Dzisiaj jest 23 maja 2025, 13:16



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 17 lip 2011, 21:36 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
Zmieniłem w piątek olej w skrzyni na elfa 10w40 800ml wlałem


Dzisiaj wybrałem się tzr na dłuższą trasę i o dziwo już po paru km skrzynia zaczęła dziwnie działać.


Tzr kręci wysokie obroty ale nie czuć jak wejdzie w rezonans nie czuć ciągu to raz

Po drugie zmiana np z 3 na 4 lub z 4 na 5 odbywa się tak jakby sprzęgło się ślizgało czyli 3-ka 9 tyś wrzucam 4 -kę chwilkę jest 9 tyś i momentalnie zamula ją i obroty spadają.

Po trzecie 6-tkę czasami muszę wbijać i to dosłownie ciągnę do góry jest opór musi przeskoczyć i dopiero.

Po czwarte przy redukcji zbijam na dół i czasem się nie zbije bieg dźwignia zostaje luźna trzeba zmniejszyć nacisk i próbować jeszcze raz.


Ostatnio zmieniony 18 lip 2011, 21:14 przez seb94, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2011, 0:01 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Jak widać skrzynia nie trawi tego oleju.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2011, 10:29 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
w sensie zmienić??


w instrukcji która jest po niemiecku ale jest od nowości pisze olej sae 10w30

czyli ta druga liczba jest inna


wcześniej było 80 w 90




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2011, 13:21 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lut 2011, 16:08
Posty: 904
Pojazd:
Jak na moje to sprzęgło się ślizga.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2011, 16:26 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
i dobrze myślisz gdyż

na gorącym silniku

doszedłem do tego że zmiana od 3 ki w górę odbywa się akustycznie jak na tym filmiku:

http://www.youtube.com/watch?v=DkVi6y2scAY

wygląda to tak jakby na gorącym silniku sprzęgło się ślizgało przy zmianie biegów w okolicach 9 tys obrotów

wgl biegi wchodzą tak jakbym tego sprzęgła nie używał jeśli mam mniej niż 7 tyś

dzieje się to na gorącym tylko


tarczki były wymieniane jakieś 1500km temu



bo np ruszanie z 1-ki to już przy połowie puszczenia klamki bardzo gładko i delikatnie to idzie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2011, 21:29 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Kosz był w jakim stanie jak zmieniałeś tarcze ??




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2011, 21:30 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
wymieniał poprzedni właściciel

dodam że stuka na wolnych

jak wcisnę sprzęgło to cisza




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 lip 2011, 21:39 
***

Rejestracja: 24 sie 2006, 21:39
Posty: 526
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
seb94 pisze:
Zmieniłem w piątek olej w skrzyni na elfa 10w40 800ml wlałem




do przekładni z mokrym sprzęgłem czy samochodowy ?



seb94 pisze:
dodam że stuka na wolnych

jak wcisnę sprzęgło to cisza


nie przejmować się


Ostatnio zmieniony 18 lip 2011, 21:39 przez enduromaster, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2011, 21:49 
*

Rejestracja: 18 lip 2011, 10:31
Posty: 9
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd:
Sprzęgło wyczyść :P Moim zdaniem sprzęgło :) No i raczej zmień ten olej na jakiś inny :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2011, 21:53 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
wyczyść wtf? sry ale jak nie masz pojęcia o am6 to lepiej nie pitolić głupot

10w40 do przekładni z mokrym sprzęgłem




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2011, 22:27 
***

Rejestracja: 24 sie 2006, 21:39
Posty: 526
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
teraz przeczytałem że z biegami są jaja

trochę dziwna sprawa, wydaje mi się że ktoś rozpoławiał silnik i złożył nie tak jak potrzeba, biegi powinny wchodzić bez problemu
bez sprzęgła próbowałeś zmieniać ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lip 2011, 14:40 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
biegi wchodzą ok jak wrzucam ze sprzęgłem w rezo to gładziutko

problem polega tylko na tym że ślizga się powyżej 6 tys sprzęgło

przez co na 6 tce przy 9 tyś nie mam nawet 75/h chyba




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lip 2011, 16:04 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lut 2011, 16:08
Posty: 904
Pojazd:
Rozbierz i zobacz w jakim stanie masz tarcze sprzęgła. Zapewnie 2 cale zjechane a 2 w miare dobre.
Wymienisz tarcze i powinno być git. A klamka od sprzęgła chodzi luźno czy twardo?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lip 2011, 19:56 
***

Rejestracja: 24 sie 2006, 21:39
Posty: 526
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
właśnie propo klamki
luz na lince jest ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lip 2011, 21:33 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
luz jest

jak jest zimna to delikatnie chce se ruszyć tak ledwo ledwo na 1-ce

czyli regulacja ok

http://allegro.pl/tarcze-sprzegla-sprze ... 68794.html

czy te tarcze będą ok?

nie chodzi o wymiary bo to to sobie pomierzę oryginalne i będę wiedział

ale chodzi czy marka ok

NHC gdzieś słyszałem że to bardzo dobre tarcze




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lip 2011, 21:36 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lut 2011, 16:08
Posty: 904
Pojazd:
Tarcze są 4 i 3 przekładki a w tym linku jest 5 tarcz. Więc to mnie dziwi. Proponuje wymienić odrazu przekładki i sprężynki. Ja kupiłem sprzęgło Stage 6 carbon i teraz klamka chodzi tęgo. Wielka różnica :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lip 2011, 10:08 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
przekładki 1500km temu były wymieniane

mam oryginalne tarcze od niej i jest ich 5

s6 tarcze podobnież lubią się "palić"

kupiłeś sprzęgło razem z koszem etc?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lip 2011, 10:47 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lut 2011, 16:08
Posty: 904
Pojazd:
Nie, tarcze przekładki i sprężynki. Co do tego sprzęgła to podobno jest na poziomie polini evolution. Co do tego palenia to pierwsze słysze...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lip 2011, 12:48 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Jak nie zamierzasz tuningować mocno to sprężynki kup zamienniki albo zostaw te co są bo na utwardzanych będzie tylko klamka ciężko chodzić co rękę męczy.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lip 2011, 14:01 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
tuningu w tzr nie będzie żadnego bo nie mam zamiaru kasy pakować w 50-tkę

na serii 80 ma spokojnie więc styknie mi do miasta




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy