Dzisiaj jest 27 lis 2024, 22:39



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 15 cze 2011, 13:48 
*

Rejestracja: 21 kwie 2011, 10:05
Posty: 38
Lokalizacja: Sobieszczany/Lublin
Pojazd:
Witam nie znalazłem takiego artykułu na forum dlatego postanowiłem napisać co zrobić gdy kopniak w naszym skuterze nie odbija lub słabo odbija"testowane na silniku minarelli myślę,że w innych jest podobnie". Najczęściej przyczyną jest brud na trybach i sprężynie co hamuje cofanie się startera,często na pierwszy rzut oka mechanizm wydaje się czysty ale pozory mylą o czym sam się przekonałem.

Należy przygotować:
-mały pędzelek
-czystą szmatkę
-trochę benzyny do czyszczenia
-klucz do odkręcenia pokrywy przekładni
-trochę wolnego czasu

Zaczynamy od odkręcenia pokrywy przekładni która wygląda mniej więcej tak:
Obrazek

Po odkręceniu pokrywy ukaże nam się mechanizm naszego nożnego startera:
Obrazek

Zdejmujemy ten mały okrągły chwytak widoczny na zdjęciu wyżej po lewej stronie

Po wyjęciu tego małego trybu zdejmujemy z niego taki jakby pierścień,powinno wyglądać to tak:
Obrazek

Elementy które zdemontowaliśmy dokładnie czyścimy pędzelkiem z benzyną,następnie wycieramy suchą szmatką,tak samo robimy z półksiężycem,sprężyną i wszystkimi elementami tego mechanizmu,czyścimy dokładnie wszystkie tryby(patrz foto) i wycieramy do sucha
Obrazek

Jeśli ktoś lubi naciągać sprężyny można wyjąć cały półksiężyc,w moim przypadku nie było to konieczne a zajmuję dużo więcej czasu.
Jeżeli wszystko mamy już wyczyszczone składamy części do kupy i nasz kopniak powinien działać jak nowy przynajmniej tak było w moim przypadku(w poprzednim skuterze ten zabieg również zdał egzamin :)
Myślę,że niektórym początkującym może się to przydać

Poradnik jest mojego autorstwa dlatego zabronione jest kopiowanie tego artykułu.Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 15 cze 2011, 13:50 przez Buszmen, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 15 cze 2011, 13:51 
*

Rejestracja: 08 paź 2010, 19:05
Posty: 129
Pojazd:
poradnik dobry, lecz czasem to nie wystarczy, u mnie posmarowałem lekko olejem i wystarczy raz na miesiąc zmyć go z brudem i posmarować na nowo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 cze 2011, 14:51 
*

Rejestracja: 09 lis 2010, 3:01
Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Najlepiej posmarować towotem najlepszy i sprawdzony sposób wcześniej oczywiście można oczyścić




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 cze 2011, 22:37 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sty 2011, 18:56
Posty: 224
Pojazd:
Czyściłem u siebie niedawno, po dokładnym umyciu benzyną polecam posmarować zęby półksiężyca i tej drugiej zębatki smarem grafitowym. Nie jest "wodnisty" jak olej, długo trzyma i nie zasycha. Oczywiście nasmarować w granicach rozsądku, bo jak ktoś nawali na cały kopniak to cała przekładnia będzie tym wysmarowana i daleko nie zajedzie.




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 17 cze 2011, 22:38 przez kotr002, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 lut 2012, 21:54 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sty 2012, 16:01
Posty: 207
Lokalizacja: Pełty/Myszyniec
Pojazd:
siema. A jak ja nie mam tego pierścienia to mogę bez założyć? Nic się nie stanie czy jak???


Ostatnio zmieniony 29 lut 2012, 22:44 przez mateq, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 mar 2012, 1:48 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2011, 13:25
Posty: 209
Lokalizacja: WLKP
Pojazd:
Najwyżej w trakcie jazdy półksiężyc znajdzie się w wariatorze.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 mar 2012, 6:08 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sty 2012, 16:01
Posty: 207
Lokalizacja: Pełty/Myszyniec
Pojazd:
a jak to się fachowo nazywa żeby to na allegro znaleźć?




_________________

cylinder:Stage6 70cm3
wał: top preformace - for race
wariator: Polini - speed control
pasek: wyczynowy gumowy Malossi sprzęgło: polini +25%
wydech: turbo kit RR




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 mar 2012, 17:59 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2009, 23:02
Posty: 1617
Lokalizacja: Sandomierz
Pojazd: borsche vr5
na szybko można to wypsikać wd40 i działa jak nowe;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 mar 2012, 19:30 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lis 2011, 17:22
Posty: 54
Lokalizacja: Gończyce
Pojazd:
U mnie kopniak prawie w ogóle nie odbijał. Wczoraj wyjąłem półksiężyc i nasmarowałem smarem tą tuleje w której się on znajduje i chodzi jak nowy. lekko naciągnąłem sprężyne a kopniak odbija bez żadnego problemu.




_________________

Macca Squad - Zapie*dalam. Powyżej 200km/h z tą piosenką w uszach zrozumiesz jej przekaz.... Prędkość NIE ZABIJA...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 mar 2012, 20:29 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sty 2012, 16:01
Posty: 207
Lokalizacja: Pełty/Myszyniec
Pojazd:
ej chłopaki a bez tego zabezpieczenia tego trybka to by chodził kopniak?




_________________

cylinder:Stage6 70cm3
wał: top preformace - for race
wariator: Polini - speed control
pasek: wyczynowy gumowy Malossi sprzęgło: polini +25%
wydech: turbo kit RR




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 mar 2012, 22:27 
Zbanowany

Rejestracja: 04 lip 2011, 21:34
Posty: 139
Lokalizacja: zwoleń
Pojazd:
nie bedzie bedzie wypadał i dotykał waria raczej i bedzią zgrzyty daleko nie zajedziesz




_________________

nie moc silnika lecz technika zrobi z ciebie zawodnika




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 mar 2012, 8:39 
*

Rejestracja: 16 lip 2011, 19:36
Posty: 23
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Rozkręciłem , wyczyściłem , pędzelkiem posmarowałem i ponownie wyczyściłem i skręciłem .

I kopniak jak nowy :mrgreen: Super Poradnik , Wielkie Dzięki 5/5 :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 mar 2012, 22:11 
*

Rejestracja: 10 lut 2012, 15:14
Posty: 31
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Pojazd:
no ja tez tak zrobiłem i wd psiknołem i odbija lux poradnik 5/5 i spręzyne troche rozciągnołem to potem miałem problem z załozeniem;D


Ostatnio zmieniony 13 mar 2012, 22:12 przez Beznikous, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 mar 2012, 19:21 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sie 2011, 20:56
Posty: 1212
Lokalizacja: Tu i tam
Pojazd: Fiat Stilo 3D, Corolla E12 D4D
jak jutro bedzie cieplo to sam tak zrobie bo juz kopniak ledwo odbija :D :D :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2012, 14:43 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sty 2012, 13:38
Posty: 856
Lokalizacja: Mysłowice / Katowice
Pojazd: Aprilia SR
zaraz sam idę się bawić , GZ ;d




_________________



Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2012, 18:54 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2011, 22:15
Posty: 29
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
wystarczy trochę psiknąć suchym smarem. ;)




_________________

[center]Obrazek[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2012, 21:06 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 gru 2010, 20:34
Posty: 719
Lokalizacja: Łomża
Pojazd:
Ten pierścień nazywa się pierścień segera ;) Ja tam bardziej polecam tawot smar najlepszy i sprawdzony smarować ile wejdzie nic nie zaszkodzi ;)




_________________

Stunt sucz ^^

"Nigdy nie kładz kasku na ziemi... bo bliżej do piachu!"
http://www.facebook.com/WarkotStuntTeam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 mar 2012, 18:05 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sie 2011, 20:56
Posty: 1212
Lokalizacja: Tu i tam
Pojazd: Fiat Stilo 3D, Corolla E12 D4D
zrobiłem jak w poradniku, i jako smar użyłem wd40, działa jak nówka




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 mar 2012, 22:01 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2011, 22:49
Posty: 1002
Lokalizacja: Kłodawa
Pojazd: Aprilia Sr + Alfa 146 Ti
barto96, Niestety zawiodę Cię wd40 nie jest smarem! On wymywa stary smar, po nim trzeba nałożyć nowy - najlepiej tawot :mrgreen:




_________________

Ktoś się podszywa pode mnie pod nr gg 41030559!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 mar 2012, 18:52 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sie 2011, 20:56
Posty: 1212
Lokalizacja: Tu i tam
Pojazd: Fiat Stilo 3D, Corolla E12 D4D
to czemu na opakowaniu jest napisane że smaruje :?: :?: :?:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy