Dzisiaj jest 20 wrz 2024, 22:42



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 24 mar 2013, 13:13 
**

Rejestracja: 19 wrz 2011, 18:34
Posty: 307
Lokalizacja: dwx
Pojazd:
Problem dotyczy: gaźników przykręcanych do krućca ssącego.
Problem polega na: przekręcaniu się śrub przy dokręcaniu gaźnika.
Nie pomaga: dłuższa śruba z podkładkami, przegwintowanie na tą samą średnicę.
Gaźnik: nie trzyma się króćca, swobodnie się rusza, zaciąga dodatkowe powietrze,
przez co nie trzyma obrotów, dymi, pyrka, spala więcej paliwa.

Jak to naprawić?
Wystarczy wstawić w miejsce gwintów nagwintowane trzpienie odpowiedniej średnicy.
Albo: nagwintować większe gwinty, ale to pociągnie za sobą rozwiercanie otworów w króćcu...
Ja zrobiłem to tak:

Potrzebujemy: dwie dłuższe śruby, klej epoksydowy (płynny metal), nakrętki, podkładki, gumówka (coś do cięcia śrub).

Obrazek

Wyciągamy gaźnik (jeśli z tym sobie nie poradzisz to nie dla Ciebie ten poradnik), teraz musimy odmierzyć od przygotowanych śrub długość szpilek, które zrobimy. Przy odmiarce nie można zapomnieć o uszczelce przy gaźniku, szpilki powinny wystawać około centymetr, półtora za króciec ssący. W moim sprzęcie szpilki różnią się długością (przez długość króćca).
Obcinamy w odpowiednim miejscu śruby, po tym zabiegu wkręcamy je odcinanymi miejscami w gaźnik (jeśli nie będzie chciało się wkręcić należy usunąć nadtopiony metal odpowiednim narzędziem). Gwint szpilki powinien wystawać około 2mm poza gaźnik.

Obrazek

Jeśli wszystko pasuje to musimy użyć kleju epoksydowego do zatopienia szpilek w gaźniku. Zgodnie z instrukcją mieszamy proporcje masy i utwardzacza, mieszamy i jak ja to zrobiłem: śrubokrętem nakładamy do środka gwintu i na część szpilki która wejdzie w gaźnik (jak pisałem wcześniej, szpilka niech wystaje 2mm poza gaźnik).
Teraz bardzo ważne: należy usunąć nadmiar kleju od strony uszczelki, zaś klej po drugiej stronie musi zakrywać całą wystającą część szpilki. Nie może go być za dużo, bo ten klej lubi sobie ściekać.

Po zabawie z klejem odstawiamy gaźnik w ciepłe miejsce (warunki schnięcia są na instrukcji kleju).

Obrazek

Co pewien czas kontrolujemy klej który może ściekać z zewnętrznej strony (jak zacznie ściągać w dół to podciągamy go do góry).
Kiedy będziemy mieli pewność, że nowe szpilki dobrze się trzymają możemy zainstalować gaźnik w króćcu. Ja nałożyłem klej o godzinie 16 i o 14 następnego dnia zainstalowałem gaźnik.

Obrazek
Obrazek

Teraz montaż i demontaż gaźnika będzie o wiele prostszy i szybszy niż przy standardowych śrubach, na szpilki nakładamy uszczelkę i całość wsuwamy w króciec, zakręcamy śruby.

Obrazek

Teraz wystarcz wyregulować gaźnik i wszystko. Oczywiście w ramach "szpilkowania" można gaźnik rozkręcić i wyczyścić.
To tyle, dużo pisania, a robi się naprawdę prosto :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 24 mar 2013, 14:21 
*

Rejestracja: 17 cze 2012, 19:51
Posty: 29
Lokalizacja: Mazowieckie
Pojazd:
bardzo dobry poradnik;) przyda się




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 mar 2013, 15:46 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2011, 10:09
Posty: 50
Lokalizacja: Wólka
Pojazd:
fajny pomysł :-D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 mar 2013, 20:37 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 paź 2011, 14:01
Posty: 1440
Lokalizacja: Skierniewice
Pojazd: BMW e36 Coupe 2.0i
Dobrze że coś takiego zrobiłeś bo w Speedfightach często tak się dzieje :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 mar 2013, 21:13 
***

Rejestracja: 22 wrz 2012, 10:42
Posty: 643
Lokalizacja: Bieśnik
Pojazd: Aprilia Amico GL
zajebiście opisane ;) wszystkie poradniki powinny być tak opisywane :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 mar 2013, 10:42 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Fajny poradnik, można jeszcze pokombinowac bez klejenia, szpilki coś na wzór szpilek do wydechu z przejściem z większego gwintu na mniejszy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy