Dzisiaj jest 24 lis 2024, 18:32



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 07 maja 2016, 18:38 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Witam,
Jeździłem cały czas na białych sprężynkach( centralka i małe od sprzęgła ) przyspieszenie nawet ujdzie ale miałem problem że miał muła tak do 15km. Założyłem więc dzisiaj żółtą centralke i żółte sprężynki sprzęgła. Trochę się zdziwiłem gdyż zamiast wyższych obrotów na starcie skuter startuje z dosyć niższych.
Czy ja coś źle kminie czy jednak żółte są miększe od białych?

-- 07 maja 2016, 19:33 --

Teraz to już całkiem zgłupiałem. Założyłem czarne sprężynki malossi i teraz to praktycznie tylko lekko ruszę manetką i już jedzie. O rezo na starcie to mogę pomarzyć jedynie. Jutro wrzucę z powrotem białe.
Czy ja coś popierniczyłem czy jak bo już nie ogarniam? Białe -miekkie , żółte - średnie, czarne - twarde. Dobrze mówię ?
Chyba jednak mój fail. Kupiłem te do oryginalnych sprzęgieł http://shop.mieloch.pl/sprezynki-sprzeg ... 0143.bhtml zamiast http://shop.mieloch.pl/sprezynki-sprzeg ... 0015.bhtml Myślicie że to tego wina?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 07 maja 2016, 18:46 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Multivar potrzebuje cięższych rolek.Podam ci moje ustawienia przy mniej wiecej takim samym setupie .Rolki 7g ,centralka średnia może byc Malossi żółta lub Stage6 [czarna ] też średnia.Sprężynki mam Stage6 pomarańczowe [średnie] i quantumek nie nie ma żadnych problemów w całym zakresie obrotów.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2016, 18:52 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Jeżeli sprężynki są równej długości to nie kieruj się "twardościami" typu: średnia, twarda. Najłatwiej jest to "zważyć" na takiej prostej wadze, którą używają wędkarze. Mocujesz sprężynkę do wagi, a na jej drugi koniec jakiś obciążnik i wyciągasz wynik. To samo robisz z pozostałymi sprężynkami. W tym miejscu pomiaru grawitacja powinna być stała.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2016, 19:30 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
No nic jutro wracam do białych. Ja mam jedynie rolki 6g i 8g ale na 8 słabo ciągnął.
Muszę zrobić sobie obrotomierz wtedy będzie można regulować. Jakie napięcie idzie z modułu na cewke ? 12 V ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2016, 19:45 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Jakieś 14.4V Przecież jest tolerancja. W teorii to akumulator 12V powinien mieć 12V. W rzeczywistości to jest bliski rozładowaniu, przy około 11V jest rozładowany, a jeżeli mamy napięcie 10V to już stan głębokiego rozładowania. W zasadzie wszystko na 12V powinno swobodnie "przeżyć" przy napięciu 15V.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2016, 19:46 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Co to chcesz regulowac za obroty? Ten cylinder i ten wydech to max 9000-9500 obrotów. Napisałem ci swoje ustawienia przy takim samym cylku ,wydechu, wariatorze, gaźniku, a ty kombinujesz jak "KOŃ POD GÓRĘ".Mój rumak waży coś 95-98kg +moja waga w granicach 98-100kg a skuterek przy tych ustawieniach prawie że "frunie"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2016, 19:56 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
n0ooRt Zapomniałeś kolego dopisać co wymieniłeś w jednostce napędowej (i chyba nie tylko) :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2016, 20:08 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Wiesz nie każdy ma identyczną kompresje itp Chcę wyregulować porządnie skuter.

-- 07 maja 2016, 20:58 --

Gummma pisze:
Jakieś 14.4V Przecież jest tolerancja. W teorii to akumulator 12V powinien mieć 12V. W rzeczywistości to jest bliski rozładowaniu, przy około 11V jest rozładowany, a jeżeli mamy napięcie 10V to już stan głębokiego rozładowania. W zasadzie wszystko na 12V powinno swobodnie "przeżyć" przy napięciu 15V.

Spróbuję sobie zrobić taki obrotomierz jak wyjdzie to wrzucę schemacik dla innych :)


Ostatnio zmieniony 07 maja 2016, 20:12 przez 4MaticPL, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2016, 20:09 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
4MaticPL Z tą cewką to nie do końca zrozumiałem o co chodzi i palnąłem z głowy. Ale dążąc do meritum to kup jakiś gotowy obrotomierz do 2t i tam będziesz miał trzy przewody. Czyli +/ - i sygnał. Zasilanie wiadomo gdzie, a sygnałowy to najprościej owinąć wokół przewodu WN, który biegnie do świecy zapłonowej.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2016, 20:14 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Sygnał chciałem pobierać z kabla który idzie do cewki WN i zrobię do tego prosty układzik na jakimś procku typu atmega 8 i będzie wyświetlać wynik na wyświetlaczu oled 0,96".
Gotowe obrotomierze są dość drogie a teraz zbieram kasiorkę na cylinder LC także nie będę wydawać na coś czego w sumie aż tak nie potrzebuje.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2016, 20:15 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Gummma mam identyczne klamoty jak kolega 4MaticPL poza kilkoma duperelami które już jako tako nie mają wpływu na osiągi .Kiedyś wzorowałem się na podobnym opisie na tym forum i jestem z niego zadowolony bo się sprawdził.Teraz nawet na cylku TUNE -EX osiągi i moc jest porównywalna a Malossi czeka na lepsze czasy i przypływ gotówki bo sam nie wiem czy robic szlif +nowy tłok czy tylko nowy tłok.[Stary tłok już trochę stracił wymiar]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2016, 20:20 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
No dobra przekonałeś mnie :P Będę robić zamówienie: Obrazek

Co sądzicie o tym pasku z malossi ? Dobre to czy cena wygórowana ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2016, 20:24 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
4MaticPL pisze:
Co sądzicie o tym pasku z malossi ? Dobre to czy cena wygórowana ?
Używam i polecam.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2016, 20:24 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
4MaticPL Jeżeli lubujesz się w elektronice to przerobisz sobie obrotomierz z 4t.
n0ooRt Osobiście wybrałbym szlif i nowy tłok, bo sama wymiana tłoka z pierścieniami to może być co zwykle, na krótko. Co do chińskich zestawów to wypowiem się jak zrobię szlif serii i wyląduje tam tłok za cenę całego zestawu :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2016, 20:33 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Gummma pisze:
Osobiście wybrałbym szlif i nowy tłok, bo sama wymiana tłoka z pierścieniami to może być co zwykle, na krótko. Co do chińskich zestawów to wypowiem się jak zrobię szlif serii i wyląduje tam tłok za cenę całego zestawu :D
To samo mówił mi Smuggler. Do tego zetawu TUNE-EX też proponował tłoczek z górnej półki.Sam cylinder pod względem wykonania i osiągów nie odbiega od Mallosiego.Mam używam i polecam[70cc].Na razie tłoczek z zestawu i jeszcze na dotarciu ale kilka razy bezproblemowo pokazał też swój "pazur"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2016, 21:10 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
To co z tym paskiem będzie dobry ? Czy jest coś równie dobrego w niższej cenie ?

-- 07 maja 2016, 22:10 --

n0ooRt pisze:
4MaticPL pisze:
Co sądzicie o tym pasku z malossi ? Dobre to czy cena wygórowana ?
Używam i polecam.

Nie zauważyłem że mi odpowiedziałeś już na to pytanie.

A co z tym malossi torsion control ? Daje to cokolwiek czy taki bardziej pic na wodę ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 maja 2016, 9:35 
Virtual Tuner
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2012, 11:41
Posty: 577
Pojazd: Nissan Almera
4MaticPL pisze:
A co z tym malossi torsion control ? Daje to cokolwiek czy taki bardziej pic na wodę ?
Ja to mam założone i według mnie to nie jest pic na wodę, chociaż... nie u każdego może działać identycznie. Na przykład ja, zanim tego nie miałem to miałem muła do 30km/h a jak to założyłem to muł zniknął. Dziwne, ale prawdziwe. Kawałek plastiku a tyle może. :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 maja 2016, 13:27 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Dzięki za opinie. Nie dużo kosztuje to chyba zamówię

-- 08 maja 2016, 12:58 --

Takie rolki nadadzą się do multivara ? http://shop.mieloch.pl/rolki-motoforce- ... 0040.bhtml Nie ukrywam że mi się trochę kasiorka kończy także lecę trochę po kosztach :p

No chyba, że wymieszać rolki 6g i 8g ale jakoś wolałbym chyba kupić 7g a nie bawić się w mieszanie

-- 08 maja 2016, 14:27 --

To jak myślicie? Brać te rolki z motorforce czy wymieszać 8g i 6g oczywiście malossi




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 maja 2016, 14:11 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2014, 13:24
Posty: 673
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Aprilia Sr50
lepiej kupić 7g ;) będą się mniej ściarać. Rolki malossiego zawsze można sprzedać i się zwróci ;)




_________________

Zapraszam! ;)
projekt-aprilia-sr-red-black-2001-morini-by-pszemek-t414714.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 maja 2016, 17:26 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Zamówienie złożone. Obrazek
Pasek wpadnie w następnym zamówieniu.

Te sprężynki będą pasować do malossi fly?

-- 10 maja 2016, 18:26 --

Wszystko już założone. Wkońcu ma start taki jaki powinien. Dzięki :)

Macie jakiś patent na zakładani sprężynek ? Mimo że te są średnio twarde to musiałem się nieźle nagimnastykować, żeby je założyć




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy