Dzisiaj jest 26 sie 2025, 18:41



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 12 gru 2011, 21:05 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2010, 23:43
Posty: 767
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Mam pytanie czy powinny być po złożeniu silnika takie przerwy miedzy wałem a łożyskiem.?

Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 12 gru 2011, 21:19 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
Zdecydowanie tak nie powinno być. Nie wiem nawet jak to jest możliwe, że aż tak krzywo wał siedzi, przecież tam wszystko jest dokładnie spasowane. A czy te kartery nie pochodzą od 2 różnych skuterów? Bo nic innego mi do głowy nie przychodzi. Korbowód powinien być idealnie pośrodku.


Ostatnio zmieniony 12 gru 2011, 21:20 przez patrolek, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 gru 2011, 21:28 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2010, 23:43
Posty: 767
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Nie wiesz o czym mowie.

Przecież jeden karter jest większy i szerszy a drugi mniejszy.
Mi chodzi czy powinny być takie szczeliny te co są zaznaczone strzałkami.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 gru 2011, 21:34 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
Przecież ja o tych szczelinach pisałem. Nie powinno tak być.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 gru 2011, 22:08 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2011, 12:32
Posty: 846
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Pojazd:
wycentrowałeś młotkiem? mm od jakiego skuterka wał? Co od minarelli pasuja idealnie ;D :lol:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 gru 2011, 22:48 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2007, 22:25
Posty: 108
Pojazd:
Baker89 pisze:
wycentrowałeś młotkiem? mm od jakiego skuterka wał? Co od minarelli pasuja idealnie ;D :lol:


tak jak kolega podpowiada:

- wycentruj wał młotkiem, szczeliny zawsze są, możesz się posłużyć listkami ( takie blaszki o grubości od setek milimetrów do ustalania odległości)

-wał ma luźno chodzić ;D w tym położeniu pewnie go nie przekręcisz bo opiera się o blok


Ostatnio zmieniony 12 gru 2011, 22:48 przez Kubicarr, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 gru 2011, 23:20 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2010, 23:43
Posty: 767
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Baker89, Tak wycentrowałem.
Kubicarr, Wał chodzi bardzo dobrze i nie opiera się o blok.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 gru 2011, 23:25 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2007, 22:25
Posty: 108
Pojazd:
matjag556 pisze:
Baker89, Tak wycentrowałem.
Kubicarr, Wał chodzi bardzo dobrze i nie opiera się o blok.


W taki razie wszystko jest ok, nie masz się czym martwić, optycznie foto jest mylące realnie sam możesz ocenić.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 gru 2011, 23:28 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2011, 12:32
Posty: 846
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Pojazd:
Kubicarr pisze:
matjag556 pisze:
Baker89, Tak wycentrowałem.
Kubicarr, Wał chodzi bardzo dobrze i nie opiera się o blok.


W taki razie wszystko jest ok, nie masz się czym martwić, optycznie foto jest mylące realnie sam możesz ocenić.

popieram, po za tym kartery calkowicie skręcone? bo tak wygląda, jakby nie były. Jeżeli wał nie ma luzów, nie ma oporów podczas kręcenia, to nie masz się czym martwić.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 gru 2011, 23:36 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2010, 23:43
Posty: 767
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Tak wszystko skręcone,dzięki za pomoc jak odpalę to będzie dobrze:)Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 gru 2011, 1:17 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
Trzeba było wycentrować na ciepło, żeby szło lekko, a nie teraz młotkiem walić...
Szczeliny zawsze będą i tak jest poprawnie. Tyle że muszą one być równe.
Wszystko jest Ok, tylko wypadałoby właśnie ten wał równo ułożyć w karterze.




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3


Ostatnio zmieniony 14 gru 2011, 1:55 przez slawek5t, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 gru 2011, 14:57 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 maja 2009, 19:27
Posty: 621
Pojazd:
Przecierz tu ewidentnie trzeba wycentrowac wał...
Baker89, Młotkiem to możesz sobie jape wyprostowac po przepiciu na drugi dzien:D

Nie centruj go młotkiem bo albo skrzywisz wał albo uszkodzisz gwint. Zrób to gumowym młotkiem lub nawet tym zwykłym tylko podłuż cos elastycznego pod wał... Odległosci pomiedzy karterami sprawdz szczelinomierzem. Powinno byc ok 0,4mm o ile dobrze pamietam.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 gru 2011, 15:18 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2007, 22:25
Posty: 108
Pojazd:
seba7011 pisze:
Nie centruj go młotkiem.


To chyba jest jasne jaki rodzaj młotka użyć
*aluminiowy
*gumowy jest do terakoty ^^

* co za inteligent użyłby tutaj młotka metalowego i jeszcze uszkadzał sobie gwint.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 gru 2011, 17:58 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2011, 12:32
Posty: 846
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Pojazd:
seba7011 pisze:
Przecierz tu ewidentnie trzeba wycentrowac wał...
Baker89, Młotkiem to możesz sobie jape wyprostowac po przepiciu na drugi dzien:D

Nie centruj go młotkiem bo albo skrzywisz wał albo uszkodzisz gwint. Zrób to gumowym młotkiem lub nawet tym zwykłym tylko podłuż cos elastycznego pod wał... Odległosci pomiedzy karterami sprawdz szczelinomierzem. Powinno byc ok 0,4mm o ile dobrze pamietam.

sam sb jape możesz prostować, we wszystkich poradnikach przeczytasz, ze powinno się centrować wał (gumowym, nie metalowym ty młotku -,- )




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 gru 2011, 19:08 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2009, 14:19
Posty: 96
Lokalizacja: Orzesze
Pojazd: Beta Ark/Audi A4 B5
matjag556, Ja na twoim miejscu rozebrał by to i na nowo poskłada i skorygować powstałe błędy :D

seba7011, Może i chodzisz do technikum,ale robisz błędy ortograficzne?? :lol:




_________________

Stage6 Sport Pro 70
Top Racing HIGH-TECH
Yasuni C16 CHROM ** /SSP +40 CHROM**
Stage6 R/T FKM Viton
Dell'orto 21 MM
Polini Air Box
Top Racing Alu 21mm
Malossi X-Kelvar
Stage6 R/T Oversize
Stage6 TC MK II
CNC R/T
CDI Malossi


Ostatnio zmieniony 13 gru 2011, 19:13 przez ziomal101, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 gru 2011, 23:39 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2009, 22:19
Posty: 923
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd: Honda NSR 125
Baker89, seba7011, wał nie jest z plastiku więc również dobrze można użyć metalowego jak i gumowego tylko że metalowy gwint uszkodzi więc najlepiej nakrętkę dać i deseczke :) Myślicie że jak walniecie młotkiem w wał to sie pokrzywi ? nie, musielibyście napieprzać mocno żeby go skrzywić :)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 gru 2011, 2:55 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
Baker89, seba7011, skończcie już bo nikt z was tak na prawde nie pokazał klasy.

Kubicarr, pisałes do mnie na PW. Z tym: "na ciepło" to chodziło mi o to , że wał z łożyskami centrujesz gdy kartery są podgrzane. Wystarczy wtedy lekkie puknięcie i już mamy wyregulowaną odległość.
Gdy kartery są skrecone to DWA łożyska trzymają wał i jest ciezko przesunąc go mlotkiem. W zwiazku z tym jest to ryzykowne. Minimalne skrzywienie wału nie widoczne na oko, powoduje duże wibracje na prcującym silniku, zwłaszcza na wyższych obrotach.




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 gru 2011, 1:31 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2010, 23:43
Posty: 767
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
slawek5t, to co w moim przypadku byś zrobił.?
Jak to wyrównać?Bo sam nie mam pomysłu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 gru 2011, 6:07 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2011, 13:54
Posty: 2646
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Pojazd: Audi A3 1.8T
ja bym zrobil tak rozpolowil, wszystko elegancko podgrzał skrecil i centrowal 2 razy z jednej strony i z drugiej mlotkiem gumowym, tylko nie tak mocno tak jak bys chcial wbic gwozdzia.




_________________

Obrazek
~Kliknij~ :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 gru 2011, 10:07 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2010, 23:43
Posty: 767
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Pyle,łatwo Ci powiedziec.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy