Dzisiaj jest 02 mar 2025, 23:10



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 27 maja 2010, 2:27 
*

Rejestracja: 27 maja 2010, 1:57
Posty: 7
Pojazd:
Witam Właśnie się dowiedziałem, że za naprawe Gilery GSM 2003 50ccm będe musiał wybulić jakieś 2koła a mniej więcej wygląda to tak ...

Silnik - jego stopień sprężania wynosi 6at. co jest jednoznaczne z zakończeniem jego pracy.
Zestaw naprawczy (tuningowany 70ccm,) składający się z cylindra, tłoka, pierścieni - około 700 zł
Zestaw uszczelek silnika - około 200 zł
Kolektor ssący - ok. 80zł
Akumulator do 100 zł
Klocki tył do 50 zł
Olej, płyny około 80zł
Nasza robocizna 500 zł
Zostaje kwestia kopki i sprzęgła, bez rozbierania nie jesteśmy w stanie określić kosztów, dużą niewiadomą jest stan wału i skrzyni biegów, ponieważ przy tak niskim sprężaniu nie ma mozliwości odpalenia motocykla

1.
Czy warto jest naprawiać czy lepiej sprzedać komus kto sie w to sam zabawi i zrobi sobie o wiele taniej sam lub weźnie go sobie na części ? jeżeli na allegro takie motorki stoją za 3600zl mniej więcej a ja wydam 2300zl dajmy na to, to raczej nie warto prawda?

2.
Ile mógłbym wyciągnąc za taki motor bez naprawy maxymalnie (zarejestrowany ubezpieczony)

A owy serwis gdzie stoi Gilera to motor serwis stargard szczecinski nie wiem czo można linki umieszczać http://motor-serwis.pl/test/?s=4 jeżeli nie to proszę wykasować

3.Dodam, że mnie nie ma w Polsce i nie będzie przez najbliższy rok(pewnie serwisant mniej zrobi na szaro z kasą bo nie będzie miał kto tego przypilnować) także zaraz po remoncie poszedłby na sprzedaż, za ile wtedy mogę go sprzedać?


Wypowiadajcie się Panowie, proszę o porady bo jestem w kropce a motor stoi w serwisie i czeka na moja decyzje.

Pozdrawiam :/


Ostatnio zmieniony 28 maja 2010, 0:45 przez AllMax, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 27 maja 2010, 12:18 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2010, 8:38
Posty: 230
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Pojazd:
Wszystko zależy ile będziesz chciał tym jeszcze śmigać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 maja 2010, 12:35 
***

Rejestracja: 24 sie 2006, 21:39
Posty: 526
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
"Silnik - jego stopień sprężania wynosi 6at. co jest jednoznaczne z zakończeniem jego pracy"

jeśli to jest cytat słowo w słowo to zmień serwis


Ostatnio zmieniony 27 maja 2010, 12:36 przez enduromaster, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 maja 2010, 13:16 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2010, 9:48
Posty: 139
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
zest. uszczelek 200zł no chyba nie bo ja do am6 dałem 40zł za cały komplet bez simeringów




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 maja 2010, 15:07 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sty 2010, 18:40
Posty: 477
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pojazd:
Nie musisz zakładać nowego cylka. Możesz przeszlifować stary ( koszt do 100zł ) kupić nowy tłok wraz z całą resztą i wyjdzie Cie to połowę tego.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 maja 2010, 16:39 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 mar 2010, 15:16
Posty: 365
Lokalizacja: Konin (wlkp)
Pojazd:
Lepiej zrób to sam (taniej cię to wyjdzie bo mechanik weźmie za części i za robotę)




_________________

Koniec ze SpeeDem !! Czas na HM !!
Obrazek
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=62834




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 maja 2010, 16:49 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sty 2010, 18:40
Posty: 477
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pojazd:
muminek pisze:
Lepiej zrób to sam (taniej cię to wyjdzie bo mechanik weźmie za części i za robotę)


No wiesz, nie każdy się zna i ma cierpliwość.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 maja 2010, 17:21 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 mar 2010, 15:16
Posty: 365
Lokalizacja: Konin (wlkp)
Pojazd:
Tak, ale jaka potem jest satysfakcja :D
Według mnie dobrze by było gdyby się wziął za remont :)




_________________

Koniec ze SpeeDem !! Czas na HM !!
Obrazek
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=62834




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 maja 2010, 17:43 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 cze 2009, 11:37
Posty: 684
Lokalizacja: Podkarpackie
Pojazd:
Szlif to ok 80zł .
Dobranie tłoka - tłok ok 200zł (taki lepszy);
Wał do regeneracji koszt jest nie duzy a wał jak nowy.
Łozyska, zalezy od stanu. Moze nie trzeba będzie wymieniac.
Zimeringi
Uszczelki

I to wszystko zeby silnik był w stanie do uzytku :)
koszty nie przekracza 700zł




_________________

teraz Honda NSR 125
+Wydech nowy ATHENA lepszy od stargo sharka :)
+Dodatki Carbonowe
+ Oryginalne malowanie
było Derbi senda SM
+ Cylinder z rozwierconymi kanałami
+ gaznik dell'orto + Walc stożek oryginał dell'orto
+ Wydech leovince V6 cross
+ zębatki 12-46




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 maja 2010, 18:26 
**

Rejestracja: 23 kwie 2010, 16:08
Posty: 450
Pojazd:
kup nowy silnik na chodzie :)
ja miałem remont znaczy wal łożyska sprzeglo cylek tłok itp i wyszlo mnie 1000 a czesci tuningowe i firmowe. a co masz z tym engine




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 maja 2010, 18:59 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
muminek pisze:
Tak, ale jaka potem jest satysfakcja


No właśnie jaka to satysfakcja jak się zrobiło samemu źle i trzeba znowu wsadzić 500zł w części bo wszystko padło.

Jak samemu nie potrafisz to idź do jakiegoś mechanika co mniej weźmie bo 500zł to trochę drogo. Części też drogo policzyłeś bo ja bym to dużo taniej poskładał i by chodziło jak chcesz to ci mogę zrobić kosztorys.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 maja 2010, 0:52 
*

Rejestracja: 27 maja 2010, 1:57
Posty: 7
Pojazd:
enduromaster pisze:
"Silnik - jego stopień sprężania wynosi 6at. co jest jednoznaczne z zakończeniem jego pracy"

jeśli to jest cytat słowo w słowo to zmień serwis


kolego ten serwis jest uznawany za jeden z najlepszych na zachodniopomorskim tak wyczytałem na necie osobiście nic na temat ich napraw nie wiem :/ może dlatego maja takie wysokie ceny napraw i wymian


wracając do tematu koledzy czytajcie ze zrozumieniem bo po

1. nie ma mnie w Polsce i nie będzie przez najblizszy rok takze nie naprawię tego samemu z reszta i tak bym nie umiał :?

2. nie ja sporządzałem kosztorys tylko ten serwis motor-serwis stargard szczecinski (kolego Konrad jak możesz to sporządz kosztorys tak jak pisałeś please)

3. motor wsytawie na aukcje na allegro jako zepsuty bo doszedlem do wniosku ze nie ma sensu tego naprawiac niech sie tym zajmie ktos to potrafi i ma czas sie pobawić w mechanika z reszta to samo mi odpisal serwis w ktorym jest obecnie motor, a co z nim dokladnie jest to jedna wielka niewaidoma

4. jak możecie to prosze o odpowiedzi na moje pytania ktore znajduj a sie na samej górze w pierwszym poście tego tematu

Dzieki Chłopaki za pomoc

Pozdro


Ostatnio zmieniony 28 maja 2010, 1:01 przez AllMax, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 maja 2010, 21:18 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Ja już za 1/4 ceny kupiłem kiedyś motor uszkodzony w którym wystarczyło 4 kable podpiąć żeby go odpalić.
Po roczniku sądzę że masz już silnik EBS więc:
-Klocki ham. 22 zł
-Uszczelki 50 zł lecz ja bym wyciął samemu z preszpanu kosztem 10zł i jakością by za bardzo nie odbiegały.
-cylinder z kompresją 6atm powinien pracować jeszcze a jak nie chce to:
-80zł szlif i do tego 50zł tani tłok z allegro jak chcesz moto na sprzedaż a jak dla siebie to Vertex za 150zł
-Płyny: Chłodniczy 10zł. Hamulcowy 15zł, Olej 40zł
-Króciec 60zł

Podsumowując : całość nie przekroczy 450 zł do tego robocizna. Ceny zaczerpnąłem ze sklepu mieloch oraz allegro.




_________________

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 29 maja 2010, 0:37 przez Konrad324, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 maja 2010, 0:31 
*

Rejestracja: 27 maja 2010, 1:57
Posty: 7
Pojazd:
dzieki kolego pozdro a tak w ogóle co to jest silnik EBS :?: Ponoć u mnie jest Morini silnik a nie jak w wiekszości Derbi hm


Ostatnio zmieniony 29 maja 2010, 0:31 przez AllMax, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 maja 2010, 0:36 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
EBS to nazwa silnika, montowanego np w Sendach w latach 2000 - 2005.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 cze 2010, 22:08 
*

Rejestracja: 27 maja 2010, 1:57
Posty: 7
Pojazd:
Panowie 1200zl za te moto to bedzie duzo czy malo? bo chce wystawic moto na allegro jako uszkodzone z opisem silnik do remontu stopień sprężenia 6 atm. (prawdopodobnie tlok cylinder uszczelki )plyny regulacja gaźnika akumulator do wymiany klocki tył
nie mam pojęcia jaką cene dać :/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 cze 2010, 21:06 
***

Rejestracja: 24 sie 2006, 21:39
Posty: 526
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
sprężanie 6atm

stopień sprężania nie ma jednostek "!!"


zobacz po ile chodzi rocznik 2003, z tego 40-50% będzie ok jeśli poza silnikiem jest cacy




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 cze 2010, 23:14 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Za 1200 zł to się nie opłaca, zrób go najtańszym kosztem wyjdzie cie to może 500zł i sprzedaż za 3 - 3,5 tyś.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 cze 2010, 23:24 
*

Rejestracja: 27 maja 2010, 1:57
Posty: 7
Pojazd:
kurde najgorsze jest to że nie mam gdzie go zrobić cholera znowu będę musiał wynajmować kogoś żeby go zawiózł do innego miasta jakieś 30-40km i jak mi znowu powie kosmiczną cene to będę znowu w plecy bo ten serwis już zemnie ściągnął 300zl tylko za dowózke 264zl i 36zl za sprawdzenie i lipa

nie wiem co mam robić kompletnie :/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 cze 2010, 23:42 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
To spróbuj sam, poczytaj trochę jak się to robi popytaj kolegów może ktoś już robił takie coś to zrobisz samemu i kosztów nie będzie.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy