Dzisiaj jest 05 sie 2025, 12:19



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Franco Morini
Post: 16 sty 2011, 15:01 
*

Rejestracja: 16 sty 2011, 14:40
Posty: 22
Pojazd:
Witam czy moglibyście mi pomóc w tym temacie. Mianowicie posiadam autko z silnikiem od skutera taki sam jak w italjet formula LC jest to silnik Franco Morini 50ccm.

Problem dotyczy tego iż jedzie max 20-30km/h . Najdziwniejsze jest to że już wariator wymieniłem rolki zakłądałem trzy razy o różnej wadze. I nic się nie dzieje.
Sprawdziłęm ciśnienie miał jakieś 5 bar max więc wymieniłem na nowy kit malossi sport 70cc italjet formula lc ciśnienie teraz 9,6 bara a on jedzie dalej tyle samo. mam wrażenie jakby po wbiciu biegu do przodu słabł i nie wchodzi chyba na max obroty ale mogę się mylić gdyż nie ma w nim obrotościomierza. Sprzęgło i dzwon wyglądają raczej dobrze pasek też pod gaźnikiem założyłem membrankę malosssi sport i dalej tak samo.
Proszę o pomoc.

Obrazek




_________________

Krzysiek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 16 sty 2011, 15:12 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lip 2009, 15:09
Posty: 613
Pojazd: YZF R6
Skąd masz ten silniczek? Nie z niemczech czasami? Tam właśnie jednostki 50cc są blokowane do 25km/h i choćbyś stanął na głowie więcej nie pójdzie przez blokady, może ty masz właśnie taki egzemplarz.




Na górę
 Wyświetl profil GG  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sty 2011, 15:28 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2008, 10:36
Posty: 281
Lokalizacja: Bochnia
Pojazd:
A między wariatorem a przeciwtalerzem nie zauważyłeś może podkładki ? Być może jest zablokowany i dlatego tyle jedzie. Sprawdź też czy tłumik nie jest zablokowany ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sty 2011, 17:26 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 7:28
Posty: 2771
Lokalizacja: Psary
Pojazd: Air Max System
Co z dyszą w gaźniku ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 sty 2011, 14:58 
*

Rejestracja: 16 sty 2011, 14:40
Posty: 22
Pojazd:
Tak ten silnik jest raczej zblokowany do 25km/h.
Tylko właśnie gdzie. Jak narazie robię na nowo układ wydechowy nie jest jeszcze skończony lecz daje efekt.( w starym było coś na zasadzie katalizatora) Blaszkę na wario zdjąłem rolki jak narazie z 8gram dałem 6,5 ale myślę by dokupić 4,5 grama może będzie lepiej.
Vario dałem od suzuki bodajże katana (tutaj brak efektu osiągów) potem cylinder malossi sport 70cc .
I blaszkę pod króćcem wymieniłem na malossi. Dziś bądź jutro będzie gaźnik dellorto z 12phva na 17,5 phva.

Martwi mnie jednak przy mniejsce między króćcem a wlotem do silnika czy nie jest oryginalnie zwęrzone.oto one
.Obrazek
Silnik montowany był w Italjet Formula LC w niektórych Suzuki w microkarach typu LIgier, Aixam i innych.

Martwi mnie pewna rzecz ze na starym cylindrze miałem niecałem 5 atmosfer teraz na nowym jest prawie 10 a osiągi nie wzrastają.




_________________

Krzysiek


Ostatnio zmieniony 19 sty 2011, 15:01 przez krzysiekj24, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 sty 2011, 16:17 
*

Rejestracja: 16 sty 2011, 14:40
Posty: 22
Pojazd:
niestety nie wiem jaka jest gaźnika nie rozbierałem gdyż jutro będę miał ten 17,5mm




_________________

Krzysiek


Ostatnio zmieniony 19 sty 2011, 16:18 przez krzysiekj24, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2011, 14:51 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2010, 23:43
Posty: 767
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Jest coś takiego jak blokada mofa i ona blokuje obroty.Pozdrawiam.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 sty 2011, 21:36 
*

Rejestracja: 16 sty 2011, 14:40
Posty: 22
Pojazd:
Na obecną chwilę jedzie 55-60km/h

Zmiana:

cylinder 70ccm
rolki 6,5
nowy wariator
w gaźniku większa dysza
filtr stożkowy
tłumik z dużym dyfuzorem
membrana pod krućcem




_________________

Krzysiek


Ostatnio zmieniony 25 sty 2011, 21:37 przez krzysiekj24, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 sty 2011, 22:00 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 7:28
Posty: 2771
Lokalizacja: Psary
Pojazd: Air Max System
Ten Twój X w zdjęciu to chyba blokada . Dawno w swojej sr nie grzebałem, ale zdaje mi się, że czegoś takiego to nie miałem ..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 sty 2011, 22:05 
*

Rejestracja: 16 sty 2011, 14:40
Posty: 22
Pojazd:
Też tak mi się wydaje widziałem na zagranicznym forum jak gość sobie to wyciął i lepiej mu szedł




_________________

Krzysiek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 sty 2011, 22:28 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sie 2010, 17:04
Posty: 1600
Lokalizacja: z Biedronki
Pojazd:
jak patrzę na twój temat z gaźnikiem, tam napisałeś że masz dyszę 65 a przy stożku ja bym dał tak z 75 do tego gaźnika.
osiagi mogły by się poprawić dzięki temu i na pewno by się nie przegrzewał .

A co do ssania to nie powinno być ono ręczne do tamtego gaźnika ?


Ostatnio zmieniony 25 sty 2011, 22:29 przez Scratch, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 sty 2011, 22:39 
*

Rejestracja: 16 sty 2011, 14:40
Posty: 22
Pojazd:
ssanie napewno automatyczne na bank.

dysza racja żę większa niestety miałem tylko 55i 65 więc taką dałem jak zakupię wiekszą dam znać co i jak


w sumie ważne że jakieś postępy są bo mozolnie to szło




_________________

Krzysiek


Ostatnio zmieniony 25 sty 2011, 22:40 przez krzysiekj24, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 sty 2011, 22:55 
*

Rejestracja: 16 sty 2011, 14:40
Posty: 22
Pojazd:
oki dzieki postaram się załatwić większą iglicę a cylinder malossi 70cc do LC chłodzony cieczą
ok 10 atmosfer w 50cc było tylko 5




_________________

Krzysiek


Ostatnio zmieniony 25 sty 2011, 22:55 przez krzysiekj24, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 sty 2011, 12:31 
*

Rejestracja: 04 cze 2009, 9:26
Posty: 11
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Ja wczoraj rozbierałem swój skuter(malaguti crosser) u mnie niema tego czegoś co zaznaczyłeś "x" na zdjęciu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 sty 2011, 14:01 
*

Rejestracja: 16 sty 2011, 14:40
Posty: 22
Pojazd:
a silnik podobny? czy franco morini? to może być blokada.




_________________

Krzysiek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 sty 2011, 15:49 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 7:28
Posty: 2771
Lokalizacja: Psary
Pojazd: Air Max System
Mucha666 pisze:
Ja wczoraj rozbierałem swój skuter(malaguti crosser) u mnie niema tego czegoś co zaznaczyłeś "x" na zdjęciu.

krzysiekj24 pisze:
to może być blokada.

Nie zaglądałem do tematu, ale ten "x" to jest na 80 % blokada. Przecież tam nic nie powinno być, tzw. 'czysty przelot'. :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 sty 2011, 13:36 
*

Rejestracja: 16 sty 2011, 14:40
Posty: 22
Pojazd:
Nie chciałbym zaczynać nowego tematu gdyż na obecną chwilę autko z silnikiem skuterka jedzie 60km/h. To i tak sporo gdyż ono waży 350kg plus 2 osoby powiedzmy 170 kg to daje 520kg i w dodatku oporu 4 kółek i sporej karoserii to i tak wiele.
Silnik ten Franco Morini był montowany w Italjet Formula , w niekórych suzuki no i w autkach typu Ligeir Aixam i inne.

Następną rzeczą jaką w nim będę chciał zrobić to dołożenie większej dyszy jaką mi polecili forumowicze no i chciałbym również zapytać czy można by było zastosować (zaadoptować) jakiś termostat od innego motoru który umożliwił by trzymanie odpowiedniej temperatury w układzie chłodzenia czy jest to w ogóle możliwe. Piszę tak gdyż posiada ono chłodnice i nagrzewnice a powietrze ledwo letnie.

Jest jeszcze kłopot ze zbyt głośnym układem wydechowym i (tłumikiem końcowym i dyfuzorem) Czy znacie może taki który nadawałby się na przeróbkę i był w miarę kulturalną pracą i brzmieniem?




_________________

Krzysiek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 sty 2011, 13:44 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 7:28
Posty: 2771
Lokalizacja: Psary
Pojazd: Air Max System
krzysiekj24 pisze:
Następną rzeczą jaką w nim będę chciał zrobić to dołożenie większej dyszy

Napisz jaki masz aktualny setup w skuterze.
krzysiekj24 pisze:
Jest jeszcze kłopot ze zbyt głośnym układem wydechowym i (tłumikiem końcowym i dyfuzorem)

A może w końcówce wydechu wypaliła się wata ? Przez to może być głośny.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 sty 2011, 13:53 
*

Rejestracja: 16 sty 2011, 14:40
Posty: 22
Pojazd:
setup może nie dokładny ale podany jest u góry w poście dojdzie jeszcze dysza z 65 na 80-max90

jeśli chodzi o końcówkę to jest raczej bez waty a dyfuzor też z pojedynczej grubej blachy.
Także może to mieć duży wpływ dlatego myślę jaki można by zaadoptować oczywiście z przeróbką gdyż tu musi być dłuższy niż w motorku.
Potrzebny jest ze sporym dyfuzorem i końcówka cicha reszta jakoś się połączy.




_________________

Krzysiek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 wrz 2011, 23:52 
*

Rejestracja: 03 wrz 2011, 23:46
Posty: 2
Pojazd:
mam taki sam silnik i pasuje do niego ten cylinder co dałeś kit malossi sport 70cc italjet formula lc szpilki przy cilindrze sa dosyc dlugie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.Rozumiem
Ładowanie...