Dzisiaj jest 26 lis 2024, 4:55



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 24 lut 2008, 15:54 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sty 2008, 20:49
Posty: 49
Lokalizacja: Bochnia
Pojazd:
[center]Sherco HRD

Parametry:
Marka: Sherco
Model: SM Champion France Replica
Rok produkcji testowanego modelu: 2003
Silnik: Minarelli AM6
Waga: ok.76 kg
Rozstaw osi: 1,360 mm
Prześwit: 260 mm
Wysokość: 850 mm


Obrazek


Sherco, w Polsce mało znana marka, zajmująca się od lat produkcją motocykli typu: trial i od niedawna motocykli enduro oraz supermoto. Testowany model (SM Champion France Replica), został wyposażony w silnik Minarelli AM6, który został lekko zmodernizowany przez firmę Sherco. Całkiem inne przełożenia (bardzo krótkie), duży króciec (20 mm), gaźnik Dell'orto PHBN 14 mm z dyszą 95 (orginalnie), sportowe sprzęgło. Champion France Replica nie była oryginalnie blokowany, świadczy o tym np.: sportowy wydech. Niestety drugą stroną medalu jest bardzo duże spalanie, w mieście może dojść nawet do 5 - 6 l przy bardzo dynamicznej jeździe. Minimalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć na tym moto to 4 l benzyny. Kolejnym minusem jest kiepska chłodnica która nie wyrabia, przez co moto się przegrzewa. Po ok 12 min. jazdy na torze motorek ma dość, ponieważ chłodnica nie daje rady. Następnym minusem jest bardzo krótka żywotność silnika, ale to chyba jest normalne w moto tego typu (co sezon wymiana tłoka, jeżeli sobie to odpuścimy bo motorek "jeszcze jeździ", później musimy się liczyć z wymianą cylindra, do tego może dojść wał itd.).


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Testowany model został zaopatrzony w pełne zawieszenie firmy Paioli z pełną regulacją. Znawcy na pewno wiedzą, że jest to czołówka zawieszeń stosowanych w moto 50cc. Takie samo zawieszenie jest montowane np.: w HM Cre. Jak na supermoto przystało, zawieszenie jest nieco twardsze, niż w enduro. Wręcz doskonałe na nasze Polskie drogi, idealnie wybiera każdą nierówność. Dysponując takim zawieszeniem spokojnie możemy wybrać się na tor motocrossowy, skok przedniego zawieszenia wynosi ponad pół metra (dla przykładu mogę powiedzieć że skakając Derbi Senda ze skoczni, przy lądowaniu amorki zawsze dobijały, w Sherco nigdy to się nie zdarzyło skakając z tej samej lub większej skoczni).


Obrazek


Obrazek


Układ hamulcowy firmy AJP, tył jedno tłoczkowy, przód dwu tłoczkowy. Tarcze bardzo lekkie i dosyć duże. Hamulce spisują się idealnie, bez problemu możemy zablokować całkowicie koło. Na suchej, mokrej czy błocistej powierzchni hamują tak samo. Uważam, że tutaj hamulce są bardzo dużym plusem i nie ma czego się przyczepić.


Obrazek


Obrazek


Światła w Sherco są bardzo dobre, wręcz idealnie oświetlają nam drogę. Przednia lampa firmy Ufo, która posiada światła postojowe, długie oraz krótkie. Bez obaw możemy latać w nocy np.: po lesie, oświetli nam dokładnie drogę. Tylna lampa firmy Acerbis, jest to w sumie mini lampa, słabo widoczna dla jadących za nami kierowców, jednak swoim wyglądem nadaje moto charakter rasowego sm.


Obrazek


Obrazek


Wykonanie plastików jest także bardzo dobre, bez obaw może je giąć jak chcemy i nie pękną. Nie musimy się martwic o plastiki przy byle jakiej wywrotce (dla przykładu podam, że przy dosyć sporym szlifie na asfalcie plastikom się nic nie stało, żadnej ryski, tylko ja byłem poobijany).


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Twórcy Sherco nie znają słowa komfort, motorek nie nadaje się na dłuższe przejażdżki, zawieszenie czysto sportowe, twarde, też nie jest wygodne. Nie znajdziemy tutaj żadnego schowka, a nasze siedzisko jest twarde. Jednak po dłuższym użytkowaniu można się do tego przyzwyczaić. Taki już urok motocykli supermoto.


Obrazek


Podsumowując, motorek jest bardzo mocny, lekki, zwrotny. Idealne zawieszenie jak i hamulce. Do minusów możemy zaliczyć komfort, spalanie i krótka żywotność silnika. Motorek idealnie nadaje się do miasta jest lekki i zwrotny dzięki czemu możemy z łatwością przebijać się przez zakorkowane ulice. Jeżeli mamy ochotę pojeździć w terenie zakładamy opony cross i motor wtedy idealnie śmiga, na zwykłych oponach niema za bardzo gdzie się wybierać po przekroczeniu 5 tyś. obr. moto zaczyna tańczyć nawet na 4 biegu. Motorower Sherco polecam każdemu kto chciałbym choć trochę poszaleć, bynajmniej nie da się nim jeździć łagodnie. Na pewno nie nadaje się też dla osób oszczędnych, 6 l spalania to nie jest mały wynik jak na motorower. Polecam z czystym sumieniem.

eXXXtreme
[/center]

Pochwałka na nowym forum.
Kakol


Ostatnio zmieniony 24 lut 2008, 17:30 przez eXXXtreme, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 24 lut 2008, 16:01 
*

Rejestracja: 21 lut 2008, 18:38
Posty: 20
Lokalizacja: ...STG...
Pojazd:
Fajna SM'ka ... ;) wyglada taki masywny a jednak 50... ;)
"a masz na to prawo jazdy?" xD do mnie taki dziadek raz wyjechał jak zobaczył mnie na Sendzie xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lut 2008, 20:34 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 cze 2007, 16:13
Posty: 247
Lokalizacja: Regulice(małopolska)
Pojazd:
Fajne moto i super test pochwała się należy a mam nadzieje że w przyszłości będzie więcej takich testów nie tylko mój i Twój :razz:




_________________

Był : Keeway Focus z tunem klasy sport
Jest : Pocket Bike
Będzie : Honda CBR 600 F4i Sport




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 mar 2009, 20:37 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2009, 17:40
Posty: 178
Lokalizacja: Otwock
Pojazd:
Ja mam sherco hrd sm 50 ipone limited edition i też nie narzekam, podobne do tego tylko inne malowanie ;p




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 sie 2009, 9:30 

Rejestracja: 17 sie 2009, 8:41
Posty: 0
Lokalizacja: Strzyżów
Pojazd:
Też mam Sherco HRD tylko że rok młodsze, mi udało się uzyskać niecałe 3,5l na 100km ale to w trasie i przy 40km/h, jak dla mnie niema problemu z dalszymi trasami, mam oryginalną szeroką kierownice i jak się człowiek wygodnie rozsiądzie to można robić po 100-150. Co do chłodnicy masz racje, na początku myślałem że popsuła się pompa wody, ale wszystko w porządku wymieniłem chłodziwo, odkręciłem terenową osłonkę, ponieważ nie była mi ona potrzebna, i czuć było tylko lekką poprawę. Co do świateł, moja wersja to wersja bez akumulatora, czyli prąd czerpany jest z silnika, i w nocy nic nie widać, nie mam świateł długich ani postojowych, tylną zaś przerobiłem że cały czas świeci tak jakby stop (którego też nie miałem w oryginale), z tego co udało mi się wyczytać na innych forach moja wersja to wersja pod Sherco Cup czyli ta najubożej wyposażona jeśli chodzi o homologacje.
Ogólnie jestem z niego zadowolony teraz myślę go sprzedać i przesiąść się na coś większego.


Pozdrawiam!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lis 2009, 14:46 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 14:57
Posty: 457
Lokalizacja: Zbiersk
Pojazd:
zarąbiste to sherco na tej kostce wygląda" opony"xd




_________________

*Derbi Gpr Nude 125 <3 *


Mam części do derbi GPR na sell




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sie 2010, 18:32 
Zbanowany

Rejestracja: 14 sie 2010, 17:57
Posty: 0
Lokalizacja: Inowrocław
Pojazd:
w sherco wystarczy zmienic swiece o ciepłocie 9 i juz nic sie nie przegrzewa




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 paź 2010, 18:38 
*

Rejestracja: 20 lis 2009, 14:48
Posty: 119
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Dobry test tylko mam kilka uwag mianowicie chodzi mi o skok zawieszenia przedniego ponda pół metra? Fulcrossy mają po 300 mm a motorower ma mieć pół metra lekka przesada. A tak to fajny artykulik.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 gru 2011, 11:51 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 wrz 2010, 22:39
Posty: 40
Lokalizacja: MeXyK
Pojazd:
simon.b, zgodze sie z Tb ;) i widac ze bylo cos przy nim robione ;) jakie osiagi?? wydaje mi sie ze cylinder nie jest orginalny ;) wydech chyba tez ...ale to moje zdanie ogl fajny motorek ;) nie przesadzaj ze senda dobija do konca .... sa rozne wersje sendy z roznym zawieszniem ..niektore sa dobite i juz miekkie ogl senda ma miekkie zawieszenie w przodu co lubie ;) bo miekkie wybierze kazda dziure twarde juz nie ;)fajnie wyglada ten sherco




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=1462863#1462863 [glow=indigo]<----projekt sendzia WBIJAC ,UPY,POLERKI,TUNING!!!!![/glow]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 gru 2012, 13:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 gru 2012, 21:16
Posty: 17
Lokalizacja: PGW
Pojazd:
Na cross oponach wygląda jak jakaś 125 albo więcej , zawsze myślałem że sherco to jakaś podróba am6, a tu taka niespodzianka :)




_________________

Motorynka 1-wsza -> Motorynka 2-ga -> Chiński Cross 125 4t -> Cpi Sm 50 2t !!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lip 2013, 13:52 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2009, 9:40
Posty: 244
Lokalizacja: Poznań GRU
Pojazd:
Poprawka mała ;)
Tył masz 2 tłoczkowy przód 4-ro ;) nie ma zacisków jedno tłoczkowych. Po za tym doczepił bym się co do żywotności. Am6 jak każde inne minarelli 10-20k przelata ;)




_________________

szymon113 pisze:
spróbuj jeszcze tym programem od sony ericssona przelecieć telefon, może wtedy wstanie


Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 lis 2023, 9:34 
*

Rejestracja: 30 lis 2023, 9:11
Posty: 2
Pojazd: moto
Na oponach do crossa wydaje się być jak 125 ccm lub nawet większa, zawsze myślałem, że Sherco to coś w rodzaju kopiowanej wersji AM6, a tu taka niespodzianka.geometry dash meltdown




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy