Dzisiaj jest 11 sie 2025, 3:38



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 05 lis 2011, 11:48 
**

Rejestracja: 30 maja 2011, 12:57
Posty: 260
Lokalizacja: Lubawa
Pojazd:
Witam mam takie pytanie na temat Kompresji.. [glow=green]Co to jest ta Kompresja?[/glow] Jak się ją sprawdza? I co jest jej powodem że jest ona mała? Sory za pytanie ale nigdy nie wiedziałem co to jest i chciałbym się dowiedziec ;)
Ps. Próbowałem opcji "Szukaj" lecz nic nie znalazłem


Ostatnio zmieniony 05 lis 2011, 12:32 przez dudek1015, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 05 lis 2011, 12:00 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
Sprawdza się ja za pomocą manometru np.taki jak tutaj http://allegro.pl/miernik-cisnienia-sprezania-manometr-najtaniej-i1901107910.html

Kompresja (silniki) - potoczne określenie wielkości ciśnienia sprężania silnika - ciśnienia powietrza lub mieszanki paliwowo-powietrznej po sprężeniu w cylindrze silnika spalinowego tłokowego.
Nie należy tego utożsamiać ze stopniem sprężania silnika, który dla danego typu silnika jest zawsze stały.
Jeśli pomiary ciśnienia sprężania w cylindrach specjalnym manometrem wykazują wysokie jego wartości, to mówi się o wysokiej (dobrej) kompresji. Oznacza to niewielkie zużycie elementów uszczelniających komorę spalania (tłok, pierścienie tłokowe, tuleja cylindra, zawory i gniazda zaworowe). Jeśli pomiary ciśnienia wykazują w jednym lub kilku cylindrach ciśnienie znacznie niższe, od ciśnienia znamionowego, to mówi się o małej (słabej) kompresji. Może to oznaczać nadmierne zużycie pewnych elementów uszczelniających komorę spalania.
Dla każdego silnika ciśnienie sprężania musi mieścić się w określonych granicach. Nie może być za wysokie oraz zbyt niskie. Zbyt niskie ciśnienie sprężania może oznaczać nieszczelności w elementach głowicy (zawory, peknięcie głowicy, itp) Zbyt wysokie ciśnienienie sprężania oznacza zwykle zużycie pierścieni uszczelniających. Związane jest to z dodatkowym doszczelnieniem pierścieni uszczelniających za pomocą oleju silnikowego przepuszczonego na nie przez pierścienie zgarniające.

(źródło wikipedia)


Ostatnio zmieniony 05 lis 2011, 14:25 przez capekpl1, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lis 2011, 12:10 
**

Rejestracja: 30 maja 2011, 12:57
Posty: 260
Lokalizacja: Lubawa
Pojazd:
A jak bym chciał sprawdzić kompresje tym urządzeniem to gdzie się to podłącza?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lis 2011, 12:20 
Zbanowany

Rejestracja: 20 wrz 2011, 13:49
Posty: 330
Pojazd:
wkręca się je w miejsce świecy




_________________

Mistrzunio10 napisał/a:
a co to sa rolki?!

gdzie jest filtr?

ha wiem tyulko gdzie jest lancuch! i gazniK!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lis 2011, 12:57 
**

Rejestracja: 30 maja 2011, 12:57
Posty: 260
Lokalizacja: Lubawa
Pojazd:
To tylko wystarczy wkręcić w miejsce świecy i to wszystko? Czy trzeba jeszcze uruchomić go czy coś w tym stylu?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lis 2011, 12:58 
**

Rejestracja: 28 lis 2010, 18:22
Posty: 423
Lokalizacja: Pleszew
Pojazd:
lol jak uruchomisz skuter bez świecy??

Po prostu wkręcasz manometr w miejsce świecy dajesz full manete kopiesz i odczytujesz pomiar z manometru. Proste




_________________

Setup:
Malossi sport 70
bidalot s2r
hebo ng
tec 17,5




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lis 2011, 13:34 
**

Rejestracja: 30 maja 2011, 12:57
Posty: 260
Lokalizacja: Lubawa
Pojazd:
Dobra dzięki tylko tyle chciałem wiedzieć..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lis 2011, 13:40 
**

Rejestracja: 16 wrz 2011, 19:48
Posty: 278
Lokalizacja: ciemne(radzymin)
Pojazd:
a jaka powinna być kompresja w takim silniku?(mam bete z tym silnikiem)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lis 2011, 13:50 
**

Rejestracja: 30 maja 2011, 12:57
Posty: 260
Lokalizacja: Lubawa
Pojazd:
Również przyłączam się to pytania ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lis 2011, 14:26 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
Dobra kompresja to 9,5-9at
Minimalna to 7,5atm i w tedy zbierasz już pieniądze na nowy tłok :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lis 2011, 14:29 
**

Rejestracja: 30 maja 2011, 12:57
Posty: 260
Lokalizacja: Lubawa
Pojazd:
Heh xd dzięki za pomoc :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy