Dzisiaj jest 29 lis 2024, 12:25



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 07 lis 2009, 10:58 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sie 2009, 11:10
Posty: 255
Lokalizacja: Chrzanów
Pojazd:
Witam,

wymieniał niedługo łożyska wału w moim chińskim min. horizontal (Keeway itp.) i chciałem zapytać o czym trzeba pamiętać przy składaniu silnika i po złożeniu?

Słyszałem na przykład, że trzeba uderzyć lekko po 2 razy z każdej strony łożyska młotkiem gumowym, żeby je odprężyć.

Znacie jeszcze inne takie porady?




_________________

Setup:
-ORYGINALNY MINARELLI HORIZONTAL OD YAMAHY!

-Stage6 Streetrace 70cc
-Laser x-pro
-Wał Tec Racing
-Łożyska Stage6 HQ Metal
-Filtr Stage6 DoubleLayer
-Dysza 85

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 07 lis 2009, 10:59 przez ManieQ, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 07 lis 2009, 17:32 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
mck159 pisze:
Słyszałem na przykład, że trzeba uderzyć lekko po 2 razy z każdej strony łożyska młotkiem gumowym, żeby je odprężyć.


Jest wiele innych jeszcze ważniejszych aspektów :)
Wypisze Ci najważniejsze rzeczy, które przyszły mi teraz do głowy;

1. cała skrzynia korbowa , tam gdzie pracuje wał musi być czyściutka, nie może być ani jednego ziarenka piasku itp :)
2. karter składasz na silikon
3. cylinder i tłok tez muszą być czyściutkie
4. uszczelki pod cylinder i głowice nie mogą być nic poniszczone
5. tą uszczelke pod cylek wysmarowujesz tawotem aby lepiej uszczelniło.
6. jeśli jest nagar w oknie wydechowym to go usuwasz nożem.
7. jeśli masz duży przebieg możesz odrazu wymienić pierścienie lub tłok z pierścieniami, o ile cylinder nie ma rys.
8. odprężasz łożyska po skręceniu kartera :)
9. simeringi muszą byc dobre i dobrze,równo siedzieć
10. no i składasz wszystko tak jak było wcześniej :)

jak masz pytania to pytaj. Lepiej zapytać niż źle złożyć.
Jak ktoś ma jeszcze jakieś rady to niech napisze.




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lis 2009, 18:59 
*

Rejestracja: 17 paź 2009, 19:56
Posty: 133
Lokalizacja: chchiy
Pojazd:
dołączę się do tematu. czy uszczelniacze się przykleja jakoś czy nie. Pytam bo różnie na rożnych forach piszą




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lis 2009, 19:31 
**

Rejestracja: 12 paź 2009, 15:07
Posty: 263
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
mck159, nie lepiej dać do złożenia to komuś kto się na tym zna? Ja na twoim miejscu bym nie ryzykował.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lis 2009, 19:32 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
matias pisze:
czy uszczelniacze się przykleja jakoś czy nie

nie :)




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lis 2009, 19:53 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Cytuj:
nie lepiej dać do złożenia to komuś kto się na tym zna? Ja na twoim miejscu bym nie ryzykował.


Po co piszesz takie "porady"... Zrobi to sam i się po pierwsze czegoś nauczy ! Po drugie będzie miał satysfakcję, z tego, że jednak zrobił to sam bezbłędnie. Zaoszczędzi sporo kasy. Po za tym wie jak to robił. A mechanik zrobi na odpier**l i zażyczy 100zł :roll: Dlatego jednak warto robic samemu :wink:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lis 2009, 20:12 
**

Rejestracja: 12 paź 2009, 15:07
Posty: 263
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
faciu3 pisze:
Cytuj:
nie lepiej dać do złożenia to komuś kto się na tym zna? Ja na twoim miejscu bym nie ryzykował.


Po co piszesz takie "porady"... Zrobi to sam i się po pierwsze czegoś nauczy ! Po drugie będzie miał satysfakcję, z tego, że jednak zrobił to sam bezbłędnie. Zaoszczędzi sporo kasy. Po za tym wie jak to robił. A mechanik zrobi na odpier**l i zażyczy 100zł :roll: Dlatego jednak warto robic samemu :wink:


A jak coś pójdzie nie tak to cała robota i części pójdą się "kochać". Ale niech zrobi tak jak uważa. Ja napisałem tylko swoje zdanie, i dalej uważam że samemu nie warto się za to brać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lis 2009, 21:35 
*

Rejestracja: 17 paź 2009, 19:56
Posty: 133
Lokalizacja: chchiy
Pojazd:
a jak mają być ustawione zabezpieczenia sworznia żeby nie wypadły




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lis 2009, 22:11 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sie 2009, 11:10
Posty: 255
Lokalizacja: Chrzanów
Pojazd:
To jeszcze pare pytań ;D

Czy zamiast silikonu nie lepiej użyć uszczelek, które można kupić np. na mielochu?

Czy łożyska i simeringi smarować czymś przed założeniem?


Ostatnio jak sprawdzałem wał to na tym ramieniu co wystaje jest luz na boki ok 1mm, tak powinno być, czy wał do regeneracji?




_________________

Setup:
-ORYGINALNY MINARELLI HORIZONTAL OD YAMAHY!

-Stage6 Streetrace 70cc
-Laser x-pro
-Wał Tec Racing
-Łożyska Stage6 HQ Metal
-Filtr Stage6 DoubleLayer
-Dysza 85

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lis 2009, 22:41 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
pacyfikator pisze:
A jak coś pójdzie nie tak to cała robota i części pójdą się "kochać"

Ja również tak uważam. No ale jeśli chłopak coś tam się zna i ma sprzęt to może ostrożnie składać..

matias pisze:
a jak mają być ustawione zabezpieczenia sworznia żeby nie wypadły

Najważniejsze żeby ich nie pogiąć i żeby dobrze siedziały w rowku. Jak założysz to jeszcze sprobuj obrocic czy idzie. Dodatkowo ustaw obydwa zabezpieczenia rozwarciem w kierunku ruchu tłoka, np do góry.

mck159 pisze:
Czy zamiast silikonu nie lepiej użyć uszczelek

lepszy silikon do takich miejsc

mck159 pisze:
Czy łożyska i simeringi smarować czymś przed założeniem?

nie trzeba :)
wskazówka; łożyska wbijasz najpierw w karter. Jak to zrobić? - wbijasz nowe łożyska poprzez stare aby nowe nie dostały po tyłku :)
potem wał z nakreconą nakrętką :) wbijasz przez kawałek drewna.
Łożyska powinno sie zakładać na prasie no ale w domu trzeba troche młotkiem podziałać:)

mck159 pisze:
Ostatnio jak sprawdzałem wał to na tym ramieniu co wystaje jest luz na boki ok 1mm, tak powinno być, czy wał do regeneracji?


chodzi ci o korbowód ? na boki musi mieć luz. jest źle jak ma luz góra-dół.
wiesz jak sie sprawdza czy jest luz na korbie?
łapiesz za korbowód i druga ręką stukasz w głowke, jesli słychac stuki to znaczy że wał do wymiany :/ przy mocnym cylindrze i tak kur***ych obrotach jakie uzyskuje 2T , taki wał moment poleci' zabierając ze sobą inne podzespoły, np cylinder. a szkoda by było.

uff ale sie napisałem :D . jak czegoś jeszcze nie wiesz/masz wątpliwości to pytaj.




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3


Ostatnio zmieniony 07 lis 2009, 22:49 przez slawek5t, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lis 2009, 22:59 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sie 2009, 11:10
Posty: 255
Lokalizacja: Chrzanów
Pojazd:
Dzięki bardzo mi pomogłeś;)

To co mam kupić do składania?:

-łożyska i simmeringi
-uszczelki cylindra
-silikon
-tawor
-uszczelki membranek też?




_________________

Setup:
-ORYGINALNY MINARELLI HORIZONTAL OD YAMAHY!

-Stage6 Streetrace 70cc
-Laser x-pro
-Wał Tec Racing
-Łożyska Stage6 HQ Metal
-Filtr Stage6 DoubleLayer
-Dysza 85

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lis 2009, 23:12 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
Zawór i króciec daj tak jak ja na silikon, będzie bardzo dobrze.
Jesli twoja uszczelka pod cylinder jest stara i poniszczona to kup nową lub samemu wytnij :)
pod głowice tez by sie przydała nowa. miedziana




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lis 2009, 23:16 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sie 2009, 11:10
Posty: 255
Lokalizacja: Chrzanów
Pojazd:
No to kupie komplet z mielocha (miedziana + pod cylek + do wydechu).




_________________

Setup:
-ORYGINALNY MINARELLI HORIZONTAL OD YAMAHY!

-Stage6 Streetrace 70cc
-Laser x-pro
-Wał Tec Racing
-Łożyska Stage6 HQ Metal
-Filtr Stage6 DoubleLayer
-Dysza 85

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lis 2009, 10:14 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2009, 18:52
Posty: 219
Lokalizacja: Krzyżkowice
Pojazd:
A co to "tawor" ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lis 2009, 11:18 
**

Rejestracja: 12 paź 2009, 15:07
Posty: 263
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Jurek, pewnie chodziło mu o towot.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lis 2009, 12:18 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2009, 18:52
Posty: 219
Lokalizacja: Krzyżkowice
Pojazd:
A trzeba używać towotu do smarowania łożysk czy zwykły smar też może być ?
I czy tym smaruje się łożyska czy coś innego ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lis 2009, 13:01 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sie 2009, 11:10
Posty: 255
Lokalizacja: Chrzanów
Pojazd:
To w końcu łożyska i simmeringi trzeba smarować czy nie? W ogóle co trzeba nasmarować czym przy składaniu?




_________________

Setup:
-ORYGINALNY MINARELLI HORIZONTAL OD YAMAHY!

-Stage6 Streetrace 70cc
-Laser x-pro
-Wał Tec Racing
-Łożyska Stage6 HQ Metal
-Filtr Stage6 DoubleLayer
-Dysza 85

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lis 2009, 13:33 
**

Rejestracja: 12 paź 2009, 15:07
Posty: 263
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Kolejny raz poradzę Ci żebyś sam się za to nie brał. Widać że nie masz zbyt dużej wiedzy na ten temat. Jak coś pójdzie nie tak to możesz bardzo dużo stracić. Ale wybór należy do Ciebie, zrobisz jak uważasz.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lis 2009, 13:35 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sie 2009, 11:10
Posty: 255
Lokalizacja: Chrzanów
Pojazd:
Ale nikt się z taką wiedzą nie urodził, a trzeba się samemu nauczyć;)




_________________

Setup:
-ORYGINALNY MINARELLI HORIZONTAL OD YAMAHY!

-Stage6 Streetrace 70cc
-Laser x-pro
-Wał Tec Racing
-Łożyska Stage6 HQ Metal
-Filtr Stage6 DoubleLayer
-Dysza 85

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lis 2009, 13:51 
**

Rejestracja: 12 paź 2009, 15:07
Posty: 263
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Wiem o tym że można się nauczyć ale ta nauka może Cie sporo kosztować,




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy