Dzisiaj jest 06 sie 2025, 15:46



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 05 lip 2012, 8:57 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lis 2011, 10:08
Posty: 469
Pojazd:
Siema. Już od kilku dni(po wymianie reperaturki) moja aprilia grzeje się. Niby wszystkie węże są gorące(najbardziej wchodzący do głowicy), chłodnica ciepła, reperaturka wymieniona 4 dni temu, dziś rano jeszcze przeczyściłem układ specialnym środkiem, a aprilia i tak się grzeje. Zastanawia mnie tylko to ze woda w zbiorniczku jest zimna aż do momentu pokazania przez wskaźnik ok 3/4 skali. Gdy już jest 3/4 skali to do zbiorniczka wlewa się bardzo gorąca woda i dalej się grzeje. Co to może byc? Obstawiam termostat, ale narazie tego nie moge sprawdzic bo nie mam uszczelek. Co o tym myślicie?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 05 lip 2012, 9:04 
*

Rejestracja: 28 cze 2011, 17:09
Posty: 154
Pojazd:
termostat wymien.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł:
Post: 05 lip 2012, 9:13 
Sprawdziłbym, czy dobrze założyłeś tą reperaturke i czy nic nie wyleciało, np. jakieś zabezpieczenie, oring... Pompa może się nie kręcić.

Skoro wszystko wyczyszczone masz to w ostateczności sprawdziłbym ten termostat już. W Rzeszowie uszczelki w motorlandzie albo w ag mot dostaniesz.




Na górę
   
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lip 2012, 20:02 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lis 2011, 10:08
Posty: 469
Pojazd:
Właśnie sciągnąłem termostat, no i niby działa tzn po wrzuceniu go do wrzącej wody otworzył się. Od jakiej temperatury termostat powinien się otwierac? Czyli co teraz radzicie zrobic, bo już sam nie wiem.


arek95, Pompa jest dobrze złożona, bo sprawdzałem i się kręci.

arek95 pisze:
W Rzeszowie uszczelki w motorlandzie albo w ag mot dostaniesz.


W AG mot nie było, a w motorlandzie kosztują tyle że w necie wyjdzie mi taniej z przesyłką niż tam.


Ostatnio zmieniony 05 lip 2012, 20:03 przez sebek_97, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lip 2012, 20:15 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2009, 22:19
Posty: 923
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd: Honda NSR 125
sebek_97, do wrzątku termostatu się nie wrzuca.. bo szlak trafi :roll:

Pompa chodzi jeśli przepompowuje do zbiorniczka, pracą steruje termostat bo jeśli się nie otworzy chłodnica będzie letnia jak silnik osiągnie optymalną temperaturę to wtedy się otwiera i daje obieg. 3/4 taka temperatura musi być 80-90*C więc nie ma co panikować.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lip 2012, 21:06 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lis 2011, 10:08
Posty: 469
Pojazd:
Yakuza, Tylko że w zimniejszej wodzie termostat ani drgną, więc zalałem go wrzątkiem.

Wymyśliłem że ten termostat się za późno chyba otwiera, bo chłodnica już jest taka że można się poparzyc, a płyn w zbiorniku zimny. A gdy już będzie to 3/4 skali to woda w zbiorniku jest odrazu bardzo gorąca. I dodam że to 3/4 skali, nie pokazywało się nawet po jeździe 100km bez przerw, a teraz jest po kilkuset metrach, więc chyba nie panikuje nie słusznie :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lip 2012, 23:20 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2009, 22:19
Posty: 923
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd: Honda NSR 125
sebek_97, chłopie upały są i dlatego łapie szybko temperaturę tak trudno to zrozumieć co ty masz 1 z fizyki :roll: Do wrzątki się nie wrzuca tylko podgrzewa się do 90*C i obserwuję się czy się otwiera. Termostat działa na zasadzie że jak silnik nie osiągnie temperatury 80-90*C to się wcześniej nie otworzy. Połowa forum panikuje bo ma 3/4 skali na wskaźniku :lol:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lip 2012, 11:10 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lis 2011, 10:08
Posty: 469
Pojazd:
Yakuza, Aha, ok czyli według ciebie to norma, że po kilkuset metrach jest 3/4 skali i płyn jest tak gorący że nieda się włożyc palca do zbiorniczka, a po następnych kilkudziesięciu metrach płyn już mocno paruje i to przez to ze temperatura powietrza to około 30*C? Ok, gratuluje :<

Wyciągnąłem termostat i po pierwszych jazdach wygląda że jest ok. Najprawdopodobniej termostat się zacinał albo otwierał za późno.


Ostatnio zmieniony 06 lip 2012, 11:18 przez sebek_97, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lip 2012, 17:22 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lis 2011, 10:08
Posty: 469
Pojazd:
Sory za ppp, ale nawet bez termostatu dalej się grzeje :angry:
Dziś przejechałem około 2km i zapienił mi się płyn. Jak odkręciłem korek to płyn wyleciał niczym woda gazowana. Później wlałem nowy płyn i wciągnęło troche płynu więc myślałem że jest odpoietrzone, ale później zobaczyłem że jak gasze to wciąga płyn a jak odpalam to znowu ten płyn wraca do zbiorniczka :/ Co to moze byc, macie jeszcze jakieś pomysły?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lip 2012, 18:55 
*

Rejestracja: 09 sty 2012, 15:00
Posty: 199
Lokalizacja: CK
Pojazd:
sebek_97 mialem podobny problem kiedy mi uszczelka poszla pod glowica ;) zobacz na odpalonym silniku czy powietrze nie dmucha Ci przez zbiorniczek do wlewu jezeli tak to masz przyczyne ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lip 2012, 19:54 
*

Rejestracja: 05 lip 2012, 17:38
Posty: 21
Lokalizacja: Okolice Krosna ;)
Pojazd:
Miałem podobną problem ... po przejechaniu około kilometra ze zbiorniczka dobiegało mocne syczenie i wywalało mi płyn z chłodnicy . Przyczyną była uszczelka pod głowicą ;) sprawdź to ;)




_________________

Je*bać roxy i runnerki najpiękniejsze są Sr-ki <3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lip 2012, 20:09 
*

Rejestracja: 22 mar 2010, 20:51
Posty: 186
Pojazd:
jakby uszczelka poszła to by ciekło chyba co nie ? mam ten sam problem co kolega a uszczelka nowo załozono




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lip 2012, 20:26 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lis 2011, 10:08
Posty: 469
Pojazd:
.Dont[!], Koledzy wyżej mogą miec rację, bo pod głowicą są 2 uszczelki. I ciekłoby gdyby przepuszczała to większa, zewnętrzna. A jeśli będzie przepuszczała ta wewnętrzna która uszczelnia cylinder od cieczy to kompresja może wchodzic w obieg cieczy i stąd ten problem. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale tak mi się wydają. W sumie w moim przypadku jest to dośc możliwe bo gdy sciągałem termostat zkładałem na tych samych uszczelkach.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lip 2012, 20:30 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 paź 2011, 22:16
Posty: 245
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
sebek_97, dobrze zrozumiałeś, nie powinno się zakładać 2 raz tej samej uszczelki. Proponuję wymienić uszczelki na nowe, powinno pomóc.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lip 2012, 20:44 
*

Rejestracja: 09 sty 2012, 15:00
Posty: 199
Lokalizacja: CK
Pojazd:
.Dont[!] jednak nie ;) plyn uciekac nie bedzie tylko pod wplywem pchania tloka wracac do zbiorniczka ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lip 2012, 21:02 
*

Rejestracja: 22 mar 2010, 20:51
Posty: 186
Pojazd:
jakby poszła uszczelka i ciekło do komory spalania to skuter nie dymyłił by na biało ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lip 2012, 21:05 
*

Rejestracja: 09 sty 2012, 15:00
Posty: 199
Lokalizacja: CK
Pojazd:
bez jakis klotni ;) wyjmij swiece i zobacz czy nie ma na niej wody z paliwem ;) ja mialem taki problem i juz nie ma wymienilem uszczelke + silicon wysokotemperaturowy i jest dobrze :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lip 2012, 22:44 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2009, 22:19
Posty: 923
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd: Honda NSR 125
Przecież jak są oringi to po cholerę kupować nowe? :roll:

sebek_97, ty masz naprawdę z fizyki banie.. 30*C to normalka że temperaturę szybko złapię, ***** przecież jak odpalisz skuter to chyba normalne że pompa tłoczy płyn i przelewa się w zbiorniczku a jak zgasisz silnik to wszystko ustanie. To że paruję to ***** każdy jeden debil wie. A tego palca to sobie do d*** wsadź.

Jak by Ci się przegrzewał to silnik by ptak strzelił i gasłby itd. Gdyby była uszczelka pod głowicą to płyn by Ci ubywał. :roll:

Na tym forum powinno być jakieś ograniczenie wiekowe bo co jeden to lepsze tematy zakłada.

Nie przeklinaj !

/Mate57


Ostatnio zmieniony 29 lip 2012, 19:14 przez Yakuza, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lip 2012, 22:50 
*

Rejestracja: 09 sty 2012, 15:00
Posty: 199
Lokalizacja: CK
Pojazd:
Yakuza bez nerwów :D nie kazdy ma taki sam problem.. ja mialem taki, plyn mi sie potrafil gotowac a co sie wiazalo z tym to to ze mialem uszczelke pod glowica i sie tak dzialo.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lip 2012, 11:03 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2011, 13:54
Posty: 2646
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Pojazd: Audi A3 1.8T
Tyle ze u mnie jest inaczej.

Apke mam bez termostatu i wszystko równomiernie sie nagrzewa, czy zbiorniczek czy weze od chlodnicy i chlodzenie jest ok, dochodzi max do połowy.

moze masz chlodnice gdzies przypchaną i pod wyplywem cisnienia juz jakos do zborniczka ci daje cieplo.




_________________

Obrazek
~Kliknij~ :lol:


Ostatnio zmieniony 08 lip 2012, 11:03 przez Pyle, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy