Dzisiaj jest 29 lip 2025, 13:09



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 13 gru 2013, 19:34 
***

Rejestracja: 21 sie 2013, 21:45
Posty: 557
Pojazd: Piaggio nrg POWER
Witam, tak mnie naszło ostatnio czy jakbym zrobił porting u przemasa pod c20 to by to jakoś jeździło ? Mam seryjny cylinder (AC) i tak sobie myślę czy by się nie pobawić w takie coś. Jaka była by żywotność dotarłbym to chociaż po szlifie ? :D wał to Top racing evo ng, łożyska SKF C4. Gazior byłby dellorto 21 napęd Overrange. ( ogólnie cały setup pod racinga).

Jak myślicie jest szansa że by to jeździło ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 13 gru 2013, 21:14 
***

Rejestracja: 29 lis 2011, 12:10
Posty: 549
Lokalizacja: USTKA
Pojazd: Peugeot Jet Force C-Tech
wydaje mi sie ze ciezko no ale nie wiadomo, zywotnosc bedzie bardzo niska. NIe lepiej pod C16 wtedy by dawalo rade mysle ;)




_________________

:)

ZAPRASZAM DO MOJEJ MASZYNY

PEUGEOT JET FORCE C-TECH

peugeot-jet-force-by-swierzy-t364204.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 gru 2013, 21:32 
***

Rejestracja: 21 sie 2013, 21:45
Posty: 557
Pojazd: Piaggio nrg POWER
ale chodzi o to że mam racinga złożonego na Motoforce racing, i nw tak jakoś z nudów chciałem wytestować seryjny cylek ile można z niego wycisnąć :D i zmiana części nie wchodzi w grę




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 gru 2013, 10:01 
**

Rejestracja: 27 lut 2013, 18:46
Posty: 351
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Simson 83/5/2/2m / SR70 ported
o żywotność się tak strasznie znowu nie bójcie:P spokojnie rób porta i testuj śmiało jak masz wszystko pod racinga to w cylu wydechowe 190 lub 196* i powinno się to dość fajnie zgrać i przy poprawnej regulacji także ac ma prawo dobrze jeździć i nie zacierać się;)




_________________

APRILIA SR 50 LC
-dr evo70 ported
-21mm
-s6 pro
-wario S6 R/T
wszystko w trakcie prac ;)
post2568568.html#p2568568

!!!SPRZEDAM LASERA X-PRO!!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 gru 2013, 10:36 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 mar 2012, 22:05
Posty: 570
Lokalizacja: Wolsztyn
Pojazd: Yamaha Aerox
pypu pisze:
o żywotność się tak strasznie znowu nie bójcie:P spokojnie rób porta i testuj śmiało jak masz wszystko pod racinga to w cylu wydechowe 190 lub 196* i powinno się to dość fajnie zgrać i przy poprawnej regulacji także ac ma prawo dobrze jeździć i nie zacierać się;)


x2, kolega ma rację :)




_________________

Jedyny na forum silnik parowy budowany od podstaw !
|
|
V

http://forum.mieloch.pl/silnik-parowy-budowany-od-podstaw-t328844.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 gru 2013, 19:27 
*****

Rejestracja: 30 gru 2012, 21:15
Posty: 2210
Pojazd:
pypu Ty ciągle podajesz kąt okna wydechowego chyba jedynie to znasz na pamięc xDD

Co do trwałości zmniejszyć się zmniejszy bardziej bał bym się o tłok niż o sam cylinder :) biorąc na chłopski rozum skoro seria kręci około 7-8k a będzie kręcić w granicach 12-13k




_________________

Wariat492 pisze:
dysze też testowe możesz kupić ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 gru 2013, 20:07 
**

Rejestracja: 27 lut 2013, 18:46
Posty: 351
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Simson 83/5/2/2m / SR70 ported
no to podam wysokość 20mm lub 21mm żeby Cię oczy nie bolały xD do tego kanały odpowiednio 30 i 31mm tylko wtedy to skuter zacznie jechać jak seria skończy xD tak jak wyżej zostało wspomniane 7-8k (to jeszcze zależy od wydechu w jakich obrotach wypada rezonans)

PS a w pamięci mam całkiem sporo jak chcesz sprawdzić moją wiedzę to chętnie podyskutuje;)




_________________

APRILIA SR 50 LC
-dr evo70 ported
-21mm
-s6 pro
-wario S6 R/T
wszystko w trakcie prac ;)
post2568568.html#p2568568

!!!SPRZEDAM LASERA X-PRO!!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 gru 2013, 18:27 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Tak jak pypu
Wydechowy na 195 co daje strojenie cyla na około 10500rpm

Możesz oddać Przemkowi cyl jeszcze do dorobienia kanałów wydechowych oraz stoczenia głowicy na wyższy stopień sprężania




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 gru 2013, 21:47 
***

Rejestracja: 21 sie 2013, 21:45
Posty: 557
Pojazd: Piaggio nrg POWER
to są takie moje plany na zimę na zimowe wieczorki :D Ale tłok oczywiście seryjny nie zostanie jeśli o to chodzi :P myślałem też nad rozwiertem na większą pojemność np. 70 ale to raczej nie wypali ( za mało materiału) . Tłok jak już będzie to vertex 1 pierścieniowy ( czy może 2 ? ). Na razie pomęczę motoforca, ale jak zabiorę się za ten mały projekcik to może jakąś prezentacje na forum :P bo rzadko widuje żeby z serii cylka robić Racinga :) Wydechowy nie dać większy ? bo C20 jest wyżej strojony niż 10500rpm, myślałem nad strojeniem pod 11 k rpm czy nawet 11500 czy nie dużo wymagam od serii ?


Toteż w planach mam że to dłużej niż parę miesięcy nie pojeździ, dlatego też chce go maksymalnie wyżyłować. Myślałem nad mapowaniem i dorobieniu paru kanałów :evil:


Da się coś takiego zrobić ? :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 gru 2013, 21:53 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Przy strojeniu cyla na 10500 C20 będzie git można dać strojenie jeszcze na 11000rpm

Głowice dać do planowania/spawania.
W serii za bardzo w LC z kanałem wydechowym nie podziałasz :P

-- 16 gru 2013, o 21:53 --

Tłok 1 pierścieniowy pierścień 1mm.

Przemek dorabia kanały wydechowe.
Jak chcesz fajny sprzęt zrobić to daj wydechowy na 207 xD




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 gru 2013, 21:54 
***

Rejestracja: 21 sie 2013, 21:45
Posty: 557
Pojazd: Piaggio nrg POWER
Ja mam wersje AC :D i też tu się boję czy nie przegrzeje go przy docieraniu -,-




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 gru 2013, 21:56 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Honowanie
1h oszczędzania i jazda
Takich sprzętów się nie dociera




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 gru 2013, 22:06 
***

Rejestracja: 21 sie 2013, 21:45
Posty: 557
Pojazd: Piaggio nrg POWER
Maciek nw czy mówimy o tym samym.

Ja mam na myśli w pełni seryjny cylek po takim porcie + zmiana tłoka+ szlif ( seryjny cylek to żeliwo)

tak że popraw mnie jak źle mówię nowego tłoka i cylindra zaraz po szlifie nie docierać ? :P jeśli by to był nicasil to rozumiem, ale 1 słyszę żeliwo tak katować :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 gru 2013, 22:14 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Szlif
Tłok jednopierścieniowy z pierścieniem 1mm
Honowanie
Luz 0.05-0.06mm

Poczytaj o sportach motorowodnych albo o dragach.
Tuleja żeliwna. Najważniejsze ROZGRZAĆ MOTO




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 gru 2013, 22:18 
***

Rejestracja: 21 sie 2013, 21:45
Posty: 557
Pojazd: Piaggio nrg POWER
rozgrzewać to wiem.. grzechem pałować zimny silnik :)


To widzę że będę miał zajęcie na zimę a na wiosnę będę serią "szporty" zmiatał ;) pogadam jeszcze z przemkiem o tych kanałach i co by mógł jeszcze wyczarować z tego maleństwa. Znając jego projekty to C 20 może być mało haha :D


Jak macie jeszcze jakieś sugestie to piszcie śmiało


@Maciek1997 Dzięki za cenne rady :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 gru 2013, 22:21 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Szkoda że to nie Alu bo żeberka pasowało by zwiększyć.

Chwytak i inne duperele będziesz musiał zrobić :)




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 gru 2013, 14:49 
***

Rejestracja: 21 sie 2013, 21:45
Posty: 557
Pojazd: Piaggio nrg POWER
Chwytak to będę musiał cały przerobić niestety, ponieważ już ten seryjny jest dokładnie 2mm od końcówki wydechu :P i się zdążył przytopić. Co do chłodzenia myślę żeby cały chwytak seryjny wyciąć jak najwięcej się da ( ale żeby też jakoś wyglądał) a dziury powycianę zasłonić jakąś ładną siatką "tuningową" oraz zamontować większy wentylator i ogólnie usprawnić obieg powietrza tzw. wszystkie wystające kawałki plastiku od wewnętrznej strony tego "kokonu" na cylinder opiłować żeby było gładko i powietrze sobie swowobnie przepływało. Więcej chyba się nie da zrobić z AC :/

-- 31 gru 2013, 15:49 --

doszedłem do wniosku że jednak lepiej będzie przerobić na LC, ponieważ w lecie na AC nie pojeżdżę.

I teraz parę pytań :

Mam silnik P/G Rok 2008 ( długi karter) AC

wiem że do przeróbki potrzebuje chłodnice węże pompkę i cylek pod LC

ale nie jestem pewien co do Karterów ? potrzebne są karterty LC ? czy się różni karter LC od AC ?

czy jeśli bym zastosował pompkę elektryka to wystarczy tylko zmienić cylek na lc i podłączyć to wszystko ? czy jednak obieg wody jest prowadzony przez karter i trzeba go zmienić na LC ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy