Dzisiaj jest 29 lis 2024, 14:57



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 24 lip 2021, 22:14 
**

Rejestracja: 21 cze 2012, 9:50
Posty: 227
Pojazd:
Witam mam cylek airsal 50mm - zamontowana jest teraz głowica 50mm 20/23, będę wymieniał łańcuszek rozrządu przy okazji chcę zmienić głowice bo ta ma juz lata świetności za sobą - mam głowicę 47mm zawory chyba 16/20 czy taka głowica bedzie ok(Czy kupi\c z wiekszymi zaworami ), i czy te 3 mm zrobią jakas różnice w komorze spalania ? mocy itd ? . co do zaworów to niech mi ktoś napisze jaka jest różnica pomiędzy zaworami małymi 39mm a 47-srednimi po duże 90cc w użytkowaniu bo wydaje mi się ze ta głowica co mam 50mm ona powoduje to ze max mam 7-8 bara a powinno byc min 10 pomimo szczelności zaworów .Czy ktoś kupował z allegro tzw agresywny wałek i czy on coś faktycznie daje ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 15 sie 2021, 17:48 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Nie wiem czy temat nadal aktualny ale ten cylinder nie wymaga wymiany głowicy. Stosujemy taką głowicę jaka była montowana w serii




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2021, 20:57 
*

Rejestracja: 28 wrz 2016, 19:54
Posty: 104
Pojazd: skuter
Ja kupiłem wałek agresywny ,ale moim zdaniem to lipa .Lecz nie musisz sugerować się moim zdaniem

-- 17 sie 2021, 21:57 --

Lepszy efekt dał moduł z strony xxxx CDI tyrystorowy rozbudowany o układ kształtowania impulsu , oraz przyspieszacz tranzystorowy . Jest tam zamieszczony schemat , ale po drobnej korekcie daje lepszą dynamikę jazdy .Z nóg nie powala , ale efekt jest taki sam jak z modułami za 300 zł




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2021, 21:38 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Oj ludzie, temat wałkowany co najmniej 100 razy. W teorii większy cylek wymaga większego napełnienia w tej samej jednostce czasu, co 50cc. Żeby to osiągnąć głowica musi mieć większe kanały, co za tym idzie zawory, żeby przepływ gazów był większy przy tych samych obrotach max mocy. Dochodzi też kwestia wałka rozrządu i twardości sprężyn zaworowych. Jak moc ma być na wyższych rpm to dodatkowo trzeba dać ostrzejszy wałek aby zawory się szybciej otwierały, oraz twardsze sprężyny zaworowe aby szybciej się domykały. Kompresja mówi tylko o sprawności. Ważny jest tu stopień sprężania, a tego chyba NIKT nie wylicza dla 4t, a szkoda, bo każde auto ma podaną, każde moto ma podaną, nawet w 2t często się ustawia/mierzy. Potem płacz że skuter ma 8 bar czy 6 bar. A ktoś zmierzył stopień sprężania ??? :roll: :roll: :roll:
Nie dziwcie się że skuter nie odpala z rozrusznika jak ma 15:1 albo ledwo przyspiesza jak ma 9:1. Optymalnie to tak między 11:1 a 12:1. Głowic nie dobiera się na pałę. W aucie 2.0 dajemy głowicę od 1.6 ? No chyba nie.
Dochodzi kwestia uszkodzonych wałów - seryjny nie jest przystosowany pod wysokie stopnie sprężania, więc przy 15:1 nie oczekujcie, że zrobicie 500km.

Tyle w kwestii 'jaka głowica do cylindra 80cc'.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy