Dzisiaj jest 25 lis 2024, 2:43



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 09 lip 2016, 22:40 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2016, 21:51
Posty: 24
Pojazd: Gilera Runner 2003 LC 70cc
Witam, posiadam od niedawna Gilerę Runner 2003 (mam też od roku Runner'a 2006 50cc, ale odechciało mi się z nią walczyć, więc dałem znajomemu, aby się z nią pobawił - czyt. naprawił).

Wracając do tematu, nie mogę się ogarnąć w tym, jaki gaźnik wybrać, ten który mam jest strasznie problematyczny, nie mogę go wyregulować, ale będę docierał cylinder jeszcze przez 400km, więc chyba nic się nie stanie jeśli będę jeździł na bogatszej mieszance - jeśli się mylę proszę mnie poprawić.
Ogólnie jestem laikiem w tematach moto, wiem tyle ile przeczytam, ale nie wydam pieniędzy na coś taniego / "chińszczyznę", kocham moje Gilerki i chcę, aby ta miłość była odwzajemniona :wink:

Setup - Runner 2003:

-cylinder: Dr Evolution 70cc
-wydech: Giannelli Reverse Kevlar
-gaźnik:
Dell'orto PHBG 19mm BS "Racing" (był: Motoforce 17,5)
-filtr powietrza: Polini Airbox
-wariator:
Malossi Multivar 2000 7,2g

Chciał bym kupić gaźnik Dell'orto 19 na automatyczne ssanie, ale jest tyle tego edycji, że wolał bym dostać jakąś poradę / link, np. dlaczego black edition, etc.
Do tego chciał bym dołożyć wariator Malossi - i tutaj też jest mały problem, bo są różne np. Multivar, Evo...
Na czym mi zależy? Na v-max :) Jak ma palić ~5l/100 - nie ma problemu, chcę aby Gilerka chodziła i była bardzo wydajna. Codziennie robie ~15km w dwie strony.

Aktualnie sprawa wygląda tak jak pisałem, ciężko wyregulować ten gaźnik (nie wiem czy jest w 100% sprawny), ciężko ruszyć z miejsca, muszę ruszyć na wyższych obrotach co mi się nie podoba, od ~45km/h już normalnie i tak do 60-65km/h jest spoko, ale gdy chcę więcej zalewa świecę i muszę cofnąć manetkę bo przymula (świeca NRG normalna do Gilery Runner), jest czarna i mokra na gwincie - zbyt bogata mieszanka - to wiem.
Mieszankę (benzyna + olej) robię bezpośrednio w baku (100ml/5l) - dozownik oleju odłączony.
Proszę na mnie nie krzyczeć :< Dziękuję.


Ostatnio zmieniony 17 lip 2016, 21:03 przez Empathy, łącznie zmieniany 9 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 09 lip 2016, 23:10 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2015, 13:47
Posty: 148
Lokalizacja: Turek
Pojazd: Gilera Stalker Big Bore 77cc
Imię: Emil
ZaChcę być pomocny :wink:
Gaźnik:
Czarna edycja (396zł) od zwykłej różni sie ceną , oraz porywa przepustnicy jest okrągła i wkręcana jest na gwncie oraz posiada metalową pokrywę kompory pływaka ze śrubą szybkiej wymiany dyszy (czy warto dopłacać tyle kasy wzamian za te 2 rzeczy? według mnie nie warto , lepiej za reszte kasy kupić jakieś części regulacyjne lub bene[to tylko moja opinia]) :)
http://shop.mieloch.pl/gaznik-dellorto- ... 3476.bhtml

Wariator:
Wariatorów na rynku do silnika piaggio jest dużo , w silniku mojej gilery posiadam multivara 2000 i według mnie jest to świetny wariator. Jeździ już ze mną 10kkm i nadal jest w swietnym stanie. Warto się pobawić z gramaturą rolek , wytestować na tych z zestawu , a potem np zejśc 0,5g/1g mniej aby jak najlepiej doregulować silnik :)
http://shop.mieloch.pl/wariator-malossi ... 1217.bhtml

Chodza słuchy , że z tymi motoforcami 17,5 są częste problemy z regulacją , na gaźniku dellorto sie nei zawiedziesz :)




_________________

Gilera Stalker Big Bore 77cc™




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 lip 2016, 11:46 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2016, 21:51
Posty: 24
Pojazd: Gilera Runner 2003 LC 70cc
Dzięki wielkie!
Potrzebowałem fachowej podpowiedzi, w prawdzie gaźnik nie jest na ssanie automatyczne, ale na pewno się przyzwyczaję do tego przycisku. Druga sprawa, że łatwo będzie znaleźć porady dotyczące Dell'orto na necie.
Myślę, że dzwon i sprzęgło były by następnymi częściami, które warto wymienić na lepsze, także jeśli ktoś tu będzie zaglądał, to też prosił bym o jakieś porady.
Gilera Runner 70cc.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 lip 2016, 12:38 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2015, 13:47
Posty: 148
Lokalizacja: Turek
Pojazd: Gilera Stalker Big Bore 77cc
Imię: Emil
Sprzęgło hmm.. , polecam kupić regulowane , czyli np. mój faworyt polini for race 3g , oraz tec evo racing , polini 2g. Nie polecam sprzęgła stage6 tq mk2 , ponieważ sie rozsypują i pękają. Co do dzwonu , to z całego serca polecam tec cnc r.




_________________

Gilera Stalker Big Bore 77cc™




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lip 2016, 12:30 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2016, 21:51
Posty: 24
Pojazd: Gilera Runner 2003 LC 70cc
Gaźnik dojechał po 2óch dniach od zamówienia w sklepie Mieloch, wczoraj zamówiłem jeszcze adapter do filtra Airbox i wariator Malossi Multivar 2000.
Dziś lub na weekend wymienię gaźnik, bo aktualny Motoforce przestał współpracować...


-- 14 lip 2016, 23:22 --

Podłączyłem gaźnik, ale czegoś tu nie rozumiem, a mianowicie chodzi o podciśnienie. Czy do gaźnika "Dell'orto PHBG BS 19mm Racing" nie podłącza się podciśnienia? Czy muszę do niego dokupić jakiś specjalny kruciec? Podłączyłem gaźnik, do niego linkę i wężyk paliwowy; kopnąłem z 6 razy i nic..
Proszę o możliwie szybką odpowiedź.

EDIT: Już ogarnąłem, potrzebuje króciec z podciśnieniem..

-- 15 lip 2016, 0:31 --

http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... 52feeb4a2f

Czy jest to najtańszy króciec, który będzie pasował do mojej Gilery?

-- 16 lip 2016, 13:30 --

Zamieszczam zdjęcia, aby łatwiej było mi pomóc. Pilnie potrzebuję króciec ssący z wyjściem na wężyk podciśnieniowy, ponieważ bez tego nie będę mógł pojechać do pracy, a chciał bym to już dzisiaj zamówić..

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lip 2016, 12:51 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:22
Posty: 567
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Gilera Runner SP 50
Można taniej :D

http://shop.mieloch.pl/krociec-mosiezny ... 8439.bhtml

Wkręcasz to z uwzględnieniem dobrego uszczelnienia i masz podciśnienie z króćca




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 lip 2016, 10:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2016, 21:51
Posty: 24
Pojazd: Gilera Runner 2003 LC 70cc
Tak się składa, że miałem taki mały króciec, więc zmontowałem to najstaranniej jak tylko mogłem + dałem w okół trochę gasketu - tak dla pewności.

Obrazek

Ale zauważyłem, że króciec w dolnej części zaczyna powoli pękać, więc będzie to rozwiązanie tymczasowe, a jednak kupię ten zestaw:
http://shop.mieloch.pl/zawor-z-kroccem- ... 0292.bhtml

Rozimiem, że mimo napisu "brak w magazynie", poprostu dłużej poczekam na przesyłkę..?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 lip 2016, 10:23 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:22
Posty: 567
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Gilera Runner SP 50
Tak, ponieważ dostaną to na stan niebawem z głównego magazynu Piaggio :wink:
Ale ogólnie teraz jest dobrze?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 lip 2016, 17:37 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2016, 21:51
Posty: 24
Pojazd: Gilera Runner 2003 LC 70cc
Króciec z podciśnieniem działa elegancko :cool:

Ogólnie różnica pomiędzy starym gaźnikiem "Motoforce 17,5" a nowym "Dell'orto PHBG 19 BS Racing" to kosmos :mrgreen:
Wsadziłem też wariator który kupiłem "Malossi Multivar 2000 7,2g", lecz nie wymieniałem sprężyny (kupiłem zestaw z białą), bo widziałem, że w dzwonie już jest biała, więc prawdopodobnie poprzedni właściciel już wymieniał, lub jest tam standardowa biała sprężyna, która jest miększa od tej z nowego zestawu; za tydzień na weekend ją wymienię by obalić mit.

Dziękuję wszystkim za pomoc :wink:


EDIT: Porównałem sprężyny i ta z nowego zestawu Malossi jest na oko o ~20% twardsza, wymiana na nową sprawiła, że np. gdy osiągnę 50km/h i puszczę manetkę to dłużej utrzymuje mi tą prędkość, niż na miększej.


Ostatnio zmieniony 17 lip 2016, 21:06 przez Empathy, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 lip 2016, 18:09 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:22
Posty: 567
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Gilera Runner SP 50
Ja dziś zakupuję Dellorto 17,5 pod swoją serię, bo mam obecnie cylek po szlifie z Vertexem 40.40 i za nic nie działa mi to elegancko pod Mikuni VM16.
Gaźnik w stanie idealnym, ale wyregulować tego nie daję rady :roll:
Teraz robiłem szlif po raz drugi (padł pasek i się zatarł), ale na pierwszym szlifie i nawet już po docierce na tym Mikuni nie działał tak jakbym tego chciał.
Objawy:
np. zmiana obrotów po przechyleniu skutera lub znaczny wzrost (nierównomierny) w momencie wkręcania śrubki przepustnicy, np. pyrkał sobie na 1200 RPM, wkręcam do 1500 RPM i dalej kręcę, to ten już z tych 1500 leci sobie na np. 2000 RPM :wink:
Jakaś porażka ten gaźnik, a kupiłem jako nowy i jest w stanie sklepowym.
Pod Runnera się według mnie nie nadaje i liczę na to, że moje opinie o Dellorto w tym tygodniu będą podobne do Twoich :mrgreen:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 lip 2016, 18:24 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2016, 21:51
Posty: 24
Pojazd: Gilera Runner 2003 LC 70cc
Rzuć jeszcze okiem na króciec ssący, czy nie jest pęknięty, bo może dostaje lewego powietrza.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 lip 2016, 18:53 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:22
Posty: 567
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Gilera Runner SP 50
Ma jakieś 30km przebiegu i jest oryginalny, zawór membran również wymieniony na oryginalny trochę wcześniej, ale zakupiony jako nowy na Mielochu.
Na starym zaworze oraz króćcu Teca było tak samo :roll:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy