Dzisiaj jest 27 kwie 2024, 17:33



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 03 mar 2012, 23:18 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Czas poprawić to o co fabryka nie zadbała.
Po rozpołowieniu karterów ukazuje nam się taki widok(na przykładzie Piaggio AC):
Obrazek
Jak widać na powyższym zdjęciu skrzynia korbowa nie została fachowo odlana. Pełno tutaj wżerów, aluminium jest szorstkie jak papier p100. Warto poświęcić trochę czasu i wyrównać powierzchnię.
Potrzebne nam będą:
-papier ścierny 180
-papiery wodne 220,320,400
-opcjonalnie psikaczka do okien z wodą w środku
Czas pracy: 1.5-2godz.

Na początku myjemy skrzynię korbową, zaczynamy naszą pracę od polerowania papierem 180 na sucho. Gdy już pozbyliśmy się dużych chropowatości zabieramy się za szlifowanie papierem 220 z wodą, tutaj możemy wspomóc się psikaczką, we 2 praca w ten sposób idzie dużo szybciej. Bierzemy następnie papier 320 i znów szlifujemy z wodą.
Po tej pracy uzyskujemy taki efekt
Obrazek
A tutaj małe porównanie, po lewej skrzynia po polerce, po prawej seryjny chropowaty odlew
Obrazek
Prace kończymy papierem 400 z wodą i uzyskujemy taki efekt:
Obrazek
Obrazek
Niestety nie posiadam dremela. Dużo wad odlewniczych zostało, nie wszystko mogłem dopracować papierem.
W ten sposób usuwamy niedoskonałości w skrzyni korbowej. Mieszanka paliwowa sprawniej dochodzi do cylindra . Warto przeprowadzić taki zabieg gdy mamy już kartery rozpołowione. Jest to ważny element przy tuningu gdy każdy km się liczy. Przy odpowiedniej wiedzy i narzędzi można bardziej usprawnić dolot paliwa do cylindra
Obrazek
Pozdrawiam




_________________

Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 03 mar 2012, 23:26 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 kwie 2011, 21:04
Posty: 1
Lokalizacja: Wieruszów
Pojazd:
Na to czekałem :) Można lecieć do papieru 600? U mnie 400 jest nieosiągalny ;/




_________________

Simson: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2029930#2029930
Booster: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &start=760
Sprzedam Boostera.
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 mar 2012, 23:39 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Przyznam się że miałem mało papieru 400 więc końcóweczke skończyłem papierem 600, czytałem na forum że ktoś robił do 600 i było git.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 mar 2012, 23:50 
*****

Rejestracja: 14 paź 2011, 14:02
Posty: 2034
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Pojazd: Aerox FullSport
Bardzo dobry poradnik. Przyda się niektórym :) Ale myślę, że do papieru 400 to max. Pozdrawiam.

Edit@. Warto by było napisać dla początkujących żeby przypadkiem nie przyszło im do głowy trzeć w miejscu w którym "siedzą" łożyska.


Ostatnio zmieniony 03 mar 2012, 23:51 przez Huberto203, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 mar 2012, 23:55 
**

Rejestracja: 16 sty 2011, 13:07
Posty: 371
Lokalizacja: Świecie
Pojazd:
Są jakieś odczuwalne efekty po polerce?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2012, 0:02 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Huberto203 pisze:
Warto by było napisać dla początkujących żeby przypadkiem nie przyszło im do głowy trzeć w miejscu w którym "siedzą" łożyska.

No to już trzeba być kompletnym idiotą :mrgreen:

Ważniejszą raczej uwagą jest to że nie stosujemy pasty na koniec ! :idea:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2012, 0:10 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 wrz 2008, 20:53
Posty: 446
Lokalizacja: Białystok/Duisburg
Pojazd:
Revo, bardzo dobry arcik ! dobrze wytłumaczone, dużo zdjęć i wydaje się wmiare nie trudne wiec na pewno osoby które mają obecnie rozpołowione kartery skorzystają z tego.

mam pytanie co do skutecznosci tego patentu.
czy jest on odczuwalny gdy mamy silnik zmodyfikowany na sport 70cc ?




_________________

Speedfight 2 by XXxChrisxBrownxXX




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2012, 0:23 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
chrisbrown pisze:
mam pytanie co do skutecznosci tego patentu.
czy jest on odczuwalny gdy mamy silnik zmodyfikowany na sport 70cc ?

Uważam że to co zrobiłem to tylko taki mały przedsmak, warto to zrobić plus zgrać kartery z cylindrem. Wtedy efekty będą na pewno odczuwalne.
Samo polerowanie może dać ci lepszą reakcję na gaz. Warto to zrobić gdy masz rozpołowione kartery. Specjalnie bym nie rozpoławiał tylko w celu polerki.
pozdr !




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2012, 0:33 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 wrz 2008, 20:53
Posty: 446
Lokalizacja: Białystok/Duisburg
Pojazd:
możesz mi podrzucic jakiś link lub opisać w wolnym czasnie na czym polega spasowywanie cylindra z karterami bo warto takie rzeczy wiedzieć :)

pozdrawiam :)




_________________

Speedfight 2 by XXxChrisxBrownxXX


Ostatnio zmieniony 04 mar 2012, 0:33 przez chrisbrown, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2012, 16:14 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Samo w sobie się wyjaśnia.
Zgrywasz kanały w karterach z kanałami w cylindrze tak, aby mieszanka po drodze nie musiała pokonywać żadnych progów, uskoków itp.


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Booyaka, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2012, 17:30 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Polerka bardzo ladna, widac, ze sie starales. Ja robilem "na szybko" recznie 80 na sucho i do 320 na mokro i efekt byl nieco gorszy od twojego. Jeszcze widze, ze u gory moglbys poprawic nieco polerke, na dole super.

EDIT. Dodam, ze odlew moich karterow w runnerce 2009roku to makabra ! Skrzynia korbowa miala duze nierownosci, zrobilem nawet porownanie ( lewy karter wypolerowany ) http://www.bikepics.com/pictures/2355635/ i jak widac, z tylu normalny odlew alu, a dalej dopiero wyprofilowanie. Masakra. W kilku miejscach jeszcze widac fuszere.

Dremelem nie ta robota, sama przyjemnosc. Jeszcze mozna wyrownac kanaly i je sfazowac, ale bez dremelka to nie robota.


Ostatnio zmieniony 04 mar 2012, 17:38 przez maciek805, łącznie zmieniany 6 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2012, 23:08 
*

Rejestracja: 12 gru 2010, 13:56
Posty: 20
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
a co by się stało jakbym wypolerował kartery do papieru 2500?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2012, 23:10 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2011, 22:49
Posty: 1002
Lokalizacja: Kłodawa
Pojazd: Aprilia Sr + Alfa 146 Ti
Rybson, z tego co wiem to skraplało by się tam :)




_________________

Ktoś się podszywa pode mnie pod nr gg 41030559!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2012, 23:18 
*

Rejestracja: 12 gru 2010, 13:56
Posty: 20
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
coś więcej na ten temat ? :) z góry dzięki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 mar 2012, 6:41 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Zdania są podzielone.. Dużo osób mówi o zjawisku skraplania się wody. Im gładsza powierzchnia tym bardziej się to dzieje. Tylko z drugiej strony czy jest możliwe osadzenie się wody przy tak dużych prędkościach wału i temp. silnika.. Wg mnie polerka papierem 2500 może wpłynąć źle na rozruch zimnego silnika który stał np. na ujemnej temp.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 mar 2012, 11:59 
*

Rejestracja: 12 gru 2010, 13:56
Posty: 20
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
Chodzby nawet ta woda się skropli, przeciez to nie są litry przelane przez cylinder. Są to minimalne ilosci ktore i tak zaraz wyparują... Co o tym myslicie ? Moze ktos mądry sie sensownie wypowie.. ? Na forum kazdy mowi zeby polerowac do 320 gradacji, ale nikt nie napisał dlaczego. :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 mar 2012, 15:45 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Przesuń palec po karterze wyrównanym do papieru 320 a po lustrze. Prawda, że po tym bardziej chropowatym łatwiej? :wink:




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 mar 2012, 15:56 
*

Rejestracja: 12 gru 2010, 13:56
Posty: 20
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
Nie rozumiem do czego zmierzasz. Mieszanka jest płynną substancją. Chyba ze napędzasz swój pojazd palcami. :mrgreen: Poza tym aluminium startemu papierem o gradacji 2500 duzo brakuje do lustra :)


Ostatnio zmieniony 05 mar 2012, 16:25 przez Rybson, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 mar 2012, 17:10 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 kwie 2010, 15:07
Posty: 1287
Lokalizacja: Burzenin/Sieradz
Pojazd:
Rybson, Ale te jestes tępa strzałą. Zrozum,że miszanka/ciało próbne po papierze p320 ma dużo łatwiej się przemieścic gdyż jeste bardziej śliski niż po lustrze. Szukasz dziury w całosci. Widac wiedzy nic nie ma a kłócisz sie jak jakis dzieciaczek. Napisane jest wyraźnie:

Polerujemy tylko do papieru p320 ewentualnie do p400 i juz!! Wszystko na ten temat. Widac nigdy nie brales sie za wyrownywanie powierzchni papierami i widac twoje braki wiedzy.




_________________

Chcesz zobaczyć jeden z najlepszych projektów SuperMoto na forum? Kliknij !! Dziesiątki upów,Wiele modyfikacji,Obecnie już tuning na poziomie RACING,Napewno sie zainteresujesz!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 mar 2012, 18:23 
*

Rejestracja: 12 gru 2010, 13:56
Posty: 20
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
Gościu, tylko nie takim tonem. To po pierwsze. Po drugie, nie kłócę się ani nie szukam dziury w całym tylko potrzebuje wiarygodnych informacji. Jeśli ktoś coś na pisze bezpodstawnie jest to mało wiarygodne. I jeszcze raz - uważaj w jaki sposób się odnosisz.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy