Dzisiaj jest 03 gru 2024, 18:34



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 15 cze 2021, 12:23 
*

Rejestracja: 15 cze 2021, 12:16
Posty: 7
Pojazd: Yamaha Aerox R
Cześć,

Jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość. Po 2 latach nieużytkowania wyciągam z piwnicy Yamaha Aerox R. Od zawsze są z nią jakieś problemy - podlewa ją, słabo startuje, rozwija różne Vmax. Natomiast nie o tym tu.

Chciałbym zrobić jej pierwszy samodzielny przegląd i przygotowanie do sezonu. I pytanie do Was, co wchodzi w skład obowiązkowych i niezbyt trudnych (dla osoby, która nigdy nie grzebałą przy skuterze, jedynie wymiana świecy) zadań które należy wykonać po 2 letnim zimowaniu?

Z tego co czytałem to na bank:
* Wymiana oleju,
* Wymiana płynów hamulcowych,
* Spuszczenie paliwa z baku,
* Wymiana świecy
* Wymiana fitrów paliwa i powietrza.

Czy coś jeszcze? Czy możecie mi na każdy z punktów powiedzieć jak to się robi bym niczego nie uszkodził i mógł jeździć bezpiecznie?

Pozdrawiam i dzięki że jesteście :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 15 cze 2021, 15:29 
**

Rejestracja: 09 sty 2021, 13:27
Posty: 214
Lokalizacja: Okolice Norymbergi - DE | Sanok - PL
Pojazd: Gilera Stalker
Imię: Artur
Te rzeczy co wymieniłeś + te:

Silnik:
- sprawdź pasek napędowy
- sprawdź rolki wariatora
- sprawdź sprzęgło

Zawieszenie:
- stan opon czyli bieżnik
- widelec czy z lag nie cieknie olej
- tylni amor czy jeszcze w porządku

Inne:
- stan klocków hamulcowych
(choć ja bym niewzględnie wymienił po 2 latach stania)
- płyn chłodzący
- wymiana przewodów takich jak: benzynowych i podciśnienia

A no i oczywiście czyszczenie gaźnika + najlepiej od razu nowy zestaw uszczelek :mrgreen:




_________________

Wpadnij do moich projektów! :)
http://forum.mieloch.pl/gilera-stalker-50cc-projekt-by-ado123-t426230.html
http://forum.mieloch.pl/piaggio-zip-ii-72cc-4t-projekt-by-ado123-t426722.html


Ostatnio zmieniony 15 cze 2021, 15:31 przez ado123, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 cze 2021, 15:31 
*

Rejestracja: 15 cze 2021, 12:16
Posty: 7
Pojazd: Yamaha Aerox R
ado123 pisze:
Te rzeczy co wymieniłeś + te:

Silnik:
- sprawdź pasek napędowy
- sprawdź rolki wariatora
- sprawdź sprzęgło

Zawieszenie:
- stan opon czyli bieżnik
- widelec czy z lag nie cieknie olej
- tylni amor czy jeszcze w porządku

Inne:
- stan klocków hamulcowych
(choć ja bym niewzględnie wymienił po 2 latach stania)
- płyn chłodzący

A no i oczywiście czyszczenie gaźnika + najlepiej od razu nowy zestaw uszczelek :mrgreen:


To podpowiedziałeś początkującemu xD Nic mi to nie mówi, nie wiem jaki powinien być stan dobry vs do wymiany

Masz może jakieś filmiki, jesteś w stanie mi wszystkie te czynności opisać? Jedyne o znalazłem to jak wymienić olej hamulcowy, a świecę wiem jak ^^




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 cze 2021, 15:58 
**

Rejestracja: 09 sty 2021, 13:27
Posty: 214
Lokalizacja: Okolice Norymbergi - DE | Sanok - PL
Pojazd: Gilera Stalker
Imię: Artur
Z tych rzeczy silnikowych zapodaj zdj. na forum.
Wtedy ci powiem/y czy trzeba będzie coś kupić czy możesz zostawić.

Z zawieszenia czyli lag/widelca tez możesz zapodać. Jeśli olej cieknie będzie to wyglądać w taki sposób:
Obrazek

Opony bierzesz jakąś złotówkę i mierzysz. Z tym chyba nie będziesz miał problemu...

Klocki hamulcowe lepiej wymień po dwóch latach stania. W końcu to twoje bezpieczeństwo.

Lista co trzeba będzie kupić:
- jakąś benzynę to czyszczenia gaźnika
- sprężone powietrze (chyba ze masz jakiś kompresor)
- pędzelek
- zestaw uszczelek do gaźnika (Jeśli powiesz jaki model gaźnika to ci linka wyśle. Dell'Orto czy Gurtner czy Weber?
- klocki hamulcowe
- przewód paliwowy + spinki
- przewód podciśnienia

Tak jak mowie zapodasz zdj. części to ci powiem co jeszcze.

P.S. Zeby dostać się do sprzęgła i wariatora będziesz potrzebować specjalnych kluczy/narzędzi.
Jeśli natomiast masz klucz udarowy nie sa one potrzebne.

Jak znajdę filmiki to ci powysyłam tu jeszcze.




_________________

Wpadnij do moich projektów! :)
http://forum.mieloch.pl/gilera-stalker-50cc-projekt-by-ado123-t426230.html
http://forum.mieloch.pl/piaggio-zip-ii-72cc-4t-projekt-by-ado123-t426722.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 cze 2021, 16:16 
*

Rejestracja: 15 cze 2021, 12:16
Posty: 7
Pojazd: Yamaha Aerox R
O i już jesteśmy bliżej. Czy czyszczenie gaźnika jest dla laika do zrobienia? Nic w nim nie uszkodzę, nierozreguluję? Nie pomylę w montażu przewodów paliwowych i podciśnienia? Nie ma opcji na błąd przy wymianie klocków?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 cze 2021, 16:57 
**

Rejestracja: 09 sty 2021, 13:27
Posty: 214
Lokalizacja: Okolice Norymbergi - DE | Sanok - PL
Pojazd: Gilera Stalker
Imię: Artur
Niestety możesz pomieszać coś i na pewno żeby wyczyścić go rozregulujesz.
Przewodów nie pomylisz. Nawet jeśli to możesz na forum spytać.
W klockach tez możesz coś zrobić źle.




_________________

Wpadnij do moich projektów! :)
http://forum.mieloch.pl/gilera-stalker-50cc-projekt-by-ado123-t426230.html
http://forum.mieloch.pl/piaggio-zip-ii-72cc-4t-projekt-by-ado123-t426722.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 cze 2021, 12:43 
*

Rejestracja: 15 cze 2021, 12:16
Posty: 7
Pojazd: Yamaha Aerox R
W takim razie czy masz jakieś porady, które pozwolą mi podziałać w swoim skuterze a go nie zepsuć i jednocześnie być na nim bezpiecznym?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 cze 2021, 13:04 
**

Rejestracja: 09 sty 2021, 13:27
Posty: 214
Lokalizacja: Okolice Norymbergi - DE | Sanok - PL
Pojazd: Gilera Stalker
Imię: Artur
Mogę ci filmiki powysyłać. Są na YT.
Jeśli boisz się to podjedz do serwisu. Ale jeśli sam to:
Najpierw bym zajrzał do wario i sprawdził czy tam nie trzeba czegoś wymienić.

Masz klucz udarowy?

Jeśli nie to zamów sobie narzędzia, i przy okazji powiedz mi jakiej marki masz gaźnik i rocznik Rox'a.
Wtedy podlinkuje ci części.

1. https://sklep.mieloch.pl/szukaj/blokada-wariatora-buzzetti-minarelli-lezace.html?search=product&string=Minarelli+blokada

2. https://sklep.mieloch.pl/szukaj/blokada-dzwonu-sprzegla-klucz-buzzetti-41mm-minarelli.html?search=product&string=Minarelli+blokada

Na Alledrogo te blokady są tańsze jakby co.




_________________

Wpadnij do moich projektów! :)
http://forum.mieloch.pl/gilera-stalker-50cc-projekt-by-ado123-t426230.html
http://forum.mieloch.pl/piaggio-zip-ii-72cc-4t-projekt-by-ado123-t426722.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 cze 2021, 13:09 
*

Rejestracja: 15 cze 2021, 12:16
Posty: 7
Pojazd: Yamaha Aerox R
ado123 pisze:
Mogę ci filmiki powysyłać. Są na YT.
Jeśli boisz się to podjedz do serwisu. Ale jeśli sam to:
Najpierw bym zajrzał do wario i sprawdził czy tam nie trzeba czegoś wymienić.

Masz klucz udarowy?

Jeśli nie to zamów sobie narzędzia, i przy okazji powiedz mi jakiej marki masz gaźnik i rocznik Rox'a.
Wtedy podlinkuje ci części.

1. https://sklep.mieloch.pl/szukaj/blokada-wariatora-buzzetti-minarelli-lezace.html?search=product&string=Minarelli+blokada

2. https://sklep.mieloch.pl/szukaj/blokada-dzwonu-sprzegla-klucz-buzzetti-41mm-minarelli.html?search=product&string=Minarelli+blokada

Na Alledrogo te blokady są tańsze jakby co.


A czy rzeczywiście żeby ten skuter po prostu przejeździł sezon jest to niezbędne? Ja nie oczekuję cudów po nim i tego że będzie igła :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 cze 2021, 13:16 
**

Rejestracja: 09 sty 2021, 13:27
Posty: 214
Lokalizacja: Okolice Norymbergi - DE | Sanok - PL
Pojazd: Gilera Stalker
Imię: Artur
Jak chcesz to możesz wario zostawić. Jednak jeśli coś będzie to nie będzie dobrze chodził :wink:
Przede wszystkim wymienił bym hamulce, płyny, oleje, filtry, świece i wyczyścił gaźnik. Gaźnik to jedna z najważniejszych części w skuterze. Jeżeli stał długo tak jak w twoim przypadku to skuter będzie źle chodził.
Sam mówisz ze masz problemy cały czas. To jest moto i o takie rzeczy trzeba dbać.
Od czegoś trzeba tez zacząć, nie każdy od razu stał się mechanikiem.




_________________

Wpadnij do moich projektów! :)
http://forum.mieloch.pl/gilera-stalker-50cc-projekt-by-ado123-t426230.html
http://forum.mieloch.pl/piaggio-zip-ii-72cc-4t-projekt-by-ado123-t426722.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 cze 2021, 13:26 
*

Rejestracja: 15 cze 2021, 12:16
Posty: 7
Pojazd: Yamaha Aerox R
ado123 pisze:
Jak chcesz to możesz wario zostawić. Jednak jeśli coś będzie to nie będzie dobrze chodził :wink:
Przede wszystkim wymienił bym hamulce, płyny, oleje, filtry, świece i wyczyścił gaźnik. Gaźnik to jedna z najważniejszych części w skuterze. Jeżeli stał długo tak jak w twoim przypadku to skuter będzie źle chodził.
Sam mówisz ze masz problemy cały czas. To jest moto i o takie rzeczy trzeba dbać.
Od czegoś trzeba tez zacząć, nie każdy od razu stał się mechanikiem.


To byłbym Ci wdzięczny gdybyś wskazał:
-Jakie tarcze hamulcowe polecasz i jak je wymienić by nic nie zepsuć i żebym przeżył jazdę po ich wymianie :))

-Jakie Płyny należy wymienić, jak je opróżnić.

-Czy opróżniać też bak paliwa i go napełnić świeżym paliwem? Jak opróżnić bak?

- Czy przy wymianie filtrów należy je jakoś nasączać czymś? jakieś uwagi? Moja obudowa filtra powietrza jest neizbyt szczelna. Wymienić?

- Masz jakiś filmik gdzie jest gaźnik, jak go wyregulować po jego otwarciu, kiedy stwierdzić czy należy kupić nowy czy aktualny też wystarczy, jak go wyczyścić?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 cze 2021, 13:36 
**

Rejestracja: 09 sty 2021, 13:27
Posty: 214
Lokalizacja: Okolice Norymbergi - DE | Sanok - PL
Pojazd: Gilera Stalker
Imię: Artur
Jeśli tarcze maja jakieś wgłębienia lub już są mocna zużyte to wtedy wymień.
Zacznij od klocków hamulcowych. Oczywiście przód + tył. Do tego będziesz potrzebował płynu hamulcowego DOT4. Po wymianie trzeba ten płyn odpowietrzyć. Polecam od siebie takie narzędzie do odpowietrzania.

Płyn w przekładni i do baku (ten który ciagle trzeba dolewać co 100km).

Nie musisz choć ja używam takiego aerozolu z Castrola. Tak wymień bo będzie ci łapać lewe powietrze. Najlepiej zdj zapodaj może masz nie dokręcony po prostu.

Gaźnik znajduje się pod siedzeniem. Do gaźnika jest przymocowany filtr powietrza.
Mogę ci podlinkować linki jak się czyści itd…

Masz wydech seryjny czy sportowy?
I będziesz zaglądał do wario czy nie? Bo nie wiem co ci podlinkować za części.
A i podaj jeszcze rocznik skutera i markę gaźnika.




_________________

Wpadnij do moich projektów! :)
http://forum.mieloch.pl/gilera-stalker-50cc-projekt-by-ado123-t426230.html
http://forum.mieloch.pl/piaggio-zip-ii-72cc-4t-projekt-by-ado123-t426722.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 cze 2021, 13:44 
*

Rejestracja: 15 cze 2021, 12:16
Posty: 7
Pojazd: Yamaha Aerox R
To może od końca. Gaźnik nie mam pojęcia jakiej jest firmy. Rocznik z tego co pamiętam to 2003(?). Wydech sportowy. Wario póki co zostawię.

Gaźnik chętnie zdemontuję jak mi podlinkujesz jak się go czyści i opowiedz troche na co uważać itd.

Płyn w przekładni i do baku - tu mi zabiłeś ćwieka, bo nigdy nic nie dolewałem co 100km. Nie mam pojęcia o czym mówisz nt przekładni ^^

Widziałem jak ktoś odpowietrzał ściskają hamulec, ale chętnie posłucham mądrzejszego ode mnie żebyś mi powiedział i pokazał co i jak :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 cze 2021, 17:49 
**

Rejestracja: 09 sty 2021, 13:27
Posty: 214
Lokalizacja: Okolice Norymbergi - DE | Sanok - PL
Pojazd: Gilera Stalker
Imię: Artur
Nie dolewasz oleju :shock:
Olej musisz dolewać inaczej zatrzesz silnik. Powiedzmy np. przed rezerwa kiedy będzie ci się kończyć paliwo zajrzyj do baku oleju i sprawdź czy jeszcze jest olej.
Musisz lać olej 2T (dwusuwowy) pełno syntetyczny. Od swojej strony polecam Liqui Moly 2T Synth Street Race. Nie znalazłem go na mielochu.
Pamiętaj: Im tańszy/gorszy olej lejesz, tym bardziej źle dla silnika!

Musisz mi podać markę gaźnika (pisze na gaźniku) bo musisz tez dokupić zestaw uszczelek nowych.
Spinek do przewodów nie znalazłem, ale to nie problem możesz i na trytytke lub jakimś cybantem zacisnąć.

Do odpowietrzania hamulców i spraya do filtrów nie potrzebujesz, jednak warto.

Teraz linki:
1. https://sklep.mieloch.pl/produkt/olej-p ... 150ml.html
2. (2x) https://sklep.mieloch.pl/produkt/klocki ... s-s10.html
3. https://sklep.mieloch.pl/produkt/przyrz ... worem.html
4. (2x) https://sklep.mieloch.pl/produkt/swieca ... br8hs.html
5. https://sklep.mieloch.pl/produkt/wklad- ... ezace.html
6. (2x) https://sklep.mieloch.pl/produkt/przewo ... -metr.html
7. (Lepiej wziąć 2x) https://sklep.mieloch.pl/produkt/plyn-h ... 500ml.html
8. https://sklep.mieloch.pl/produkt/spray- ... 400ml.html

Tak jak mowie jeszcze markę gaźnika to ci uszczelki podlinkuje.

Filmiki z napraw ci wieczorem podlinkuje.

-- 16 cze 2021, 17:49 --

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A wiec tak. Przygotowałem ci tu filmiki z YT. Co prawda niemiecko języczne, ale to w końcu filmik.

Krok 1:
- Demontaż filtra powietrza -
https://www.youtube.com/watch?v=b51tziz3YQw

Odkręcasz cały filtr, odkręcasz pokrywę, myjesz np. brake cleanerem cale pudełko, wymieniasz wkład. Możesz również tak jak ci wcześniej powiedziałem, kupić preparat do filtrów.

Uwagi: Jak będziesz wymieniał to uważaj na czystość!

Krok 2
- Demontaż gaźnika -
https://www.youtube.com/watch?v=02O_LaEm8RA&t

Odkręcasz filtr powietrza, odpinasz przewód paliwowy, podciśnieniowy, olejowy, odkręcasz przepustnice, odkręcasz cybant z króćca ssącego, wyciągasz gaźnik.

Krok 3:
- Rozebranie + czyszczenie gaźnika -

https://www.youtube.com/watch?v=NkcHbLsmcsg

Uwagi:
1. Przed jakimkolwiek demontażem porób sobie zdj. jak wszystko było podłączone.
2. Z niektórych przewodów może ci się coś wylewać np. olej, benzyna wkładasz np. jakiś bit i po sprawie.
3. Weą sobie jakiś ręcznik papierowy i włóż w króciec ssący po demontażu gaźnika. Lepiej żeby nic ci tam nie wpadło bo trzeba będzie cały silnik rozpoławiać!
4. Rob również na wszelki wypadek zdj. gaźnika cały czas jak co było wkręcone!
5. Przygotuj sobie jakąś tackę na śruby, części, itd...
6. Jak będziesz skręcał z powrotem gaźnik to następujące śruby wkręcasz "co pol obrotów"


Obrazek

Ta śrubę ze sprężyną (może się różnic) wkręcasz do końca i wykręcasz 2,5 razy


Obrazek

Mniej więcej taka śrubę wykręcasz 1,5 razy. Ta śruba jest zazwyczaj krótsza od tamtej poprzedniej.

Uwagi: Są to standardowe ustawienia.

Mój sposób: Jak wkręcić śruby tak samo jak były wcześniej?
- Bierzesz suwmiarkę i mierzysz odstęp od główki do końca gwintu na tyle ile wchodzi. :cool:

To chyba na tyle :P




_________________

Wpadnij do moich projektów! :)
http://forum.mieloch.pl/gilera-stalker-50cc-projekt-by-ado123-t426230.html
http://forum.mieloch.pl/piaggio-zip-ii-72cc-4t-projekt-by-ado123-t426722.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 cze 2021, 18:28 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Kolega ado123 bardzo dobrze wytłumaczył. Cieszę się ze są na tym forum jeszcze osoby które z chęcią przekażą wiedzą w tak obszerny sposób!




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 kwie 2024, 6:28 
*

Rejestracja: 09 lis 2021, 11:56
Posty: 6
Pojazd:
Jesli cena wieksza to Bahco, jesli umiarkowana to Yato lub Neo do okazjonalnego uzytkowania nic wiecej nie potrzeba.

Zerknij sobie najlepiej do tego sklepu:
https://buythis.pl/nasadki-klucze-nasadowe/

Powinni Ci doradzić jakie bedą dobrej klasy klucze nasadowe, na miejscu w sklepie mają duży wybór narzędzi.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy