Dzisiaj jest 11 sty 2025, 3:58



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 16 cze 2009, 11:57 
*

Rejestracja: 11 mar 2008, 20:16
Posty: 39
Lokalizacja: Sierpc
Pojazd:
Witam mam skuter marki CPI Oliver z 2005r z przebiegiem 5000km. Jest z nim coś nie tak od początku. kupiłem go w jakieś 1,5 roku temu z przebiegiem 1600km, przejechałem na nim 600km i się zatarł a był zablokowany nie jechał więcej niż 60 km/h. Mój mechanik wymienił mi Cylinder, tłok itd na nowe oryginalne cpi, docierałem to 500 km i jak miał 510 km znów zgasł i nie chciał odpalić zaprowadziłem do mechanika i znów okazało się że jest cylinder i tłok zatarty, więc po raz kolejny wymienił na oryginalne nowe. Przejechałem na tym z 400-500 km więc dobrze dotarłem i założyłem nowy wariator Malossi Multivar, wydech Laser X Pro, Filtr powietrza Metrakit i większą dysze główną oraz świece NGK. Wszystko było dobrze skuter miał świetne przyspieszenie v max na rolkach 7gram to ok 85-90km/h licznikowe a na rolkach coś ok 4 gram to 80km/h ale znacznie lepsze przyspieszenie. Od założenia tych części zrobiłem ok 500km i skuter zaczął gasnąć podczas jazdy, ale odpalałem i jechał dalej zdarzyło się tak kilka razy i w końcu jak zgasł to nie chciał odpalić dopóki nie ostygł, po czym odpalał i znów po 100m przejechanej drogi gdy się rozgrzał gasł. Sprawdziłem kompresje i już wiedziałem ze to zatarty silnik. Rozebrałem a tam tłok porysowany od dołu przy końcu i cylinder tak samo w dolnej tylnej części. Leje benzynę PB95 z dobrej zaufanej stacji i nigdzie indziej olej leje czerwony do 2T specjalnie do skuterów pił itp. Nie wiem co się z nim dzieje szkoda mi kasy na kolejną naprawę jak mam na tym przejechać znów 500-1000km. Dodam ze wał nie ma luzów w górę i w dół wcale, tylko na boki ale to wiadomo tak powinno być. Myślałem żeby kupić Kit MOTOFORCE Sport 70cc ale jeżeli mam wydać 400zł i za 1000 km go znów wymieniać to dziękuje bardzo. Proszę pomóżcie mi i powiedzcie co może być tego przyczyna?? Zły olej zła benzyna ??
Mieszankę miałem chyba dobrą bo świeca po wykręceniu miała kolor lekko brązowy takiej kawy z mlekiem.


Proszę o pomoc co mam zrobić?


Myślałem również żeby zrobić szlif, dać nowy tłok pierścienie, ale czy dostane do niego tłok po pierwszym szlifie i czy w ogóle jest sens to robić?




_________________

Krzysiek2814


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 16 cze 2009, 12:20 
*

Rejestracja: 06 lut 2009, 22:14
Posty: 56
Lokalizacja: Okolice Białegostoku
Pojazd:
a ty masz dozownik zamontowany ?? jeśli tak to coś z nim nie tak lub z pompką od oleju




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 cze 2009, 12:20 
*

Rejestracja: 22 lip 2008, 20:01
Posty: 86
Lokalizacja: Szamotuły
Pojazd:
Moze masz zapchany przewód od dozownika oleju i dostaje za ubogą mieszankę nie wpadłeś na to po tylu numerach lub sam dozownik źle dziala.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 cze 2009, 12:37 
*

Rejestracja: 11 mar 2008, 20:16
Posty: 39
Lokalizacja: Sierpc
Pojazd:
Przewód jest ok na pewno nie zapchany bo sprawdzałem. A co do dozownika to raczej działa dobrze, ale pewności nie mam. Mój mechanik to niby dobry fachowiec ale może on coś źle robi. Teraz chyba sam założę nowy zestaw, odłączę dozownik i sam bd robił mieszankę. Chyba zdołam sam wymienić cylek?




_________________

Krzysiek2814




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 cze 2009, 12:57 
*

Rejestracja: 06 lut 2009, 22:14
Posty: 56
Lokalizacja: Okolice Białegostoku
Pojazd:
no tak najbezpieczniej bez dozownika, zawsze masz tą pewność




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 cze 2009, 16:13 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sie 2008, 20:39
Posty: 86
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd:
Ja jezdze bez dozownika i jest jak najbardziej ok;] przynajmniej sie teraz nie martwie o to ze nie dostaje wystarczajaco oleju xD

Pozdro




_________________

wbijajcie i rejestrujcie sie;] ja juz wygralem---> http://www.100zl.net/?t=47934053


WYSYŁAM ZAPROSZENIA NA STRONE LOCKERZ.COM WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH PROSZE O KONTAKT GG:9438039:)) TO NAPRAWDE FAJNA STRONA I NIE ZADEN FAKE:)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 cze 2009, 16:55 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2009, 16:26
Posty: 190
Lokalizacja: Płońsk
Pojazd:
Witam. Lej tylko i wyłącznie paliwo 98 oktanów, masz wtedy pewność, że jak się trafi trochę gorsze paliwo to i tak będzie ok, pamiętaj, że sprzęt wtedy pochodzi dłużej. Poza tym wymontuj dozownik oleju i rób własna mieszankę, na dotarciu lej 200 ml. ma 5 l. po dotarciu 100 ml. na 5 l. Przyczyną zacierania cylindra może być zły skład mieszanki, zapchany gaźnik, filtr . Jeśli chodzi o filtr, to nie polecam filtrów typu "stożek" gdyż przepuszczają one piach itd. lepsze są gąbkowe lub seryjne filtry z tuningową wkładką które maja bardzo dobrą przepustowość.
Pozdrawiam Łukasz




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Nie udzielam porad przed GG !!
Masz problem ? Pisz na forum !!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 cze 2009, 17:31 
*

Rejestracja: 11 mar 2008, 20:16
Posty: 39
Lokalizacja: Sierpc
Pojazd:
Wszyscy mówią ze lepiej jeździć na PB95 oktanów, więc teraz już sam nie wiem mam filtr Metrakit i jest on w 100% z gąbki.
Gaźnik i filtry były na 100% czyste bo regularnie je czyściłem więc to odpada.

Zły skład mieszanki to nie wiem w moim gaźniku jest tylko jedna śrubka od zwiększania i zmieszania obrotów i druga do powietrza tam gdzie się łączy filtr powietrza z gaźnikiem i jest ona na max dokręcona bo inaczej skuter źle chodził. Może to dozownik źle podawał olej. Świeca po wykręceniu miała kolor kawy z mlekiem.




_________________

Krzysiek2814




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 cze 2009, 17:42 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2009, 16:26
Posty: 190
Lokalizacja: Płońsk
Pojazd:
Krzysiek2814 pisze:
Świeca po wykręceniu miała kolor kawy z mlekiem.

Czyli jest ok.
Jeśli chodzi o filtr - nasączasz go ?
Jeśli chodzi o paliwo - rób jak chcesz, ja zawsze jeżdżę na 98 oktanów i mam pewność, że nie zepsuję sprzętu z tego powodu .
Pozdrawiam Łukasz




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Nie udzielam porad przed GG !!
Masz problem ? Pisz na forum !!


Ostatnio zmieniony 16 cze 2009, 19:43 przez LukaszYFZ, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 cze 2009, 17:59 
*

Rejestracja: 06 lut 2009, 22:14
Posty: 56
Lokalizacja: Okolice Białegostoku
Pojazd:
no ale przecież jak tam raz na jakiś czas złe paliwo się trafi to nie zatrze on tym cylindra, najwyżej skuter będzie gorzej chodził




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 cze 2009, 19:40 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sie 2008, 20:39
Posty: 86
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd:
Chyba ze tankuje na jakiejs ptak**ej stacji co kombinuja z paliwem




_________________

wbijajcie i rejestrujcie sie;] ja juz wygralem---> http://www.100zl.net/?t=47934053


WYSYŁAM ZAPROSZENIA NA STRONE LOCKERZ.COM WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH PROSZE O KONTAKT GG:9438039:)) TO NAPRAWDE FAJNA STRONA I NIE ZADEN FAKE:)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 cze 2009, 19:50 
*

Rejestracja: 06 lut 2009, 22:14
Posty: 56
Lokalizacja: Okolice Białegostoku
Pojazd:
to nie ma nic do rzeczy czy paliwo jest słabszej jakości czy lepszej ;| tym cylka nie zatrzesz no chyba ze kombinowane jest w taki sposób że do paliwa coś wsypują co by mogło spowodować porysowanie cylindra i jego zatarcie, jak coś z paliwem kantują to zazwyczaj na jakości czyli liczbie oktanów, ale to jak pisałem wcześniej skuter by tylko gorzej chodził. moim zdaniem wina na 100 % będzie dozownika, szkoda że nie sprawdziłeś jego odraz jak się zatarł 1 cylinder i zmarnowałeś przez to kolejne




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 cze 2009, 20:06 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2009, 16:26
Posty: 190
Lokalizacja: Płońsk
Pojazd:
Nie pisałem, że jak wlejesz paliwo 95 oktanów to możesz odrazu zatrzeć silnik, ale to ilu oktanowe lejesz paliwo ma wpływ na jego żywotność .
Pozdrawiam Łukasz




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Nie udzielam porad przed GG !!
Masz problem ? Pisz na forum !!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 cze 2009, 20:17 
*

Rejestracja: 06 lut 2009, 22:14
Posty: 56
Lokalizacja: Okolice Białegostoku
Pojazd:
ja tam leje cały czas 95 i nigdy problemów nie miałem z silnikiem




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 cze 2009, 9:13 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2009, 17:15
Posty: 14
Lokalizacja: Jaworzno
Pojazd:
wymień gaźnik i to powinno pomóc, ewentualnie sam dozownik.




_________________

I byle do przodu!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 cze 2009, 11:28 
*

Rejestracja: 11 mar 2008, 20:16
Posty: 39
Lokalizacja: Sierpc
Pojazd:
Dozownik w ogóle wyrzucę, gaźnik mam dobry na 99%. A w ogóle to co ma do tego gaźnik ze mi się zaciera silnik? przecież dobrze miesza paliwo z powietrzem a olej to dozownik podaje, świeca miała dobry kolor więc mieszanka jest chyba dobra z gaźnika




_________________

Krzysiek2814




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 cze 2009, 11:39 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Musisz czytając te wszystkie posty, odróżnić te wartościowe, od tych w których są bzdury.
Gaźnik zostaw, bo nie ma potrzeby jego wymiany, jeżeli Ci się zatarł, to może faktycznie są problemy z dozownikiem oleju, może pompka źle działa. Rób sam mieszankę, będziesz miał pewność, że na pewno jest. Paliwo do 2T lej 95 oktanowe , bo na takim masz jeździć.




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 cze 2009, 10:52 
*

Rejestracja: 11 mar 2008, 20:16
Posty: 39
Lokalizacja: Sierpc
Pojazd:
Witam ponownie. Zbieram już pieniądze na Cylinder Kit MOTOFORCE Sport 70cc czy to dobry wybór, bo jest w miarę nie drogi?

A co do tego zacierania się mojego silnika to możliwe ze mam jakąś wadę fabryczną ze powiedzmy kartery są jakieś krzywe czy wał jest źle osadzony?? Czy może mój mechanik coś źle robi??

Czy może to być wina zaworu membranowego??

Jeżeli ktoś wie jak mi pomóc to niech pisze na gg: 999239


Z góry dzięki ;]




_________________

Krzysiek2814




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 cze 2009, 13:53 
Last Chance

Rejestracja: 14 maja 2009, 11:53
Posty: 148
Pojazd:
Krzysiek2814, Krzysku motoforce to zły wybór motoforce to jest malossi sport tylko z tłokiem ch** lepiej dozbieraj trochę i kup s6 streetrace taki gość sprzedaje po 410 streetrace mianowicie jest to smuggler poszukaj go na innych forach z prostych przyczyn nie mogę podać ci jego danych




_________________

Rally w stanie wizualnym krytycznym ale kupione tanio od stuntera " nigdy nie katowane" xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 cze 2009, 17:05 
*

Rejestracja: 11 mar 2008, 20:16
Posty: 39
Lokalizacja: Sierpc
Pojazd:
Ja chciałem coś klasy sport a nie MidRace bo nie mam pieniędzy na nowy gaźnik i wał jedynie co to wymienię zawór membranowy i łożyska wału.

Lepsze są aluminiowe czy żeliwne?? Nie wiem czy dobrze myślę ale żeliwne chyba trwalsze>> a aluminiowe lepiej odprowadzają ciepło??


A co myślicie o Airsal T6 70cc

Polini Sport 70cc <żeliwny?


I w ogóle moje pytanie czy jak się sam zabiorę za wymianę to sobie poradzę?? czy jest to jakoś bardzo skomplikowane??




_________________

Krzysiek2814




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy