Dzisiaj jest 20 wrz 2024, 10:35



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 24 sty 2016, 21:30 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 maja 2014, 19:51
Posty: 497
Lokalizacja: Ełk
Pojazd: Romet 747 2T
Cześć, no więc składałem swój silnik (metodą ciepło zimno młotek niczego nie dotykał) Wał ciężko się obracał po skręceniu karterów. Chciałem odprężyć łożyska pukając po dwa razy z każdej strony wału. To nic nie dało i tu moje pytanie. Wał powinienem odprężyć na nieskręconych karterach bądź lekko skręconych czy już tak na skręconych ostatecznie? :)


P.S. Tylko nie mówcie, że muszę to rozbierać i złożyć od nowa, bo brak funduszy na kolejne łożyska.




_________________

_____________________________________________________________________________________

ZAPRASZAM DO OBEJRZENIA ROMET 747 SWAP PROJECT

Obrazek
kliknij w fotkę, aby przejść do wątku


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 24 sty 2016, 21:51 
***

Rejestracja: 22 mar 2014, 19:43
Posty: 1042
Pojazd: Yamaha Slider
Wszystko ładnie wskoczyło? Nie uszkodziłeś łożysk? Czym je grzałeś? Ogólnie na Twoim miejscu jeszcze raz bym to spróbował odprężyć i składał. Po odpaleniu wszystko powinno się ułożyć i wał będzie lekko się obracał :)




_________________

Yamaha Slider Stunt Full Sport 70
Cylinder:Dr.Evo 70
Wydech: Leovince ZX
Wariator:Stage6 Sport Pro
Sprzęgło:Stage6 Sport Pro
Gaźnik: Dellorto 19
Dzwon:Stage6 WingCooler




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 sty 2016, 7:47 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Zasadniczo to ja nie odprężam łożysk a wyciągam wał wciągaczem własnej roboty po skręceniu karterów w celu ustawienia wału w łożyskach z odpowiednim luzem. Metoda najbardziej skuteczna i wał się swobodnie obraca.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 sty 2016, 9:45 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 maja 2014, 19:51
Posty: 497
Lokalizacja: Ełk
Pojazd: Romet 747 2T
PrzemekBNie było możliwości uszkodzenia łożysk, składałem to w strasznie czystych warunkach grzane opalarką :D Wał wskoczył na swoje miejsce bez oporów siedział 7 godzin w zamrażarce :)

robdk niestety nie mam jak zrobić sobie wciągacza wału :/

No nic zobaczę jak będzie po odpaleniu, zdejmuję pokrywę średnia raz na tydzień, żeby ją przepolerować więc mogę i wtedy sprawdzić czy luzów nie łapie i w porę wymienić :) Dobra dzięki za odpowiedzi




_________________

_____________________________________________________________________________________

ZAPRASZAM DO OBEJRZENIA ROMET 747 SWAP PROJECT

Obrazek
kliknij w fotkę, aby przejść do wątku




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 sty 2016, 10:39 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Nie składaj w takim stanie bo rozwalisz szybko łożyska. Ostatecznie możesz dobrać jakąś tulejkę (np. nasadkę klucza) i parę podkładek z odpowiednim otworem by się ona oparła na karterze a kończyła się w połowie gwintu na wale i dokręcasz nakrętkę na wale tak byś troszkę podciągnął. Może być słyszalny charakterystyczny stuk. oczywiście po każdym lekkim dokręceniu sprawdzać jak się obraca wał. I ostrożnie by nie popsuć gwintu na wale, nakrętka musi być cała na gwincie.
To tak w ostateczności - lepiej jest mieć wciągacz ;).
A zrobić prosto - dwie podkładki z odpowiednim otworem, rurka 3/4" ok 15cm, kawałek pręta gwintowanego fi10 z nakrętkami i nakrętka na wał ze sklepu motoryzacyjnego.
Jak masz już nakrętkę która się swobodnie nakręca na wał to ja jeszcze w hurtowni ze śrubami zakupiłem łącznik prętów Fi10 (taka długa nakrętka) i ten łącznik został zespawany z nakrętką wału. W takiej konstrukcji wciągacz może być stosowany w różnych silnikach tylko dorabia się nakrętkę na wał.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 sty 2016, 16:34 
*

Rejestracja: 20 sty 2016, 0:28
Posty: 31
Pojazd:
W dezamet 023 tez tak miałem potem wszystko było ok motoryna paliła od kopa , robiłem piaggio i było wszystko ok. Moim zdaniem to sie ułoży i bd ok . Nie wiem mi sie nie udało tak zrb zeby luźno chodziło a rb wszystko dobrze .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 sty 2016, 21:51 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 maja 2014, 19:51
Posty: 497
Lokalizacja: Ełk
Pojazd: Romet 747 2T
Problem rozwiązany :P Puknąłem go jeszcze pare razy młoteczkiem przez klocek drewna i jest ok :)
Wiecie może jaki jest gwint nakrętek od głowicy?




_________________

_____________________________________________________________________________________

ZAPRASZAM DO OBEJRZENIA ROMET 747 SWAP PROJECT

Obrazek
kliknij w fotkę, aby przejść do wątku




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 sty 2016, 22:12 
*

Rejestracja: 20 sty 2016, 0:28
Posty: 31
Pojazd:
Nakrętka jest na klucz 10 ale to nie jest standardowy gwint m6 tylko m7 o ile sie nie mylę




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 sty 2016, 12:37 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 maja 2014, 19:51
Posty: 497
Lokalizacja: Ełk
Pojazd: Romet 747 2T
Dobra już znalazłem m7x1mm




_________________

_____________________________________________________________________________________

ZAPRASZAM DO OBEJRZENIA ROMET 747 SWAP PROJECT

Obrazek
kliknij w fotkę, aby przejść do wątku




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy