co do skrzynki - jeśli to minarelli AM3 - to nie da się zmienić tak po prostu na skrzynkę 6-biegową, bo mają one inne średnice wałków; dodatkowo skrzynka 6-ka jest "szersza" od trzy- i pięcio-biegowej chyba o około 2 cm (dłuższe wałki główny i zdawczy, bo więcej biegów). dodatkowo jest oczywiście inny selektor, inne wodziki i inny bębenek, nie mówiąc już o samych karterach. całość przeróbki to koszt 600 zł + uszczelki.
Jest za to możliwość przeróbki z AM3 na AM5 (z trzech na pięć biegów), bo zmienia się tylko wałki + tryby, selektor, wodziki oraz bębenek - koszt jakieś 200-300 zł + uszczelki. Kartery zastają te same, bo długość wałków oraz ich średnica jest taka sama.
Co do cylindra, to jeśli to silnik minarelli AM, to oczywiście nie potrzeba rozwiercać niczego. Zakłada się tylko tuningowe elementy i wszystko pasuje. Poczytaj moje posty, bo nie ma sensu drugi raz tego przepisywać. Robiłem przekładkę skrzynki z 3 na 6, rozbierałem cały silnik minarelli i trochę się o tym rozpisywałem. Jak będą pytania to chętnie odpowiem.
no i poczytaj serwisówkę i katalog części, bo wpakujesz się w koszty. aha, no i też zacznij używać wyszukiwarki, bo cię któryś z Modów opierdzieli, trochę chyba słusznie. no ale pierwszy post, więc uchodzi
pozdrawiam i witamy na forum