Dzisiaj jest 13 lip 2025, 18:54



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 11 cze 2011, 22:21 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 maja 2011, 14:31
Posty: 158
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Chcę przerobić troszkę mojego MBK Nitro z 99r. jest full seria tylko odblokowany. Czytałem na necie, że tuning zaczyna się od wymiany wydechu na sportowy ale przeczytałem również sporo postów gdzie pisali, iż zamiast poprawić to pogorszył osiągi. Doradźcie mi czy warto do seryjnego cylka dawać sportowy wydech i co trzeba razem z tym wymienić no i oczywiście jaki ten wydech. W planach mam zamiar wymienić wario na multivara (kumpel mi polecił) wydech i sprzęgło też nie wiem jakie (tutaj też możecie coś polecić). Częścią której na pewno nie będę wymieniał jest cylek ponieważ za dużo z tym roboty. Na razie jestem w trakcie polerki przekładni skuter będzie także malowany na czarny mat. Proszę o fachową poradę :D


Ps. czy te wszystkie części które chcę wymienić poprawią osiągi skutera bez wymiany cylindra (tak żeby można było spokojnie jeźdźić kole)? Oraz czy tak szybko się nie rozleci ponieważ trenuje od niedawna stunt a skuter ma 12 lat :(


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2011, 22:28 
*

Rejestracja: 09 sie 2009, 12:45
Posty: 122
Pojazd:
bzdura, wydech w silnikach 2t ma znaczenie jak turbo sprężarka w 4t, oczywiście może pogorszyć osiagi jezeli nikt go nie wyreguluje, a tak to daje najwięcej przyrostu mocy poza cylidrem z części tuningowych silnika. Wg mnie sprzęgla sie nie oplaca wymieniac, ew sprezynki przy regulacji ( przy dobrej regulacji to koniecznosc raczej), lepiej zainwestować w gaźnik 17.5 do seri i do tego filterek jakiś. Wario/wydech/gaźnik powinny dać satysfakcjonujący przyrost mocy w porównaniu do serii




_________________

Obrazek

Yamaha Aerox 2002 R:
NOW !:
Tec alu 70 cc a Race
Wał RMS Racing
Tec 21 mm
SKF C4




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2011, 22:41 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lis 2009, 18:52
Posty: 2610
Lokalizacja: Radomsko [ERA]
Pojazd: BMW E61
Ci co piszą że pogorszyły osiągi, to piszą to ludzie którzy nie potrafią wyregulować napędu/gaźnika.
Wydech w 2T ma ogromne znaczenie.
*Do 50cc polecam wydech Leovince zx. Banalna regulacja zazwyczaj.
Masz tu test tego wydechu: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=125268
*Wariator też warto zmienić. Stage6 Sport Pro, Hebo Next Generation, Malossi Multivar, Polini Speed Control - to są wariatory na podobnym poziomie, nie ma który jest najlepszy, wszystkie są bardzo dobre.
Masz tu test wariatora Stage6 Sport Pro: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=130782
*Następną czynnością, którą warto wykonać przy 50cc to zmiana gaźnika na większy.
Wbrew pozorom, spalanie nie musi wzrosnąć, wręcz przeciwnie, może zmaleć, a może zostać tak jak jest. Zresztą, masz tu opisane wszystko w kolejnym teście,
Gaźnik 17,5 przy 50cc : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=125922&start=0

Ceny, wydech LeoVince zx - używany ok. 300-350zł w bdb stanie (może nawet w chromie)
Wariator: Używka: 100-160zł, nówka ok. 230-240zł.
Gaźnik 17,4: używka ok. 100-150zł, nówka, o ile się nie myle ok. 250zł




_________________

REGULAMIN FORUM ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2011, 23:20 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 maja 2011, 14:31
Posty: 158
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
wow to się nazywa szybka odpowiedź :D jestem miło zaskoczony więc tak kupię multivara, leovince ZX i gaźnik 17,5 chyba delorto się nada napęd sam wyreguluje a co do gażnika to nigdy nie wiem kiedy jest dobrze więc zasięgnę rady specjalisty z yamahy czy żeby przedłużyć żywotność sinika muszę jeszcze coś dokupić albo powinienem?



Aha jeszcze jedna sprawa czy dam radę odkręcić wariator bez tego specjalnego klucza? I czy warto inwestować w stożek do tego zestawu no i jeszcze jaką dysze do tego delorto tak żeby było optymalne spalani i moc :D


Ostatnio zmieniony 11 cze 2011, 23:32 przez damiang83, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2011, 23:54 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lis 2009, 18:52
Posty: 2610
Lokalizacja: Radomsko [ERA]
Pojazd: BMW E61
Czy warto stożek ? zależy. Każdy pojazd reaguje inaczej.
Przykładowo, ja mam taki setup:
- LeoVince zx
- Wariator Stage6 Sport Pro
- Dellorto 17,5 (dysza 82, na 85 już go zalewało)
I na stożku lepiej chodzi, zdecydowanie. Wiele osób mówi że nie opłaca się do 50cc stożka, jednak u mnie było to warte.

Jakieś inne rzeczy ? Sprawdź stan paska. Jeśli widzisz że jest już w złym stanie (Wychodzą namiętnie nitki, bądź jest zbyt wąski [16,5mm powinien mieć]) to należy go wymienić.
Mogę śmiało polecić pasek Dayco.
Okładziny na sprzęgle też sprawdź.
I jak dzwon sprzęgła jest np. krzywy bądź ma rowki, to trzeba go zmienić.
Jeśli tylko jest fioletowy, to nie ma takiej potrzeby.

Co do okręcenia wariatora. Są domowe sposoby.
Ja polecam zakup łańcuszka do odkręcania np. filtru oleju w samochodach.
Nie jest to droga rzecz, a przy odkręceniu wariatora, świetnie się nadaje. Sam korzystam z tego sposobu.
Masz tu filmik, na czym to polega: http://www.youtube.com/watch?v=aBbRbkLPIOA




_________________

REGULAMIN FORUM ---> viewtopic.php?t=3


Ostatnio zmieniony 11 cze 2011, 23:57 przez seku145, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 cze 2011, 0:01 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 maja 2011, 14:31
Posty: 158
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
pasek niedawno był wymieniany teraz przy polerce patrzyłem to wporzo jest dyszę dam 82 mam nadzieje ze dużo nie wzrośnie spalanie :P aha jeszcze patrzyłem tego ZX i w zestawie ma rolki 15x12 4.3g do jakiego wariatora one będą pasować ? I do tego nie mogę znaleść dellorto 17,5 na mielochu :( a tobie ile wzrosła moc i przyśpieszenie po tym setupie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 cze 2011, 0:05 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lis 2009, 18:52
Posty: 2610
Lokalizacja: Radomsko [ERA]
Pojazd: BMW E61
Wydech chcesz nówke kupic ? .. Lepiej szukaj używki..
Co do gaźnika. Są też gaźniki Tec Racing. Słyszałem o nim dobre i złe opinie.
Sam nie miałem, także nie powiem nic więcej.
Powiem jedynie tyle, że polecam dellorto. Poszukaj na forum może ma ktoś do sprzedania. Allegro też przeleć.

Mnie ten setup, znacząco podniósł przyspieszenie i elastyczność silnika i v-max.




_________________

REGULAMIN FORUM ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 cze 2011, 0:11 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 maja 2011, 14:31
Posty: 158
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
dzięki bardzo jesteś pomocny mam jeszcze jeden problem mianowicie z tylnym hamulcem:( czasami jak uda mi się rozpędzić do 80 to skuter się grzeje do ok. 85 stopni traci tylny hamulec i nie chce pojechać więcej niż 50km/h po jakiejś godzince wszystko wraca do normy mi się wydaje że zacisk może się blokować na tarczy myślisz że rozebranie go i przeczyszczenie oraz wymiana płynu coś da? a co do wydechu to boje się kupić używkę jak poznać ze nie jest rozwalony?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 cze 2011, 6:40 
***

Rejestracja: 29 maja 2011, 9:10
Posty: 684
Pojazd:
Pozwalony to nie powinien byc jedynie co to moze posiadać wgniecenia rysy itp...
Jezeli chcesz wydać ponad 300zl to powinien byc juz w dobrym stanie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 cze 2011, 9:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 maja 2011, 14:31
Posty: 158
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
a dam rade sam wymienic gaznik bo mam reczne ssanie :( nie wiem czy z tym nie bedzie problemow


znalazlem takie aukcje nadadza sie??

http://allegro.pl/gaznik-dellorto-phva- ... 91739.html

http://allegro.pl/leovince-zx-minarelli ... 48734.html

napiszcie czy sie oplaca brac te czeci


Ostatnio zmieniony 12 cze 2011, 9:46 przez damiang83, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 cze 2011, 9:51 
*

Rejestracja: 05 lut 2010, 12:31
Posty: 131
Pojazd:
ssanie ręczne bardzo łatwo sie wkręca więc napewno dasz rade ;D




_________________

Cylinder; Airasl T6 Racing 70
Wał; Top Racing HQ
Łożyska; C4 NTN
Wydech; LeoVince Hand made TT
Wariator; Hebo NG [rolki 4,5g]
Sprzęgło; Malossi FLY, spreżyna[+30%]
Gażnik; Dellorto 21, dysza[92]
Pasek;Hebo KEVLAR




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 cze 2011, 15:59 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 maja 2011, 14:31
Posty: 158
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
mam jeszcze jeden problem mianowicie z tylnym hamulcem:( czasami jak uda mi się rozpędzić do 80 to skuter się grzeje do ok. 85 stopni traci tylny hamulec i nie chce pojechać więcej niż 50km/h po jakiejś godzince wszystko wraca do normy mi się wydaje że zacisk może się blokować na tarczy myślisz że rozebranie go i przeczyszczenie oraz wymiana płynu coś da?

na to pytanie mi nikt nie odpowiedział to ważne dla mnie bezpieczeństwo przede wszystkim :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 cze 2011, 16:03 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 cze 2011, 18:42
Posty: 153
Pojazd:
ja myślę że tak lepiej coś robić niż rozmyślać




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 cze 2011, 16:15 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 maja 2011, 14:31
Posty: 158
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
masz racje narazie zdarzyło mi się to 2 razy nie chciał bym jechać 80km/h i stracic tylny hamulec ^^




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 cze 2011, 21:23 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 maja 2011, 14:31
Posty: 158
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Jest jeszcze jedna sprawa dziwny odgłos wydaje wariator takie jakby grzechotanie odgłos znika kiedy dodaję gazu link do filmiku

http://www.youtube.com/watch?v=sLGW6V-jVkI




_________________

Sprzedam Yasuni c30 stan BdB cena do uzgodnienia!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 cze 2011, 21:26 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lis 2009, 18:52
Posty: 2610
Lokalizacja: Radomsko [ERA]
Pojazd: BMW E61
damiang83 pisze:
Jest jeszcze jedna sprawa dziwny odgłos wydaje wariator takie jakby grzechotanie odgłos znika kiedy dodaję gazu link do filmiku

http://www.youtube.com/watch?v=sLGW6V-jVkI


Sprawdź ślizgi na wariatorze. Może są już do wymiany.




_________________

REGULAMIN FORUM ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 cze 2011, 21:40 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 maja 2011, 14:31
Posty: 158
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
i tak w najbliższym czasie będę wymieniał na multivara nówkę więc nie ma po co rozgrzebywać wystarczająco pracy sobie narobiłem tą polerką x( po prostu chciałem wiedzieć czy to nic poważnego :) aha jak już zamontuję wszystkie części to co najpierw wyregulować gaźnik czy napęd? bo napęd sam będę regulował a gaźnik daje do yamahy żeby mi wyregulowali ale najpierw muszę tam jakoś dojechać :D

no i jeszcze mam problem z filtrem stożkowym tak żeby pasował do dellorto 17,5 to ile powinien mieć mm ?i pod jakim kątem? kupię polini air box chyba dobry bedzie


a przy regulacji napędu trzeba sprężynę dociskową też zmieniać??? Proszę o odpowiedź :)




_________________

Sprzedam Yasuni c30 stan BdB cena do uzgodnienia!


Ostatnio zmieniony 13 cze 2011, 14:22 przez damiang83, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 cze 2011, 20:38 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 maja 2011, 14:31
Posty: 158
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Proszę o odpowiedź na pytania ponieważ mam jeszcze kilka w zanadrzu :

1.czy dysza 87 nie będzie za duża? jeżeli tak to jaką polecacie do tego setupa
2.w innym temacie przeczytałem, że nowy multivar jest do dupy o co chodzi i czy to prawda?
3.chciałem zamówić do regulacji rolki polini 5.6 6.3 6.6 7.7 czy to dobry zestaw do regulacji multivara?
4.Jakie jest seryjne sprzęgło w moim nitro z 2 sprężynkami czy 3?
5.pytania w poprzednim poście :D


PS. Jak mi nikt nie odpowie to utworze nowy temat ponieważ jest to dla mnie ważne mój pierwszy tuning więc chcę być przygotowany i wiedzieć wszystko na ten temat .




_________________

Sprzedam Yasuni c30 stan BdB cena do uzgodnienia!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.Rozumiem
Ładowanie...