Dzisiaj jest 30 lis 2024, 18:05



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Pomogłem?
Tak 83%  83%  [ 118 ]
NIE 17%  17%  [ 24 ]
Liczba głosów : 142
Autor Wiadomość
Offline
Post: 16 lut 2011, 18:06 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2010, 15:25
Posty: 13
Lokalizacja: Radzyn Podl.
Pojazd:
na forum już jest opisik do samego termometru i przymocowania sondy do silnika LC, ja przedstawię dobry i szybki sposób na zamocowanie tego w silniku AC. Polecam takie rozwiązanie bo daje dokładniejszy odczyt temperatury niż montaż w same żeberka głowicy.

Co potrzebne?
a więc:
-puszka po np: coli/piwie
-silikon do uszczelniania silników
-nożyczki
-(opcjonalnie sprężynka od długopisu).
-kilka minut i sprawność manualna ;]
-no i sam termometr

*Na wstępie wycinamy z puszki dany kształt na adapter (jak na rysunku)
*Owijamy "ogonek" wokół sondy od termometru (ważne żeby ten kawałek puszki był owinięty na sondę od strony bez grafiki, bo lepiej przewodzi ciepło-sprawdzone osobiście)
(*Można to teraz dodatkowo owinąć ściśle sprężynką od długopisu żeby lepiej się trzymało)
*na koniec smarujemy sylikonem i wkładamy między żeberka (jak na rys 2).

Nie mam zrobionych zdjęć z pracy, bo dawno to już robiłem, myślę że rysunki wszystko wyjaśniają, prościej przekazać tego nie umiałem ;p

Obrazek
Obrazek

NIE KOPIOWAĆ NA INNE FORA!


Ostatnio zmieniony 30 maja 2012, 20:17 przez pasio8, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 16 lut 2011, 18:15 
**

Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:27
Posty: 297
Lokalizacja: Kowalik
Pojazd:
Hmm, zdaje mi się, że już było o tym nie raz pisane i właśnie coś takiego jak ty ktoś przedstawiał, ale jako takiego tutoriala nie było, więc chyba pomogłeś :D




_________________

[center]Moje bp:
http://bikepics.com/members/nos2000kowroz/[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lut 2011, 18:23 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Pomysł bardzo, dobry jak cały artykuł, ale mam jedno ale :mrgreen:

A co jak będę musiał zabrać głowicę do domu, albo silnik :?: :P Urwę kable, albo zabiorę ze sobą cały termometr :?: Niee "!!"

Wystarczy kawałek za głowicą pod plastikami przeciąć kabel, założyć złączkę/kostkę i gotowe. I już nie będziesz musiał kombinować. Wystarczy rozpiąć kostkę i gotowe.

Ogólnie artykuł bardzo dobry. Można na tym sporo oszczędzić.




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 16 lut 2011, 18:24 przez faciu3, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lut 2011, 18:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2010, 15:25
Posty: 13
Lokalizacja: Radzyn Podl.
Pojazd:
nie ma problemu, można nawet na wsuwki zrobić kabel, ale tu skopiłem się na samym 'adapterze" :P




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lut 2011, 18:42 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 21:25
Posty: 1611
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Gilera GSM, Derbi Senda, Beta
A można to LC dac takie zastosowanie jak w poradniku :?: :mrgreen:




_________________

Derbi Senda 3 Project , Ciekawy ?! // By Drifter
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lut 2011, 21:13 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2010, 15:25
Posty: 13
Lokalizacja: Radzyn Podl.
Pojazd:
Drifter16, niezbyt, bo w lc lepiej jak mierzy temperaturę cieczy tam w środku, a w AC to temp głowicy przy świecy, gdzie jest najdokładniejsza, no i bezpośrednio pod głowica jest komora spalania, a w LC głowice opływa woda, wiec temperatura była by zaniżona.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lut 2011, 21:23 
*

Rejestracja: 14 lut 2011, 17:28
Posty: 104
Lokalizacja: Chrzanów
Pojazd:
Super opis jak masz zdjęcie swojego to dodaj przyda się




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lut 2011, 17:01 
*

Rejestracja: 17 sty 2011, 18:29
Posty: 1
Pojazd:
Cytuj:
Drifter16, niezbyt, bo w lc lepiej jak mierzy temperaturę cieczy tam w środku, a w AC to temp głowicy przy świecy, gdzie jest najdokładniejsza, no i bezpośrednio pod głowica jest komora spalania, a w LC głowice opływa woda, wiec temperatura była by zaniżona.


Uważasz, że skoro chłodzony jest cieczą to temperatura głowicy będzie zaniżona xD co wy za bzdury tu piszecie hehe :D można się pośmiać trochę. Nigdy bym tu nie trafił gdyby nie to, że błotnik zakupiłem w mielochu i przyznam szczerze, że jest tu niezły kabaret na tym forum.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lut 2011, 17:37 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sie 2010, 16:28
Posty: 181
Lokalizacja: Poznań/Międzychód
Pojazd:
Kolega wyżej ma rację przecież przy głowicach woda nie opływa świecy bezpośrednio :wink: Więc temp. nie jest w żaden sposób zaniżana. Jak się ktoś uprze to nie widzę przeszkód w zaadaptowaniu czujnika z AC do LC ale po co :?: No chyba że mamy doczynienia z silnikiem zasilanym wtryskiem i świecą wchodzącą pod kątem, w takim przypadku lepiej odpuścić odrazu :roll:




_________________

.:KLIK:.Szukacie motorka, wpadnijcie do mnie!!!.:KLIK:.


Ostatnio zmieniony 17 lut 2011, 17:44 przez PeKaP, łącznie zmieniany 4 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lut 2011, 18:44 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2010, 15:25
Posty: 13
Lokalizacja: Radzyn Podl.
Pojazd:
naprawdę debile tu sa, i to te wielkie mi znawcy... wasze czepianie się wszystkiego jest żałosne, PeKaP,thral666, czy napisane jest ze opływa świece? głowice opływa ciecz chłodząca w "kanałach"..
różnica w temp LC między takim sposobem zamontowania,a takim wkręconym w głowicę gdzie to jest ciecz wynosi ~10/15stopni




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 17 lut 2011, 18:49 przez pasio8, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2011, 21:23 
*

Rejestracja: 20 paź 2010, 18:03
Posty: 25
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pojazd:
Powiedzcie mi w jakim zakresie temperatur powinien pracować silnik chłodzony
powietrzem ? Czy termometr o zakresie : -50 st.C do 70 st.C da radę ?
Z góry wielkie dzięki za odpowiedzi i sugestie . :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2011, 21:50 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Niestety ten termometr ma zbyt mały zakres temperatur.

Najlepiej kupić termometr do +150 st.C




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lut 2011, 10:14 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 maja 2009, 10:01
Posty: 140
Lokalizacja: Gniezno
Pojazd:
http://allegro.pl/termometr-panelowy-ta ... 24523.html
Tutaj jest najtańszy do 150*. Tylko kabel krótki, ale można przecież łatwo przedłużyć :)




_________________

Kymco Vitality 70




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lut 2011, 12:42 
**

Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:27
Posty: 297
Lokalizacja: Kowalik
Pojazd:
Co do przedłużania to z tego co mi wiadomo nie za bardzo, bo odczyt będzie nieprawidłowy. Inny opór czy coś.




_________________

[center]Moje bp:
http://bikepics.com/members/nos2000kowroz/[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lut 2011, 19:10 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lis 2009, 21:45
Posty: 307
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
1,5 m to mało?




_________________

sprzedam malaguti f12 w calosci , albo na czesci!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 lut 2011, 0:12 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lut 2010, 23:16
Posty: 422
Lokalizacja: Lubin
Pojazd:
a co sądzicie aby to zrobić w 4t .Myślałem nad tym ,przydał by się termo do niego w upalne dni .Jak ja bym musiał w AC to zrobić ,u mnie ne ma miejsca na adapter >Może ktoś ma pomysł ?

Druga sprawa aby temp nie był włączony 24na h można by było ,jezeli da się podłączyć go pod aku (przełącznik( ,tylko w jaki sposób ?




_________________

romet 777
-cyllinder 72ccm Wm
-wał wzmacniany WM
-sprężynki sprzęgła HEBO
-Wariator top racing 6g
-wałek sportowy
-sprężyna dociskowa malosi +7
-świeca irydowa
-Dysza 85
-moduł WM
-Cewka WM
-pasek ATHENA
www.bikerboyzlubin.boo.pl


Ostatnio zmieniony 28 lut 2011, 0:13 przez lukasz9501, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 lut 2011, 16:14 
*

Rejestracja: 26 mar 2009, 20:06
Posty: 58
Lokalizacja: gdańsk/żukowo
Pojazd:
Elo , mam taki problem , kupiłem ten termometr jak wyżej kolega dał link ten biały , zrobiłem adapter podłączam wszystko , odpalam skuter i termometr gaśnie a jak wyłączam silnik i skuter jest zgaszony to temperatura się wyświetla , o co chodzi ? co jest tego przyczyną że termometr się wyłącza jak skuter jest na chodzie? proszę o szybka odp .




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=33315




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 lut 2011, 17:58 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 maja 2010, 14:49
Posty: 85
Lokalizacja: Klęczany-Rzeszów
Pojazd:
ale on na baterie przecież działa
to jakim cudem ci się wyłącza ?




_________________

Obrazek
Mieloch Forum
^^^CLICK FOTO^^^




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 lut 2011, 18:21 
*

Rejestracja: 26 mar 2009, 20:06
Posty: 58
Lokalizacja: gdańsk/żukowo
Pojazd:
No jest na baterie , i cały czas działa , wyłącza się tylko jak odpale silnik , może ktoś wie dlaczego ? może iskra z świecy robi zwarcie ?




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=33315




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 lut 2011, 19:20 
**

Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:27
Posty: 297
Lokalizacja: Kowalik
Pojazd:
Na czym miałaby ci zwarcie robić? Albo od wibracji, albo od zakłóceń z układu zapłonowego to się wyłącza, tak samo jak niektóre rowerowe liczniki.




_________________

[center]Moje bp:
http://bikepics.com/members/nos2000kowroz/[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy