Dzisiaj jest 03 gru 2024, 0:25



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: kompresja
Post: 15 sty 2014, 21:47 
*

Rejestracja: 04 lut 2013, 19:37
Posty: 95
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Aprilia sr 50 factory p/g
witam! wszyscy mówią o jakiejś kompresji w gdzieś w silniku. gdzie ona jest i za co odpowiada ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł: Re: kompresja
Post: 15 sty 2014, 21:51 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lut 2012, 19:41
Posty: 28
Lokalizacja: Tarczyn
Pojazd: Gilera Stalker China Power
W tylnej lewej lampce od kierunka heh :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł: Re: kompresja
Post: 15 sty 2014, 21:54 
*

Rejestracja: 04 lut 2013, 19:37
Posty: 95
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Aprilia sr 50 factory p/g
nie no jestem nowy i mało wiem xD mówili że coś w cylindrze




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł: Re: kompresja
Post: 15 sty 2014, 22:58 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Kompresja to ciśnienie, które jest wytwarzane pomiędzy gorna częścią tłoka a swieca. Mierzy się ja przyrządem zwanym manometrem. Jeżeli kompresja jest za mala, to skuter może nie odpalić, lub bedzie spadek mocy. Przyczynami słabej kompresji są uszkodzone pierścienie, uszkodzony tłok lub cylinder, zużyte uszczelki. Odpowiednią jej wartość to 11-12 bar, ale skuter powinien odpalić jeszcze przy 6-7.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł: Re: kompresja
Post: 15 sty 2014, 23:15 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
nie jest powiedziane że 11-12 jest odpowiednie ...
wszystko zależy od silnika, jeden trzyma takie , drugi takie
dla piaggio 8-9 to jest dobrze




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł: Re: kompresja
Post: 15 sty 2014, 23:32 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Wiem, ale mowie jak to ogólnie przyjęte jest.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł: Re: kompresja
Post: 21 sty 2014, 21:58 
*

Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:56
Posty: 29
Pojazd:
Witam kompresja dla skutera 2t to 8-9 bar jest bdb wyższą uzyskamy po splanowaniu głowicy ale to jest nadwyrężenie silnika.

Ps.tak na marginesie można zrobić próbę olejową ,czyli nalać delikatnie do cylindra oleju do 2t i kopnięcie w kopkę wtedy to uzyskamy dużo większą kompresję ale nie radzę odpalać z rozrusznika wysadzi głowicę lub świecę .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł: Re: kompresja
Post: 22 sty 2014, 0:59 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
U mnie w P/G komprecha po zmianie tłoka z pierścieniami i po dotarciu to tako 8-9. Na Morini na nowym cylku i tłoku 12.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł: Re: kompresja
Post: 22 sty 2014, 11:11 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
wszystko zależy od stopnia sprężania ale też i również innych czynników ale już w mniejszym stopniu. robiłem pomiar w morini w tym roku i nie wiem jaki miał przebieg ale właściciel twierdził że remontu nigdy nie robił i wyszło 11bar, i dlatego mu odradziłem szlif cylka bo był jeszcze w dobrym stanie, jeden trzyma tyle , drugi tyle. mojego kolegi gówniany 4t na cylku seryjnym , nigdy nie rozbierany, z przebiegiem 3k pokazał 12 jak dobrze pamiętam, ostatnio pomiar w 7letnim chińskim quadzie (11bar), także silnik silnikowi nie równy. w samochodach jedne trzymają 10bar i jest dobrze , drugie po 13 a w naszym silnik x20xev trzyma po ok 15-16bar i to jest dla niego norma bo ma wysoki stopień sprężania. także zanim sie stwierdzi czy silnik jest gówniany trzeba zajrzeć do danych technicznych. a np moja kosiarka trzyma chyba 4-4.5bar a chodzi bardzo dobrze. kosiarki mierzyłem i wszystkie niskie miały także nie ma co porównywać swój pomiar to kolegi co ma całkiem inny silnik




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy