Dzisiaj jest 28 kwie 2024, 12:48



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 20 gru 2016, 15:42 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Cześć ja z takim pytaniem, czy chłodnica powinna się rozgrzewać odrazu i równo z cylindrem? Oddałem głowice do splanowania to okazało się, że w jednym miejscu jest krzywa i pęknięta. Miałem taki problem, że raz węże z chłodnicą rozgrzewały się elegancko równiutko, a raz miałem tak, że wogole obiegu nie było. Znaczy było coś ledwo, ale to dopiero jak wkręcało się silnik na obroty. pozdrawiam




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 20 gru 2016, 18:40 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Masz ją dobrze odpowietrzoną? Co do tej równomierności to ciężko określić, bo przy mniejszym obciążeniu silnika dół chłodnicy może być nieco zimniejszy, niż góra.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 gru 2016, 16:47 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
No silnik chodził chwile z odkręconym korkiem, żeby się odpowietrzyć. Zwykle po odpaleniu poleciało kilka bombli i przestało no to zakrecalem ze 20 sec po odpaleniu




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 gru 2016, 17:37 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Powinieneś mieć naczynie przelewowe i wężyk od chłodnicy wchodzący do niego.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 gru 2016, 20:23 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Ja chyba coś w tym stylu mam. Nad poziomem max w zbiorniku idzie sobie wężyk (przelew chyba) do lewej górnej strony chłodnicy. Przyznam szczerze, że zawsze zalewałem zbiornik pod samiutki koreczek, no a więc woda/płyn jak kto tam woli zawsze też wlatywała do góry chłodnicy

-- 21 gru 2016, 21:23 --

Jeszcze takie pytanie z innej beczki. Kupiłem używkę mf racing 70 w sumie przebiegu nie znam, ale sprzedawca mówił 400-500km i aerox poleciał w części. Warto wymienić pierscień na tłoku? Jest tam 1 i cena ok 40zł




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 gru 2016, 18:21 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Już pisałem, by nie zalewać na full, bo ciecz w trakcie podgrzewania zmienia swoją objętość. Kolejna sprawa to czy nie pomyliłeś czegoś z wężami. Tłoczący od pompy ma iść na cylinder, z cylindra na górny króciec chłodnicy, z dolnego króćca chłodnicy do pompy (oczywiście wszystko zależy od samej chłodnicy i jej wyprowadzeń ale zawsze do jej górnego króćca przyłączeniowego ma iść gorąca ciecz z silnika).

Edit
Zapomniałem dodać, że ciecz też paruje i usytuowanie poszczególnych elementów układu chłodzenia w pojazdach ma ogromne znaczenie. Mianowicie najlepszy układ to taki, w którym wszystko się odpowietrza automatycznie do naczynia przelewowego lub wzbiorczego.
Co do Kupowania używanych cylindrów to kiedyś napisałem, że to jest to samo co zakładanie używanego comdoma. Popatrz na gładź cylindra, po takim przebiegu powinny być jeszcze jakieś ślady honowania. Jeżeli się napaliłeś i jesteś pewien, że kit jest ok to nie ma sensu zmieniać pierścienia. Popatrz na tłok, czy nie ma przedmuchów i wszystkiego się dowiesz.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 gru 2016, 18:47 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Gładź nie była nigdy honowana, jeszcze sporo przelata. Ma tylko charakterystycznie wypracowane ślady na cylindrze po sówach tłoka. A węże popodłączałem według tego schematu https://zapodaj.net/a81bc97360ef9.jpg.html




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 gru 2016, 17:12 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Grubek pisze:
Kupiłem używkę mf racing 70 w sumie przebiegu nie znam, ale sprzedawca mówił 400-500km
Jeszcze powinien miec ślady honowania, jeśli ich niema to ma juz większy przebieg.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 gru 2016, 17:32 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Grubek pisze:
Gładź nie była nigdy honowana

Jak mogła nigdy nie być honowana? Każdy silnik przechodzi ten proces jeszcze w fabryce.
Przeczytaj jeszcze raz to:
Gummma pisze:
Popatrz na gładź cylindra, po takim przebiegu powinny być jeszcze jakieś ślady honowania.

oraz to:
n0ooRt pisze:
Jeszcze powinien miec ślady honowania, jeśli ich niema to ma juz większy przebieg.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 gru 2016, 17:42 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8330
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Dokładnie jak wyżej. Po prostu przy duzym przebiegu też ślady się wytrą.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 gru 2016, 19:53 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
No to na gładzi cylindra są ślady po sówach tłoka, ale również widać choinke po honowaniu




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 gru 2016, 20:19 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Kompresję mierzyłeś? i tak jak wyżej czy są ślady przedmuchów?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 gru 2016, 21:43 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Kompresji nie mam czym zmierzyć, ale kopka chodzi z mocnym oporem, kompresja jest b. duża i czuć to ''buch buch''. Jak te przedmuchy wyglądają?




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 gru 2016, 9:05 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
http://images34.fotosik.pl/450/f25b99d2a15c1f5d.jpg coś podobnego do tego ,te przebarwienia na brąz poniżej pierścieni.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 gru 2016, 12:32 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Nie mam czegoś takiego na tłoku. https://zapodaj.net/084581280758b.jpg.html




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy