Cytuj:
Wyglądają jak gaźniki do 2t.
Nie ma reguły czy to do 2t czy 4t. oczywiście do skuterów jest więcej gaźników przystosowanych do 2t bo mają wejście na dozownik co w 4t nie jest potrzebne ale zadziałają tak samo w 4t i 2t. był nawet gościu co włożył gaźnik z 4t do apki i latało ładnie więc ?
różnicy ogólnie między gaźnikami 2t i 4t nie ma, np podam przykład . miałem gaźnik dellorto z aprili w chińskim bartonie ( biegówka ) i działało jak powinno .
Trzeba się zastanowić i poszukać. albo znajdziemy gaźnik pasujący pod ori króciec czyli gaźnik na wcisk o wymiarze 28mm ( średnica zewnętrzna, nie wewnętrzna) albo dokupić odpowiedni króciec pod dany gaźnik.
Trzeba również pomyśleć, czy chcesz mieć ssanie automatyczne czy manualne ( osobiście preferuje manualne )
Na mielochu nie raczą napisać w każdym z opisów jakie ma wymiary itp ( w jednym jest w drugim nie ma i to tak można zgadywać który pasuje a który nie )
Poszukałem trochę i w tej cenie w której chcesz to ten by był chyba najlepszym wyborem :
http://shop.mieloch.pl/gaznik-tec-pro-p ... 4296.bhtml19mm jeszcze może być bo już 21/24 to za dużo zwłaszcza na seryjnej głowicy bez powiększonego okna ssącego i wydechowego.
średnica na króciec w tym gaźniku to 25mm a w chinolkach są 28 więc jest 3mm różnicy więc jak damy nową opaskę taką na śrubkę ( tak wiem oryginalnie na króćcu jest taka ale w każdym motoryzacyjnym dostaniemy lepsze) to uda wam się spasować ten gaźnik , 3mm w przypadku gumowego króćca to jest bardzo mała różnica.
ten gaźnik ma już w sobie wejście na podciśnienie więc stare wejście w króćcu można zaślepić ( kawałek wężyka i np wkręcić w niego śrubkę z sylikonem)
do tego dokupisz ssanie ręczne i będzie miazga. nie powinieneś mieć żadnych problemów przy regulacji na cylku o śr 51mm.
i tak jak wcześniej gdzieś pisałem. warto by było przy tej 90cc powiększyć okno ssące i wydechowe + przelot.
wtedy dopiero odczujesz moc :devil:
nie wiem czy wszystko napisałem zrozumiale ale się połapiecie
ahh jeszcze co do tego:
Cytuj:
1.Czy taki gazior jak kolega pokazał wyżej chiński da odczuwalny przyrost mocy?
2.Czy w ogóle wymiana gaziora na większy jest warta zachodu?
Oczywiście nie do serii tylko do 80cc
3.I jak będzie ze spalaniem na większym gaziorze?-
4.Ciekawe jaka tam jest dysza oryginalna
5.Z tego co czytałem to do większych gaziorów daje się mniejsze dysze
Potwierdzi to ktoś?
1. oczywiście, że da. Przy dobrej regulacji to i nie będzie problemów z odpalaniem itp
2. jest warta zachodu, te seryjne gaźniki to są za przeproszeniem gówna
3. to zależy od regulacji ale nie powinno być jakieś ogromne. przypuszczam, że spalanie na innym gaźniku + 90 + przelot i ewentualnie powiększone okno ssące i wydechowe da spalanie na poziomie 4l ale w końcu coś za coś. nie zrobisz rakiety która będzie palić 2l jak na serii która nie ma mocy i jedzie 45 zablokowana
4. jaka dysza to już zależy, w jednych są 70 do 75 a w innych widziałem na mielochu nawet 90 ale dysze nie są drogie
5. i tak i nie. to zależy od setupu zwłaszcza w 2t , jeżeli zapotrzebowanie na paliwo jest dużo w przypadku tych hajg endowych projektów to gaźnik wielki i tak samo dysza duża
nie wiem czy się za bardzo nie rozpisałem.