Dzisiaj jest 14 lis 2024, 11:23



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 29 paź 2008, 14:59 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 cze 2008, 10:52
Posty: 450
Lokalizacja: Pleszew
Pojazd:
Często na forum pojawiają się pytania typu:

-Jak odkręcić Przeciwtalerz wariatora?
-Jak odkręcić sprzęgło ?
I wiele podobnych

Więc , postaram się wam przybliżyć trochę ten proces w domowych warunkach - kiedy nie mamy do dyspozycji specjalnych blokadk tłoka itd.... Dodam jeszcze ,że sposoby blokowania różnią się w zależności od rodzaju silnika.

1.Blokada Wariatora

Zaczynamy. Jest parę sposobów na odkręcenie wariatora.... Często wystarczy kupić blokadę na Allegro lub Mielochu. Kosztują one około 20zł. Taka blokada wygląda tak:

Obrazek

Ale kiedy nie mamy czegoś takiego trzeba sobie radzić inaczej. Ja często wkładam nad przeciwtalerz jakiś kawałek drewna tak ,żeby zablokować możliwość okręcania się wiatraczka. Ale jest to metoda czasem zawodząca i istnieje bardzo duża prawdopodobność ,że połamiemy ząbki.

Jest też inny sposób... który odkryłem dość niedawno przeglądając filmiki w necie. Mianowicie polega on na zablokowaniu przeciwtalerza zwykłą śrubą imbusową. Wygląda to tak:

Obrazek

2.Odkręcanie Sprzęgła

Aby dostać się do sprzęgła musimy najpierw odkręcić dzwon... Co wcale nie jest takie łatwie. Podobnie jak w przypadku wariatora istnieją specjalne blokady dzwona tylko ,że są one droższe niż te do wariatora .... Ale jak za wszystko trzeba płacić :) A po co płacić jak można to zrobić za darmo... I efekt ten sam.
Taka specjalna blokada wygląda tak:

Obrazek

Można to zrobić domowym sposobem. Będzie nam do tego potrzebne:
-kombinerki
-pręt by zablokować
-klucz o rozmiarze nakrętki

Taki sposób został przedstawiony na filmiku :
http://pl.youtube.com/watch?v=zsP0ENntK74 (Nie jest to mój filmik - Nie ponoszę za to odpowiedzialności)

Gdy już odkręcimy nakrętkę zaciskamy mocno korektor momentu obrotowego który znajduje się za sprzęgłem i wyciągamy.

Teraz idziemy na imadło i wkładamy sprzęgło pomiędzy zaciski. Dobrze by było jak byście pomiędzy okładzinami a zaciskami włożyli jakieś deseczki ,żeby nie pozgniatać okładzin i nie powyginać talerzy. Zaciskamy mocno i odkręcamy. Oczywiście nie do końca bo jak wiadomo pomiędzy sprzęgłem a talerzami jest sprężyna która może nas mocno zaskoczyć. Dobrze by było jak byś potem stanął na sprzęgle a ktoś by odkręcił do końca. A potem ostrożnie zejdź z sprzęgła. I już jest po sprawie :) Teraz jak już zrobiliśmy co tam chcieliśmy to robimy wszystko tylko ,że od końca.

Sposób ten został przedstawiony na tym filmiku:
http://pl.youtube.com/watch?v=ksihIxLShic

Oczywiście zamiast imadła można użyć specjalnej blokady tylko ,że to już są niepotrzebne koszty.

Obrazek

Mam nadzieje ,że komuś pomogłem :) Możecie dopisywać wasze sposoby i uwagi.

Autor: Michał Wolski
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autora zabronione.




_________________

Obrazek

http://wolnekonopie.pl/


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 29 paź 2008, 15:01 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2008, 13:56
Posty: 1073
Lokalizacja: Hajnówka (Podlaskie)
Pojazd:
Bardzo przydatne.. na pewno wielu osobom pomogłeś :D




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 paź 2008, 22:18 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2008, 20:03
Posty: 33
Lokalizacja: ok Poznań
Pojazd:
Moje jedne zastrzeżenie przy odkręceniu wariatora: tym sposobem nie połamiesz ząbków?? Do góry już widać skutki.




_________________

Bez gwiazdy nie ma jazdy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 paź 2008, 23:29 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2008, 23:20
Posty: 1644
Lokalizacja: Szamotuły
Pojazd:
michu15, jest taka opcja, zależy od szczęścia, ale proponuję coś tam jeszcze podłożyć, np. mały kawałeczek drewnianej klapki żeby bardziej rozłożyć siłę... Poza tym 1 ząbek połamany to jest nic, gorzej jakby było już z 5-6 połamanych, wtedy nie jest równa siła przekazana na poszczególne części wału, przez co mogą być większe przeciążenia, co może powodować wykrzywienie wału, zużycie łożysk lub luzy. Pozdro




_________________

VW Golf II by jasiu226

Obrazek

Obrazek

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2008, 15:12 
*

Rejestracja: 01 sty 2008, 18:45
Posty: 81
Pojazd:
Bardzo dobry poradnik, co do blokady tłoka można ją zrobić za góra 3 zł w sposób domowy, kupuje się śrubę o średnicy takiej jak świeca, robimy papierem ściernym końcówke śruby by była głatka wkręcamy ją w miejsce świecy i gites, co do blokowania przeciwtalerza w sposoby takie jak na zdjęciu i inne np. blokowanie przeciwtalerza długim śrubokrętem, kluczem o podłoże i szarpnięcia nie radze, warto zrobić blokade tłoka. Sam tak robiłem i ułamałem 1 ząbek z Mati590 jak zdejmowaliśmy blokady w Popcornie. Jakby ktoś miał klucz do zdejmowania filtrów oleju w samochodzie to da rade odkręcić jak i sprzęgło, wariator. Lepiej nie marnotrawić pieniędzy więc radzić sobie można i takimi sposobami, no i można iść sobie do wulkanizatora który pneumatem też załatwi sprawe.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2008, 17:18 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Karol_Volvo pisze:
co do blokady tłoka można ją zrobić za góra 3 zł w sposób domowy, kupuje się śrubę o średnicy takiej jak świeca, robimy papierem ściernym końcówke śruby by była głatka wkręcamy ją w miejsce świecy i gites

Wiesz jaki gwint jest na świecy żeby kupić odpowiednią śrubę :???: :?:




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lis 2008, 17:49 
*

Rejestracja: 01 sty 2008, 18:45
Posty: 81
Pojazd:
Odkręć świece i zmierz sobie gwint jej suwmiarką, bo nie znam dokładnie i nie pamiętam.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lis 2008, 17:53 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2008, 11:49
Posty: 654
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
A przeskok gwintu ? Znajdziesz akurat taką śrubę ?




_________________

Malaguti F12 Phantom LC '04

Stage6 Sport Pro
Hebo New Performer
Hebo Racing HPC
Hebo Competition Plus
Dell'Orto 17,5mm

PolskaJazda
BikePics

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lis 2008, 17:59 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Typowa świeca ma gwint 14.To jest rozmiar NIETYPOWY :???: Takie śruby to naprawdę rzadkość :smile:Zanim znajdziesz taką śrubę,prędzej walniesz świecę młotkiem i zrobisz z niej blokadę :mrgreen:




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lis 2008, 18:12 
*

Rejestracja: 01 sty 2008, 18:45
Posty: 81
Pojazd:
Odwiedzić sklep typu Castorama, Obi, Leroy itp itd. to nie problem, tam dostaniesz, są też sklepy z samymi śrubami i kluczami, przynajmniej u nas był.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lis 2008, 18:14 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
W lesie nie mieszkam :wink: Ale więcej uciechy jak robię sam :???:
A z ciekawości jak będę to zobaczę czy taka jest dostępna :wink:




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2008, 16:14 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 cze 2008, 12:24
Posty: 67
Lokalizacja: Stopnica
Pojazd:
no spoko wario ok ale odkręć zapieczone sprzęgło tak
lub pneumatem dowalone ;/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2008, 16:56 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 mar 2008, 20:10
Posty: 274
Lokalizacja: Borów/Wrocław
Pojazd:
damianos, Nie takie rzeczy odkręcałem. Uwierz mi :mrgreen: wystarczy tylko trochę samo zaparcia i uruchomić swoje szare komórki :smile:




_________________

Pro - da' way of my life.

Zerknij na moje aukcje! To nic nie kosztuje :)
http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=11728312




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 gru 2008, 16:48 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 cze 2008, 12:24
Posty: 67
Lokalizacja: Stopnica
Pojazd:
maly66625, spookoo ale daj mi sposób jaki ty masz???

[ Dodano: Sro Gru 03, 2008 4:48 pm ]
maly66625, spookoo ale daj mi sposób jaki ty masz??? na sprzęgło




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 gru 2008, 18:00 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 mar 2008, 20:10
Posty: 274
Lokalizacja: Borów/Wrocław
Pojazd:
Można np. włożyć klucz pomiędzy pasek a tarcze korygujące, można zablokować dzwon kluczem do odkręcania filtrów oleju w samochodzie i jeszcze kilka różnych sposobów.




_________________

Pro - da' way of my life.

Zerknij na moje aukcje! To nic nie kosztuje :)
http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=11728312




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 gru 2008, 19:09 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2008, 20:03
Posty: 33
Lokalizacja: ok Poznań
Pojazd:
Mi się udało odkręcić z pomocą klucza do gumówki. Od razu poszło. Z tym paskiem nie dawałem rady.




_________________

Bez gwiazdy nie ma jazdy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 gru 2008, 23:07 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2008, 19:12
Posty: 162
Lokalizacja: Szydłowiec, Sko
Pojazd:
http://pl.youtube.com/watch?v=zsP0ENntK74
Ja to tak robię ... Skutkuje ;)




_________________

Kiedyś Kupie Sobie Aerox`a i Zrobię Z Niego Racinga :)

To Tylko 20 000 zł. :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2008, 18:39 
*

Rejestracja: 23 lip 2008, 10:56
Posty: 75
Lokalizacja: Łańcut
Pojazd:
Mi niestety nie udaje się odkręcić sprzęgła... nie działa nawet ten sposób z linku wyżej, który podał kolega EmiLLo:/ i obcęgi mi się wyginają:/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 gru 2008, 16:55 
***

Rejestracja: 18 sie 2007, 6:50
Posty: 564
Lokalizacja: Husów/Łańcut
Pojazd:
marcin11992, Jutro się postaram zrobić fotkę jak odkręcić sprzęgło sposobem który działa w 99%:) I może pokaże też jak wariator:)




_________________

Porting Silników 2T/4t, Składanie, Remonty. Dobre Ceny, Wykonanie na Wysokim Poziomie! tel.606550800




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 gru 2008, 19:03 
*

Rejestracja: 23 lip 2008, 10:56
Posty: 75
Lokalizacja: Łańcut
Pojazd:
Byłbym wdzięczny :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy