Dzisiaj jest 18 sty 2025, 19:52



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 17 lip 2016, 14:18 
*

Rejestracja: 17 lip 2016, 14:01
Posty: 3
Pojazd: retro 7 50
Witam, mam problem ze skuterem. Mianowicie robiłem ostatnio duży remont skutera. Wymieniałem cylinder, głowice, prawy karter, łańcuch rozrządu, wariator i uszczelki... Niestety z racji, ze u mnie wybór oleju do motorów jest praktycznie nieosiągalny w weekend wlałem na próbę lotusa 10w40 półsyntetyczny bo miałem pod ręką... w poniedziałek miałem kupić motula do 4t. Niestety wszystko ładnie działa do momentu kiedy silnik się rozgrzeje. Pomiędzy prawym a lewym karterem zaczyna co 30-60sekund spadać kropla oleju na ziemię. Nie wiem czy to jest wina dokręcania (nie posiadam klucza dynamometrycznego) kompresja wydaję się ok.. pali bez problemu ze startera. Czy może jest to wina oleju samochodowego (aczkolwiek skoro przecieka ten to inny też prawdopodobnie będzie przeciekać).
Być może jakiś problem z uszczelką lub odlewem karteru mogę mieć(prawy karter wymieniałem).
Dodam, iż olej przestaje kapać jak silnik ostygnie...


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 17 lip 2016, 16:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 maja 2016, 15:00
Posty: 59
Pojazd: Zipp Steed | Derbi Predator LC
Możliwe że śruba jest za lekko dociągnięta ewentualnie jak zmieniałeś karter źle oczyściłeś powierzchnie lewego i tera nowa uszczelak źle się ułożyła i będzie ciekło.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 lip 2016, 20:42 
*

Rejestracja: 17 lip 2016, 14:01
Posty: 3
Pojazd: retro 7 50
Mam jeszcze pytanie... Czy uszczelki papierowe powinno się czymś smarować przed nałożeniem? Czy można je zakładać "na sucho"?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 lip 2016, 22:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 maja 2016, 15:00
Posty: 59
Pojazd: Zipp Steed | Derbi Predator LC
Zakładasz bezposrednio na oczyszczoną powierzchnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 lip 2016, 7:49 
*

Rejestracja: 17 lip 2016, 14:01
Posty: 3
Pojazd: retro 7 50
Dziś rozbiorę silnik i zobaczę co sknociłem. Mam nadzieję, że śruby nie zdążyły się zapiec...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 lip 2016, 20:00 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
Sprawdź powierzchnie styku z uszczelką na obu elementach kartera, ew. oczyść je dokładnie (byle nie śrubokrętem!). Pod palcem nie możesz wyczuwać żadnych nierówności w powierzchniach styku. Inaczej będzie cieknąć. Jeśli będą jakieś pozostałości po starej uszczelce, zdrap je całkowicie kawałkiem twardego drewnianego klocka, byle nie czymś metalowym żebyś nie porobił zadziorów i rys.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 lip 2016, 22:00 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Miałem raz taki przypadek, że uszczelka się podwinęła i zsunęła się z powierzchni uszczelnianych wchodząc w środek karterów. Powodowało to właśnie wyciek. Ponowna rozbiórka poprawiła sytuację ;)




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy