Dzisiaj jest 28 lis 2024, 0:34



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 24 mar 2014, 0:48 
*

Rejestracja: 24 mar 2014, 0:33
Posty: 2
Pojazd: Longjia exactly , Honda CB250
Witam wszystkich kolegów na forum.
Osobiście jeżdżę motocyklem, jednak moja lepsza połowa boi się prawa jazdy A, a ciągnie Ją do dwóch kółek, więc kupiłem Jej skuter /jak w temacie/. Maszyna stała przez blisko dwa lata w szopie i oczywiście nie chciała zapalić. Przyzwyczajony do cen części motocyklowych i po obejrzeniu stanu gaźnika /korpus kompletnie zasyfiony/ zdecydowałem się kupić nowy gaźnik oraz airbox z filtrem /stary był zalany olejem z dozownika, rozleciała się uszczelka i nie chciało mi się tego czyścić/.
Oczywiście stary filtr wyrzuciłem do śmietnika, bo po co trzymać :D. Po założeniu nowego setu skuter nie chciał ruszyć z miejsca, nie pomagała regulacja gaźnika. Po całym dniu walki wpadłem na to, żeby wywalić króciec, który miał zamontowaną zwężkę /pamiętałem, że stary jej nie miał/. Teraz skuto jeździ, ale VMAX wynosi 45 km/h /poprzedni właściciel osiągał 70/ i najlepsze osiągi notuje poza właściwym zakresem składu mieszanki (pod cztery obroty wykręcenia). Nawet w takim stanie kolor świecy wskazuje na zbyt bogatą mieszankę. Czy powinienem wymienić dyszę główną? Oczywiście testy przeprowadzałem na dwóch świecach (jedna taka, jak była, druga NGK, przerwa ustalona szczelinomierzem). Dodatkowo na zimnym silniku skuter wykazuje objawy zalewania /do wyłączenia ssania przerywa/przygasa - zalewa się. Może wykręcić dyszę główną ze starego gaźnika? Co proponujecie? Pozdrawiam.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 24 mar 2014, 13:46 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Ok. Więc na początek napisz jaka teraz jest dysza. U mnie miałem coś takiego że świeca nie oczyszczała się samoczynnie chociaż mieszanka była dobra. Okazało się że świeca miała zbyt małą wartość cieplną. Wystarczyła zmiana z 7 na 8.




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 kwie 2014, 0:57 
*

Rejestracja: 24 mar 2014, 0:33
Posty: 2
Pojazd: Longjia exactly , Honda CB250
Hej, Mieszanka na pewno nie jest OK, bo skuter rusza dopiero przy maksymalnym odkręceniu manety /sprzęgło i sprężyny są dobre, wykręciłem wszystko i zawiozłem do serwisu skuterowego/, długo schodzi z obrotów, przy załączonym ssaniu obroty na tyle wysokie, że koło się kręci, i ogólnie wali benzyną jakby się zalewał /zwłaszcza na ssaniu/, dopiero po chwili da się jeździć i nie przerywa, ale vmax i wkręcanie słabe. Przede wszystkim w zakresie średnich obrotów chodzi ogólnie źle i nierówno. Oczywiście mieszankę regulowałem już co pół obrotu od zera aż do pięciu (jeden wyjściowo plus cztery "regulacyjne") i tylko na mocnym wykręceniu da się jeździć. Sprawdzałem na dwóch świecach; na jednej poprzedniego właściciela i drugiej nówce NGK. Dyszy z nowego gaźnika jeszcze nie wykręciłem /nie mam teraz dostępu do sprzętu/, ale miałem w domu stary gaźnik i była w nim dysza 58.

-- 26 mar 2014, 23:39 --

Kolego, podpowiedziałeś mi z tą świecą. Otóż zastosowana przeze mnie /dobrana w sklepie ze skuterami/ to NGK BR8 HS, wg manuala NGK BR7 ES, w oznaczeniach NGK to jest wysokość świecy - czyli założyłem wyższą, niż zalecana. Czy to może mieć wpływ?

-- 31 mar 2014, 21:26 --

Hej,
Okazało się, że dysza w nowym gaźniku nie była opisana, ale zdecydowanie większa od powyższej 58. Założyłem starą i jest znaczna poprawa, jednak dalej świece czarne /testuje na dwóch/ i niski vmax. Opuściłem iglicę na sam dół, ale bez znaczącej poprawy. Zauważyłem, że stara iglica jest znacznie cieńsza, niż nowa. Przełożyłem i na niej skuter działał najlepiej, chociaż sam gasł i nie szło tego wyregulować.
Czy czarna świeca może być efektem problemów z cewką? Nie widzę przebicia, ale jak dotknę metalowej fajki, to mnie pieści :) Obojętnie jakie ustawienie dotychczas testowałem, to jestem w stanie utrzymać skuter w rękach przy odkręconej manecie :evil: Jaki powinienem wykonać następny krok?

-- 05 kwie 2014, 1:57 --

Problem został rozwiązany. Zrobiłem z dwóch gaźników jeden; korpus wziąłem od starego, pływak, iglicę, dysze, zawór igiełkowy i uszczelki od nowego. Tak skonstruowana hybryda sprawdza się znakomicie.
BTW; przy okazji był problem z kablem od świecy, który podczas wcześniejszych prób po prostu się ułamał. Wymieniłem całą cewkę wraz z kablem i fajką.
Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy