Dzisiaj jest 04 gru 2024, 4:32



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 26 cze 2016, 14:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 cze 2016, 19:10
Posty: 27
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Pojazd: GILERA RUNNER 50cm/70cm 2003 r

Ostrzeżenia: 1
Niejednemu posiadaczowi “ purejet-ów " zdarzyła się nieprzyjemna przygoda typu: przerywanie podczas jazdy, częsta potrzeba wymiany świecy, długotrwałe piłowanie rozrusznika w celu odpalenia silnika lub po prostu silnik nie chce odpalić. Jeśli nie posiadamy odpowiednich funduszy lub po prostu nie chcemy przeznaczać dużych pieniędzy na naprawę skutera, mamy dwie możliwości: sprzedanie uszkodzonego skuterka za marne pieniądze, lub przy niewielkich umiejętnościach mechanicznych przerobienie na gaźnik niewielkim kosztem.
Montaż gaźnika wygląda podobnie w innych skuterach zasilanych wtryskiem, niektóre części trzeba wymienić, a inne zdemontować, koszt zależy od części jakie będziemy chcieli kupić. Zastąpienie wtrysku paliwa gaźnikiem, jeżeli posiadamy odpowiednią wiedzę na ten temat nie jest to pracochłonne i trudne zadanie.
Przejdźmy do konkretów, prace jakie będziemy musieli wykonać to:

1. Wymiana głowicy – można pozostawić starą głowicę z wkręconym do niej wtryskiem, ale dla pewności można zastosować głowicę od wersji gaźnikowej.

2. Kompresor – trzeba wyjąć wszystko co znajduje się w kompresorze, czyli sprężynę, tłoczek, kółko itp. otwór który idzie do wężyka trzeba zatkać. Kompresor i kartery w miejscu w którym się łączą należy delikatnie posmarować silikonem w celu pewnego uszczelnienia, następnie przykręcamy kompresor. Problem z kompresorem można rozwiązać w inny sposób, ale ten powyżej opisany jak najbardziej zdaje egzamin.

3. Zapłon – aby silnik normalnie pracował i osiągał odpowiednie obroty należy połączyć dwa środkowe przewody w kostce od przepustnicy. Możemy zastosować układ zapłonowy od wersji gaźnikowej, ale jeżeli nie bawimy się w tuning myślę że nie jest to potrzebne. W Ditechu przy 9500 obr/min jest odcięcie zapłonu, co też dobrze słychać po przeróbce na gaźnik.

4. Gaźnik – możemy kupić chiński lub jakiś lepszy, droższy. Myślę że warto wybrać jakiś oryginalny gaźnik gdyż jest po prostu lepiej wykonany i łatwiej go ustawić. W przypadku gdy wybór padnie na gaźnik chiński, należy zrobić zwężkę w filtrze powietrza, może to być nie potrzebne, ale gdy silnik się dusi lub gaśnie gdy dodajemy gazu, należy zrobić coś takiego. Do tego trzeba też założyć kranik podciśnieniowy i filtr paliwa.

5. Demontaż niepotrzebnych części – zdemontować będzie można przepustnicę, pompę paliwa, w przypadku głowicy od wersji gaźnikowej demontujemy wtrysk i wtryskiwacz, jeżeli kompresor zastąpimy jakąś inną zaślepką, kompresor też możemy zdemontować. Zdemontowane części możemy sprzedać lub położyć sobie w domu na półce z książkami co było by bez sensu.

6. Olej – jest to bardzo ważna rzecz, bo po przerobieniu na gaźnik trzeba będzie lać olej do paliwa (tak jak w pile lub kosiarce). Olej będziemy musieli mieszać z paliwem gdyż di tech nie potrzebuje tyle oleju co gaźnik bo paliwo nie przepływa przez dolną część silnika i nie wypłukuje oleju, a w gaźniku paliwo przepływa przez dolną część więc trzeba po prostu lać więcej oleju. W moim przypadku proporcja oleju do paliwa wynosiła 150 mililitrów oleju na 5 litrów benzyny.

Koszty części:

a) części obowiązkowe:

– filtr paliwa –

– pompa -kranik podciśnieniowy –

– gaźnik – ja mam dellorto PHVA 17,5 dysza głowna 75 - 100

– linka gazu – ja przerobilem z purejet-a koncowke pilowalem zeby weszla ladnie do przepustnicy gaźnika

– świeca – ja wybrałem bosch mam zaufanie to tej firmy i mnie nigdy nie zawiodła




_________________

GILERA RUNNER 50cm/70cm 2003Rok
Cylinder - Malossi sport 70cm
Wariator - Malossi multivar 2000 rolki 5,5g
Gaźnik - Dellorto 17,5 mm dysza główna 83
Wydech- Yasuni Carrera 16
Nóżka boczna - Buzetti


PiterES


Ostatnio zmieniony 08 lip 2016, 15:26 przez piterES, łącznie zmieniany 4 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 26 cze 2016, 15:37 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2008, 20:57
Posty: 673
Lokalizacja: Mogilno
Pojazd: Area 51/Zip SP/EXC530
Spokojnie możesz lać mniej oleju, to nie Jawka z łożyskami ślizgowymi ;) 1:50 będzie ok.

Jeśli dobrze kojarzę to chyba w SR były problemy ze zbiornikiem paliwa, ale pewności nie mam.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 cze 2016, 20:54 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 cze 2016, 19:10
Posty: 27
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Pojazd: GILERA RUNNER 50cm/70cm 2003 r

Ostrzeżenia: 1
w sprawie przerobki kupilem gaźnik dellorto 17.5 phva ed ze ssaniem ręcznym odpalil ale nie moge go wyregulowac w sprawie przeróbki z wtrysku na gaźnik hmm POMOCY !!!!!!!!!!!!!!! nowy gaźnik z mielocha




_________________

GILERA RUNNER 50cm/70cm 2003Rok
Cylinder - Malossi sport 70cm
Wariator - Malossi multivar 2000 rolki 5,5g
Gaźnik - Dellorto 17,5 mm dysza główna 83
Wydech- Yasuni Carrera 16
Nóżka boczna - Buzetti


PiterES




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 cze 2016, 20:57 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2008, 20:57
Posty: 673
Lokalizacja: Mogilno
Pojazd: Area 51/Zip SP/EXC530
Są odpowiednie tematy dotyczące regulacji gaźnika, poczytaj, dopasuj objawy i działaj ;)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 lip 2016, 19:49 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 cze 2016, 19:10
Posty: 27
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Pojazd: GILERA RUNNER 50cm/70cm 2003 r

Ostrzeżenia: 1
Problem rozwiazany pin mialem odpiety w komputerze skuterka teraz wkreca sie jak malina ale strasznie mi gotuje płyn wszystko drozne
pompa pracuje
jest obieg hmmm

-- 08 lip 2016, 16:36 --

problem z płynem chłodzacym rozwiazałem

czyszczenie układu chłodniczego rozwiazalem starym sprawdzonym sposobem a mianowicie
WODA _ OCET spozywczy 50/50 z wodą

zalałem i jezdziłem normalnie pod koniec dnia wylałem i ponownie zalałem samą woda
po ktotkim przejechaniu okolo 5 km zeby sie zagrzała zostawiłem do wystygniecia i wylałem
nastepnie zalałem juz płynem chłodzacym borygo do alu. i jest ok wszytsko sprawne w 100%

pozdr.

PS. pora na tuning ;-)

na dzien dzisiejszy skuterek smiga az milo ;-) delikatnie musze bo jest cylinder na dotarciu;-)




_________________

GILERA RUNNER 50cm/70cm 2003Rok
Cylinder - Malossi sport 70cm
Wariator - Malossi multivar 2000 rolki 5,5g
Gaźnik - Dellorto 17,5 mm dysza główna 83
Wydech- Yasuni Carrera 16
Nóżka boczna - Buzetti


PiterES




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 lip 2016, 14:20 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 kwie 2012, 19:33
Posty: 1359
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Aprilia SR50
Wystarczyło poszukać

http://forum.mieloch.pl/ditech-gaznik-poradnik-co-i-jak-t352235.html

Sam to przerabiałem, i pisałem, jedynie zdjęcia musze odświezyć.




_________________

Majne Sendełe :D sr-sprzedana-obecnie-derbi-senda-t259795-1180.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy