Dzisiaj jest 02 gru 2024, 14:34



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 24 wrz 2012, 15:17 
*

Rejestracja: 21 wrz 2012, 21:08
Posty: 4
Pojazd:
Siema , chce sie dowiedziec co siedzi w maszynie Yamaha BWS NG W standardowych częsciach jak i tuningowych ;D
Chodzi mi o to bo ja w tych sprawach jestem zielony i bym sie cos dowiedzial na temat tej maszyny :D
Jakbyscie pisacli cos sie tam miesci to od razu napiszcie co to jest i do czeglo sluzy :D
Dzieki ;*
Pozdrawiam :D


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 24 wrz 2012, 16:18 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2011, 12:39
Posty: 1235
Lokalizacja: Łosice
Pojazd:
Podejmę się tego zadania, a co xD

Gaźnik:
Wiadomo, ciągnie paliwo, powietrze (i opcjonalnie olej, lepiej samemu robić mieszankę paliwo-olej, niż żeby była robiona przez gaźnik) i miesza je. Następnie mieszanką pod wpływem podciśnienia robionego przez cylinder, przechodzi przez króciec ssący, zawór membranowy oraz przez kartery i trafia do cylka.

Napęd:
- wariator - wariator służy jako "bezstopniowa skrzynia biegów", jest on w kształcie i pod wpływem obrotów pasek wchodzi coraz wyżej na niego i rośnie prędkość.
W wariatorze masz rolki, którymi reguluje się zakres obrotów oraz prędkość i w pewnym stopniu przyśpieszenie.
- przeciw talerz - pomaga wariatorowi wypchać pasek wyżej, oraz chłodzi napęd.
- sprzęgło - ogólnie składa się z paru części.
Talerze sprzęgła trzymają pasek. W zależności od twardości sprężyny dociskowej, trzymają mocniej lub słabiej. Czym twardsza sprężyna tym mocniej trzyma i pasek ma ciężej wejść pomiędzy talerze, tym samym kręci większe obroty.
Główna chyba część sprzęgła zwiera sprężynki 3 lub 2 (zależy od sprzęgła). Zadaniem tej części jest zakleszczenie się w dzwonie sprzęgła przy odpowiednich obrotach (obroty te reguluje się sprężynkami) by skuter ruszył.
Dzwon ma za zadanie chłodzić napęd, oraz wprawić w ruch skuter gdy sprzęgło się zasprzęgli (masło maślane ;P).

Cylinder - czym jest cylinder, wiadomo. Jednak czym różni się powiedzmy 70 ccm Sport od 70ccm Racing? Niby pojemność taka sama, lecz różnica w mocy ogromna. Różnią się tym, że czym wyższa klasa cylindra (sport, racing, evo, high end) tym ma on więcej kanałów dolotowych, są one dokładniej wykonane, oraz materiały z których są wykonane są lepsze.

Wydech - w skuterach 2T wydech jest bardzo ważną częścią tuningu, czemu? Ponieważ wytwarza on rezonans który cofa niespaloną mieszankę z powrotem do cylindra.
Schemacik:Obrazek
Zielone - mieszanka
Szare - spaliny
Niebieskie - powietrze
Żółte - paliwo.
Oczywiście czym mocniejszy cylinder, tym mocniejszy wydech trzeba założyć, żeby wyciągnąć max ze skutera.

Po wymianie jakiejkolwiek części (nie mówię tu o śrubkach itp.) należy wyregulować napęd oraz gaźnik. Jednak o regulacji nie będę tu pisał, ponieważ każdy skuter reaguje inaczej.
Jeżeli chcesz uzyskać pomocy co do regulacji napisz nowy temat, oraz powiedz jak zachowuje się skuter.




_________________

Setup:
Cyl: Tec 70cc
Wario: Top Racing Ng
- Rolki: 3.5g
Sprzęgło: Motoforce Evo
- Dociskowa: Niebieska TR
- Sprężynki: Czerwone Hebo
- Dzwon: Malossi
Gaźnik: Tec 17,5 mm
- Dysza: 90#
Zawór mem.: Tec Sport
Wydech: Top Performance Nardo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 wrz 2012, 16:28 
*

Rejestracja: 21 wrz 2012, 21:08
Posty: 4
Pojazd:
Dzieki stary ;) juz cos tam lapie nie ;D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy