Dzisiaj jest 14 lut 2025, 15:18



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 02 wrz 2014, 22:22 
*

Rejestracja: 02 wrz 2014, 22:14
Posty: 3
Pojazd: Kingway Maximus
Witam.
Mam problem ze skuterem, mianowicie podczas jazdy czuć jak skuter "ciągnie i puszcza", nie osiąga jednostajnej, płynnej mocy.
Maszyna robiła początkowo nie wiecej niż 40km\h a ruszanie nią było niemal niemożliwe jednakże regulacja gaźnika trochę pomogła jeśli chodzi o ruszanie, lecz całkowicie nic nie wniosła w sprawie prędkości maksymalnej ... obroty byly stałe (jest obrotomierz) na poziomie ok 7tyś.
Skuter nie był w stanie ruszyć kołem w miejscu (na trawie) przy zaciągniętym hamulcu przednim i wysokich obrotach silnika.
Byly sugestie, że być może jest słaba kompresja i dlatego jest powyższy efekt.
Wszystko zostało rozebrane przez szwagra do rozrządu i złożone ponownie, gaźnik czyszczony.
Ponoć nic to nie dało, więc postanowił zrobić test i zrobił dodatkowe dziury w fabrycznym filtrze powietrza co o dziwo przyniosło pewne efekty
- prędkość maksymalna wzrosła do ok 60km/h
- start skutera poprawił się, chociaż nie jest jeszcze idealny.
Jednak jeden problem pozostał - czuć te "ciągnie i puszcza".
Ponadto zauważyłem, że skuter lepiej zbiera się na nie do końca odkęconej manetce, silnik też mniej przy tym wyje.

Szwgier uważa, że wszystko jest z nim tak jak powinno być ponieważ to jest 4T jednak ja uważam, że nie jest to do końca normalne.
Ponadto wyszło na jaw, że sprzęgło jest przypalone ( :-O ) ale on gwarantuje, że jest sprawne mimo przypalenia i to nie jego wina (sprzęgła).
Jest możliwe, że ten dziwny defekt jest spowodowany ślizgającym sie paskiem?

Skuter to Kingway Maximus, cylinder i tłok 70, reszta stock.

Z góry dzieki za odpowiedź :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 03 wrz 2014, 6:32 
*

Rejestracja: 21 lut 2014, 18:13
Posty: 52
Pojazd: Romet 727
A czy po wymianie cylindra zmieniłeś dysze w gazniku?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 wrz 2014, 9:32 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2013, 13:22
Posty: 907
Lokalizacja: rzechcino
Pojazd: piaggio nrg
dysza w gazniku ponad 80 86 z filtrem ideał a gaznik niby wyczyszczony ale moze jakis paproch siedziec w kanałach dobrym kompresorem przepchac




_________________

moja YAMAHA zapraszam do sb yamaha-booster-remacik-od-zera-powoli-do-celu-t397350.html


boster numer 2 mbk-booster-nowy-projekt-t408779.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 wrz 2014, 11:04 
*

Rejestracja: 02 wrz 2014, 22:14
Posty: 3
Pojazd: Kingway Maximus
Gaźnik był czyszczony sprężonym powietrzem ale jak dyszę wymienię to jeszcze raz go dmuchnę i dam znać.
Może to być spowodowane zbyt małą ilością powietrza?
Jest sens zakupić filtr stożkowy? Fabryczny i tak jest do wymiany więc albo kupię stożkowy albo taki hak fabryczny.

Dzięki za odpowiedzi :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 wrz 2014, 11:42 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2014, 22:32
Posty: 33
Lokalizacja: Krk
Pojazd: Bassa
U mnie mam to samo :( W piątek zmieniłem cylinder i głowicę na 82cc ( 50mm) teraz docieram i od wczoraj mam szarpania przy większych przekręceniach manetki. Rozebrałem gaźnik , w środku była dysza 81H zamieniłem ja na 90 i szarpie nadal.
- próbowałem z filtrem i bez
- skróciłem sprężynkę na przepustnicy bo wyglądała na uciągniętą
- skakałem iglica po wszystkich ząbkach i nic nie pomaga :/

Mam jeszcze dysze 85 zaraz ją wymienię oraz zamówiłem jeszcze dysze 72,79 i 95 ale ręce mi już opadają :(




_________________

Audi S4 2,2Turbo MTM303 rocznik 1993
Warszawa 223 rocznik 1969
https://www.facebook.com/autaslubne.warszawa223




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 wrz 2014, 17:32 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2013, 20:04
Posty: 107
Pojazd: Zipp Basic
Mam dokladnie to samo co ty ... z tym że mój V-max 80 i nagle nastepnego dnia 60-70 i tak samo ciagnie i nagle przestaje przy tej predkosci i to jest wina zaworów ustawie dobrze 0.05 i 0.06 a nastepny dzien już lub mam 0.10 i 0.06 lub 0.00 i 0.06 już próbowałem wymienić sam ten bolec od regulacji ale nic nie daje :( Mam dysze 85 i seria filtr na stożku mi lepiej ciagnał o wiele przyspieszenie było boskie a v-max 85 a przy dobrej pogodzie do 90 dochodziło :) niestety pogoda sie psuje wiec musi byc pucha :( Też cylek z głowica 72ccm




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 wrz 2014, 22:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2014, 22:32
Posty: 33
Lokalizacja: Krk
Pojazd: Bassa
Zauważyłem własnie odkręcając kolektor dolotowy od cylindra że podkładka ta czarna gruba plastikowa w którą wchodzi oring 20 mm (orginalna która była w mojej Bassie ) zupełnie nie pokrywa się z dużo większym otworem w cylindrze ( wciąga oring, omal nie wpadł do komory spalania ) Z pewnością powodowało to że dostawało się lewe powietrze. Dziwne ale świeca u mnie jest czarna co świadczyło by o zbyt bogatej mieszance ale na dyszy 81 tez szarpał a przecież na niej jeździłem od pół roku na cylindrze 50cc do puki nie padł i nie szarpało. Za chwilę dorobie sobie podkładkę pod ten kolektor tak aby na całości pokrywała i zobaczę czy będzie poprawa.

Co do zaworów to ja zakładając wałek z klawiaturą od 50cc do tej nowej głowicy widziałem że koniki nie lerzą idealnie płasko na zaworach ( podczas wciskania szczelinomierza ) to chyba nie wróży nic dobrego i myślę nad zeszlifowaniem tych koników tak aby pasowały do zaworu .

...

Podstawkę króćca, bo tak się to chyba fachowo nazywa miałem przekręcona 180 stopni, gdy dałem prawidłowo to otwór tej podstawki fi16mm i tak był mniejszy od wejścia do cylindra jak i mniejszy od otworu króćca który u mnie też jest 18mm a więc rozpiłowałem go do 18 mm , całość uszczelniłem podkładkami "home made" teraz nie ma prawa łapać lewego powietrza. Niestety szarpanie nadal było a więc rozebrałem gaźnik i ze względu na osmoloną świece zacząłem zmniejszać dysze główną z 90 na 85 a następnie wróciłem do oryginalnej 81 i szarpanie zniknęło !!!Czyli u mnie problem rozwiązany.




_________________

Audi S4 2,2Turbo MTM303 rocznik 1993
Warszawa 223 rocznik 1969
https://www.facebook.com/autaslubne.warszawa223




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 wrz 2014, 22:49 
*

Rejestracja: 02 wrz 2014, 22:14
Posty: 3
Pojazd: Kingway Maximus
Witam ponownie,
Wzbogacenie mieszanki paliwowej poprawiło prace "maszyny" ale zauważyłem, że silnik pracuje równiej gdy dostaje bardzo dużo powietrza, testowałem przy ściągniętej gąbce w filtrze i dodatkowych dziurach.
Przy zatkanych dodatkowych dziurach obroty byly na poziomie ok 7 tys, przy odetkanych dziurach były one na poziomie 8 tyś i silnik pracował bardziej równo.
Pojawia się jedno pytanie - filtr stożkowy bylby odpowiedni dla skutera 4T ? Tak czy inaczej filtr trzeba wymienić na nowy a teraz tylko pytanie - na jaki typ?

edit 06.09

Zmiana dyszy z 68 (!) na 85 i zalozenie filtra stożkowego pomogło, nie czuć i nie słychać przepuszczania a skuter (120kg) ma w dwie osoby (ok 140kg) na prostej vmax na poziomie ok 60-65km/h, z gorki 75 także jest ogromny postęp.
Zauważyłem w gaźniku, że nie ma różnicy między całkowicie dokręconą śrubą od regulacji paliwa a przekręceniem jej np 6x... ktoś może wytłumaczyć dlaczego tak jest?
Oryginalnie skuter posiadał ponoć rolki 11g, teraz ma niby 5,5g ale nie jest wiadomo jaka jest sprężyna, zapewne oryginalna.
Przyśpieszenie z jedną osobą do 60 jest na poziomie ok 16sec, wynik niby w porządku chociaż wiadomo jak to jest z tymi zegarami w skuterze...
Dzięki za pomoc i sugestie ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy