Dzisiaj jest 14 lis 2024, 18:40



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 01 kwie 2011, 19:52 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lut 2011, 23:15
Posty: 28
Lokalizacja: W-ów
Pojazd:
Splanowanie głowicy jest przeróbką, która najbardziej ze wszystkich podnosi moc i najbardziej ze wszystkich skraca żywotność silnika.Więc trzeba się poważnie zastanowić przed przystąpieniem do prac nad nią.Po dokonaniu czynności wypisanych poniżej wzrośnie moc i dynamiczność silnika, oraz dużo szybciej zużyją się łożyska na wale i korbowodzie.Głowicę najlepiej jest oddać do tokarza i powiedzieć mu ile mm ma splanować, ale jeśli nie znamy żadnego tokarza lub nie mamy kasy to:
Obliczyć stopień sprężania możemy ze wzoru: (VSxVk)/Vk Vk- komora spalania VS- pojemność skokowa......... Wynik musi wyjść poniżej 13, aby nie powstało spalanie stukowe.Chyba że chcecie jeździć na nitrometanie ;)

Potrzebne nam będą:
-duży kawałek szyby (najlepiej gruby), albo stare okno
-papier ścierny o ziarnistości 120(tego papieru będzie potrzebne naprawdę dużo), 250, 400, 600
A więc robimy to tak:
1.Wykręcamy głowicę z silnika
2.zastanawiamy się ile chcemy splanować głowicę (ta przeróbka bardzo skraca żywotność silnika).
3. Zwilżamy od dołu wodą papier ścierny (120)
4.Kładziemy papier ścierny na szybę
5.jedną ręką przytrzymujemy papier ścierny, a drugą ruszamy głowicą po papierze
6.Należy spiłować 2 okręgi, a gdy wewnętrzny spiłujemy już do ok 1,5mm niżej to możemy przejść do następnego kroku.
7. Teraz zmieniamy papier na ziarnistości kolejno 250,400,600 (ten jest nie obowiązkowy) według pnkt. 3 i 4
8. Na powierzchni styku głowicy z cylindrem nie może być rys!!!!!! ponieważ może nam nimi uciekać kompresja.ć
9.Tak przygotowaną głowicę zakładamy z uszczelką pod nią, która musi siedzieć równo,
10.założyć głowicę
11. powoli obrócić wałem aby dowiedzieć się czy tłok w żadnym miejscu nie uderza w głowicę
12. Jeśli uderza, to należy go podpiłować (tłok) w tym miejscu
13. Odpalić i cieszyć się z jazdy mocniejszym i dynamiczniejszym motorem

Jeśli po splanowaniu głowicy będzie występowało spalanie stukowe, to należy opuźnić zapłon. Przy okazji przydało by się wypolerować komorę spalania ;)

Najlepsza możliwa komora spalania to komora w kształcie "kapelusza góralskiego z świecą po środku
Obrazek

a tu przykład głowicy z inną komorą spalania, która niekorzystnie działa na osiągi silnika:
Obrazek




_________________

http://oldnewtuning.blogspot.com


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2011, 22:16 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2010, 23:52
Posty: 278
Lokalizacja: garwolin
Pojazd:
a jakieś fotki może wieksze i ogólnie z prac masz? jak tak to bys wrzucił. ja wczoraj sobie troche splanowąlem -ok 1mm ale w lc :d. poradnik fajnie opisany ale postaraj sie o foto:)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2011, 12:08 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2011, 16:22
Posty: 479
Pojazd:
Art. świetny ale nurtuje mnie czy w 70 da się to zastosować?? Czy tam już nie ma co zbierać??


Posprzątałem trochę w temacie.
Booyaka




_________________

Mbk bOOster NG 98r. :
-70tka
-króciec top racing
-Gaźnik 21mm + air box
-Hebo NG , rolki 3.4g + talerz Hebo nickiel
-pasek Polini Race
-Polini 2g + Stage6 wingcooler Team + 60% hebo
-Tecnigas Trek


Ostatnio zmieniony 02 kwie 2011, 13:24 przez thebooster, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2011, 13:22 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
oldnewtuning pisze:
Najlepsza możliwa komora spalania to komora w kształcie "kapelusza góralskiego z świecą po środku

Co do tego nie był bym w 100% przekonany. Fakt, że większość wyczynowych cylindrów ma taki kształt komory spalania, jednak w silnikach p/g jest to trochę inaczej zrobione i gazy kierowane są delikatnie w stronę okna wydechowego (później dodam zdjęcie). Wydaje mi się, że mogło by się to sprawdzić, gdyby zastosować płukanie cylindra, zaczynające się od jego tylnej ściany. Jednak w moim przypadku to tylko spekulacje.
piotrek1993 pisze:
splanowąlem -ok 1mm ale w lc :d.

W LC lepiej uważać. Zmniejszamy wtedy rowek na oringi.


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Booyaka, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 kwie 2011, 9:16 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lut 2011, 23:15
Posty: 28
Lokalizacja: W-ów
Pojazd:
Co do komory spalania to o tym pisało w książce Bell-a o tuningu silników dwu-suwowych. Fotek niestety nie robiłem, aktualnie jeździ u mnie tak przerobiona głowica i jest wszystko ok :cool: . W 70ccm też da się zastosować :)




_________________

http://oldnewtuning.blogspot.com




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 kwie 2011, 10:39 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2010, 23:52
Posty: 278
Lokalizacja: garwolin
Pojazd:
elo. wczoraj złożyłem juz moto. wierzcie albo nie ale zmiana mocy bardzo widoczna. bynajmniej u mnie:D. tylko juz mi świece wypaliło:/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 kwie 2011, 11:20 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2009, 14:05
Posty: 63
Lokalizacja: Połomia
Pojazd:
Art przejrzysty i w porządku. Warto tylko dodać, że zwiększając stopień kompresji np. przez planowanie głowicy zalecane jest tankowanie paliwa o większej ilości oktanów. To paliwo lepiej będzie się spalało w danych warunkach, co pozytywnie wpłynie na całokształt pracy silnika i jego wytrzymałoś. :wink:




_________________


"It's still your motherf***ing session :D"


Moja zabawka;
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=166520




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lip 2011, 0:56 
*

Rejestracja: 04 lip 2011, 0:48
Posty: 3
Pojazd:
wzór na stopień sprężania jest (Vk+Vs)/Vk, a nie (Vs*Vk)/Vk
tylko zastanawia mnie jak zmierzyć objętość komory spalania, żeby oszacować "na oko" ile można splanować, ma ktoś może jakiś pomysł?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lip 2011, 13:13 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
pawelek7997, Ustawiasz tłok w GMP i wlewasz olej strzykawką.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 gru 2011, 16:39 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sie 2011, 20:56
Posty: 1212
Lokalizacja: Tu i tam
Pojazd: Fiat Stilo 3D, Corolla E12 D4D
Artykuł nie dokładny jak dla mnie, zdjęcia by się przydały bo tego nie rozumiem


ps. jak obliczyć Vk i Vs?


Ostatnio zmieniony 04 gru 2011, 16:43 przez barto96, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sty 2012, 14:59 
**

Rejestracja: 01 sty 2011, 21:22
Posty: 390
Lokalizacja: dalekoo
Pojazd:
Z czego zdjecia jak trze głowicą po papierze..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sty 2012, 16:01 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2010, 23:43
Posty: 767
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Wie ktoś ile można splanować głowice w minarelli.?Tak żeby było bezpiecznie i nie było spalania stukowego.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sty 2012, 19:14 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
U góry strony jest wzór, policz sobie. Zawsze jak będzie to możesz dać grubszą uszczelkę pod cylinder i po sprawie.




_________________

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Konrad324, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sty 2012, 19:57 
Zbanowany

Rejestracja: 14 wrz 2010, 20:00
Posty: 523
Lokalizacja: Krzemienica
Pojazd:
Wytłumaczy mi ktoś punkt 6 ,co spiłować ??I jeśli to te w środku przy świecy to jakim cudem tam dostanie papier.Mam silnik Mina Vertical (jeśli ma to jakieś znaczenie).




_________________

http://wygrajgry.pl/ref/129300
klikajcie!
JESTEM GIMBUSEM!
Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sty 2012, 21:10 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lis 2011, 10:08
Posty: 469
Pojazd:
kubaaY, Musisz spiłować to miejsce w którym głowica styka się z cylindrem.


Ostatnio zmieniony 06 sty 2012, 21:10 przez sebek_97, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sty 2012, 21:53 
Zbanowany

Rejestracja: 14 wrz 2010, 20:00
Posty: 523
Lokalizacja: Krzemienica
Pojazd:
Czy można scierać jakimiś innymi przyrzadami ,wujek ma warsztat samochodowy i mógłbym u niego robic przydatnymi narzędziami ,jaka jest bezpieczna granica w verticalu??
edit.
Tata mi mówi że to będzie puszczać ,jak się papierem zrobi i trzeba jakąś szlifierką.
Do autora : w jakim skuterze /motorze to robiłeś ,bo w jak w jawie (avatar) to tam nie ma uszczelek na cylindzrze i podobno nie będzie dobrze chodzić.




_________________

http://wygrajgry.pl/ref/129300
klikajcie!
JESTEM GIMBUSEM!
Obrazek
Obrazek


Ostatnio zmieniony 07 sty 2012, 14:14 przez kubaaY, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy