Widzę, że nie zrozumiałeś mnie, choć może i mętnie opisałem. Ogólnie skutery mają trzy lub dwa obwody z iskrownika. W wersji 3 obwodowej mamy obwód zapłonu CDI, obwód ładowania akumulatora i zasilania kierunków i klaksonu oraz obwód oświetlenia. W obwodzie zapłony i oświetlenia nie ma regulatora napięcia. Za to w obwodzie oświetlenia są zamontowane rezystory ograniczające napięcie na oświetlenie. Rezystory są wyliczone na maksymalne napięcie z iskrownika tak by nie palić żarówek jednak łączna moc żarówek powinna być taka jak zaleca producent. Np. przód 35/35W, tył 10/21W, kierunki 5W i żarówki podświetlenia (łącznie coś ok 5W). Łącznie daje nam coś ok 50 - 55W stałego obciążenia plus spadek napięcia na rezystorze i cała instalacja działa jak powinna. W przypadku gdy spali się jakaś żarówka napięcie się podnosi a co za tym płynie większy prąd i żarówki świecą jaśniej niemniej zaraz też mogą się spalić. Tak samo jest jak zamienisz lampę na zwykłe żarówki na taką LED to wtedy LED nie daje takiego spadku napięcia i będą się palić inne żarówki. Samo odpięcie lampy LED nic nie da. Dobrze by było sprawdzić rezystor oświetlenia, bo może ma zwarcie i nie spełnia swoich zadań. Jak wynika z powyższego założenie żarówki 55W dało efekt, że się nic nie paliło niemniej słabo świeciło bo był już za duży spadek napięcia i płynął mniejszy prąd.
_________________ POZDR robdk Mój kanał Motogaraż robdk
|