Dzisiaj jest 25 lis 2024, 2:47



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 02 kwie 2015, 22:47 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2014, 23:01
Posty: 72
Lokalizacja: Świętochłowice
Pojazd: P/G NRG Power DT
Witam.
Jak w temacie mam P/G NRG po wymianie cylindra na Malossi Sport 70 z przyczyn technicznych, reszta seria.
Aktualnie skuter kręci oboty 7-8,5 tys. obr./min przy setupie:
-rolki 7,5g
-spreżyna centralna Stage6 medium
Jak to seryjny wydech, nie lubi wysokich obrotów i wyje, a nie jedzie.
Wyczułem, że największą moc ma w przedziale 6-7 tyś. obr./min, oraz pojawia się problem, jak rozpędze się do ok 40km/h i puszczę manetke to po ponownym dodaniu gazu skuter nie potrafi wejść na obroty i ma ciężko.
Więc zastanawiam się co jest grane i chyba sprężyna jest za miękka, ale jeżeli dam mu Stage6 hard i do tego rolki ok 8-8,5g to będzie miał bardzo ciężko, chyba tak mi się wydaje, dlatego pytam się bardziej doświadczonych.

I jeszcze jedno pytanie. Spotkałem się z dwiema sprzecznymi opiniami a mianowicie:
-do twardych sprężyn dajemy lżejsze rolki (ale generujemy mniejszą siłę odśrodkową, przez co w teorii wariator nie miałby siły wepchać paska wyżej)
-do twardych sprężyn dajemy cięższe rolki (teraz prawa fizyki się zgadzają)
Lecz niestety bardziej popularna jest poerwsza opinia, więc trochę zgłupiałem.


Oświećcie mnie i pomóżcie w dobraniu rolek oraz sprężyn :mrgreen:


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 03 kwie 2015, 11:19 
*

Rejestracja: 03 sty 2014, 23:10
Posty: 105
Lokalizacja: Wiśnicz-Bochnia
Pojazd: Sachs SX1
Jeśli po ponownym dodaniu gazu sie nie wkręca tak ja trzeba to twardsza centralka lub lżejsze rolki minimalnie. Z własnego doświadczenia wiem że twardsze sprężyny wymagają troszkę cięższych rolek.
Np. Załóżmy że mamy stage6 medium + 5 g rolki i podczas przyśp. kręci nam 8 tys. Po założeniu twardszej centralki np. stage6 hard obroty się zwiększą np do 9tyś, i aby te obroty były takie jak na centralce medium dajemy ciut cięższe rolki.




_________________

China 70
Doppler s3r (Yasuni R)
Mikuni 16mm
Top Racing SV1




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 kwie 2015, 12:59 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
dokładnie jest jak kolega wyżej napisał




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 kwie 2015, 13:15 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2014, 23:01
Posty: 72
Lokalizacja: Świętochłowice
Pojazd: P/G NRG Power DT
To jak to jest, że do zestawu Malossi MHR Overrange dają rolki ok 3,3g i sprężynę Malossi Racing (fioletowa) :shock: , to wychodzi na to, że to będzie na oko kręciło obroty w granicach 14 tyś.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 kwie 2015, 16:16 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
brawo, bo własnie będzie kręciło ok. 14k rpm z wyścigowym cylkiem i wydechem ( na wyścigach polini 14k rpm to ciągle widać)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 kwie 2015, 19:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2014, 23:01
Posty: 72
Lokalizacja: Świętochłowice
Pojazd: P/G NRG Power DT
Hmm a jak myślicie, czy na cylindrze Malossi Sport 70 i wydechu Yasuni C16 będzie kręcił jakieś 12-13 tyś, czy będzie to dla niego za dużo ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 kwie 2015, 19:32 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
do ok. 10,5-11k będzie kręcić a póki co chcesz na seryjnym wyregulować więc skoro zamula po odpuszczeniu i dodaniu gazu to może coś z gaźnikiem masz nie tak (dysza/iglica) a jeśli nie to 0,5g lżejsze spróbuj




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 kwie 2015, 20:11 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2014, 23:01
Posty: 72
Lokalizacja: Świętochłowice
Pojazd: P/G NRG Power DT
I tak kręci za wysokie obroty bo jego v-max to 60km/h i muszę go wyregulować do pożądku :mrgreen:
A mogę zrobić tak, że zamiast stage6 medium wsadzić mu malossi białą i rolki coś koło 5-6g? Muszę trafić na obroty w przedziale 6-7 tyś. bo w tedy najbardziej ciągnie go do przodu.

Z tym, że przy 40 km/h nie umie wkręcać wyższych obrotów to wygląda tak, że jeżeli nie puszczę manetki to w miarę idzie, ale jak już puszczę manetkę i zwolnię trochę to potem nie ma siły wkręcić wyższych obrotów. Na razie zamówiłem rolki 8,3g i zobaczę jak będzie sprawa wyglądać, jeżeli dalej nie będzie miał siły to kupię mu malossi fioletową, bo stage6 hard nigdzie nie jest dostępne akurat do piaggio :/
Ale, czy mógłbym właśnie zrobić tak jak pisałem z tą sprężyną malossi białą i które rozwiązanie jest lepsze ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 kwie 2015, 21:15 
*

Rejestracja: 03 sty 2014, 23:10
Posty: 105
Lokalizacja: Wiśnicz-Bochnia
Pojazd: Sachs SX1
Tylko pamiętaj że na miekkiej centralce bd troszke słabsze przyśpieszenie niz np. na medium...
przynajmniej ja tak mam




_________________

China 70
Doppler s3r (Yasuni R)
Mikuni 16mm
Top Racing SV1




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 kwie 2015, 21:18 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
no jasne, jak masz białą to ładuj ją i rolki sprawdzaj ok 7g, twarde centralki to tylko dobre pod mocne sety




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 kwie 2015, 22:58 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:48
Posty: 377
Pojazd: piaggio typhoon
malossi sport70 najwiecej mocy ma kolo 9000rpm, i tak powinienes go regulowac, nie wiem tylko czy seryjny wydech go nie zblokoje. Jak by nie bylo regulacja zblizona do seryjnej bedzie naj. miekka sprezyna rolki 6.5 Zmien wydech.




_________________

Chcesz wiedzieć czym jeżdże?

https://www.facebook.com/typhoon.il/?fref=ts




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 kwie 2015, 21:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2014, 23:01
Posty: 72
Lokalizacja: Świętochłowice
Pojazd: P/G NRG Power DT
Wiem kolego, mam cały kosztorys i na pierwszym miejscy stoi Yasuni C16, bo na wszystko potrzebuje ponad 3000zł ale zrobię to.

Jeszcze jedno, wiem że mam progi na wariatorze i na starcie mam ok 8 tyś. obrotów i czuję, że to jest dla niego na razie za dużo, jak nie puszczę manetki to utrzyma mi 8-9 tyś. obrotów ale jak ją puszczę i obroty spadną coś około 5-6 tyś to ma problem, bo w tedy się strasznie wolno rozpędza i zastanawiam się, czy lżejsze rolki nie załatwiły by sprawy, o 0,5g lżejsze. Czuć jakby wariator się nie wsuwał i potem skuter ma ciężko kręcić. Jak myślicie ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 kwie 2015, 22:06 
**

Rejestracja: 05 lut 2013, 21:11
Posty: 275
Lokalizacja: Śrem
Pojazd: NRG MC3
kolego jak kupiłem skuter nrg mc3 to miałem seryjke na 70 malossi. Rolki 6,5g i centralka malossi żółta zbliżona do twojej. Gaźnik webera 12mm z dyszą 90. i kręcił 7-10.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 kwie 2015, 7:19 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
LazarNRG, ryzykant z ciebie. Załóż termometr (np. z mocowaniem mojego patentu) blisko świecy a zobaczysz czym ryzykujesz na gaźniku 12mm przy obrotach 8-10k.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy