Dzisiaj jest 09 lip 2025, 3:31



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 31 paź 2012, 22:46 
**

Rejestracja: 13 sie 2012, 21:13
Posty: 361
Lokalizacja: Wlkp.
Pojazd: eserka
Witajcie, posiadam Apke SR 50ccm kupiłem ją w wakacje 2012 i mam jeden problem mianowicie słabe osiągi... Apka dobrze sie zbiera ( ale nie ma mocy np żeby zamerdać na piasku ) a do tego jej v-max jest ok 50-60 km/h ( wg gps )
Silnik był po remoncie ( chyba wszystko oprócz wału )
W przekładni wymieniony został wariator na Hebo Next Genration z rolkami 5.75g
i wymieniona została także sprezyna centralna Czarna Hebo ( jakaś słaba o ile dobrze wiem )

No i teraz dlaczego ma takie osiągi, i tak mało mocy.
Wydech mam seryjny, może to przez to? no ale raczej nie...
Przez zime chciałem ogarnąć przekładnie, wyregulować ją, czy jest możliwe ze sama przekładnia jest winna?

aa bym zapomniał jest to Aprilia SR WWW z 2000r z silnikiem Minarelli

Pozdrawiam


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2012, 10:56 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2012, 15:03
Posty: 928
Lokalizacja: Polska ;)
Pojazd: Aprilia Sr R
Może coś zostało źle zrobione..
1. Sprawdź kompresje cylindra.
2. Sprawdź na lżejszych rolkach.
3. Sprawdź na twardszej centralce.
4. Wyreguluj gaźnik.
Innej przyczyny raczej nie ma :)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil GG  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2012, 11:05 
*

Rejestracja: 15 paź 2012, 15:51
Posty: 53
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Aprilia SR 50 '97
Domi$ pisze:
Może coś zostało źle zrobione..
1. Sprawdź kompresje cylindra.
2. Sprawdź na lżejszych rolkach.
3. Sprawdź na twardszej centralce.
4. Wyreguluj gaźnik.
Innej przyczyny raczej nie ma :)


dokładnie :D ewentualnie zmień króciec ssący i wyczyść koniecznie filtr powietrza :)




_________________

Budzę moją perełkę do życia - Apri(L)ia <333




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2012, 11:11 
**

Rejestracja: 13 sie 2012, 21:13
Posty: 361
Lokalizacja: Wlkp.
Pojazd: eserka
Nie mam w domu sprzętu aby sprawdzić tą kompresje, ale podlece na dniach ( najpóźniej w poniedziałek, może dam rade w piątek jeśli znajomy będzie miał czas ) i napisze wam jaką mam kompresje.

Rolki i Centralka - Czy jest coś takiego jak komplet rolek np od 4 do 6 g?
i jaką sprężyne centralną kupić? ponieważ ta Hebo czarna jest chyba z tych miękkich, a każdy producent ma jakieś swoje oznakowania ;/

edit:
i jeszcze jedno Hebo Next Generation już nie produkują, ale o ile mnie nie myli ma on rolki 17x12 ??


Ostatnio zmieniony 01 lis 2012, 11:14 przez Casey, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2012, 11:23 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2012, 15:03
Posty: 928
Lokalizacja: Polska ;)
Pojazd: Aprilia Sr R
Ale rolki jeszcze dostaniesz do niego :) A centralkę możesz kupić Top Racinga, tańsza a jakoś prawie ta sama :) Rolki jak chcesz w takim przedziale to testowe, ale nie wiem czy znajdziesz testowe w tym rozmiarze..




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil GG  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2012, 11:27 
**

Rejestracja: 13 sie 2012, 21:13
Posty: 361
Lokalizacja: Wlkp.
Pojazd: eserka
hehe, wiem ze dostane ,ale nie miałem pewności pod jakim rozmiarem szukać ;p czyli 17x12 tak? Dobra, to może nie będę szukał testowych tylko od razu kupię konkretne ;p

Myślałem o rolkach 5cio gramowych i sprężynie centralnej top racing i teraz dylemat czy Zielona od top racing jest twardsza od hebo czarnej ? czy może wziąść czerwoną od top racing

Co do regulacji gaźnika, to jest to wgl możliwe? skuter odpala na kopa nawet po zimnej nocy oczywiście na ssaniu ( manualne w lewej ręce na kierownicy ) W jeździe też nic nie przerywa
Ale jak stoi na ssaniu czy bez, to mam wrażenie jak by miał zaraz zgasnąć, ma niskie obroty, ale nie gaśnie.


Ostatnio zmieniony 01 lis 2012, 11:29 przez Casey, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2012, 11:29 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2012, 15:03
Posty: 928
Lokalizacja: Polska ;)
Pojazd: Aprilia Sr R
Czerwona Topa jest najtwardsza z tego co wiem :) Więc do serii odpada :) A ja na 100% nie wiem czy tam idą rolki 17x12, ale bynajmniej takie w którymś z Hebo były. Zmierz najlepiej, to najpewniejsza metoda :)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil GG  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2012, 11:31 
**

Rejestracja: 13 sie 2012, 21:13
Posty: 361
Lokalizacja: Wlkp.
Pojazd: eserka
http://www.shop.mieloch.pl/sprezyna-doc ... 0216.bhtml
czerwona to +22, a niebieska +30 to raczej nie jest najtwardsza ;p
+ edit wyżej




_________________

Malossi Sport 70
Hebo NG
Hebo Nickel HQ
Leovince ZX
Tec 17,5
Evo racing




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2012, 11:32 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2012, 15:03
Posty: 928
Lokalizacja: Polska ;)
Pojazd: Aprilia Sr R
A no to sory ^^ ale np Hebo czerwona do p/g to + 90% xD




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil GG  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lis 2012, 20:01 
**

Rejestracja: 13 sie 2012, 21:13
Posty: 361
Lokalizacja: Wlkp.
Pojazd: eserka
Witam, byłem u majstra, powiedział mi ze nie ma sensu mierzyć kompresji ponieważ silnik jest zdrów, Ale za to sprawdził mi wydech, zatkał ręką wydech, i powiedział ze nie jest szczelny, i dlatego nie ma mocy. Jest taka opcja? i czy skuter traci dużo na mocy przez nieszczelny wydech.




_________________

Malossi Sport 70
Hebo NG
Hebo Nickel HQ
Leovince ZX
Tec 17,5
Evo racing




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lis 2012, 21:16 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2012, 15:03
Posty: 928
Lokalizacja: Polska ;)
Pojazd: Aprilia Sr R
Jak to nie ma sensu mierzyć kompresji??? :shock: :shock: :shock:
A jaka to filozofia wykręcić świecę i kopnąć kilka razy czy rozrusznikiem potraktować z podłączonym manometrem? I nie ma sensu? :evil: największa bzdura jaką słyszałem..
Zależy gdzie ten wydech jest nie szczelny. Sportowe wydechy mocowane na flanszy po zatkaniu końcówki są np. na tyle nie szczelne, że silnik wciąć pracuje :) Chyba że uszczelnimy to na własną rękę. jednakże przeważnie spaliny uciekają na łączeniu tuby końcówki z jej końcowymi zaślepkami czy też przy uszczelkach.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil GG  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lis 2012, 21:23 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
mierz kompresję i będzie wszystko wiadomo ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lis 2012, 22:05 
**

Rejestracja: 13 sie 2012, 21:13
Posty: 361
Lokalizacja: Wlkp.
Pojazd: eserka
Kurcze drugi raz do gościa nie pojade nie? :D
kopnał kilka razy, zawsze palił mu od kopa, to tak stwierdził,
Każdy mechanik ma coś takiego na warsztacie? skocze jutro do typowego mechanika, i wam napisze co wyszło.
Domis, jutro sam sprawdze gdzie wydech nie jest szczelny, było juz ciemno jak u neigo byłem, to nie przypatrzałem sie dokładnie.


Ostatnio zmieniony 05 lis 2012, 22:07 przez Casey, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lis 2012, 22:57 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2011, 22:49
Posty: 1002
Lokalizacja: Kłodawa
Pojazd: Aprilia Sr + Alfa 146 Ti
Casey, Wiesz możesz mieć 7bar kompresji i będzie palił od kopa, to zależy od wielu czynników i to nie jest wykładnikiem. Jak kompresja będzie wynosiła 9-11 nie masz co się martwić jak poniżej to radziłbym zerknąć do cylka i tłoka :)




_________________

Ktoś się podszywa pode mnie pod nr gg 41030559!!




Na górę
 Wyświetl profil GG  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lis 2012, 16:00 
**

Rejestracja: 13 sie 2012, 21:13
Posty: 361
Lokalizacja: Wlkp.
Pojazd: eserka
Byłem u mechanika, mówił ze ma urwanie głowy, ze sie nie zna na skuterach itp, nie wie jaka powinna być kompresja w takich skuterach a musi coś tam ustawić, itp itd, i wiecie co, odechciało mi się z nim dyskutować i odjechałem, Wieczorem może postaram się wskoczyć do tego co byłem za pierwszym razem.




_________________

Malossi Sport 70
Hebo NG
Hebo Nickel HQ
Leovince ZX
Tec 17,5
Evo racing




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lis 2012, 20:26 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:37
Posty: 328
Lokalizacja: Kołbiel
Pojazd:
Casey pisze:
http://www.shop.mieloch.pl/sprezyna-dociskowa-top-racing,pGRUPA0216.bhtml
czerwona to +22, a niebieska +30 to raczej nie jest najtwardsza ;p
+ edit wyżej


Tak , masz rację , siła docisko w niebieskiej jest 55 kg , w czerwonej 45kg a w zielonej 30kg jak w białej malossi .
Kompresja , gaźnik , napęd . Musisz to sprawdzić . Przy nieszczelnym wydechu prędkość nie spadła raczej by tak drastycznie . Bo jest na pewno uszczelniony ale nie do końca . To nie to samo co bez wydechu .




_________________

"Lewy pas , gaz i płynę "


Ostatnio zmieniony 06 lis 2012, 20:27 przez lukas602, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lis 2012, 18:02 
**

Rejestracja: 13 sie 2012, 21:13
Posty: 361
Lokalizacja: Wlkp.
Pojazd: eserka
To tak Kompresja wynosiła 7,5 bar ale koleś mówił ze uciekało uciekało bokiem, ponieważ miał słaby dostęp do głowicy, noo fakt nie dziwie mu sie :D Nie chciałem ściągać plastików żeby sprawdzić dokładniej ta kompresje.

Na oko mówił ze 9, albo i więcej bara jest na 100%
Także kompresja odpada?

Dzisiaj wyłapałem miejsce gdzie jest nieszczelny tłumik, otóż zaraz za głowicą widać odsuniętą uszczelke, i średnią szparę przez którą uciekają spaliny.




_________________

Malossi Sport 70
Hebo NG
Hebo Nickel HQ
Leovince ZX
Tec 17,5
Evo racing




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lis 2012, 18:33 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:37
Posty: 328
Lokalizacja: Kołbiel
Pojazd:
Na oko to można umrzeć :)
Takich rzeczy się nie mówi na oko , czy jak tam .
Kompresja dobra . Nowe uszczelki i uszczelniaj , póki nie zrobisz to sie nie przkonasz.




_________________

"Lewy pas , gaz i płynę "




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lis 2012, 18:37 
**

Rejestracja: 13 sie 2012, 21:13
Posty: 361
Lokalizacja: Wlkp.
Pojazd: eserka
okej, a więc kupiłem uszczelke, uszczelniłem, skuter znacznie ciszej chodzi, jak zasłonie koniec wydechu ręką to gaśnie, czyli jest szczelny, ale v-max nie wzrósł ;/

Dodam jeszcze ze skuter startuje mi z wysokich obrotów, musze przekręcić manetkę, na 1/2 ? no może tyle nie, ale rusza z wysokich obrotów, co to oznacza?
jak już wspomniałem mam rolki 5,75, i sprezyne Hebo czarna ( 30kg ) myśle ze musze wyregulować przekładnie, to co mam kupić? lżejsze rolki? twardsza centralka?




_________________

Malossi Sport 70
Hebo NG
Hebo Nickel HQ
Leovince ZX
Tec 17,5
Evo racing




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lis 2012, 18:41 
*

Rejestracja: 21 gru 2011, 18:50
Posty: 136
Pojazd:
Hebo lubi lekkie rolki coś koło 3.5g 4.2g




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p ... t=#2088236




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.Rozumiem
Ładowanie...