Dzisiaj jest 18 lis 2024, 19:42



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Brak kompresji
Post: 17 mar 2013, 14:50 
*

Rejestracja: 17 mar 2013, 14:46
Posty: 14
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
Witam. Mój motor to aprilia SR rocznik 2000 z silnikiem minarelli. Mam problem, nie wiem jaki mam dokladnnie cylinder, nie mam rowniez kompresji w skuterze. Wyjąłem więc silnik z ramy odkręciłem głowicę, żeby się dowiedzieć co i jak. Dodaję zdjęcia (przepraszam za jakość robiłem telefonem i nie mam lepszych. Jeżeli bedzie taka potrzeba móglbym zrobic w lepszej jakości)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Zdjęcia są robione zaraz po zdjęciu głowicy z cylindra. Poza tym ten nagar na cylindrze. Czy te uszczelki miały wpływ na bardzo słabą kompresje w silniku ? Oraz skąd ten nagar na tłoku ? I najważniejsze czy cylinder mógł zostać przez to zatarty ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 17 mar 2013, 15:06 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2011, 21:21
Posty: 1709
Lokalizacja: Połomia / Wodz. Śl.
Pojazd: Faspi F8, Tigra 1.6 16V
Kiedy pojawił się problem?
Przez nagar / nieszczelne uszczelki cylek nie mógł się zatrzeć.
Możesz zrobić foty cylindra i tłoka osobno i wtedy może coś będziemy wiedzieć




_________________

Obrazek

https://www.facebook.com/PKRHgarage ZAPRASZAM !

http://forum.mieloch.pl/faspi-by-przemek051195-70cc-midrace-t261458-580.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 mar 2013, 15:56 
*

Rejestracja: 17 mar 2013, 14:46
Posty: 14
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
Problem juz pojawil się okolo listopada od tego czasu apka nie chodziła. Była u znajomego który nie rozbierał silnika ale sprawdził kompresje i powiedział mi ze jej nie ma. Jakiś czas apka stała no i teraz od niedawna zaczynam ją przywracać do życia. Na pewnym forum napisali mi że naleciał mi płyn od chłodnicy do cylindra przez nieszczelne uszczelki i aprilia jest do kapitalnego remontu. Prawda to ?

Cylinder mam zamiar wyciągnąć w najbliższym czasie więc jak będzie już po sprawie dam fotki.

Pozdrawiam.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 mar 2013, 18:21 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2011, 21:21
Posty: 1709
Lokalizacja: Połomia / Wodz. Śl.
Pojazd: Faspi F8, Tigra 1.6 16V
bez przesady, zeby przez wyciek plynu zaraz remont? :/ Ale od listopada jak to tak lezalo to kto wie co z tym bedzie. Zaloz uszczelki i sprobuj odpalic




_________________

Obrazek

https://www.facebook.com/PKRHgarage ZAPRASZAM !

http://forum.mieloch.pl/faspi-by-przemek051195-70cc-midrace-t261458-580.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 mar 2013, 20:18 
***

Rejestracja: 02 sty 2012, 23:04
Posty: 1056
Lokalizacja: jestes?
Pojazd:
ta uszczelka to jakaś stopiona? Jak tak to prawdopodobnie przez uszczelki nie ma komprechy i płyn idzie do cyla. Pokaż jeszcze fotki gładzi cyla i tłoka.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 mar 2013, 23:16 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 wrz 2011, 14:13
Posty: 609
Lokalizacja: PGO
Pojazd:
czy ja dobrze widze czy ten tłok ma 5mm luzu?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 mar 2013, 23:45 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2011, 21:21
Posty: 1709
Lokalizacja: Połomia / Wodz. Śl.
Pojazd: Faspi F8, Tigra 1.6 16V
ziomal, ja myślę że to przez cień się tak wydaje ;)
Popatrz uważniej...




_________________

Obrazek

https://www.facebook.com/PKRHgarage ZAPRASZAM !

http://forum.mieloch.pl/faspi-by-przemek051195-70cc-midrace-t261458-580.html


Ostatnio zmieniony 17 mar 2013, 23:45 przez Przemek051195, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 mar 2013, 5:27 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2013, 17:34
Posty: 279
Pojazd:
Ja w swoim JOG'u miałem taką sytuacje że przez nieszczelne uszczelki ( czeste odkręcanie głowicy spowodowało zniszczenie uszczelek ) do cylindra dostawała sie woda, przez to cylek mi się zajechał. Dlatego tak na przyszłość radze wymienić uszczelki jak sie zdejmuje głowice. Głowicy nie ściąga się codziennie, więc te 20 zł można wydać na uszczelki. Ale to że nie ma kompresji to juz wina cylindra, ratuje cie albo szlif i nowy tłok, albo nowy zestaw cylinder, tłok, pierscienie.




_________________

Cylinder Malossi Sport 70 12mm,
Wał Malossi MHR 12mm,
Wydech Yasuni R,
Gaźnik 17,5mm Motoforce,
Wariator Stage6 Sport Pro,
Przeciwtalerz Stage6 R/T.
Pasek Stage6 Sport Pro,
Przełożenia od BWS,
Sprzęgło Malossi Fly,
Dzwon Malossi.

GPS 105km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 mar 2013, 18:00 
*

Rejestracja: 17 mar 2013, 14:46
Posty: 14
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
Witam. Miałem chwilkę czasu dziś, więc zabrałem się za rozebranie cylindra. To co ujrzałem troszkę mnie zdziwło no, ale cóż zrobić. Poniżej daje link do albumu gdzie możemy ujrzeć tłok oraz cylinder.

http://www.fotosik.pl/u/scordo/album/1420172

Jak na moje oko tłok jest do wymiany, a w cylindrze należy zrobić szlifa. Druga sprawa to sworzeń tłoka strasznie cięzko wyszedł, a gdy już udało mi się go wyciągnąć ujrzałem coś co mnie strasznie zdziwiło, mianowicie łożysko korbowodu było dosłownie w częściach, musiałem je wyjmować w częściach.

Po wyjęciu cylindra karter zabezpieczyłęm aby zadne paprochy ani nic się z nic nie podziało. Mam do was pytanie. Ile mniej więcej będzie kosztował remont tego cylindra ?
Proszę niech obeznani w temacie się wypowiedzą .

Z góry dziękuję i pozdrawiam :)http://www.fotosik.pl/u/scordo/album/1420172




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2013, 16:02 
*

Rejestracja: 17 mar 2013, 14:46
Posty: 14
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
Mógłby ktoś pomóc ? :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2013, 16:26 
*

Rejestracja: 19 wrz 2009, 15:03
Posty: 122
Lokalizacja: bialystok
Pojazd:
scordo, nie ma czym sie dziwić, poszło ci łożysko na korbie i załatwiło cylek, sprawdź czy nie ma luzu na dolnym łożysku korbowodu i na łożyskach wału, jak nie to musisz kupić górne łożysko korby, kupić tłok i zrobić szlif
koszty mnie więcej wyglądaja tak:
szlif około 80 zł
tłok 120-200 zł
łożysko korby około 20 zł w sklepie z łożyskami
i do tego jeszcze uszczelki dolicz
btw nie słyszałeś że ci w silniku stuka ?

edit:
Wogle na cylindrze nie widać jakichś dużych rys ale na wszelki wypadek zrób szlif.
Cylek jest nominał czy robiony już szlif ? jak nie wiesz to zanieś najpierw cylek z tłokiem do zakładu gdzie będziesz robił szlif tam ci wymierzą i powiedzą jaki potrzebujesz tłok.


Ostatnio zmieniony 21 mar 2013, 16:30 przez jaq1996, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2013, 17:54 
*

Rejestracja: 17 mar 2013, 14:46
Posty: 14
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
Nie słyszałem, poniewaz nie mialem juz okazji xD jak sie posypalo lozysko to od razu zalatwilo cylek i potem apka juz nie chodzila. Jak sprawdzić czy jest luz na tych lozyskach ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2013, 18:19 
Zbanowany

Rejestracja: 29 gru 2012, 20:11
Posty: 31
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd:
szczerze mówiąc to ten cylek i tłok by pośmigał śmiało sezon jezdziłem na sporo gorszym , ja bym spróbwał to na porządnych uszczelkach odpalać :)




_________________

Tanio Porting !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 mar 2013, 16:06 
*

Rejestracja: 17 mar 2013, 14:46
Posty: 14
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
Mam jeszcze jedno pytane. Czy do wszystkich cylindrów uszczelki są takie same pod glowice i na styku karteru z cylindrem ? Bo ja nie wiem jaki mam dokladnie model cylindra. Kupiłem skuter 2 lata temu i zapomnialem dopytac. Na pewno jest to cylinder polini i na 90 % 70 ccm . Zmierzylem suwmiarka srednice cylindra i mi wszylo 48 .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 mar 2013, 16:16 
Zbanowany

Rejestracja: 29 gru 2012, 20:11
Posty: 31
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd:
Silnik masz P/g Piaggio Gilera szukaj pod 70 p/g uszczelek : )




_________________

Tanio Porting !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 mar 2013, 17:17 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 paź 2011, 18:05
Posty: 469
Lokalizacja: ...
Pojazd:
RoxEvo77, co ty walisz za głupoty że to jest silnik p/g ? to jest silnik minarelli horizontal lc więc do takiego szukaj uszczelek :)


coś duża ta średnica cylindra prawdopodobnie ktoś już go kiedyś szlifował jeśli dokładnie mierzyłeś




_________________

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.

Obrazek


Ostatnio zmieniony 22 mar 2013, 17:20 przez ToMaSz123, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 mar 2013, 10:09 
*

Rejestracja: 17 mar 2013, 14:46
Posty: 14
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
a czy kazda uszczelka pod 70 ccm minarelli bedzie dobra ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 mar 2013, 11:01 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 paź 2011, 18:05
Posty: 469
Lokalizacja: ...
Pojazd:
minarelli horizontal lc




_________________

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.

Obrazek


Ostatnio zmieniony 24 mar 2013, 11:01 przez ToMaSz123, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 mar 2013, 11:04 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lut 2013, 21:32
Posty: 449
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd:
RoxEvo77, custom big bore yamaha aerox ?

A silnik minarelli h lc mylisz z p/g ... Coś nie wierzę w ten twój bigbore




_________________

Cześć , jestem Borat Sagadiev 3:)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 mar 2013, 18:19 
*

Rejestracja: 17 mar 2013, 14:46
Posty: 14
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
http://www.shop.mieloch.pl/uszczelki-cy ... 2978.bhtml

Czy takie uszczelki będą dobre ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy