Dzisiaj jest 27 kwie 2024, 19:37



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 01 lis 2011, 1:00 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 21:23
Posty: 605
Lokalizacja: Płońsk
Pojazd:
Pewnie wielu z was boryka się z tematem przeróbki neosa na LC. W tym poradniku napisze jakie części należy kupić i uwagi odnośnie składania. Więc zaczynamy!
Cylinder
1.Cylinder seryjny
2.cylinder sportowy

ad.1 Cylinder należy kupić od skutera posiadającego silnik minarelli LC. Przy zakupie cylindra nie ma co sugerować się przebiegiem lecz stanem gładzi. Warto kupić cały komplet tzn. cylinder głowica i tłok. Nie polecam chińskich cylindrów z allegro, za cenę takiego cylindra można kupić oryginalny cylinder LC w dobrym stanie. Odnośnie tłoka, przy zakupie używanego kompletu warto zmienić pierścienie dla świętego spokoju.
ad.2 Odnośnie cylindrów sportowych polecam kupno nowego cylindra cena jest nie wiele droższa od używanego cylindra, a mamy pewność że produkt będzie sprawny. Lecz jeżeli zdecydujemy się na zakup używanego cylindra sportowego należy kupować komplet, gdyż do cylindrów sportowych ciężko dostać głowice

Pompa cieczy
Pompę cieczy warto jest kupić uszkodzoną. Dlaczego? Już wyjaśniam. Uszkodzona pompa będzie kosztować grosze tak samo jak i jej na prawa, a w przypadku naprawy możemy się pokusić o założenie wydajniejszego wirnika co polepszy chłodzenie. Pompa cieczy jest napędzana przez piny pompy które jest bardzo ciężko dostać piny pompy są przykręcane do magneta tak samo jak śrubki wentylatora, w tym przypadku możemy na śrubę nałożyć gumę w kształcie pierścienia i skręcić nakrętkami.

Przewody, węże
Przewody są groszową sprawą ale nie należy pod żadnym pozorem zakładać przewodów ogrodowych! Przewody muszą wytrzymać temperaturę do 100 stopni. wszystkie przewody muszą być skręcone na cybanty.


Chłodnica
W przypadku neosa możemy jedynie założyć chłodnice od P/G(piaggio/gilera). Przy zakupie chłodnicy należy zwrócić szczególną uwagę na kanaliku jedno małe zagięcie na kanaliku może spowodować wyciek z chłodnicy. Lecz jeżeli trafimy na tzw bubel to raczej sami ez spawarki do aluminium nic nie zdziałamy gdyż chłodnica jest aluminiowa. Jeżeli jest mała dziurka w chłodnicy możemy ją zakleić klejem dwuskładnikowym.

termometr
Bez termometru ani rusz, ale co zrobić gdy termometr stage6 kosztuje 200zł? Odpowiedź jest prosta, możemy zastosować TERMOMETR TABLICOWY, jest on dostępny na allegro. Montaż takiego termometru nie jest skomplikowany. Przewiercamy oryginalny czujnik w głowicy wsuwamy do wywierconej przez nas dziury sondę termometru i zaklejamy klejem dwuskładnikowym.

uwagi dotyczące składania skutera chłodzonego cieczą
Pierwsze po złożeniu co zrobimy to podłączymy węże.
-wąż z górnego ujścia pompy podpinamy do dolnego ujścia w cylindrze.
-wąż od dolnego ujścia pompy podpinamy do prawego dolnego króćca w chłodnicy.
-wąż od ujścia w głowicy do lewego dolnego króćca w chłodnicy.
-wąż z lewego górnego króćca w chłodnicy podpinamy do zbiorniczka wyrównawczego
-wąż z prawego górnego króćca w chłodnicy podpinamy do przelewu w zbiorniczku wyrównawczym.
Układ chłodzenia należy zalać płynem chłodniczym lub wodą destylowaną z koncentratem do chłodnic. Skuter po zalaniu płynu należy odpowietrzyć. W jaki sposób to uczynić? Należy ustawić skuter tak aby stał prosto poluzować cybant w dolnym ujściu cylindra i z wyczuciem poruszać wężem, zaczną lecieć pęcherzyki powietrza gdy zacznie lecieć płyn zakręcamy cybant. To samo powtarzamy na dolnym i górnym ujściu pompy cieczy.
Chłodnice w neosie możemy jedynie ułożyć pod maską, tam należy ją odpowiednio umiejscowić, jeśli będzie za głęboko osadzona skuter będzie się nam grzał. Trzeba ją ustawić jak najbliżej wlotów(wloty trzeba koniecznie wyciąć bo inaczej nie będzie nadmuchu na chłodnice). Zbiorniczek wyrównawczy powinien być możliwie jak największy, gdyż zbyt mały zbiorniczek spowoduje grzanie się skutera.
W przypadku założenia termometru tablicowego może się zdarzyć że po odpaleniu silnika termometr będzie "świrował" wtedy niezbędne jest zastosowanie świecy z oporem polecam świece NGK-R BR8HS.

Przerabiając skuter na lc zyskujemy:
-lepsze chłodzenie silnika
-wzrost mocy
-mniejsze zużycie silnika
-cichsza praca silnika

Mam nadzieje że się przyda, poradnik pisałem sam i zabraniam kopiowanie go.




_________________

Colibrox:
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=281403
Hrr:
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=342383
Obrazek


Ostatnio zmieniony 01 lis 2011, 13:52 przez Przemko, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2011, 8:22 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2011, 15:50
Posty: 1137
Pojazd: Hrr/Ninja 250r
Tego jeszcze nie było + , a jaki koszt zlozenia lc na 50cc?

Moglbyś dać jakieś zdjęcia jak np sie montuje pompe wody i wgl jakies zdjęcia.




_________________

Hary ! :
viewtopic.php?t=226138&postdays=0&postorder=asc&start=0

Ninja ! :

kawasaki-ninja-250r-technicznie-sprawna-sesja-t369596.html


Ostatnio zmieniony 01 lis 2011, 9:00 przez klarok, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2011, 11:42 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
Przemko, Postarałeś się :)
klarok pisze:
a jaki koszt zlozenia lc na 50cc?

-pompa wody ok 100zł
-cylinder od 50-100 oryginalne z minarelli
-Chłodnice z wężami kupi już za 70zł
-piny gdzieś widziałem nie dawno na allegro nowe chyba za 10zł
-termometr nie obowiązkowy ale na allegro kupi już za 30zł
-świeca ok 15zł




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2011, 11:44 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2011, 15:50
Posty: 1137
Pojazd: Hrr/Ninja 250r
capekpl1, Dzięki za info :)




_________________

Hary ! :
viewtopic.php?t=226138&postdays=0&postorder=asc&start=0

Ninja ! :

kawasaki-ninja-250r-technicznie-sprawna-sesja-t369596.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2011, 15:49 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
Teraz wpadłem na genialny pomysł :twisted:

Wiatrak można dostawić,a wystarczy kupić pompę elektryczną i mamy super chłodzenie do evo


Tylko wizualnie to niezbyt pasuje :(

Ale coś za coś




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2011, 16:33 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 21:23
Posty: 605
Lokalizacja: Płońsk
Pojazd:
capekpl1, elektryczna pompa to raczej nie jest dobry pomysł, padnie Ci akumulator i jesteś uziemiony bo same ładowanie z prądnicy nie starczy na wygenerowanie odpowiedniej ilości prądu dla takiej pompy. Pompę elektryczną można zastosować jako "pomoc" dla mechanicznej pompy tzn. jeśli skuter nabiera wysokiej temperatury załączamy dodatkową elektryczną pompę.




_________________

Colibrox:
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=281403
Hrr:
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=342383
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 gru 2011, 15:51 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lis 2011, 13:25
Posty: 220
Lokalizacja: Nowa Wieś
Pojazd:
Mam do Was pytanko :) lepiej umiescic chlodnica za kolem (10cm) czy pod czasza ??




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... _BENELLKI_<3 :))




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 gru 2011, 16:25 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
piotrek997, To zależy.Jogg ma np. pod pługiem, Malaga F15 za kołem aerox pod czachą.
Wszędzie jest dobrze byli by był dobry dopływ powietrza :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 gru 2011, 17:02 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2011, 15:50
Posty: 1137
Pojazd: Hrr/Ninja 250r
Mi wydaje mi się, że gdyby tak ładnie zamontować pod czaszą i do tego zrobić jakieś ładne wloty, które będą wyglądać jak i pomagać w chłodzeniu to na pewno było by lepiej niż za kołem ;]




_________________

Hary ! :
viewtopic.php?t=226138&postdays=0&postorder=asc&start=0

Ninja ! :

kawasaki-ninja-250r-technicznie-sprawna-sesja-t369596.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 gru 2011, 15:31 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lis 2011, 13:25
Posty: 220
Lokalizacja: Nowa Wieś
Pojazd:
tzn ja mam zamontowane za kolem , ale wiekszosc motorow ma pod czasza i dlatego pytam bo nie wiem czy w porownaniu do nich mam lepsze chlodzenie czy gorsze :)




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... _BENELLKI_<3 :))




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 sty 2012, 16:11 
*

Rejestracja: 29 sty 2012, 20:44
Posty: 1
Lokalizacja: Jurki
Pojazd:
A da rade to wszystko wsadzić do seryjnego silnika?
Chodzi mi o to czy nie trzeba wkładać karterów np.z Aeroxa? ;D




_________________

Górka ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 sty 2012, 16:20 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2011, 14:44
Posty: 547
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd: Aerox ;)
góral2314, Tak. Da się to zrobić bez przekładania karterów.




_________________

Kingway corvette->Aprilia scarabeo->suzuki ts 80->Yamaha Aerox->Cagiva Mito 50

Wpadnij do Roxa :)
aerox-projek-2013-14r-jest-blackline-t366150-40.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 sty 2012, 14:13 
**

Rejestracja: 21 lis 2011, 17:00
Posty: 295
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Pojazd:
góral2314, nie zrobisz tego w bws bo masz tam silnik verticala. A on nie ma odpowiednika cylindra chłodzonego cieczą.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 sty 2012, 16:17 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2011, 13:25
Posty: 209
Lokalizacja: WLKP
Pojazd:
Jest cylinder tcr :mrgreen: Ale to już dla szaleńców a jeżeli chodzi o przeróbkę boostera na lc to koszt wynosi około 600zł chyba że samemu wspawasz mocowanie to 400zł ta cena może się wydaje mała ale jak ktoś dobrze pokombinuje to za tyle wyrwie :D A co do pompy elektrycznej to pompa wspomagająca układ w samochodzie ma prawdopodobnie większą moc od seryjnej w roxie a skuter nie powinien mieć problemu z uciągnięciem takiej pompy.




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 31 sty 2012, 16:19 przez liveWiktor, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lip 2012, 22:02 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2009, 19:47
Posty: 310
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Pojazd:
Mam pytanie czy zbiorniczek wyrównawczy musi być nad chłodnicą, czy może być na równi?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lip 2012, 23:09 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 paź 2010, 18:56
Posty: 754
Lokalizacja: Tłuszcz
Pojazd: Kymco ZX & Rieju RRX
git444, musi być tak, aby z jego dolnego wyjścia (te z którego w razie ubytku dobija płynu) przewodem mógł płynąć płyn do chłodnicy. Więc zobacz :P


Cytuj:
góral2314, nie zrobisz tego w bws bo masz tam silnik verticala. A on nie ma odpowiednika cylindra chłodzonego cieczą.


Verticala też na ciecz przerobisz. Wystarczy troche wiedzy, materiałów i pracy ale większość horizontala wstawia :wink:




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=106106&start=0 ZX <3
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=190001RIEJU <3
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lip 2012, 8:14 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 mar 2012, 18:36
Posty: 11
Lokalizacja: Bogucice/Busko Zdrój
Pojazd:
Mój kolega zrobił neosa w LC to sie strasznie grzał ^^ więc radze założyć przed chłodnice jakieś wentylatorki dla lepszego chłodzenia . Kolega tak zrobił i sie już nie gotował ;] A co do zmiany na LC to nie lepiej kupić od razu Skutera z LC ? niż bawić sie w przerabianie ? Taniej wyjdzie co prawda no ale to nie będzie to co na oryginalnym LC :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lip 2012, 10:55 
Zbanowany

Rejestracja: 04 lip 2011, 21:34
Posty: 139
Lokalizacja: zwoleń
Pojazd:
ja miałem neosa lc i powiem szczerze ze trzeba wyciąć wloty i wyloty w czaszy i przed kolanami żeby to spełniało zadanie ja miałem same wloty od aeroxa i po 7 km wywalało wodę więc trzeba pamiętać o wylotach a co do pompy to nie pomogą nawet 4 pompy jeśli wloty powietrza będą żle wycięte pozdrawiam




_________________

nie moc silnika lecz technika zrobi z ciebie zawodnika


Ostatnio zmieniony 17 lip 2012, 10:58 przez neoroxx, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sie 2012, 21:46 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2009, 19:47
Posty: 310
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Pojazd:
@neoroxx, serio neos się gotował?
Bo właśnie koncze przerabianie neosa, czekam tylko na głowice, a ty mnie tu straszysz:D
Obrazek
U mnie to będzie mniej więcej tak.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 wrz 2012, 20:51 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lis 2011, 19:58
Posty: 91
Lokalizacja: Pomorze,Rzeczenica,
Pojazd:
a termometr tablicowy wystarczy do ilu c ?




_________________

Z stunt psa na precla w sporcie!

peugeot-vivacity-na-13-z-stunt-suki-na-precla-w-sporcie-t366702.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy