Dzisiaj jest 27 lis 2024, 14:05



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 02 lip 2014, 18:21 
*

Rejestracja: 02 lip 2014, 14:57
Posty: 16
Pojazd: vapor@runner
Siema :). Jeśli dział nie ten to proszę o przeniesienie w odpowiedni dział. Potrzebna mi pomoc. Może znajdzie się ktoś tak dobry i udzieli jakiś rad. Od kilku dni próbuje uruchomić swapa i bezskutecznie. Wszystko podłączyłem sprawdzałem i nic. Nie wiem czy dobrze podpiąłem kable ale kierowałem takim schematem:

http://www.iv.pl/images/88159629785756071668.jpg

i teraz pierwszy problem... jest napisane "zielony kabel z zapłonu piaggio wpinamy do modułu (tego w wiązce 4t) pod czarno-biały kabel..." Nie rozumiem jak mam go wpiąć? czy ten zielony ma być wpięty razem z czarno-białym do kostki w module? czy ten czarno-biały ma być wypięty z kostki i połączony z zielonym czy jak? i czy reszta kabli w kostce z modułem jest potrzebna i musi byc podpięta jak było w module... cewko-moduł z przewodem i fajka są nowe, świeca też, iskra jest ładna niebieska. Zaczęło mnie interesować, że dziwne dźwięki wydostają się z silnika podczas próby rozruchu więc zacząłem rozkręcać głowice i cylinder i widok przywitał mnie taki...

http://www.iv.pl/images/35519717901114692994.jpg
http://www.iv.pl/images/49936654338952132330.jpg
http://www.iv.pl/images/32431887569805609391.jpg
http://www.iv.pl/images/82317718997090586348.jpg
http://www.iv.pl/images/55520847692366072742.jpg
http://www.iv.pl/images/01249211193089481489.jpg

uszczelka izolująca komorę chłodzącą głowice bo chyba tak się to nazywa (nie wiem jak inaczej nazwać) mega zjechana, jakby zgniatana, zaparzona i w ogóle nie wiem, uszczelki tej takiej "jajowatej" pod głowicą nie ma, uszczelki pod cylindrem nie ma. Totalna masakra i rozpierducha. Świeca przy każdej próbie odpalenia czarna, kiedy wlałem paliwa pod świece i zamoczyłem ją też przy próbie odpalenia wyrzucało benzyne z olejem, pierścienie gdzieś posiało nie wiem gdzie... może magicznie zniknęły ;p i ten kawałek drucika zwinięty wyjąłem z karteru obok przeciw wagi wału. Chce się dowiedzieć w jakim stanie ocenia ktoś z was gładź cylindra? tłok rozumiem do wymiany... prosze też o podanie stron z zestawami tłok pierścienie itp i jeszcze chciałem zapytać czy ssanie automatyczne z 4t będzie działać w gaźniku motoforce 17,5 bo ogolnie montażowo pasuje.

-- 02 lip 2014, 19:21 --

kurde pomożcie ziomy!


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 02 lip 2014, 21:04 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lis 2011, 16:48
Posty: 655
Lokalizacja: Kętrzyn
Pojazd: Vapor MKII P/G Kawasaki GPZ500
Matko !!!!

Nie masz ani trochę pojęcia o zasadzie działania silnika

Cytuj:
i ten kawałek drucika zwinięty wyjąłem z karteru obok przeciw wagi wału.


To jest zabezpieczenie sworznia i nie musisz łączyć kabli wystarczy aby cewkomoduł był podpięty,najlepszą radą jaką mogę ci podpowiedzieć to zaprowadź to do kogoś kto choć trochę się zna.Albo pisz do mnie na GG (21876049) to w sprawach elektryki ci pomogę i złożenia samego silnika




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 lip 2014, 0:44 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Cylek się nadaje, ale tłok z pierścieniami musisz zmienić, polecam Meteora. Kup też wiadomo nowe uszczelki i powinno ładnie chodzić. Jeżeli ssanie pasuje to będzie chodzić.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 lip 2014, 19:19 
*

Rejestracja: 02 lip 2014, 14:57
Posty: 16
Pojazd: vapor@runner
Komor okej, dzięki za odpowiedź. Tak ssanie pasuje :) co do tłoka to szukam i wpadłem na coś takiego http://motor-x.pl/tlok-power-force-stan ... 00-,p.html co sądzicie? Może być czy raczej można sobie d*** podetrzeć? Propozycja następująca bo i tak dużo narazie bym nie jeżdził a zime planuje zacząć coś robić z nim w zależności jak z flow będę stać. Jakieś propozycje ofert tłok, pierścienie, sworzeń, zabezpieczenia odpowiednich wymiarów, bo na stronce którą podałem optymalne jest only to.
http://www.scooterkingz.pl/tlok-motoforce-4000mm-4 coś takiego znalazłem
i jeszcze to http://www.racing-planet.pl/4661-zestaw ... -50cc.html
które polecacie, a może coś taniej lub z innej stronki.

-- 03 lip 2014, 20:18 --

Jak sprawdzić z którego roku produkcji mam silnik? Kupiłem go z wiadomością, że jest on z 06 year, natomiast wikipedia mówi, że skuter z dwoma tarczami był produkowany od 1999-01 i wersja SP (bardziej usportowiona) od 99-07. I weź tu człowieku dowiedz sie kiedy produkowany.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 lip 2014, 1:33 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Bierz ten tłoczek, będziesz zadowolony:
http://allegro.pl/meteor-tlok-40-00-pia ... 39811.html
A to po co Ci wiedzieć rok silnika?




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 lip 2014, 10:10 
*

Rejestracja: 02 lip 2014, 14:57
Posty: 16
Pojazd: vapor@runner
Komor no ogólnie dobrze wiedzieć z którego roku ma się sprzęt :) jakaś różnica jest między tymi dwoma tłoczkami oprócz ceny? http://www.racing-planet.pl/4661-zestaw ... -50cc.html lub http://allegro.pl/meteor-tlok-40-00-pia ... 39811.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lip 2014, 2:11 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Tylko ceną się różną :)




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 lip 2014, 18:12 
*

Rejestracja: 02 lip 2014, 14:57
Posty: 16
Pojazd: vapor@runner
Siemka Panowie silnik odpala została regulacja porządna jedynie, z elektryką się też już uporałem, natomiast jest inny problem z praca silnika bo strasznie głośno chodzi i klekocze mega. Co poradzić? Czy taka praca silnika jest spowodowana brakiem łozyska igiełkowego w główce korbowodu? bo nie mialem akurat a chciałem koniecznie odpalic ;D coś nie stanie tragicznego? i to kopcenie z wydechu i z rury i od strony jakby mocowania do cylindra. Czy to jest spowodowane? Płyn chlodzący nigdzie się nie wydostaje na zewnatrz ani nic a po kilkudziesieciu sec pracy bardzo ciepły jest cylinder i gorące kolanko wydechu. Co robic?! Help!

Macie poglądowe filmiki:

http://youtu.be/2UlIC5r0d5s , http://youtu.be/jH9wQSlOKX8

pozdro!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 lip 2014, 19:38 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2014, 21:17
Posty: 1102
Lokalizacja: Skarszewy
Pojazd: Piaggio Sfera NSL 50 <3
Jak można odpalić bez łożyska igiełkowego człowieku ! Rozkręcaj to.




_________________

WBIJ DO GILERKI
gilera-gsm-50-supermoto-ebs050-t405481.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 lip 2014, 20:00 
*

Rejestracja: 02 lip 2014, 14:57
Posty: 16
Pojazd: vapor@runner
Można ^^ całe życie na nauke jest ;D czyli klekot jest spowodowany brakiem łożyska tak? a reszta problemow? ktoś coś więcej się wypowie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 lip 2014, 23:45 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Ja pier**** jak można odpalić bez łożyska igiełkowego... To jest powodem Twoich problemów.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lip 2014, 11:17 
*

Rejestracja: 02 lip 2014, 14:57
Posty: 16
Pojazd: vapor@runner
Dzieki Ziomki ;) przyjdzie up to sie zrobi i niech lata xd. Krytyka tez mile widziana. Pozdro.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lip 2014, 13:13 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
wydech w 2t się dość szybko nagrzewa więc to norma, cyl też jeśli żeliwo, weź nie odpalaj bez jakiejkolwiek brakującej części..zwłaszcza w środku silnika...uszczelki muszą być i nie popękane tylko całe i najlepiej nowe, tłok najlepiej meteora daj i spokój będzie na długo (poniżej 100zł da się kupić go)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lip 2014, 19:01 
*

Rejestracja: 02 lip 2014, 14:57
Posty: 16
Pojazd: vapor@runner
Dzieki za zainteresowanie :) uszczelki musze domówić, lozysko własnie zamawiam, tłok mam meteor :) tylko tego lozyska brak do czystej pracy silnika na to wygląda regulacja gaźnika i jazdy testowe :)

-- 28 lip 2014, 11:39 --

Siemka. Problem z klekotem rozwiązany :D założone łożysko igiełkowe i gitara natomiast zastanawia mnie coś innego a mianowicie to, że kiedy włącze go to momentalnie idzie mi dym z silnika i nie wiem czy spala płyn chłodniczy czy co jest grane, bo odpowietrzałem i polecialo na głowice cylinder i kartery tylko dziwne, że dym idzie od dolu. Dalej ssania mi nie wyłącza chodził kilka minut tzn. okolo 3minut i dalej te same wysokie obroty, na tyle wysokie, że chce jechać i muszę hamulec trzymać a wolnych obrotów nie moge wyregulować bo nie reaguje na kręcenie srubką. Co poradzić? głośno chodzi pewnie od filtra stożkowego ale nie gąbkowy. Filmik:
http://youtu.be/IYItuywroPk

-- 28 lip 2014, 11:59 --

Aha i jeszcze pytanie mam jaka powinna być w miarę optymalna dysza od paliwa w motoforce 17,5 bo jest 65 ale czytałem, że jest zbyt mała.

-- 28 lip 2014, 20:01 --

Kupiłem dysze 72 i 90 i 90 wkręciłem No ale odpalić już nie zdażyłem bo aku padł i burza przyszła. Jutro jak będzie pogoda tzn. nie deszczowo to będę próbować dalej. Aku sobie podłączyłem i niech się ładuje. Miłego wieczoru Panowie i pozdro! ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lip 2014, 19:11 
*

Rejestracja: 28 lip 2014, 11:38
Posty: 2
Pojazd: SR
no do stożka i 17,5 to mogłeś kupić 80,85,90




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lip 2014, 21:08 
*

Rejestracja: 02 lip 2014, 14:57
Posty: 16
Pojazd: vapor@runner
No i 90 siedzi ale jednak poziom energii aku był zbyt niski by doprowadzić paliwo na nowo i czekam na jutro. Mam nadzieje, że w końcu się uda wyregulować dotrzeć i pojeździć coś. Tak w ogóle gadałem dziś z kumplem, który mi powiedział, że ten dym z silnika może być spowodowany tym,że uzyłem zwyklego silikonu takiego np do uszczelnienia szyby między drzwiami zamiast specjalnego odpornego na temperaturę. Może to być przyczyną, że ten silikon mi się wypada i dymi? Czymś to grozi?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 lip 2014, 1:13 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
A Ty nim może uszczelniłeś kartery? Jeśli tak to natychmiast wyciągaj silnik i rozpoławiaj kartery.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 lip 2014, 13:45 
*

Rejestracja: 02 lip 2014, 14:57
Posty: 16
Pojazd: vapor@runner
Nie nie coś Ty. Nic na szczęście z rozpoławianiem karterów nie musiałem robić w nim. Po prostu użyłem niewielkiej ilości zwykłego silikonu, bo uszczelki ta okrągła z czterema okręgami po przekątnej stron wypadała i ta na głowicy dookoła też więc trochę sobie pomogłem i posmarowałem te uszczelki w rowkach by nie wypadały i git trzymało, szkoda, że kopci teraz ale czymś to grozi? Kopci tylko z obszaru cylinder głowica najbardziej od spodu jak nabierze temperatury a uwierz, że nie muszę go grzać. ze 40sec i już kolanka tłumika nie dotkniesz. Zapomnij. Nie wiem może źle podłączyłem chłodzenie ale kurde nie wydaje mi się.

-- 29 lip 2014, 14:20 --

Dobra Panowie już wszystko wiem na teraz :D powodem dymienia był olej zaschnięty w okolicach cylindra itp. nagrzany dymił. Brakuje mi gumy filtr gaźnik bo ustawiłem go na stożku no name i dźwięk ma piękny :) ale wole żeby mniej palił, bo po regulacji widzę, że ubyło wachy. A przy sqcie 5zł /100km to nie mało dla mnie przynajmniej przy tej pokjemności. Idę do sklepu po żarówkę i lusterko bo sie zrypały te rzeczy i jade dotankować i docierać w końcu :) prośba moja do Was: Podrzućcie jakieś ciekawe linki z gumą łączącą filtr oryginalny z gaźnikiem 17,5 bo na allegro cena za kawałek gumy zabija i nie chce tyle płacić za 10 qwa cm gumy. Pozdro.

-- 29 lip 2014, 14:21 --

Aha. Później postaram się wrzucić filmik jak chodzi.

-- 29 lip 2014, 14:45 --

I jeszcze jedno. Nie wiem czy jest wyregulowany na 100% ale ale wchodził na obroty i schodzil też fajnie (stożek no name i dysza 65) nib do stozka za mała no ale q.. chodzi extra. Co myslicie? dać większa? mam 72 i 90 ale 90 za duza.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 lip 2014, 14:27 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2014, 21:17
Posty: 1102
Lokalizacja: Skarszewy
Pojazd: Piaggio Sfera NSL 50 <3
Jak dobrze chodzi to po co chcesz grzebać ?




_________________

WBIJ DO GILERKI
gilera-gsm-50-supermoto-ebs050-t405481.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 lip 2014, 12:57 
*

Rejestracja: 02 lip 2014, 14:57
Posty: 16
Pojazd: vapor@runner
Gdzieś wyczytałem, że ktoś nie pamiętam już kto miał bodajże przy stożku właśnie małą dyszę i niby było ok a jednak się zatarł i taką obawę sobie wysnułem.

-- 29 lip 2014, 21:18 --

Siemanko znów. Masakra jakaś z tym sqtem :/ problem ze światłami bo wysiadły, jak regulowałem były potem sprawdzam i dupa nie ma. Kable nie są popalone, końcówki też jak nówka, żarówka z przodu nowa z tyłu stara ale działająca. Wszystkie inne światła są. Po naciśnięciu hamulca czy to przód czy tył stop jest ale z silnika nie ma nic. Naprowadźcie mnie co to może być? Coś z cewką czy regulator napięcia bo przed chwilą wyczytałem, że mógł strzelić regulator bo te z 4t są za słabe na prąd z p/g.

-- 30 lip 2014, 13:57 --

Siemka. Wszystko posprawdzałem jeśli chodzi o instalacje. Kabelki, kostki, końcówki, wszystko nawet te dorobiona część i wszystko gra... Pozostaje sprawdzić cewkę ale nie mam ściągacza magneta... Kupować nie chce. Ktoś mi powie w jaki sposób mogę zdjąć magneto? Sprawdziłem i mogę kluczem od kątówki zaprzeć się w dwóch dziurkach i o karter i śrubę odkręcić ale jak to się ma w praktyce? Teraz najważniejsze wczoraj na first run'ie wypadła mi śruba mocowania tłumika przy karterze i cały ciężar wydechu opierał się na tych dwóch śrubkach w cylindrze skapnąłem się po 5km pod domem bo zacząć pierdzieć. Dziś dokręcając te śrubki jedna mi się przekręciła ułamała. Mogę to jakoś przewiercić i nagwintować czy muszę niestety kupić inny cylinder na co trochę szkoda mi hajsu ;/ odezwie się ktoś z konkretną odpowiedzią...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy