Witam. Kupiłem używany skuterek meiduo z silnikiem 139qmb. Mam kilka pytań i problemów. Skuter odpala, ale muszę długo kręcić rozrusznikiem lub kilka razy. Z kopki to samo. Kolega podpowiedział żeby sprawdzić świece rozrząd i zawory. Świeca okey, rozrząd też. Zawór ssący był na 0.05, ale wydechowy był mniejszy. Ustawiłem zawory: ssący 0.1 a wydechowy około 0.11. Na poradnikach z YT mówią że 0.05 tyczy się oryginalnego silnika od Hondy, a te chińskie na 0.1 lepiej ustawić. Po tej operacji pali na dotyk ( ale muszę mu manetką gazu dać, pewnie gaźnik do regulacji). Przy kręceniu magnetem zauważyłem że w pewnym momencie tłok stawia lekki opór, trochę ciężej było nim kręcić, dokładniej w momencie przed ustawieniem T i tego koła zębatego od rozrządu. Jest moment że ciężko idzie i za chwilę jakby opadał na tą literę T. Czy możliwe że cylinder jest w pewnym miejscu przytarty?? Jeśli mam rację, będę chciał cylinder i tłok wymienić i odrazu powiększyć pojemność. I tu kolejne pytanie. Jaki cylinder i tłok max tutaj wejdzie?? Nie chcę rozwiercać kartera to rozumiem że max cylinder z tuleja 52,4 mm?? Cylinder plus tłok i głowica, czy głowice od 50 zostawiam?? Gdybym zdecydował się na zwiększoną pojemność to co z wałem?? Jak sprawdzić stan obecnego po zdjęciu cylindra?? I co z gaźnikiem przy zwiększaniu pojemności, czytałem że wystarczy wymiana dyszy. Tłumik mam przelotowy.
|