) Po FullTuningu na oryginalnym cylindrze ja i kolega z forum Maciek, osiągaliśmy realną prędkość w granicach 100-105 km/h przy sprzyjających warunkach:)
Ja osobiście po full tuning mojej Super9, całkowitym portingu karterów i cylindra mam v-max 120-125 GPS, co według jadących samochodów za mną jest 130:). Aktualnie mam najszybszy skuter w mieście, tak się skromnie chwaląc:D
FILMIKI:http://www.youtube.com/watch?v=7tLayAGkSV8 2;10 piękny v-max:) Skuter Maćka:)
http://www.youtube.com/watch?v=m-vuKgtQVQ8 - przyspieszenie Maćka
http://www.youtube.com/watch?v=vAoTKgDorko - moja Super9 na Yasuni R (Wtedy wydech nei był dobrze uszczelniony, a i regulacja napędu średnia.)
http://www.youtube.com/watch?v=vc5lu-9FfZY
- A tak jeździ aktualnie moja bestia:D Do 100 km/h realnych ma 10 sekund:D
Praktyczność: Skuter pod siedzeniem ma duży schowek mieszczący kask integralny i sporo innych rzeczy. Posiada także całkiem pijemy schowek w tunelu środkowym Można tam wrzucić telefon dokumenty jakieś pierdółki. Pod plastikowym schowkiem, który zakrywa dalszą cześć schowka znajduje się akumulator. Posiada też wygodny haczyk na zakupy.
Hamulce: Wyposażony jest w dwu tłoczkowe hamulce marki Kymco które bardzo dobrze zatrzymują skuter. Przedni hantel jest powalający duża tarcza świetnie sobie radzi.
A tu kilka fotek: