Witam
przeglądam fora i widze, ze co chwila pojawia się temat czyszczenia i regulacji gaźnika oraz czasami regulacji zaworów.
Problem mam taki, że silnik po dłuższym postoju (od wrzesnia) nie chce zapalić. wcześniej palił normalnie, tzn o ile można nazwać normlnym - problematycznym odpaleniem jak zimny-gasł, ale ponoć ten typ tak ma
po rozgrzaniu chodził jak marzenie.
w każdym razie sprawdziłem co na wstepie mogłem, czyli:
- pompka daje paliwo
- filtr paliwa przeczyszczony
- świeca przeczyszczona iskra jest
jak wtrysne trochę paliwa przez otwór świecy to po krótkim kręceniu zapala, ale jak spali się to co wstrzyknałem to gaśnie.
przeglądając różne fora znalazłem filmik o regulacji zaworów:
http://www.youtube.com/watch?v=xYPJM8jp ... r_embeddedpodają tam 0,05 oraz 0,1.
zdjąłem osłonę, ustawiłem ten "wiatrak" na pozycję T i górny zawór jest na 0,05 (0,1 już nie wszedł), ale dolny w ogóle przerwy nie ma - to chyba raczej źle ? ale jak wtryskam paliwko to chodzi równo.
Gaźnik jest z automatycznym ssaniem. sprawdzałem oporność tego ssania i jest 9 Ohm.
Co polecacie ?? zdemontować gaźnik i wyczyścić ?? czy może wcześniej spróbować wyregulować ??