Dzisiaj jest 20 wrz 2024, 7:57



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 22 kwie 2016, 19:23 
*

Rejestracja: 09 lip 2015, 18:28
Posty: 25
Pojazd: Keeway RY8
Witam.
Mam problem z keewayem ry8 (2008 rok), otóż:

Dzisiaj wracając z pracy skuter normalnie leciał mi te 90-95km/h(licznikowe), ale dojeżdżając już do domu, zwalniając na ostrym zakręcie a potem przyśpieszając poczułem lekkie szarpnięcie, ale wszystko było okej. Zatrzymałem się na skrzyżowaniu żeby przepuścić samochód, po czym gdy chciałem ruszyć okazało się że... muł, muł i jeszcze raz muł. 200m kulałem się 3km/h i pod samym garażem skuter zgasł. No więc od razu wziąłem się do roboty:

-sprawdziłem świecę - wszystko było okej, ale wymieniłem na nową NKG BR9HS,
-sprawdziłem dla pewności cewkę, przewód WN oraz moduł zapłonowy,
-Wyczyściłem gaźnik, sprawdziłem przy okazji dwie dysze (65 i 74.5 - na każdej to samo), pływak sprawny.
-Wyczyściłem filtr powietrza, filtr paliwa
-Sprawdziłem kranik podciśnieniowy - działa jak należy.

A problem jest nadal - Skuter odpala... ale kompletnie nie reaguja na manetkę gazu, cały czas chodzi na wolnych obrotach, nawet nie ma zamiaru się wkręcać.. Jedyne co powoduje dodanie gazu to gaśnięcie skutera. Śruba od wolnych obrotów musi być wykręcona o max 1.5-2 obrot, śruba od regulacji mieszanki może być max wykręcona o 1 obrót, najlepiej odpala gdy jest całkiem wkręcona. Silnik pracuje dziwnie, po prostu tak jakby zamulony, świeca po odpaleniu na 1-2min jest czarna.

Gdy stoi na kole to obroty najniższe jakie mogę ustawić próbują go delikatnie rwać do przodu. O co tu może chodzić? Prosiłbym bardzo o pomoc, mam tylko weekend na naprawę go, potem musi jezdzić...

Setup:
Cylinder: Stage 6 Streetrace (2000 km przebiegu, docierany ok. 700km)
Wydech: Tecnigas Next-R
Wariator: Top Racing SV1 rolki 4.5g, talerz stage 6 cnc
Sprzęgło: Tec Evo Racing sprężynki niebieskie, centralka czerwona chyba Top Speed.
Gaźnik: Seryjny gaźnik mikuni 16mm - dysza 74.5.
Filtr powietrza: seria.
Pasek Dayco
Wał: Tec Racing, łożyska SKF C4 Teflon (2000km przebiegu)
I to chyba wszystko.

Liczę na waszą pomoc, gdyż sam chyba sie z tym nie uporam, wsadziłem w remont dużo kasy, ponieważ wszystkie części które są wymienione, wymieniałem sam a nadal to nie to co ma być...


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 22 kwie 2016, 19:33 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
Sporo zrobiłeś , to szarpnięcie to mógł być pierścień , na 1z kawałkami 2 skuter może palić ale objawy tak jak opisałeś , sam zrobiłem po takim przypadku 20 kilometrow , zdjąć cylinder albo jak masz gdzie pomiar kompresji




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 kwie 2016, 19:40 
*

Rejestracja: 09 lip 2015, 18:28
Posty: 25
Pojazd: Keeway RY8
Kompresję sprawdzałem "na palec" i wygląda na dobrą, ale jeśli będę musiał - jutro wyciągnę cylinder i zrobię oględziny. Teraz szukając po necie znalazłem 2 podobne sprawy - zerwany klin na wale lub posypany wariator, lecz wariator myślę że odpada, bo przecież skuter z posypanym wariatorem powinien wchodzić na obroty, lecz koło by się po prostu nie kręciło - moim zdaniem, może się mylę, jeśli tak to proszę o poprawienie mnie. A co do klina na wale - czy to może być przyczyna? Iskra jest nie w tym momencie co ma, i na obroty nie wchodzi?

A szarpnięcie przy zerwaniu klina podczas przyśpieszania równiez mogło sie pojawić, czyż nie?

Edit.

Zastanawiam sie również, czy może być to spowodowane utratą kompresji np. poprzez uszkodzenie się uszczelniacza?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 kwie 2016, 20:58 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Jak się uszkodzi uszczelniacz to także nie ma odpowiedniej kompresji. Czym bardziej podniesione okno wydechowe tym większy wpływ uszczelniacza na kompresję.

Pierwsze co mi się nasunęło po przeczytaniu objawów to właśnie uszczelniacz. Sprawdź jeszcze, czy wał nie jest krzywy, bo akurat to idzie w parze przy tych objawach.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 kwie 2016, 15:55 
*

Rejestracja: 09 lip 2015, 18:28
Posty: 25
Pojazd: Keeway RY8
Dziękuję wszystkim za pomoc, usterką okazał się.... WARIATOR :twisted: Co0 bardzo mnie cieszy, bo cylinder w stanie jak nowy, wał również i elektryka podobnie :P Rozwaliły się ślizgi, blokując wariator, przez co pasek był ciągle naciągnięty stąd brak reakcji na gaz. Wymieniłem na jakiś stary, zużyty WM z kwaadratowymi rolkami.. Muł, muł i jeszcze raz muł, ale jezdzi :) Jako że mój wariator ma już spore progi, będę musiał kupić jakiś inny. Jakieś propozycje do tego setupu?

Setup:
Cylinder: Stage 6 Streetrace (2000 km przebiegu, docierany ok. 700km)
Wydech: Tecnigas Next-R
Sprzęgło: Tec Evo Racing sprężynki niebieskie, centralka czerwona chyba Top Racing.
Gaźnik: Seryjny gaźnik mikuni 16mm - dysza 74.5.
Filtr powietrza: seria.
Pasek Dayco
Wał: Tec Racing, łożyska SKF C4 Teflon (2000km przebiegu)

:wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy