Siemka, chcę wam zaprezętować historię mojego chińskiego przyjaciela:D
Otóż w 2007 roku sprzedałem swoją biegową zabawkę simka SR50- B4 i postanowiłem kupić sobie nówkę skuterek:D, miałem do wyboru Zipp Quantuma albo Motobi Rocky 50. Jak się domyślacie wybór padł na chińskiego skuterka bo oszczędniejszy, ładniejszy i fajnie mruczał:D.
Zalety i wady:
+ ładny
+ dosyć duży
+ wygodny
+ dobrze się prowadzi
+ po zmianie silnika stał się prawdziwym potworem:D przyspieszenie super, v-max również zadowalający:P]
- chińczyk:P
A teraz przebieg eksploatacji:
I Sezon:
Skuterek w oryginalnym stanie gdyż gwarancja nie pozwalała na zabawy w zmianę stylistyki i przeróbek mechanicznych. Miesiąc przed końcem gwarancji postanowiłem zdjąć wszystkie blokady i zobaczyć co to cudo potrafi:D. Po zdjęciu blokad skuterek leciał 55 km/h więc oczywiście się zawiodłem:P ale cóż mówi się trudno. Postanowiłem zmienić rolki wariatora na lżejsze i wybór padł na 4,5g co wg mnie było bardzo dobrym wyborem bo skuterek leciał 65 km/h i miał w miarę dobre przyspieszenie:D.
II Sezon:
Po wymianie rolek postanowiłem zmienić sprzęgło na nowe, seryjne. Wymiana sprzęgła nie dała mi żadnego efektu więc zmieniłem sobie filtr na stożkowy i odziwo skuterek szedł troszkę lepiej i super mruczał:D lecz wiecie jak to jest z tymi stożkami za grosze, zapchają się i już koniec zabawy bo co parę km trzeba czyścić. Założyłem stary filtr tylko, że pozbawiłem go blokady i osiągi były porównywalne z osiągami na filtrze stożkowym:D. Po tych zabiegach mechanicznych pobawiłem się trochę z optyką:P, plastiki z kierownicy poszły w kąt, kierownica zostałą skrócona o około 7cm (na styk mieści się nad plastikami:D), zainwestowałem w przedłużkę amortyzatora, zrobiłem nadkole i tabula poszła na przekładnię. Wszystkie błotniki poszły w kąt i skuterek nabrał sportowego wyglądu:D.
III Sezon (bieżący:D):
Na początku roku zmieniłem cylinder na 65cc ponieważ stary się zużył:P. Skuterek śmigał tak aż do kwietnia czyli przejechałem na nim około 1k km oczywiście bezawaryjnie:D. W kwietniu zakupiłem do mojego chinolka silnik Gilery Runner LC (chłodzenie cieczą) i wziąłem się za przekładanie silników. Miałem drobne problemy z elektryką, ale udało się z tym uporać, problem miałem także z zamocowaniem amortyzatora od Gilerki ale jakoś się udało dorobić mocowanie:D, po złożeniu silniczka, podłączeniu elektryki i sprawdzeniu wszystkiego nadszedł czas na uruchomienie potworka:D, zalałem mu cylek wodą i zapaliłem:D ah jaka to była muzyka dla moich uszu:). Po zamontowaniu chłodnicy przetestowałem możliwości silniczka:D i powiem wam, że w porównaniu do 4t to zabujstwo:D. W silniczku są włożone lekkie rolki i niebieskie sprężynki sprzęgła i gdyby nie to, że jest taki wysoki poszedł by na gume z gazu:D, v-max jaki na razie osiągnąłem bez plastików i po bocznych drogach to prawie 80 km/h więc jest nieźle:P.
Plany:
Machanika-
- Komin Polini For Race 3 (już jest xD)
- Cylek Hebo Manston Replica 70cc
- Wariator Hebo Next Generation
- Wał Hebo Racing HPC
- Sprzęgło Polini 2G Evolution III
- Dzwon sprzęgła S6 WingCooler Team
- Gaźnik Stage6 R/T PWK 21mm
- Zawór + króciec Stage6
- Zapłon Polini Evolution (z elektrownią)
Optyka-
- Scalanie tylnych plastików i nadkola
- Malowanie (zielono-biały z czerwonymi detalami)
- Ryfle na podłogę
- Kierownica Hebo *
- Adapter Hebo
- Katody i stroboskopy
- Obicie siedzenia pod kolor skutera
- GasBox BGM *
- Termometr Stage6 *
- Oświetlenie tablicy *
- Rollgas SSP chrom *
Inne:
- Płyn chłodniczy Shell *
- Płyn hamulcowy Shell DOT4 *
- Czujnik temperatury Stage6 (zapasowy:P) *
- Ściągacz do magneta (zawsze się przyda coś takiego w garażu:D) *
Legenda:
*- oznacza, że część została zakupiona
Postaram się aktualizować post:P. Fotki zrobię przy okazji wymiany kierownicy (czekam tylko na adapter którego nie ma na stanie
).