Dzisiaj jest 21 lut 2025, 12:18



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 12 cze 2011, 15:24 
*

Rejestracja: 11 cze 2011, 8:58
Posty: 15
Lokalizacja: TG
Pojazd:
Witam Wszystkich na Forum, jestem tu nowy, bo dopiero co kupiłem X8Rx z 1998r. No i zaraz się zepsuła. Rozebrałem silnik i okazało się, że będę miał dość dużo roboty ze skuterkiem.
Proszę więc o poradę w sprawie doboru nowych części:
1. Cylinder-tłok-pierścienie-sworzeń-zabezpieczenia-łożysko ---- jakiej firmy (w rozsądnej cenie). Po rozebraniu okazało się, że tłok jest zatarty, uszkodzony górny pierścień.
2. Wariator ---- jakiej firmy (w rozsądnej cenie). stary miał prawie kwadratowe rolki.

Poza tym muszę kupić akumulator, rozrusznik, opony.

Proszę o pomoc w doborze
- oleju do skrzyni przekładniowej,
- jakie są kryteria wymiany paska
- jaki olej lejecie do "paliwa"

Czy Macie może ktoś do udostępnienia ebooka do serwisowania X8Rki?


Aaa bym zapomniał zapytać. Chciałbym zmienić filtr powietrza na stożkowy i wyrzucić oryginalny wraz z obudową ale mam problem bo nie wiem gdzie podłączyć drugą rurkę (fi około 10mm) podłączona do kolanka, które znajduje się pomiędzy blokiem membranowym a gaźnikiem.
Gaźnik do dellorto PHVA12 - na tym korpusie z kolankiem wlotowym fi 10mm pisze jeszcze 17,5

Cylinder chcę zostawić fi 39mm.

No to chyba na tyle. Czekam z niecierpliwością na odpowiedzi.
Serdecznie Pozdrawiam

Janusz


Ostatnio zmieniony 12 cze 2011, 15:37 przez janusz210, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 12 cze 2011, 15:47 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2011, 20:24
Posty: 349
Lokalizacja: Płock/Góra Kalwaria
Pojazd:
wario jak masz zmieniać to kup już sportowe polini speed control ,malossi albo stage6. Jeśli chodzi o cylinder albo zrób szlif i kup dobry tłok np. Vertex .meteo i jazda . Albo kup nowy cylinder malossi albo coś podobnego. Na cylinder musisz wydać w granicach 450 zł za nowy dobrej firmy albo ok 200 zł jeśli zrobisz szlif. Jeśli chodzi o wariator jeśli nie ma na takich pierścieni kup nowe rolki koszt ok 30 zł a jak byś chciał może wario wymienione wyżej ceny zaczynają się od 250 zł i w górę. Łożyska kup skf dobre łożyska w przystępnej cenie cena ok 40 zł sztuka. uszczelnicze to już prawa indywidualna cena ok 4 zł sztuka. Opony to już musisz sam poszukać napewno nie kupuj takich po 50 zł na allegro bo nie da się na nich jeździć. Wszystkie części znajdziesz na sklep.mieloch.pl allegro.pl racing-planet.pl i innych sklepach. Ps. Jeśli chodzi o pasek zmierz czy nie jest uciągniety i czy ma odpowiednią szerokość czy nie jest popękany itd




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 cze 2011, 16:41 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2010, 14:32
Posty: 237
Lokalizacja: z POGO!!
Pojazd:
janusz210 pisze:
ale mam problem bo nie wiem gdzie podłączyć drugą rurkę (fi około 10mm) podłączona do kolanka, które znajduje się pomiędzy blokiem membranowym a gaźnikiem.


To może być blokada




_________________

Wolę pchać Opla niż jeździć VW... no chyba, że T4<3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 cze 2011, 18:03 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2008, 17:00
Posty: 206
Pojazd:
Ad1. Ja kupiłem i założyłem zestaw z Power Force 50ccm (Cylinder, tłok, pierścienie, sworzeń, zabezpieczenia. Bez łożyska) Szału nie ma osiągi jak na serii(cena - 229 PLN o ile dobrze pamiętam)
Ad.2 co do wariatora to nie polecam polini speed control - mam już na nim nalatane ok 5000km - fakt że nie ma na nim pierścieni ale osiągi - seria (nawet z polini air speed(przeciwtalerz))
Akumulator - koszt ok 80PLN - Kupowałem jakieś 2 miechy temu . Kupiłem z Centry - YTR4A-BS 12V , 2.3Ah
Rozrusznik - koszt ok 90 -120 zł (z allegro)
Co do opon polecam dunlop GT301 - jak dla mnie genialna opona.
Olej do przekładni 80w90 np :
http://www.skutercentrum.pl/product_inf ... cts_id=887
Pasek do wymiany jeśli mocno wytarte boki ma - nowy z tego co pamietam ma jakies 16-17mm szerokosci
Olej do paliwa polecam jak zawsze castrol r1 full syntetyk
To ze pisze 17.5 to znaczy ze do tego krocca mozesz podpiac gaznik maksymalnie 17.5
A ta druga rurka z krocca to chodzi ci o ten a'la gasbox?




_________________

Hania juz po 40-tce!!!!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 cze 2011, 18:43 
*

Rejestracja: 11 cze 2011, 8:58
Posty: 15
Lokalizacja: TG
Pojazd:
hondax8rs pisze:
A ta druga rurka z krocca to chodzi ci o ten a'la gasbox?

Chodzi mi o to:
http://ifotos.pl/zobacz/gaxnikami_heaeqrn.jpg/

Power Force 50ccm - Cena mi się podoba - Dzięki za podpowiedź. Chodzi mi właśnie o normalne osiągi, bez szaleństw.

Jeśli chodzi o polini speed control - jak nie ten wariator to jaki?

Znalazłem takie zestawy naprawcze, co WY na to?
http://sklep.motor-land.com.pl/p-5027-c ... h-x8r-a-c/
http://www.racing-planet.pl/tuning-skut ... 189aaa5551
http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... 042255240c

Rozrusznik znalazłem za 59zł.

opony" Opona 12 x 120/80 VRM133
VEE RUBBER za 127zł

Dzięki za odpowiedzi już otrzymane i proszę o więcej.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 cze 2011, 19:14 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2008, 17:00
Posty: 206
Pojazd:
Co do wariatorów to sie nie wypowiem z tego wzgledu ze moge tylko pisac o polini speed control bo z nim mam do czynienia. A nie bede pisal ze ktos mi mowil(slyszalem) ze taki czy taki jest dobry bo nie o to tu chodzi.
Jesli chodzi o zdjecie - tak to rurka do tzw gasboxa.
Opone vee rubber mialem z przodu i niestety nie wspominam jej miło :cry:
Na samym srodku opony zrobiła sie "gula" i nie szło na niej już jeździc. Teraz mam wlasnie gt301.
Dla porównania dodam - na vee rubber siedzac na siedzeniu i hamujac przodem na max kolo sie blokowalo i przednia opona piszczala, na dunlopie przy takim samym hamowaniu opona jakby kleiła sie do nawierzchni a tylne kolo traci kontakt z podłozem . Siedzac na siedzisku - tak wiec jak dla mnie dunlop extra
Aha - ja Ci nie odradzam polini speed control tylko pisze ze u mnie sie nie sprawdzil. inni pisza ze u nich polepszyl osiagi. Jak dla mnie to osiagi jak na serii tylko ze moze troche dluzej polata (lepsze wykonanie i materialy)
Edit. Na tym POWER FORCE mam przejechane na chwile obecna ok 2000km(załozony w polowie kwietnia) i jak narazie wszystko ok.


Edit 2. Sporo czesci do x8r jest tez na skutercentrum.pl
Edit3. Dunlopy sa na przecenie chyba na mielochu (Roznica pomiedzy vee rubber a gt301 z linku ponizej - 15,2PLN)
http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... 09c9cb4e6c




_________________

Hania juz po 40-tce!!!!!


Ostatnio zmieniony 12 cze 2011, 19:23 przez hondax8rs, łącznie zmieniany 4 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 cze 2011, 20:06 
*

Rejestracja: 11 cze 2011, 8:58
Posty: 15
Lokalizacja: TG
Pojazd:
Witam ponownie

Mam dzisiaj kolejne pytania:

1. Manetka przyspieszenie jakoś słabo powraca - czy to normalne? W shadowce manetka działa płynnie i delikatnie.

2. Do pompy oleju dochodzą dwa przewody (rurki). Jedna ze zbiornika oleju i druga, cieńsza idzie chyba do gaźnika. Jak kręcę wałem to grubsza rurka zasysa olej - a co robi druga rurka - powinien lecieć z niej olej? Jakoś nie leci. Czy olej dostaje się bezpośrednio do komory korbowej? Nie chcę odkręcać pompy bez przyczyny, ale wolę zapytać bo nie wiem czy działa poprawnie.

Pozdrawiam
Janusz




_________________

Janusz




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 cze 2011, 21:21 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2011, 20:24
Posty: 349
Lokalizacja: Płock/Góra Kalwaria
Pojazd:
sprawdź w ten sposób daj manetke np do oporu i dopiero kręc wałem i powinien z tej drugiej rurki lecieć olej ponieważ gdy dodajej gazu automatycznie na dozownik dostaje większą dawkę oleju poprzez otwarcie w pewnym sensie przepustnicy w pompie oleju. Jeśli chodzi o gaz może być gdzieś waigety pancerz od linki gazu albo np sprężyna w gaźniku jest już słaba i nie odbija dobrze




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 cze 2011, 21:34 
**

Rejestracja: 15 maja 2011, 14:43
Posty: 200
Pojazd:
Co do wariatora to mogę polecić Hebo next generation nie jest on drogi a polepszy przyśpieszenie jak i prędkość.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 cze 2011, 6:25 
*

Rejestracja: 11 cze 2011, 8:58
Posty: 15
Lokalizacja: TG
Pojazd:
Przepływ oleju przez pompę oleju jest chyba niewielki. Więc czy kręcąc wał ręką na stole przy pełnym otwarciu "przepustnicy" jestem w stanie stwierdzić przepompowywanie oleju?

Przy kręceniu kołem w jedną i w drugą stronę w rurce dopływowej widać jak olej się cofa lub zasysa ale w drugiej rurce jakoś nie bardzo widać. Ale to może kwestia obrotów wału?




_________________

Janusz




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 cze 2011, 11:32 
**

Rejestracja: 24 lip 2010, 18:55
Posty: 354
Lokalizacja: Gdańsk
Pojazd:
Co do Speed Controla nie mam żadnych zastrzeżeń. Wario bardzo dobre. A jeśli chodzi o wypowiedź hondax8rs, to może mieć złą regulację lub po prostu honda ma za mało mocy na tym cylku .




_________________

Cunning Riders on YouTube - http://www.youtube.com/user/CunningRiders

on Facebook - https://www.facebook.com/CunningRiders




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 cze 2011, 7:52 
*

Rejestracja: 11 cze 2011, 8:58
Posty: 15
Lokalizacja: TG
Pojazd:
OK! Mam chyba wszystkie części więc czas to wszystko poskładać.

Pytanie o momenty dokręcania śrub:
- głowicy,
- nakrętki na wale,
- sprzęgła,
- i inne

Czy Macie konkretne wytyczne w tej materii?


Muszę kupić jeszcze oleje do przekładni i do mieszanki. Okazuje się, że z dostępnością nie jest już tak wspaniale. Odwiedziłem kilka stacji benz oraz Norauto i nie ma oleju w tubce 150ml przekładniowego jak i oczywiście do mieszanki Castrol syntetyk.
Musze wybrać sie do jakiegoś sklepu motoryzacyjnego i może tam kupię. Ale szybciej będzie chyba jak zamówię wysyłkowo.

Mam jeszcze pytanie (wprawdzie było pisane wielokrotnie już o tym na forum), po zmontowaniu silnika, dodatkowo (poza dozownikiem oleju) do zbiornika paliwa dodajecie olej?




_________________

Janusz




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 cze 2011, 12:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 paź 2010, 18:49
Posty: 171
Lokalizacja: Jurków
Pojazd:
Podczas docierania możesz wlewać nakrętkę oleju. na bak.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 cze 2011, 17:49 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2008, 17:00
Posty: 206
Pojazd:
Do jasskul, - niem mam złej regulacji - testowane na rolkach od 5.4gr do 9.5 gr. i na centalkach 7,15,22,30 i 60%. A wario jezdzi na tym cylu i na seryjnym jezdzilo
Co do tematu to tak jak pisze Wrogu, nakretke na bak mozesz dolac.
Jesli chodzi o pompe oleju to sprawdzalem jej dzialanie u siebie (podczas wymiany lozysk na wale miałaem pompe wyjeta) wyglada to tak iz załozylem jej naped na wiertarke (ok 1200obr/min) i otwarciu "przepustnicy" w pompce na max olej leci ale nie to ze sie leje strumieniem tylko delikatnie "pokapuje" (przy 1200 obr.) tak wiec ciezko stwierdzic czy dziala dobrze krecac wałem (za male obroty).




_________________

Hania juz po 40-tce!!!!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 cze 2011, 8:59 
*

Rejestracja: 11 cze 2011, 8:58
Posty: 15
Lokalizacja: TG
Pojazd:
Szanowni Państwo, proszę o pomoc w sprawie Gaźnika do dellorto PHVA12

- rurka doprowadzająca olej z pompy oleju ma być podłączona do kolektora zabudowanego na bloku zaworowym?

- rurka z baku, jedna idzie bezpośrednio do gaźnika (prawie pionowo) natomiast druga idzie do dławika?

Czy do dławika idzie rurka z pompy oleju?

Do spustu paliwa z komory pływakowej nie podłączam żadnej rurki.

Reasumując to problem mam z rurką dostarczającą olej z pompy oleju i z drugą rurką ze zbiornika.




_________________

Janusz




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 cze 2011, 11:37 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2011, 20:24
Posty: 349
Lokalizacja: Płock/Góra Kalwaria
Pojazd:
wężyk z baku z olejem podłącząś do dozownika w ta grubsza rurkę ( większą średnica) a ta druga rurka przy dozowniku (mniejsza średnica) podłączasz do gaźnika. Ja np w silniku z hondy nh80 wężyk z dozownika miałem podłączony do krocać ssącego i było ok. Ale jeśli masz miejsce w gaźniku na podłączenie oleju to nie kombinuj tylko podłączał do gaźnika.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 cze 2011, 17:00 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2008, 17:00
Posty: 206
Pojazd:
Na zdjęciu Gaźnik dellorto PHVA 12mmObrazek
Wężyki od paliwa i podciśnienia idą z baku, a z olejem idzie od pompy.
Co do tych z baku to jesli zassiesz jednym a drugim poleci paliwo to ten co zasysałec to podcisnienie, i adekwatnie jesli zassiesz jednym a drugim nic nie poleci znaczy ze zasysałes na wezyku od paliwa




_________________

Hania juz po 40-tce!!!!!


Ostatnio zmieniony 18 cze 2011, 17:10 przez hondax8rs, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 cze 2011, 23:27 
*

Rejestracja: 11 cze 2011, 8:58
Posty: 15
Lokalizacja: TG
Pojazd:
Wielkie dzięki. Mam tak podłączone jak na załączonej fotce.

Skuterek poskładany, odpalił, po nagrzaniu silnika wyregulowałem gaźnik.\
I wszytko było Ok ale jak chciałem odpalić go po 3 godzinach to niestety nie mogłem.

Czy winowajcą może być automatyczne ssanie? Czy przyczyny szukać w innym miejscu?

Ssanie sprawdzić można podłączając je do 12V - powinno się przemieścić. Jutro rano odkręcę ssanie i spróbuje czy tak działa.

A tak ładnie działało na ciepłym silniku. silniczek działał na delikatnego kopka.

Mam jeszcze jedno pytanie: Mam otwór na czop rozrusznika fi 19mm. Większość rozruszników ma 24mm. Macie namiary na taki z czopem fi 19mm?

Pozdrawiam




_________________

Janusz




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 cze 2011, 9:01 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2008, 17:00
Posty: 206
Pojazd:
A po tych 3 godzinach wcale nie odpalil ? czy odpalal i gasł czy jak to wygladalo?
Edit. I jaki cyl załozyles? Power force czy cos innego?




_________________

Hania juz po 40-tce!!!!!


Ostatnio zmieniony 19 cze 2011, 9:10 przez hondax8rs, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 cze 2011, 11:02 
*

Rejestracja: 11 cze 2011, 8:58
Posty: 15
Lokalizacja: TG
Pojazd:
Tak jak napisałem zimny silnik nie pali (świeca nowa - iskra jest) Więc obrałem kurs moich działań na ssanie automatyczne.

Przed chwilą odkręciłem je z gaźnika podłączyłem do akumulatora - grzeje się wyczuwalnie ale nic się nie przesuwa.

Założony cylinder to ten:
http://sklep.motor-land.com.pl/p-5027-c ... h-x8r-a-c/
Włoski - jak się okazało wcześniej też taki był zamontowany.




_________________

Janusz




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy