Dzisiaj jest 27 lip 2025, 19:30



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 16 sie 2011, 14:30 
*

Rejestracja: 16 sie 2011, 13:51
Posty: 4
Lokalizacja: Holandia
Pojazd:
Witam serdecznie. Jestem Mateusz. Dwa dni temu kupiłem używany skuter TGB 507 z 2005 r skuter nie był na chodzie stał 2 lata i lał się z niego olej. Był już rozblokowany. Ale jak go przywiozłem to ściągnąłem wydech, przeczyściłem świece, nalałem benzyny oleju 2 takt pokręciłem trochę starterem skuter wypluł dużo oleju czy co to było to nie jestem pewien :D i po chwili zapalił :D ja uradowany nie dałem mu odrazu zgasnąć i się przejechałem. Założyłem wydech wszystko poskręcałem i jeździłem jeden dzień. Wczoraj pojechałem 20 km od domu do mojej mamy do pracy i po drodze na środku trasy stanął a wyglądało to tak. Jadę z 70 -80 i nagle zgasł :( nie można było dodać już gazu czy coś. Skuter zgasł, tutaj dodam ze wcześniej miewał takie jakby przerwy w dodawaniu gazu ale jeździł. Był bardzo gorący mam też TGB 303 i wiem ze nie powinien aż tak być gorący i tak długo.
Wracając do tamtej sytuacji, gdy się zatrzymałem to próbowałem go odnowa odpalić starterem to starter kręcił wszystko elegancko powietrze leciało z wydechu czułem ręką ale skuter nie odpalał ani na chwile. Przez te 20 km w drodze powrotnej pchając skuter czasami próbowałem go odpalić ale nic i z kopki próbowałem też nic i muszę dodać że kopka chyba (nie jestem pewien bo mam ten skuter od 3 dni) łatwiej chodzi :(

Bardzo proszę o pomoc jeżeli trzeba podać jakieś niezbędne informacje to podam po prostu opisałem sytuacje jak wyglądała nie wiem co jeszcze morze być ważne, przeszukałem forum
ale nie znalazłem nic podobnego a i jeszcze takie małe pytanie czy on się zatarł bo mi ojciec mówi ze mógł się zatrzeć i ze się nie jeździ skuterem 80 na h :(




_________________

TGB 507 r 2005


Ostatnio zmieniony 17 sie 2011, 9:34 przez Mateusz1993, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 16 sie 2011, 16:55 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2011, 12:39
Posty: 1235
Lokalizacja: Łosice
Pojazd:
Po primo używaj słownika!!!
Po secundo zagrzałeś go i pewnie się zatarł.
Po tertio Twój ojciec ma racje, że mógł się zatrzeć ale pierdzieli głupoty, że nie jeździ się skuterem 80km/h.
Po quarto UŻYWAJ SŁOWNIKA!!!
A kopka lżej chodzi bo stracił kompresję, bo się zatarł.




_________________

Setup:
Cyl: Tec 70cc
Wario: Top Racing Ng
- Rolki: 3.5g
Sprzęgło: Motoforce Evo
- Dociskowa: Niebieska TR
- Sprężynki: Czerwone Hebo
- Dzwon: Malossi
Gaźnik: Tec 17,5 mm
- Dysza: 90#
Zawór mem.: Tec Sport
Wydech: Top Performance Nardo


Ostatnio zmieniony 16 sie 2011, 16:57 przez lamal, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł:
Post: 16 sie 2011, 17:02 
rozkręć i sprawdź co z cylem :P może tylko tłok do wymiany a może cały cyl.




Na górę
   
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sie 2011, 18:06 
*

Rejestracja: 16 sie 2011, 13:51
Posty: 4
Lokalizacja: Holandia
Pojazd:
dobra dzienki odkrece to powiem co i jak a dlaczego sie zatarl?




_________________

TGB 507 r 2005


Ostatnio zmieniony 16 sie 2011, 18:10 przez Mateusz1993, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sie 2011, 19:05 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 gru 2010, 16:17
Posty: 260
Lokalizacja: SRC
Pojazd:
Przyczyn może być kilka, jednak najbardziej prawdopodobne jest to, że cylinder osiągnął zbyt wysoką temperaturę. Mógł się zagrzać, bo trzymałeś go cały czas na full manetce bez chwili wytchnienia, albo po prostu masz coś nie tak z chłodzeniem (np. uszkodzony wentylator przy magnecie). Drugą z przyczyn może być brak odpowiedniego smarowania ze względu na beznadziejny olej, albo dlatego, że do cylindra dostała się czysta mieszanka paliwowo-powietrzna bez oleju. Mogło się tak stać, bo z jakiegoś powodu dozownik przestał podawać olej do gaźnika, albo zapomniałeś zrobić mieszankę wlewając benzynę do baku...




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł:
Post: 17 sie 2011, 7:53 
wlej lepszy olej, śmigaj tak 40-50 km/h i powinien Ci chodzić dobrze :P u mnie wczoraj tłok spuchł ze 3 razy... :/ (docierałem 250km) tylko przytrzymałem z 1 km na pełnej i zaczął spadać z obrotów, szybko zahamowałem i na szczęście silnik nie zgasł :P obroty trzyma, moc ma taką jaką miał także chyba dużo złego się tam nie narobiło :P




Na górę
   
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 sie 2011, 9:36 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2009, 19:15
Posty: 434
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Pojazd:
Po pierwsze to tak. Jeżeli nie ogarniesz wzrokiem tego, że Ci podkreśla nieprawidłowe wyrazy i ich nie będziesz poprawiał to na 100% masz warna ode mnie.

Po drugie, ściągaj głowicę i sprawdź gładź cylindra. Na 80% jest zatarty cylinder. Póki tego nie sprawdzisz nie masz co się odzywać :)




_________________

[center]Ku pamięci [*] [/center]


Ostatnio zmieniony 17 sie 2011, 9:36 przez MaydayKSSG, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sie 2011, 20:16 
*

Rejestracja: 16 sie 2011, 13:51
Posty: 4
Lokalizacja: Holandia
Pojazd:
Siemka, odkrecilem cylinder i okazało się że to tłok był zatarty kupiłem nowy założyłem ale
skuter nie pali. Cylinder był ok.
Kompresja jest iskra terz. Co to morze być?
A wiecie morze jak ma być tłok załozony w tgb 507 strzałką na dół czyli do wydechu czy na odwrót ? i czy ma to cos do rzeczy że wydech jest sciągnięty ? jak założe odpali ?

A morze on poprastu gubi kompresje na korbowodzie czy coś tam na wale jest nie tak ?

pozdrawiam




_________________

TGB 507 r 2005




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sie 2011, 20:30 
*

Rejestracja: 02 sie 2010, 8:22
Posty: 161
Lokalizacja: Cieszanów
Pojazd:
co ma wydech do palenia




_________________

Cylinder 70cc motoforce racing
wydech Leovince ZX
wario Hebo NG
Sprężyna dociskowa hebo niebieska
niebieskie sprężynki sprzęgła hebo
rolki 3,5 motoforce
pasek polini kevlar
110km/h
http://www.youtube.com/watch?v=8qFWXufXHas




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sie 2011, 20:38 
*

Rejestracja: 16 sie 2011, 13:51
Posty: 4
Lokalizacja: Holandia
Pojazd:
Aha, nie no nie wiedziałem




_________________

TGB 507 r 2005




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sie 2011, 22:42 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2009, 19:15
Posty: 434
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Pojazd:
Tak jak ostrzegałem, dostałeś ostrzeżenie.

Tłok ma być założony strzałką do wydechu to po pierwsze. Sprawdź czy simeringi na wale nie ciekną. Odkręć osłonę magneta, sprawdź czy pod magnetem nie jest mokro i tak samo za wariatorem. Sprawdź sobie membranki czy są całe. Załóż wydech i spróbuj palić.




_________________

[center]Ku pamięci [*] [/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy